Keresés

Részletes keresés

grilvil Creative Commons License 3 napja 0 0 17711

Sziasztok!

 

Tudtok Budapesten egy megbízható órásmestert, aki vállalja régebbi mechanikus kronográfok (Poljot, Seiko, Zenith) szervizelését, alkatrészekből való összerakását, esetleg tok készítését?

Aske Creative Commons License 3 napja 0 0 17710

Még egy kis érdekesség, hogy a rugó első menetei közelítőleg logaritmikus spirálist formáznak.

 

Előzmény: Aske (17708)
Syracusa Creative Commons License 4 napja 0 0 17709

Nincs véletlenül valakinek egy eladó Seiko 8123a szerkezete vagy ebbe való dátumpöcörögtető műanyag fogaskereke?

Némi fogelhajlás történt és nem találok épeszű áron donort vagy alkatrészt.

Egy elég jó kis búvár tokban van ez a túlműanyagozott izé, nem is értem miért ezt rakták bele.

Köszönöm.

Aske Creative Commons License 4 napja 0 1 17708

Sziasztok!

 

Megjött végre a kínai rugóbetekerő szerszámom, így ki is próbáltam a gyakorló Seiko NH36 szerkezeten.

 

Ugye itt döntő a rugóház átmérője (annál kicsit kisebb ház kell) ill, a rugómagé, ami meg ugye a tekerő vastagságát határozza meg.

Fontos még ugye a tekercselés iránya jobbos vagy balos.

Ugye pont ez a szerkezet nincs a készletben, a 8200-hoz való az használható volt, bár ahogy a képeken látni a rugóház átmérő az majdnem túl kicsi lett.

 

Nagyon óvatosan és nagy odafigyeléssel kell használni, mert kicsit olyan lötyögős érzés, mintha minduntalan szét akarna ugrani. És ha egy pillanatig nem tartunk ellen, szét is ugrik. Ajánlott lehet satuba befogni és akkor egy kéz felszabadul.

 

A legkritikusabb pillanat, amikor automata óra rugójánál a dupla csúszófékes véget tekerjük be. Ezt külön csipesszel kell odaigazítani és tekerés közben bevezetni. (jó lenne ide is 3 kéz :)
Marhán oda kell figyelni, mert a tekerőkar miatt baromi nagy erőt/nyomatékot lehet vele kifejteni.

A rugó bevezetése egy éles peremen keresztül megy a házba, egy rossz mozdulat és máris elgörbült a rugó a perem miatt.

 

Utána a rugóházba való áttolásnál is nagyon oda kell figyelni, mégha ez a művelet tök egyszerűnek tűnik is.

Ami viszont előnye és én főképpen ezért vettem, elképesztő tiszta munkát lehet vele végezni. Nem tapogatja össze az ember a rugóházat meg magát a rugót, nem megy tele bőrdarabkákkal motorkerék koszorúja.

 

A szerkezet járására panasz nem lehet. A sokat emlegetett mikroszkopikus fedőköveket (közteskerék és gátkerék) ezúttal nem szedtem szét, hanem kimostam és belülről olajoztam. Tökéletesen jó lett így is.

 

 

 

satzowlee Creative Commons License 4 napja 0 0 17707

Igen, meg tíztizennyóc :D

Előzmény: szőrmók (17706)
szőrmók Creative Commons License 5 napja 0 0 17706

10:27-----????? (:-))))

Előzmény: Tsaby Motors (17705)
Tsaby Motors Creative Commons License 5 napja 0 0 17705

Semmi gond, így a kollégám örülni fog a RONSON-nak, mert neki meg megtetszett. Majd idővel összekalapálom neki.

Csak szíj legyen hozzá arra a péklapát kezére:o)

 

Igazából a kvarcok közül kevés ami nekem is igazán megtetszik. Ettől függetlenül kettő is van napi használatban, mert mókásak.

Pláne mókás sokak "ezmiez???" arckifejezése ha meglátják :o)

 

Előzmény: pacs_425 (17704)
pacs_425 Creative Commons License 5 napja 0 0 17704

Szia!

