Ha nagyon muszáj,akkor együtt lehet vele élni.... :-) Nem azért van robotváltós autóm,mert annyira szerettem volna,hanem,mert úgy akartam ahogy lett. :-) Ez volt a legolcsóbb euro 5-ös 8 személyes,magas,klímás Ducato,amiben nem 2.0-es,vagy 2,2-es motor van. Magáról a váltóról: szerencsére van manuális váltási lehetőség,mert különösen trélert húzva orbitális baromságokat képes csinálni,pl az emelkedő közepén felvált,mikor a valóságban pont vissza kéne váltania. A vontatáshoz,meg nagyobb súlyhoz lehet aktiválni egy programot,ami teljesen másként kezeli a kuplungot és tovább forgatja a fokozatokat,de sajna ez fordítva is igaz mikor csak rágondolsz a fékpedálra,elkezd visszaváltogatni,a végén már 3000-3500 felett pörgeti a motort,mert " motorfékez". Ugyanez igaz hidegindítás után is, feleslegesen forgatja a hideg motort,annyira,hogy már nekem fáj.Persze van rengeteg pozitív oldala is, ha nincs emelkedő,vagy előzés,akkor nagyon kényelmes tud lenni, különösen a tempomattal együtt működve,pl országúton mész tempomattal,jön egy körforgalom,ráfékezel,a váltó visszapakol,abszolválod a körforgalmat,utána csak megbököd a tempomat kart és az autó visszagyorsul az eredeti sebességre és közben felváltogat magának. Dugóban araszolva is nagyon jó,hogy nem zsibbad el a lábad a kuplungolástól. Ugyanúgy,ahogy a sima automatáknál itt is lehet a gázpedál állásával "váltani" ,ha kicsit visszább engeded a gázt,akkor hamarabb felvált,ha beletaposol visszavált. Az elektronika figyel,tanulja a vezetési stílusod és a szerint változtatja a váltási programot. Igazából bólogatás csak az első két fokozatban van,pl egy lámpától elindulásnál mire egyesből kettesbe vált,már el is buktad a harcot. :-) 3.-tól felfelé nagyon szépen vált,gyakorlatilag,mint egy sima automata,vagy egy dsg. Nekem konkrétan hibát még nem produkált.
Téli pihenőt kihasználva, végig lapoztam az eredeti francia szakácskönyvet, és ellentétben a magyarral, amit neten találtam, leírja, hogy a jobb oldali ablak működése valóban gyári úgy, ahogy írtátok, illetőleg, ahogy nekem is működik. Akkor is furi így.
Ellenben észre vettem egy apróságot. Egyik leírás sem írja meg a biztosíték táblákban lévő relék miheztartozását...
Előre elnézést kérek, de ez az eposz csak részben tartalmaz DUCATOt... Viszont a hogyan kerültem ide bemutatkozás része.
Szóval kinek a paplan...
Családi ügy. Úgy 5 évesen lakiztam először, akkor fertőződtem meg. Később pár éjszakát sátoroztam, de az nem az én világom. Aztán ahogy volt saját lehetőségem bele ugrottam az első lakiba. Az után még kétszer cseréltem, újabbakra, de már az első MCCC találkozómon be égett a lakóautó. Ott mondta egy SPORI, hogy látja rajtam, addig nem nyugszom, míg nem lesz lakóautóm... Igaza lett. Sajnos el van csúszva a csigolyám 14mm-t, így egyre nehezebb volt a lakizás (akasztás, talpalás, stb.), de azért a vérem hajtott. Évek óta kerestem lakóautót, de valahogy sosem találtam meg az igazit. Szégyen, de először kerültem a FIAT DUCATO alaposokat, FORDra hajtottam a hátsó kerék hajtás végett.
Tavaly februárban az egyik barátom végül minden előjel nélkül kivásárolt a lakimból, így lépés kényszerbe kerültem. Három hónapig lakatlan voltam cca 16 év után... Borzalmas hónapok voltak.
Lett volna egy ígéretes darab, amit ismeretségi körben árultak, (már vagy két éve), de az árban nem tudtunk megállapni, el kellett engednem, pedig az egy FIAT DUCATO X250 3,0-ás volt, DETHLEFFS felépítményes, de egy évvel idősebb, mint a mostani, amit amúgy szintén ismerős árult.
Amúgy általában szeretek vezetni, vontatni is, van "E" - s jogsim is, nem okozott problémát. Sőt egyszer egy nagyon jó barátomék lakóautója mögé kötöttük lakókocsimat, és úgy mentünk, akkor is én vezettem, mert az is "E" - s történet volt. Balatonon konkrétan egy egész utcát végig tolattam így. Egyszóval szerettem azt is.
De az autó tök más téma. Imádom minden részét, egyszerűségét, egyes részében bonyolultabbságát.
Meg, hogy hátra lehet menni csurrantani kiszállás nélkül.
Sajnos szerelem volt első látásra ......Mint utólag kiderült szépen rohad az alja ,és a hossztartója elől hátul !
Ez még nem is olyan nagy baj ,mert van egy kedves karosszériás ismerősöm, aki megoldja a problémát!
Pár dologra lennék kíváncsi ...
Hol jut be a víz ,amitől elrohadnak a dolgok?Ez gondolom típus betegség !?
Valamint :
Hidegen, izzítást követően beröffen majd le is áll , utána hosszas indítózások jönnek, izzítással vegyitve !Persze ez nem elég... Melegen se akar rögtön beindulni , ott is beindul majd leáll !
Ezek lennének , és persze, ha tudnátok service manuált linkelni 2.5d motorhoz, nagyon megköszönném !!