Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

majkel Creative Commons License 2021.01.11 0 0 21531

De az autó tök más téma. Imádom minden részét, egyszerűségét, egyes részében bonyolultabbságát. 

Meg, hogy hátra lehet menni csurrantani kiszállás nélkül.

 

Más világ de ez már hitvita lenne ha tovább ragoznám :)

 

Amúgy az OFF-al nincs probléma csak tedd ilyen halványszürkére a szöveget :)

Előzmény: csiburento (21530)
csiburento Creative Commons License 2021.01.10 0 0 21530

Előre elnézést kérek, de ez az eposz csak részben tartalmaz DUCATOt... Viszont a hogyan kerültem ide bemutatkozás része. 

 

Szóval kinek a paplan...

 

 

Családi ügy. Úgy 5 évesen lakiztam először, akkor fertőződtem meg. Később pár éjszakát sátoroztam, de az nem az én világom. Aztán ahogy volt saját lehetőségem bele ugrottam az első lakiba. Az után még kétszer cseréltem, újabbakra, de már az első MCCC találkozómon be égett a lakóautó. Ott mondta egy SPORI, hogy látja rajtam, addig nem nyugszom, míg nem lesz lakóautóm... Igaza lett. Sajnos el van csúszva a csigolyám 14mm-t, így egyre nehezebb volt a lakizás (akasztás, talpalás, stb.), de azért a vérem hajtott. Évek óta kerestem lakóautót, de valahogy sosem találtam meg az igazit. Szégyen, de először kerültem a FIAT DUCATO alaposokat, FORDra hajtottam a hátsó kerék hajtás végett. 

Tavaly februárban az egyik barátom végül minden előjel nélkül kivásárolt a lakimból, így lépés kényszerbe kerültem. Három hónapig lakatlan voltam cca 16 év után... Borzalmas hónapok voltak.

Lett volna egy ígéretes darab, amit ismeretségi körben árultak, (már vagy két éve), de az árban nem tudtunk megállapni, el kellett engednem, pedig az egy FIAT DUCATO X250 3,0-ás volt, DETHLEFFS felépítményes, de egy évvel idősebb, mint a mostani, amit amúgy szintén ismerős árult.

 

Amúgy általában szeretek vezetni, vontatni is, van "E" - s jogsim is, nem okozott problémát. Sőt egyszer egy nagyon jó barátomék lakóautója mögé kötöttük lakókocsimat, és úgy mentünk, akkor is én vezettem, mert az is "E" - s történet volt. Balatonon konkrétan egy egész utcát végig tolattam így. Egyszóval szerettem azt is.

 

De az autó tök más téma. Imádom minden részét, egyszerűségét, egyes részében bonyolultabbságát. 

Meg, hogy hátra lehet menni csurrantani kiszállás nélkül. 

Előzmény: majkel (21529)
majkel Creative Commons License 2021.01.10 0 0 21529

Na, mi okozta ezt a "lelki törést" ?  :))

Én mondjuk soha sem vennék vonszolós szerkezetet, rühellem :D

Előzmény: csiburento (21526)
majkel Creative Commons License 2021.01.09 0 1 21528

Szia,

 

Beázás, milyen kivitel, doboz?

Mert ez így infonak elég kevés.

Most hideg van, de egyébként az a legegyszerűbb ha beülsz, valaki meg meglocsolja kívülről.

A zártnál az ajtótömítéseken kívül nem nagyon juthat be máshol víz belülre.

 

Nem indul, ez egy faék szívó diesel.

Nézd át az üzemanyag rendszert.

Cserélj egy szűrőt és csövezd be átlátszóval a szűrő és az adagoló közötti és a tankba visszatérő ágat.

Ebből ki kell derülni ha valahol levegősödik.

Nekem valaha egy 2.5TD-m volt.

Abban van egy gázolaj előmelegítő a hengerfej oldalán.

Ez egy kicsi alu öntvény alkatrész, egyszerű megtalálni, mert a szűrőről arra megy a cső először.

Ebben van egy műanyag alkatrész amit alulról egy körmös seeger tart a helyén.

A műanyag cuccon lévő nútokba gumi O gyűrű van, ott levegősödött mint az állat és pont így szivatott meg anno.

Nézd meg tükörrel alulról. hogy néz ki.

Kiscsavarhúzóval kiszedhető a rögzítő és fogóval ki lehet húzni a műanyagot belőle.

DE először azt is megpróbálhatod, h lezsírtalanítod és szilóval letömíted.

Ha megjavul, ott a bibi.

Előzmény: asvald (21527)
asvald Creative Commons License 2021.01.09 0 0 21527

Sziasztok !