Sajnos a kölöknek nem teszik egyik óra sem, így köszönettel nem élnénk az ajánlattal. Most éppen nem jön le a Seiko a kezéről...

Előzmény: Tsaby Motors (17699)
APT Creative Commons License 6 napja 0 0 17703

Ez sajnos ilyen műfaj, kertelés nélkül: kvarccal én sem szeretek foglalkozni, és ha nem működik, akkor alapból "valószínűleg már nem is fog" a hozzáállásom... 

 

A 70-es évek korai kvarc-szerkezetei között (az útkeresés időszaka) legalább még vannak érdekes és tényleg minőségi megoldásúak is - de a 90-es évektől sajnos "eltűnt végleg az izgalom" is ebből a kategóriából.

Előzmény: Aske (17702)
Aske Creative Commons License 2021.04.05 0 0 17702

Szia!

 

Köszönöm a tanácsokat! Na mégegyszer szétszedtem és olyan alaposan ahogy csak tudtam kitisztítottam és összeraktam.
Sajnos nem javult meg, úgyhogy visszaadtam az órát.

 

Most egyelőre visszatérek a mechanikus órákhoz, ott minden egyes lépés után lehet ellenőrizni a működést. :)

Előzmény: APT (17697)
pacs_425 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 17701

Majd megkérdezem a gyereket, addig is köszi a felajánlást!

Előzmény: Tsaby Motors (17699)
Tsaby Motors Creative Commons License 2021.04.03 0 0 17700

Korabeli ACCURIST rekláma :o)

 

https://youtu.be/9zvBsOvfa9I

 

 

Előzmény: Tsaby Motors (17699)
Tsaby Motors Creative Commons License 2021.04.03 0 0 17699

Tegnap este feltúrtam pár dobozt hátha találok Aske mesternek egy ETA donort.

Az sajnos nem lett, de találtam más érdekességeket.

Van két szép kvarcom amit szívesen felajánlok a fiatalember gyűjteményének gazdagítására :o)

Az egyik egy RONSON VX43-as HATTORI szerkezettel, mutatós naptárral.

Működőképes, de érződik rajta egy korábban szivárgó elem szaga. Át kellene takarítani.

A másik egy bicolor ACCURIST naptáras mezei 20XX MIYOTA óraművel. Ez viszont döglött, de ne, nagy kaland belepattintani egy másikat.

Valaha ez a márka volt a British Airways Concorde pilótáinak a hivatalos órája.

Mindkettő full acél.

Ha van kedved foglalkozni velük szívesen odaajándékozom. Mondjuk úgy, hogy a nyuszi hozta :o)

 

 

Előzmény: pacs_425 (17681)
pacs_425 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 17698

Az eredeti az ez, meg a hasonló fizimiskájú ЗАКАЗ МО СССР databok még a szovjet érából.

  


Persze ettől még amit linkeltél, az egy rendes Vosztok, csak új gyártású.

Vélemény: ez a 12 darab ezres az (órás viszonylatban) annyira pici pénz egy új mechanikus óráért, hogy ebben az ársávban szinte nulla a választék, csoda hogy létezik ilyen.

Igen valószínű, hogy egy 2414-es szerkezet fog vigyorogni rád a tokból :) Tulajdonképpen egészen pofás kis óra ez, ennyiért meg főleg.

Előzmény: sharan_2007 (17695)
APT Creative Commons License 2021.04.03 0 1 17697

Ha próbálja a kerékrendszert mozdítani a léptetőmotor, de nem tudja - akkor azért eléggé esélyes, hogy mégis valami a kerékrendszerrel nem stimmel. Át kell nézni alaposan, nem akad-e valahol valami mégiscsak, a rotor (erősen mágneses ugyebár, végül is egy állandó mágnes) nem szedett-e össze fémport, amitől elakad, stb... Tesztelgetni nehézkes, többszöri szét-összeszerelést igényelhet - de ha kivett rotorral könnyen mozgatható-futtatható az áttétel, akkor feltehetően nem ott akad el. Ha az áttétel teljes összerakása nélkül az első 1-2 kereket még gond nélkül tekeri a rotor, de teljesen összerakva meg nem - akkor szét kell nézni a rotor körül - nem állítódott-e el a légrés (elgyengül tőle), nem került-e az egyébként alig látható fogazásba valahol valami szösz, stb...

