Ez a topik a Logikai feladványok offtopik szálából jött létre, melyben Dulifuli kifejtheti, hogy miért nem *lehet* az, hogy az idő és a tömeg relatív, a többiek meg megpróbálhatják megértetni vele, ill. kérdésekkel tesztelni a Dulifuli-jelenséget.
Hát a legegyszerűbb azt mondani középiskolai szinten, hogy ugyebár a szakaszfelező merőleges a szakasz végpontjaitól (az adott két csúcstól, mondjuk A és B ) egyforma távolságra levő pontok mértani helye. A B és C szakaszfelező merőlegese dettó, így ennek a két szakaszfelezőnek a metszéspontja nemcsak A-tól és B-től, hanem B-től és C-től is egyforma távolságra van, röviden szólva mindegyiktől egyforma, azaz A-tól és C-től is. Így ennek a metszéspontnak rajta kell lennie az AC szakaszfelező egyenesén is.
Ugyanez szögfelezőkkel, ott az oldaltól való távolsággal.
azt szokták csinálni, hogy bizonyítják, egy pontban találkoznak a szögfelezők meg a szakaszfelezők.(psze, merőlegesek)
azt kérdezem, mennyire korrekt matematikailag az, ha bizonyítom, hogy bármely három pont köré(nem egy egyenesen fekvők) rajzolható kör, és ezt tekintem egyben bizonyításának a szakaszfelezők egy pontban való találkozásának?
(ugyanez a beleírható körrel, meg a szögfelezőkkel.)
Vegyük a 3051-ben megadott szerkesztést. Most azonban a Föld felszinén végezzük. PQ-ból kell kiszámítani AB ismeretében a Föld átmérőjét!
(Most nem kell odafigyelni a kék vonalak felvételénél: Midenképpen metszik egymást, ha máshol nem, akkor a Caracas, New York, Perbál, Zsámbék teljes négyszögben. Ez volt az én körzetem. Hjah, azok a régi szép idők, azok a régi nagy tüzek...)
Jaj, jaj, már megint a specrel! Én ehhez már nem tudok hozzászólni.
Inkább egy másik szálon felvetném a szögharmadolás problémáját. Mint nyugdíjas postásnak sikerült megoldanom a dolgot legalábbis 180 fokos ill. annál kisebb szögekre. Most bemutatom a gondolatmenetet és lehet keresni benne a hibát.
Legyen tehát adva az alfa hegyesszög. Először is szerkesztek hozzá egy egyenlőszárú háromszöget és a az alap megduplázásával kapom az A, Q egyenesen a B pontot.
Ezután felveszek két tetszőleges, A-ból kiinduló piros egyenest és egy Q-ból kiinduló piros egyenest úgy, hogy az 1 és 2 piros pontok létezzenek. Úgy-e ez megtehető?
Ezután felveszem a Q2 egyenest és megkeresem ennek az A1 egyenessel való metszéspontját. Ha ez a metszéspont nem létezik, akkor a piros egyeneseken módosítani kell. De ezek mindig felvehetőek úgy, hogy a kívánatos, 3-mal jelölt pont létezzen. Felveszem még a Q1 egyenest is és ennek A2-vel való metszéspontját 4-gyel jelölöm.
Most pedig összekötöm a 3 és a 4 pontokat és a 34 egyenes AQ-val való metszéspontját P-vel jelölöm.
Végül pedig megfeleszem az AP szakaszt. Azt állítom, hogy a P' és a P pontok harmadolják az AQ szakaszt vagyis a szöget is harmadoltam.
Bizonyítás
Tekintve, hogy 1234 teljes négyszög az (AQPB) kettősviszony -1.
Amin azt kell érteni pontosan: az A számára a B órája ténylegesen lassabban jár. Nem az óra képéről van szó, amely egy lassabban járó órát mutat (ami egy gyakori félreértés a laikusok körében), hanem az óra tényleges járásáról. A "szemszögéből" vagy "úgy látja" azt jelenti: az ő számára, az ő rendszerében, az ő koordinátáival, az ő egyenleteiben stb.
Kölcsönös óralassulás, összemegy a világ stb., ezek nagy szavak, lehet velük magasröptűen, filozofikus alapon vitatkozni. Az hogy a koordináták megváltoznak talán kevésbé. Ezt értettem póriasabb alatt. Ha elfordulsz, másfele lesz a jobbra és megváltoznak konkrét tárgyak koordinátái és a koordinátákkal leírt mozgásegyenletük. Nem olyan nehéz ezt felfogni. Ilyen koordináta-változásokról szól a spec.rel, nem pedig arról, hogy a világban bármi változna attól, hogy egy megfigyelő lóra szökken (eltekintve attól, hogy ő lóra szökkent). Ha ez neked új, akkor tényleg semmit se értesz.
"Meg aztán amúgy sem támasztanák alá teljesen a specrelt, hiszen az szimmetrikus effektusokról szól, a GPS műholdak esetében pedig nincs ilyen (mint ahogy egyetlen olyan kísérletben sem, amiről hallottam). Úgyhogy igazán nem tudom, hogy miért kell n-edszer is felhozni ezt a témát.+
Az első részéhez az ellenvetésednek annyit, hogy a modellt ismerni kell ahhoz, hogy használni lehessen. Te nem ismered és nem tudod használni. Ha ennek ellenére próbálod alkalmazni a hiányos és hibás elképzeléseidet, és más eredmény jön ki, nem sokat jelent. Csak azt, hogy meg kéne tanulnod rendesen, ha használni óhajtod.
A holdakat olyan emberek tervezték, akik értették, és használták az altrelt. Ezt bizonyítja, hogy működik amit csináltak.
A modell használatával olyan órákat terveztek bele, amelyek osztója nem ugyanolyan, mint a földi óráké. Más a szerkezete, a földön nem jól jár. Viszont a GPS rendszer működik, órái szépen szinkronban maradnak. Tehát a tervezők jó munkát végeztek.
Ebből az is következk, hogy ha azt gondolják, az abszolut idő miatt jó lesz a földi szerkezetű óra is, akkor azok nem járnának jól, nem múködne a GPS.
Mondhatod még, hogy a rel. elm. hülyeség, nekik meg szerencséjük volt hogy a hülye elmélettel véletlenül pont jóra sikeredett. Ez persze lehet, no de annyiféle osztásarányt választhattak volna, baromi szerencse kell ahhoz hogy pont a jót találták el.
Úgyhogy igazán nem tudom, hogy miért kell n-edszer is felhozni ezt a témát.
mert cáfolatát - egyik cáfolatát - adják azon állításodnak, miszerint nincsenek kísérleti adatok a specrelre. engedelmeddel továbbra sem fogok nagybetűvel indítani.
hiszen a GPS műholdak a valóságos térben vannak, és nem a specrel (sehol nem létező) érvényességi körében
szerinted a specrel állítása nem a "valóságos" térben lévő identitásokkal foglalkoznak?
Igen, ami azt illeti, ebben a hozzászólásomban volt egy kis túlzás. Lokáció persze van, mind térben, mind időben. Amit mondani akartam, az az, hogy hiába mond akármit a transzformáció, ha én elkezdek mozogni, attól a többi testnek nem fog megváltozni a valóságos hossza, és nem fognak másképp járni az órái - legfeljebb én látom úgy. De ha erre azt mondanám, hogy márpedig ez mind valóság, és ezek igenis tényleg megváltoztak, akármit mond is erről mindenki más, akkor olyan lennék, mint az a bizonyos illető, aki a forgalommal szemben halad az autópályán.