Pannónia, a "magyar legenda". Ez a topik kapcsolódik a Pannónia motorkerékpárok topikhoz (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9049017) Itt főleg olyan információk, hozzászólások találhatók meg, amelyek Pannónia tuningolással, versenyzéssel kapcsolatosak. Magas szintű szakmai ismeretek, trükkök, tippek. Csak haladóknak :-) !
Van tapasztalata valakinek abban, hogy egy asszimetrikus kétütemű égéstér kopogáshajlamát mennyire javítja a gyertya központosítása? Kétütemű Wartburgról lenne szó. A kompresszióviszony most 9,2 körül van és nem lehet már kisebbre venni az előgyújtást, ahol a rezonátor jó hatásfokkal dolgozik, folyton becsörög a motor.
Sziasztok! Nem lehetne újra felfutattni ezt a topikot? Rengeteg szak tudás gyült itt fel, kár, hogy elhamvadt a forum.
Olyasmin gondolkoztam, hogy 1 hengeresekből készíteni pálya motort. És pl évente 4 alkalommal előre megbeszélt időpontokban kibérelni egy gokart vagy kisebb verseny pályát. Akár magunk közt futamokat is rendezhetnénk.
Azért egy hengeres, mert így kis költségvetesű maradna a dolog. Valamint rengeteg olyan alkatrész van amit sajnos restauralashoz nem tudunk használni viszont pályán elmenne mivel funkcióját betölti csak esztetikailag, nem megfelelő. Gondolok itt pl törött bordás hengerekre, vagy perselyes hengerfejekre...stb természetesen nem az ép alkatrészeket szeretném ritkitani.
Eljött az idő össze akarom rakni a p20/21-t újra.
Kérdéseim lennének.
- gyújtást ki mit ajánl?
- kuplung
- olvastam valahol H már gyártanak hozzá alumínium hengereket (mennyire jók)
Szia! csak japán lamellás érdekel, vagy más megoldás is? Komplett Rotax 123 kuplungot alakítok át Pannonia P20-21- hez. Fotókat, árat mailban tudok küldeni.
Sziasztok :) Pannónia P21 re keresne a párom komplett kuplungot ami Japán lamellákkal van szerelve . Frissen forgalomba helyezett motorra kellene utcai használatra. A motor '74 7.havi . A párom telefonszáma : 0620/ 273 -9572 .
Sajnálattal látom, hogy ez a fórum nagyon leállt. Régebben mint zöldfülű pannoniás nagyon szívesen olvastam a nagy szakik ténykedéseiről készült bejegyzéseket. Most tanácsot szeretnék kérni azoktól akik még talán olvassák ezt a forumot.
10 éve Pannoniázok, egy t5öst hajtok rendszeressen, nagyon vonzott mindig is ez a pálya motorozás és pálya motor építés téma. Most értem el oda hogy szívessen építenék a T5ös mellé egy pálya motort. Mivel egy komplett szériában nem hiszem hogy versenyzőként el tudnék indulni, így évi 4-5 alkalommal szeretném hobbyként a pályára vinni a motorom.
Szokott erre lehetőség lenni? Vannak olyan pálya napok, Kakucs stb ahol hasonló kaliberű 10-30 lóerös motorok mennek?
Jelenleg az átépítendő alap kérdésén gondolkozom, mivel az egyhengereshez van alkatrész bázisom és tapasztalatom, és szeretem is ezt a konstrukciót kézen fekvő lenne egy ilyen alapból készült pálya motort megépíteni. Elsőre egy nagyfékdobos elsőfék, mz első-hátsó telszkopok, jawa 634 karburátor, Csabai dobok... amikre gondoltam ... nyilván nem lenne ászfaltépő szörny de a pályamotorozás és az építés élményért kezdenék bele elsősorban.
A b terv egy kéthengeres építése, régi vágya egy ilyen motor. Nagyjából képben vagyok a költségeivel és nehézségeivel.
A c terv lenne az Mz, lehet ez ezen a forumon szentségtörés de azért felvetem mint lehetőséget.
Ti mit gondoltok , melyik alappal lenne érdemes kezdeni? Vannak olyan pályanapok ahol ezeket a 15-30 lóerös gépeket kilehet használni anélkül hogy valaki feltartanák?
köszi a segítséget és a véleményeket?
(az alapnak természetesen nem forgalmis, restaurálásra méltó szépségeket gondoltam, hanem amolyan maradék faragnivaló alkatrészekből álló gépet
Szia! Szerintem az többe kerül mint az én OB második helyezett motorom! Azért ha kihuzzák a számaimat akkor jelentkezek.Az a baj,hogy nincs lóvéja senkinek aki ilyen szinten motorozik. A nagyok meg az Alpok Adrián mennek ! Üdv.Lacibá
Bevallom őszintén, hogy a múlt héten voltam otthon, de a sok gond miatt kiment a fejemből visszafelé, pedig terveztem a meglátogatásodat. Szerintem még februárban egyszer megyek feléd, akkor nem mulasztom el! Köszi és bocsi!:-O
Szia Pali! Az idén szerintem négyen is leszünk.A Serfy,Farkas Lajos meg a Kapornai Gabi,na és a Frecska Gabi.Akkor már öten. Na majd meglátjuk ! Üdv.Lacibá
Urak! Már aki idetéved! Mivel ez a Pannónia verseny szakosztály,ezért elmondom,hogy 2014-ben Szlovákiában nekem kellett megvédeni a Pannónia becsületét ! Nem nagy dolog ! Az viszont szomorú,hogy egyedül képviseltem hazánkat Pannóniával. Nem vallottam szégyent a 68 évemmel és a magam által felkészített P20-al. Remélem lesz utódom a következő években. Hazai versenyeken is már csak három P20 indult ! Nem csoda hát,hogy itt is elfogytak az érdeklődők.Csak,hogy a 2014-es eredményeimet említsem! Europa Kupa futamgyőzelem és összesített második hely, Szlovákia. Magyar Országos Bajnokság második hely. Fiatalok! Ébresztő!!! Üdv.Lacibá
Szia Gyuri! Én még nem kezdtem el a versenygép felkészítést.Az unokámnak hozok össze e Simsont és majd utána.Jövőre nem a versenypályán akarok kísérletezni,ezért az egyik utcait rakom össze azzal amit a versenygépbe akarok tenni.Ha abban jól muzsikál akkor megy a versenygépbe. Ha meg nyerek a Lottón akkor veszek egy Yamahát.A Molnár Lacinak is hogy bejött! Üdv.Lacibá