Keresés

Részletes keresés

Hpasp Creative Commons License 3 napja 0 0 19306

Számolj majd be róla, hogy mennyire vált be.

Előzmény: APT (19305)
APT Creative Commons License 4 napja 0 0 19305

A promó videón az a Henry gyerek konkrétan egy Rolex werk automatikáját tette rá. Nekem igen tetszik, lehet, hogy teszek vele egy próbát...

Előzmény: Hpasp (19304)
Hpasp Creative Commons License 4 napja 0 0 19304

Valami kínai motyó, értékesebb óra alkatrészét nem bíznám rá, félnék hogy összekarcolja.

 

https://de.aliexpress.com/item/1005006297451073.html

 

https://www.alibaba.com/product-detail/Watch-Repairing-Tool-For-Watch-Movement_1601073456466.html

Előzmény: APT (19302)
Tsaby Motors Creative Commons License 5 napja 0 0 19303

Ezen a videón kívül még sehol nem találkoztam vele.

Előzmény: APT (19302)
APT Creative Commons License 5 napja 0 0 19302

Frappáns. Kapható is valahol? Kapásból rákeresve nem találtam, de nyilván nem néztem utána eléggé...

Előzmény: Tsaby Motors (19300)
bosijani Creative Commons License 5 napja 0 0 19301

ügyes,a facén már láttam. :-)

Előzmény: Tsaby Motors (19300)
Tsaby Motors Creative Commons License 5 napja 0 0 19300
bosijani Creative Commons License 2024.06.28 0 0 19299

Tegnap kaptam kézhez,még nem dolgoztam vele,de megnézve, nagyon korrekt.

Előzmény: APT (19298)
APT Creative Commons License 2024.06.28 0 0 19298

És, eddig hogy tetszik?

Előzmény: bosijani (19295)
bosijani Creative Commons License 2024.06.28 0 0 19297

nemnem! :)

Előzmény: Tsaby Motors (19296)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.27 0 0 19296

De azért nyugtass meg, hogy nem sárgultál be! :o)

Előzmény: bosijani (19295)
bosijani Creative Commons License 2024.06.27 0 0 19295

Megirigyeltem,na.😁

Előzmény: APT (19249)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.13 0 0 19294

Az eladó azt állítja, hogy teljesen működőképes az óra is és a rádió is.

A húgom megy érte holnap, mert én Nyíregyházán vagyok a rádió pedig Budapesten.

 

Mindössze 12 perce rakta fel a koma a netre mikor kiszúrtam magamnak :o)

A képek alapján megvan mindene.

Van már ebből a típusból 3 db a birtokomban, ebből 2 db R545A órás és egy sima R545.

 

Az elsőből hiányzott az óraszerkezet, de külön találtam egyet a vaterán. Lehet, hogy ez volt az eredetije :o)

https://hobbioras.blog.hu/2022/01/27/videoton_r545?layout=5

 

Viszont egyik órás verzión sincs eredeti hátlap, valamint egyiken sincs az óraszerkezet alatt lévő váltókapcsoló, amivel az ébresztést lehet ki- és bekapcsolni.

A most vásárolt példányon minden megvan, úgyhogy most már 4 rádióból csak összefaragok egyet :o)

Előzmény: APT (19292)
pacs_425 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19293

Csak le ne mosd a skálaüveget, mert a sima víz is oldja a festést!

Porecset maximum.

Előzmény: APT (19292)
APT Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19292

És milyen szép állapotú az egész! Működik is (rádió/óra)?

Az üveg kicsit ferdén áll, de azt könnyen meg tudod majd igazítani.

Előzmény: Tsaby Motors (19291)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19291

Igen, ez a sűrűfogas szerkezet.

Előzmény: APT (19290)
APT Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19290

Király, egy eredeti R 545-ös, jövőre lesz 70 éves...

Az óra benne gondolom még a "sűrű fogú" MOM vekker, akkoriban az volt itt az elérhető.

Előzmény: Tsaby Motors (19288)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19289

Hopp, ez dupla lett :o)

Előzmény: Tsaby Motors (19288)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.12 0 1 19288

Mai beszerzés:

 

Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19287

Mai beszerzés:

 

APT Creative Commons License 2024.06.12 0 0 19286

Hát, igen vannak ilyen dolgok. Az órák esetében ritkábban, bár megjegyzem, de facto kinyithatatlan tokkal is volt már szerencsém találkozni... Izzadós volt a tulaj, sosem tartotta karban, belső tömítésű (a menetek alatt szorította rá a fő tömítést a peremen menetezett hátlap a tokra) volt, a menetek totálisan összerozsdásodtak, és eljött a pont, amikor kész, vége, az óra nyithatatlanná vált...