Nemrégen vásároltam egy 98-es, 2,5D jumpert !

Sajnos szerelem volt első látásra ......Mint utólag kiderült szépen rohad az alja ,és a hossztartója elől hátul !

Ez még nem is olyan nagy baj  ,mert van egy kedves karosszériás ismerősöm, aki megoldja a problémát!

Pár dologra  lennék kíváncsi ...

 

Hol jut be a víz ,amitől elrohadnak a dolgok?Ez gondolom típus betegség !?

 

Valamint :

 

Hidegen, izzítást követően beröffen majd le is áll , utána hosszas indítózások jönnek, izzítással vegyitve !Persze ez nem elég... Melegen se akar rögtön beindulni , ott is beindul majd leáll !

 

Ezek lennének , és persze, ha tudnátok service manuált linkelni 2.5d motorhoz, nagyon megköszönném !!

 

Köszöntem !

 

 

csiburento Creative Commons License 2021.01.09 0 0 21526

Igen.

Előzmény: majkel (21525)
majkel Creative Commons License 2021.01.09 0 0 21525

Jól vélelmezem a postjaid alapján, hogy most váltottál lakókocsiról lakóautóra?

Előzmény: csiburento (21524)
csiburento Creative Commons License 2021.01.09 0 0 21524

Na, már megint én megyek gyufáért... 

Előzmény: mados (21523)
mados Creative Commons License 2021.01.09 0 0 21523

:-)

Előzmény: majkel (21522)
majkel Creative Commons License 2021.01.08 0 0 21522

Ne legyél puha "Jenő"  :)

Én tuti több vagyok nálad, persze egy ideje más pályán mozgok.

Előzmény: mados (21521)
mados Creative Commons License 2021.01.08 0 0 21521

30 év autószerelés és az utóbbi 10 év alatt levezetett 1200000 km után sokszor annak örülök,hogy fel tudok állni. :-)))))

Előzmény: majkel (21520)
majkel Creative Commons License 2021.01.07 0 0 21520

Szép, én bedobnám a szörfömet ha ilyen helyekre járnék :))))

Gondolom elférne a buszban :D

Nem csinálsz ilyesmit? (windsurf, kite)

Előzmény: mados (21519)
mados Creative Commons License 2021.01.07 0 0 21519

Privátmunka... :-))))))) Veteránautók beszerzésével és szállításával foglalkozom Europában, boldogabb időkben......

Előzmény: majkel (21511)
csiburento Creative Commons License 2021.01.07 0 0 21518

Szép terv! A beépített jó buli, főleg, ha sleeper jellegű. 

Ha volna rá módom, biztos olyat építenék, amin csak tető ablak van szabályozható résszellőzőkkel az alján.

Előzmény: majkel (21517)
majkel Creative Commons License 2021.01.07 0 0 21517

Hehe, lebuktál :)

Irigyellek, én már jóideje a múltból élek :((((

 

 

Ez fog hamarosan készülni :)

 

Előzmény: csiburento (21516)
csiburento Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21516

Töredelmesen bevallom, ez egy laki, CHAUSSON WELCOME 75 felépítményes. 

Előzmény: majkel (21515)
majkel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21515

Be van építve lakónak?

Előzmény: csiburento (21513)
csiburento Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21514

Ez a téma érdekel, ha lesz valami fejlemény! 

Előzmény: majkel (21512)
csiburento Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21513

Roló nekem is került fel, DOMETIC a két oldalsó ablakra. Az elsőre még vár a felszerelés, hidegben nincs az a nagy kedv szerelni.

Nekem 9 és 10 között, de fixen 10 alatt a fogyasztásom, általában 3.300kg a tömege. Vonóhorog sincs sajnos, azt majd azért szeretnék, elvileg Kecskeméten a CARMAX vállalná, csak nem jutottam el odáig. Elvileg majd 2.000kg-ot vontathat. 

Előzmény: majkel (21500)
majkel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21512

Majd ha nem lesz ilyen xar idő, előveszem a Lexia-t és ránézek.

Előzmény: mados (21510)
majkel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21511

 én túl sokat vagyok Európa legtávolabbi pontjain

 

Munka vagy privát?

Előzmény: mados (21502)
mados Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21510

Nincsen. Csak kizárólag Iveco diagunk van,semmi mást nem tudunk olvasni.

 

Előzmény: majkel (21509)
majkel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21509

FIAT diag nincs nálatok, hogy ránéznél a komfort beállításokra?

Előzmény: mados (21507)
majkel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 21508

Szerintem a 10e olajcsere azért erős túlzás.

Én Total Ineo ECS 5-30 -at raktam bele.

A gyári előírás 42e, én 20 ezrenként cserélek.

