Elfúrtuk! A Magyar Rádió az 1 órási hírekben újabb sikerről számol be, a mindent elsöprő hír, 10 perce csak ezzel foglalkoznak: már 3 cm hosszú alagutat fúrtak ünnepélyes külséségek között! Épül a 4-es metró, hurrá! De Demszky Gábor azt nem tudta megmondani, hogy ki fizeti. Sebaj, majd elvárt metróépítési adót vet ki Feri balkeze, Veres Jani, mi az hogy, nagyon is!
Hát pontosan erről van szó! Érzik a vesztüket , mert ha a reformok bejönnek/ márpedig bejönnek vért izzadva is/ a Zorbánista populista ellenzéknek /főleg ezzel a stilussal/ esélyük se lessz! Most ringatják magukat a többséggel de az csak a fideszdroidoknak szóló altatódal! Na meg az , hogy Viktátor maradhasson a fidesz elnöke!
"...magyarországon egyelőre többpártrendszer van, és a Fidesz a legtámogatottabb magyar párt jelenleg. A valószínűségszámítás és a politikai racionalitás kontra hülyeségeketbeszélés pert jogerősen elvesztetted..."
A politikai racionalitásból nem hogy döntőbíró nem lehetsz, de pótvizsgára szorulsz.
Ha jók az emlékeim, a rendszerváltás óta az öszes kormányunk népszerűsége a ciklus közepén visszaesett, és ha félidőben tartottak volna választást, valószínűleg mindig az éppen akkori ellenzék nyert volna. Aztán a cilkus végére vagy sikerült visszakapaszkodni, vagy nem.
Ha ehhez hozzáveszed, hogy most ráadásul igen népszerűtlen, de szükséges és lekerülhetetlen intézkedések zúdulnak a válsztókra, akkor nem hogy csodálkozni nem lenne szabad, hanem az lenne a furcsa, ha nem történt volna ekkorea népszerűségvesztés. Az ellenzék demagóg fellépéséről most nem is szólok.
A 2010-es válsztások eredménye tehát továbbra is jócskán kétesélyes. Ha bejönnek a reformok, akkor igen jó eséllyel nyer a jelenlegi koalíció. Ha nem sikerül nekik, akkor buknak. Csak bátorkodnék jelenzi, a FIDESZ kétségbeesett kormánybuktató akciósorozata éppen azért van, mert tudják, ha bejönnek a reformok, bejön az EU-s pénz, akkor nagyon fel kell kötniük a gatyát. Ezt szerették volna megúszni. Nekik nem jött be, és egyre inkább úgy tűnik, hogy magukat lavírozták egy nehezen visszafordítható helyzetbe.
"A FIDESZ RÉMURALOM véget ért 2002.-ben és valószinű soha a b.dös életben nem jön vissza! "
Felhívom rá a figyelmedet, hogy magyarországon egyelőre többpártrendszer van, és a Fidesz a legtámogatottabb magyar párt jelenleg. A valószínűségszámítás és a politikai racionalitás kontra hülyeségeketbeszélés pert jogerősen elvesztetted, fellebezésnek helye nincs.
"Ha egy csepp eszed lenne , akkor nem jönnél a széchényitervesvisszanemtéritendőtámogatásos haveri osztogatással -fosztogatással!"
Hány rágalmazási pert kell még elveszteni az elvtársaidnak, hogy ezekben a kérdésekben elkezdj óvatosabban fogalmazni, vagy (ezt már csak félve írom le) szembenézni a valósággal?
"Az első nap összesen 15 centimétert jutott előre a 4-es metró fúrópajzsa. Nem is megy tovább jövő keddig, amikor a munkások vissza nem térnek a húsvéti ünnepekről. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szerint azért halad lassan a fúrás, mert a pajzsnak és a talajnak szoknia kell egymást."
És a Kisföldalatti állomásközei ? Ott is fel lehetne tenni a kérdést, hogy ki akarna eljutni a Bajza utcától a Köröndig a földalattival ?
(De, ugye nem ez a jó kérdés)
Ha valaki a Keletitől jön és a Gellért térre akar jutni az szálljon le a Fővám téren és gyalogoljon át a Szabadság hídon ? Ha bármelyik másik állomást vennéd ki, akkor hasonló is hasonló kérdéseket lehetne feltenni.
Én a 7-es buszcsalád másik oldalán vagyok erősen érintett, de szoktam volt utazni ezekkel a buszokkal a város egyik feléből a másikba. Ma átszállás nélkül, ha ez a rémálom megvalósul, akkor kétszer fogok átszállni a Blaháig. A Rákóczi úton van metró, és lám mégse megy ugye? Tudod van egy mondásom: ahol buszsáv van, oda villamos kell. Az ugyanis keskenyebb, és nagyob kapacitású :-)
De ne értsd félre, nem a metró, nem a 4-es metró ellen vagyok, hanem szerintem ezen a pénzen rengeteg mindent lehetne tenni akár éppen a jelenlegi 7-es buszcsalád vonalán utazók érdekében. Ez a nyomvonal egy legalább 30 évvel ezelőtti elképzelés változatlan felmelegítése, irreálisan rövid állomásközökkel, irreális (értsd hamis) megtérülési mutatókkal, irreális áron. Ezen a nyomvonalon viszont például el tudnám képzelni a föld alatt a gödöllői/csömöri hévet meghosszabbítani, egészen kelenföldig, vagy akár messzebb is, természetesen ritkább állomássűrűséggel, ráhordó felszíni járatokkal.
Ami pedig a te elképzelésedet illeti (a vonatot lekéső kelenföldiek), arra szintén jóval olcsóbb megoldás lenne egy nagyvasúti alagút, amely összekötné Kelenföldet a Keletivel illetve a Nyugatival egy vagy két köztes megállóval, és akkor akár le sem kellene szállnod mondjuk Győr és Miskolc között, vagyis ezek az utasok sem terhelnék a város felszíni forgalmát.
És ezek nem politikai kérdések, ellentétben azzal, amit most erőltetnek, a pénz hiányában is erőszakkal, mindenáron történő megvalósítást.
Kíváncsi vagyok! Kormányod és pártod Ferenctestvérreddel az élen mikor fog odáig eljutni gazdálkodásilag, hogy visszanemtérítendő támogatásokat osztogat!
Az életbe se, kaparnak az eu-s nyolcezermilliárdért! De minek, nem neked!!!, a haveroknak menne!
Ezt baromi egyszerü teljesiteni, mert Ov alatt szinte semmi se épült, hacsak az elfuserát Nemzetit, meg a 7 km autópályát nem számoljuk
Amúgy további hitelekből még lehetett volna Fletóéknak még több száz km-tert építeni.Hitelből te is vehetsz helikoptert. Pénzbőség van. De azt egyszer vissza kell fizetni.
Kell nekünk 15 Duna-híd árán díszmetró? Jobb lesz attól a közlekedés, hogy metrón lehet eljutni két oly forgalmas "csomópont" között pld. mint a Köztársaság tér és a Rákóczi tér?
Persze nem muszáj gondolkodni, elég egyszerre menetelni, arra elég a nyúltagy is :-)