Az olyan gonosz hibák, mint egy esetleges tekercs-menetzárlat miatti elégtelen mágneses nyomaték - jóformán tesztelhetetlenek, célműszerek kellenének mindenhez, akkor már jobb keresni egy hasonló, donor szerkezetet, és legózni.

Előzmény: Aske (17693)
bosijani Creative Commons License 2021.04.03 0 0 17696

nyugodtan vedd meg,korrekt az eladó. a facén is fenn van az orosz csoportban. nincs rá panasz.

Előzmény: sharan_2007 (17695)
sharan_2007 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 17695

Sziasztok!

 

Véleményt szeretnék kérni. Jófogáson kapható Vostok Komandirskie karórák (12e).

 

Ezek lehetnek eredetiek? Újként vannak hirdetve. Vagy ezek másolatok lennének?

 

Köszönöm!

Tsaby Motors Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17694

Nem lehet mindened egyszerre.

Igazából nyelvhez érintve is mutatja, hogy van-e benne elég kraft :o)

A kerékrendszer felőli átforgatás pedig az Álmoskönyv szerint sem jelent jót. Egész egyszerűen méretéhez képest dögerős a mágnes, a kerekek pedig elég vékonyak. Tehát nagy a sérülésveszély a kerékrendszerben.

 

Ha mechanikus hiba nincs, az elem jó és a indulási próbálkozás azonos időközönként történik, akkor a kristály valószínűleg jó.

Mivel korábban működött lehet egy szereléskor megsérült tekercs, vagy egy eleve hibás panel ami miatt hozzádkerült.

Előzmény: Aske (17693)
Aske Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17693

Hello!

 

Az elemet az jó irányban tettem be, direkt figyeltem rá. Ne nevessetek ki, de még egy multiméterem sincs, majd most veszek egyet.

 

A forgórészt azt ugyanabban a benzines edényben tisztítottam ecsettel, mint a többi alkatrészt, így előfordulhat hogy valami minimális forgács ráment. Holnap megnézem majd.

 

De a helyére téve simán lehetett forgatni, mármint úgy akadozva ahogy ezek forognak.

 

Ami kicsit furcsa volt, hogy mikor összeraktam a kerékrendszert és megpróbáltam nem a rotor felöl hanem a másik végéről átforgatni, akkor ugye nagyon recsegősen forgott, de ha jól gondolom ez a rotor miatt van.

Előzmény: Tsaby Motors (17692)
Tsaby Motors Creative Commons License 2021.04.02 0 1 17692

Nem lehet, hogy másodjára lányos zavarodban fordítva tetted be az elemet?

Igazán nem sértésből kérdezem, velem is előfordult már :o)

 

Ha ez nincs, akkor mérj rá az elemre. Ha az új elem pikk-pakk lemerült, akkor elektromos hiba.

Esetleg nézz rá a forgórész másnesére nem szedett-e fel valami fémszilánkot.

Előzmény: Aske (17691)
Aske Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17691

Sziasztok!

 

Kéne egy kis segítség, mert megint szívok.

 

Van ez az ETA 940.111 kvarc szerkezet.


Azzal hozták, hogy nem működik.

 

Na, először kicseréltem benne az elemet. Azzal szépen elindult, de dátumváltásnál mindig elakadt.
Jó, akkor mondom mindenképpen szét kell szedni kitisztítani.

Az elakadást az okozta, hogy a dátumváltó keréknek a továbbító karja törött volt.

 

Jó, mondom akkor erre nem lesz szükség, kiszedtem a törött darabot, dátum nélkül is jó lesz.

 

Mechanikus részeket kitiszítottam.


Összeraktam szépen, és nem működik.