A felületek makulátlanul tiszták és egy ilyen minőségű fullszintetikus olaj ennyit nyugodtan elbír, főleg ahogy én használom :)

 

MOL-os lötty :))

EU normás, ugyan ezt az alap üzemanyagot használja jóformán mindenki.

 

Tessék megállni valamelyik MOL bázistelep bejáratának környékén és megtekinteni milyen társaságok tartálykocsijai járnak be üzemanyagért.

Ismered a magyarországi gépjármű üzemanyag ellátó rendszert, amit a MOL üzemeltet?

Mert volumen csak ott van.

Az úgy kezdődik, hogy a finomítók és a bázistelepek össze vannak kötve csővezetékkel az országban.

Tehát battáról a pécsi bázistelepre is egy ház méretű szivattyú tolja a cuccot, 60 bar nyomáson kb.

Ferihegyre is a kero, stb....

Ezeket a vezetékeket fúrogatták az idióták egy időben.

A bázistelepekre  járnak be a tartálykocsik a közúti termékszállításnál.

Egy bizonyos távolság felett egyszerűen nem éri meg tartálykocsizni, mert az még egy kutat sem tud ellátni mindenféle üzemanyaggal.

Előzmény: té.bé (21506)
mados Creative Commons License 2021.01.05 0 1 21507

Dailyben nincs 2,2-es motor,csak 2,3-as,meg 3,0-es. Iveco márkaszervizben dolgozom.

Előzmény: té.bé (21504)
té.bé Creative Commons License 2021.01.05 0 0 21506

Bírják azok is csak a tízezres olajcsere ,jó üzemanyag.

Nálunk most AVIA kút nyilt. 

Nagyon jó ,előtte az EGR szelep szopatott a molos löttyel.

ÁLítólag szlovéniából hozzák, vagy mol ha nagyon kifogy, de az is adalékolva.

Kereskedésbe Bárdis ducatók 600000kilóméterrel eladók,jól szrvizeltek és mégegyszer ennyit kellnekik bírni.

De azok 2,3as motorral.

Előzmény: majkel (21505)
majkel Creative Commons License 2021.01.05 0 0 21505

Ő legalább ért hozzá :))

 

Amúgy ezek a motorok szerintem nincsenek többre limitálval.

Nyilván nagyban függ a használati módtól, amit alább kifejtettem.

Előzmény: té.bé (21504)
té.bé Creative Commons License 2021.01.05 0 0 21504

Göbi szereti magát elfoglalni.

 

Roadtrain forumtárs Dailyvel is befürdött a 2,2es motorral.

De ő 400000kilóméternél járt.

 

Előzmény: mados (21502)
majkel Creative Commons License 2021.01.05 0 1 21503

Nekem erről a széthullásról az a véleményem és ez ezekre az autókra (furgonokra) különösen igaz, h szétbaxák őket.

Ütik-vágják hidegen, ha valami lemállik addig használják amíg nagyobb baj lesz belőle, betartva a jól hangzó 42e-Km-es olajcsere periódust meg biztos irány a halálba.

Tehát a paraszt módon való gyilkolást semmi sem bírja, sokkal érzékenyebb szerkezetek ezek.

Ezt a PUMA témát meg már megvitattuk, én nyugodtan ücsörgök benne :))

Előzmény: mados (21502)
mados Creative Commons License 2021.01.05 0 0 21502

Ja,a tolatóradart,meg a vezetett szervízkönyvet kifelejtettem. :-) Az enyém is Combinato.

Göbi a Speedzonban is bevállalta a Pumát,a lakóautójába,azóta már egész rutinosan szedi ki,meg rakja be a motort.:-)))))  Amikor a múltkor összefutottunk,akkor kérdeztem,hogy miért szaladt be tátott szájjal a f@szerdőbe,azt mondta,hogy kérdezgette a haverjait és van köztük,aki Boxerrel futárkodik és semmi baja vele.Kérdeztem,hogy kipróbálja a 2,3-ast? Azt mondta,hogy NEM. :-))))))))))))  Biztos vagyok benne,hogy vannak nagyon jó Puma motoros autók,amikkel semmi gond nincs ,de én túl sokat vagyok Európa legtávolabbi pontjain,(Szicilia,Portugália,Normandia,stb) ahhoz,hogy be merjem vállalni... Ez a 150 lovas Sofim egy jó kompromisszum,130 lovas talán kevés lett volna a vontatáshoz,3.0-ra meg nem volt pénzem.Talán nem is baj,a 2,3-as kevésbé eszi a váltót .Ja és az enyém is piros:-)))))))))))

Előzmény: majkel (21500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!