Előzmény: rferi (19284)
Tsaby Motors Creative Commons License 2024.06.09 0 0 19285

Ismerős probléma.

Nálam elég bevált módszer az akkumulátoros csavarozót ütvecsavarozó üzemmódban használni.

Beállítom a legkisebb nyomatékra és mikor leszabályoz ütvecsavarozóként múködik.

Ha nem indul meg, mindig eggyel magasabb fokozatra állítom.

10 esetből átlag 7-szer bejön.

A lényeg, hogy a bitfej pontosan illeszkedjen a kiszedni kívánt kötőelem hornyába.

Van többfajta bitkészletem ilyen apró csavarokhoz, ha mégsem találok megfelelőt, akkor legyártom.

Előzmény: rferi (19284)
rferi Creative Commons License 2024.06.08 0 0 19284

Mikroszkópok, optikai műszerek. Ezeknél elvileg gondoltak a szervizelésre, a gondot azonban az előző szervizesek okozzák leginkább.

Teljesen általános, hogy mindent is telenyomtak zsírral - ész nélkül. Ezek a régi, több évtizedes zsírok úgy ragasztanak, mint a legjobb fémragasztók. Ráadásul valamiért szerették ész nélkül izzadásig húzni mindent, még, ha a világon semmi sem indokolta azt.

Rengeteg speciális kulcs kell, azokat le szoktam gyártani. Azokkal többnyire sikerül a szerelés, bár volt olyan mikroszkópom,amiből annyira nem tudtam kibontani a fókuszáló mechanizmust, hogy végül az egészet belemerítettem egy liternyi petróba, és felraktam a rezsóra. Hatvan fokon két óra után nagy nehezen megindult.

Viszont szinte minden ilyen rögzítőelemnek van valamilyen lazulás elleni védelme - na azok szoktak ilyen pirinyó csavarok lenni. Azzal kell kezdeni, de mindig áldást mondok, ha simán kijön mind.

 

Most is van egy mikroszkópom, aminél egy hengeres anyát az istennek se bírok levenni, pedig esztergáltam hozzá két alu serleget is, amit ráhúzok, fel van réselve, és két hatalmas vizes fogóval próbálkoztam letekerni. Nincs rajta semmi, amibe kapaszkodni lehetne, elfordul rajta a serleg. Félretettem, mielőtt eltöröm, mert nagyon szép darabja lenne a gyűjteményemnek,és évtizedek óta csak most sikerült szerezni egyet.

Ezt az anyát is a végletekig húzták.

Előzmény: APT (19281)
rferi Creative Commons License 2024.06.08 0 0 19283

Ezek többnyire nem játszanak. Például egy sliccelt hernyócsavar esetében a létező legóvatosabban kell eljárni, mert ha valamiért nehezebben indulna meg, és előtte a csavarhúzó szétfeszíti a sliccelést, akkor annak sanyi, úgy beleszorul a furatba, hogy ki nem veszed onnan.

Melegítéssel óvatosan kell bánni, mert gyakran üveg van a túloldalon, vagy valamilyen kristályos anyag, ami prizmát, polárszűrőt, stb. alkot. Egy pákával simán meg lehet repeszteni, vagy, ha ragasztott, több elemes darab,akkor részben szétválik, és vége.

Előzmény: bosijani (19279)
APT Creative Commons License 2024.06.08 0 0 19282

Persze, így van - csak ez sem változtat semmit azon a problémán, hogy a mechanikus órák meg összetettebb szerkezetek, amelyeknek papírforma szerint 6-8 évente teljes szétszedésre, kitisztításra, újra kenésre - SZERVIZELÉSRE - van szükségük - vagy jön végül az az állapot, amiről itt most beszélünk. 

És ezen sajnos semmilyen empátia meg segítőkészség sem tud változtatni - az nem fog kézrátételtől vagy valami filléres bűbájtól megjavulni. Ahogy írtam volt - ez praktikusan most egy olyan autó, amit sosem tartottak karban, nem szervizelték le, nem cseréltek rajta olajat, vezérlést, semmit, mentek vele, ameddig egy nagy füstfelhőben meg nem állt...