Nagyon fülelve hallom, hogy két másodpercenként klattyanik egyet, és olyankor a mutatók is egész picit megmozdulnak.

Mivel nem értek egyáltalán a kvarchoz, megpróbáltam a mechanikus hibákat kizárni.
Leszedtem a komplett mutatószerkezetet és a futókerékrendszerből is csak a mp-kerékig hagytam benn, hogy így működik-e. De sajnos ez sem segített.

 

Tanácstalan vagyok.

bosijani Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17690

ajjjajj minő meggondolatlanság!  :-)

Előzmény: pacs_425 (17689)
pacs_425 Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17689

Billegőmotoros...

Olyan órám nincsen, meg hangvillás sem...

Előzmény: Syracusa (17687)
bosijani Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17688

600.10 a 12-es dátumos. ennek a másolata a luch 3045.

Előzmény: Syracusa (17687)
Syracusa Creative Commons License 2021.04.02 0 0 17687

Elgin 250 a werk, az asszem Junghans 600.12 vagy ilyesmi. 

Előzmény: pacs_425 (17686)
pacs_425 Creative Commons License 2021.04.01 0 0 17686

Ez a made in Germany Elgin érdekes jószág. Az Elgin majd' 100 évig USA cég volt, aztán a végén svájci werkeket használtak.

Erről a német vonalról nem is tudtam, pedig szívem csücske a márka, ami érdemtelenül tűnt el a süllyesztőban sok más amarikai névvel együtt. Olyan fantasztikus szerkezeteket gyártottak hogy csak na.

Ebben a német verzióban milyen szív dobog?

Előzmény: Syracusa (17684)
APT Creative Commons License 2021.04.01 0 0 17685

Az az eltüntetett chip tényleg nehezen értelmezhető... De találkoztam már én is ilyen romtemetőkkel - az a gyanúm, hogy szimplán arról van szó, hogy javítások után összejött egy kupac rossz alkatrész, amiből össze lehetett rakni egy látszólag egyben lévő, komplettnek tűnő órát, aztán ezt gátlástalanul elsózták "fellelt, nem tesztelt" óraként - miközben esetleg a tokon-számlapon, koronán, csavarokon-apróságokon kívül tényleg semmi használható sincs bennük...

Az ilyen sajnos néha kivédhetetlen.

Előzmény: Syracusa (17684)
Syracusa Creative Commons License 2021.04.01 0 0 17684

Speciel nekem az első elektronikus/hibrid (de még nem kvarc) és kvarc Seiko (vagy akármi) werkek ágyazódtak be, most is egy ébresztős 7223a-val legózok. És egy Elgint hordok, de a kutyának nem tűnik fel, hogy milyen klassz... jó, már német, de akkor is:

Ma jött egy donor 7223 óra Indiából, ez a második onnan a héten. Az első tök korrekt volt, hibás werk, tok nélkül, jó panel és tekercs. Ezek kellettek, a többi bónusz.

Ezt ami ma jött, "nem tesztelt"-ként vettem. Ehhez képest az egész döglött alkatrészekből van összerakva. Szóval nemhogy hibás, hanem egy Frankeinstein szörnyeteg.
A panelt annyira nem is értem. A tekercs összenyálazva cinnel és szakadt, az ébresztő felhúzótengelye görbe, alig bírtam kivenni.
Még az összeszerelés is rossz volt, pl. a rugók sorrendje a felhúzótengelyeknél. Mondjuk kiszúrhattam volna, hogy az ébresztő kapcsolókerekének a kék műanyagja fordítva van a képeken...
Legalább a számlap meg a tok használható; illetve még át kell néznem, de úgy tűnik.
Olyan üzenetet írtam a tagnak, hogy már szégyellem.

 

Előzmény: pacs_425 (17681)
pacs_425 Creative Commons License 2021.04.01 0 0 17683

7N43.

 

Előzmény: Tsaby Motors (17682)
Tsaby Motors Creative Commons License 2021.03.31 0 0 17682

Szép jószág, pláne ennyiért.

VX, vagy 7N sorozatú a szerkezet?

Előzmény: pacs_425 (17681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!