És most az lenne az elvárás, hogy menjen újra, de még annyiba se kerüljön, mint ha simán csak olajat-szűrőket-szíjakat kellene cserélni... Én erre nem tudok semmi biztatót mondani.

Előzmény: vala_ki111 (19280)
APT Creative Commons License 2024.06.08 0 0 19281

Pontosan miket szerelgetsz? Műszerekkel, főleg repülőgép-műszerekkel rendesen jártam én is úgy, hogy csavarok oldhatatlanok, nem is arra találták ki őket, kaptak még csavarrögzítőt is gazdagon - valójában nem számoltak a konstrukcióknál oldhatósággal, javíthatósággal, nem volt szempont.

Az órás vonal abból a szempontból mindenképpen kellemesebb, hogy ezeknél az óráknál már valamilyen szinten a kezdetek kezdetétől számoltak a szervizelés feltétlen szükségességével, és amelyik konstrukciót nem eleve egyszer használatos/eldobható kivitelűre szánták, az oldható, szerelhető, javítható, az nem kapott lerögzített csavarokat, szegecseket, beütött kötéseket. A műszerházaknál, de még a repülőgép-fedélzeti órák házainál is találkoztam én is nem egyszer megbonthatatlan csavarokkal, amiket végül csak kifúrni lehetett, vagy jobb esetben fogóval kijöttek elnyíródás nélkül, de a csavarhúzó szentelt vízbe mártva sem ért semmit...

Előzmény: rferi (19278)
vala_ki111 Creative Commons License 2024.06.07 0 0 19280

"...és ezek a szettek sem filléresek sajnos......" - úgy van, és ez még csak az órára is igaz, amihez egyéb kiegészítők is szükségesek

. És nem is beszélve arról hogy az éves jelentős lemorzsolódás mellett a hagyományos órába 25 Ft egy versenygyűrű, ami elvész a galambbal együtt, míg az elektronikus órához 1000Ft körül arulják galambonként. - amiből évente tucatszám veszhet el.... 

Előzmény: APT (19275)
bosijani Creative Commons License 2024.06.07 0 0 19279

próbáltad megkocogtatni a csavart? vagy forrpáka hegyével megmelegíteni?

Előzmény: rferi (19278)
rferi Creative Commons License 2024.06.07 0 0 19278

Nekem az a problémám az "élezéssel", hogy amiket használtam eddig, azok nem letörtek, hanem szó szerint inkább elcsavarodtak. Abban a pici méretben egy elcsavarodott hegyet újraköszörülni kínlódás,és utána még rosszabb.

Törni nem szoktak.

Próbáltam fúró hengeres szárrészéből is, na azok törtek, de olyan kis erőhatásokra is,ami miatt nem próbálkoztam vele tovább.

A különbség ugye az órás és az én felhasználásomban, hogy nálam kitettek a csavarok, koszolódnak, kopnak, összekenik őket, a készülék takarításakor vegyszerek érhetik, stb. Van olyan is, amikor a gyár letapasztja a finombeállító csavarok fejét egy süllyesztett fészekben színig, valami gyurmaszerű cuccal. Ötven év után aztán ez alól kivenni a csavart nem gyerekjáték.

Egy bezárt órában ehhez képest steril a környezet.

Előzmény: APT (19277)
APT Creative Commons License 2024.06.07 0 0 19277

Hát, ezt passzolom... Az a helyzet, hogy feszegetős-nyomorgatós-kapargatós feladatokra (sajnos van bőven ilyen is) külön csavarhúzókat használok/köszörülök, jellemzően elkopott-elfogyott kis HSS fúrószárakból - azok igen merev anyagok, de így is gyakori a pengék töredezése, de ezekért nem kár.

Az ilyen finom, jobb minőségű csavarhúzókat a "normális" dolgokhoz használom, és nyilván igyekszem kímélni is őket. Az biztos, hogy valami igen jóféle kemény-szívós szerszám-acélból van ezek hegye, nem "serbli". De igazándiból, ameddig el nem fogynak - én folyamatosan köszörülöm utána a csavarhúzókat, olyan nincs, hogy "tönkrementek", legfeljebb újra kell őket élezni, betétezni.

Előzmény: rferi (19276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!