Keresés

Részletes keresés

Divrotcé Creative Commons License 2022.11.11 0 2 52
Előzmény: lenand (51)
lenand Creative Commons License 2022.11.05 0 1 51

És ennek a peronon voltak kijáratai? Mikor szűnt meg? 

Győrben is vannak teherliftek, amik ha jól hallottam kb. egy percet nem működtek. 

Előzmény: Divrotcé (50)
Divrotcé Creative Commons License 2022.11.05 -1 1 50

A targonca aluljáró?

 

Elvileg független a "máv-aluljárótól".

 

(Illetve egyes gonosz pletykák szerint pótkocsis targoncával nem lehetett használni...)

Előzmény: lenand (49)
lenand Creative Commons License 2022.11.05 0 0 49

Nagyon jó, köszönöm!

És akkor a másik kérdés, hogy ami a vágányok felől van lejárat szerű beton építmény közvetlenül az épület előtt (a hegyesi oldalon, " ami felett van esőfogó is) az mi célt szolgált? Esetleg össze volt kötve a régi aluljáróval (ami a Rönkös mellől indul)? 

Előzmény: Divrotcé (48)
Divrotcé Creative Commons License 2022.11.05 -1 2 48

 

A hagyományok szerint a patakátvezetésből lett gyalogos aluljárót elfoglalták a távhővezetékekkel.

 

Itt még látszanak a lépcsők:

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/106731?r=1&c=2117525.0502055:6018906.770009:9

 

 

Itt pedig már a távhőszolgáltatás építményei:

 

https://www.google.hu/maps/@47.4671566,19.0198459,3a,46.3y,234.42h,94.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJpQnGhr4D_5UW7oQPwfAHg!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

 

https://www.google.hu/maps/@47.467619,19.0223066,3a,15y,289.74h,88.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_33rAO2_r6Hi7dOUZrzWOA!2e0!7i16384!8i8192?hl=hu

 

Az azért egy picinykét gyanús, hogy a régi őrmezei kivezetés a vágányokra esne (lehet, süllyesztés is volt), így az átépítéskor vélhetően átépítették magát az aluljárót is.

Előzmény: lenand (47)
lenand Creative Commons License 2022.10.29 0 1 47

Kedves Fórumozók!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy Kelenföld alatt létezik - e még (használatban nincs gondolom, de fizikailag megvan - e) a Nyugati alattihoz hasonló alagút. Ha jól rémlik a régebben hallottak alapján, hogy valahol a villamos megálló környékén volt a bejárat az egyik oldalon, a másik oldalon pedig a Rimaszombati út közelében.

 

Köszönöm! 

Regisztrált tag Creative Commons License 2021.02.19 0 0 46

Tisztelt Oldal!

 

Érdekelne, tudnak-e segíteni, hogy emellett a régebben működő raktár mellett, közvetlenül régebben működő könyvesboltnak, ahol parkolnak, mi volt a teljes neve, lenne kívülről kép és az üzletbelsőről, amiket, hogyha lenne, esetleg másolatban fel tudnák tölteni ide, az oldalra? Ez a raktár és könyvesbolt régebben különben a Ferdinánd hídnál volt.

 

 

Még azt szeretném kérdezni, hogy a Nyugati pályaudvartól régebben néhány méternyire, a Teréz körúton működő Boszorkánykonyha üzlet külső részéről és belsejéről is hogyha esetleg lenne még néhány kép a 90-es es évekből és a 2000-es évek elejéről és másolatban azokat a képeket is fel tudnák tölteni ide, az oldalra, akkor azokat a képeket is még nagyon szépen megköszönném.

kasmat Creative Commons License 2012.10.16 0 0 45
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.09 0 0 44
Ezt sokat láttam már:)
Előzmény: Törölt nick (42)
_nyunyuka Creative Commons License 2009.03.16 0 0 43
Ezért kellett volna Városnéző IC-vel utazni egyet! :-)
Előzmény: V43 1173 (40)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.16 0 0 42
A Nyugati pályaudvar egy új nézőpontból (Alexandra könyváruház, panoráma terem):

m6304 Creative Commons License 2009.01.01 0 0 41
Búék minden topicolónak!
V43 1173 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 40
"Ti itt mind MÁV-osok vagytok? Én csak amatőr vagyok, és jeggyel utazom."

Dehogyis!!! Én se vagyok az, legalábbis még nem, csak vasútbarát. És a vasutas fórumon lévők jelentős része is "csak" vasút rajongója és nem alkalmazottja.

Az összes budapesti vágánykapcsolatot menetrend szerinti vonattal nem lehet megjárni. Mert például az un. külső körvasúton csak EC vonatokkal lehet utazni, a városligeti elágazáson csak egyetlen, hajnalban közlekedő személyvonat kanyarodik Rákosrendező felé, Kőbánya felsőről Ferencváros felé meg csak nyaranta van egy db. vonatpár.
Előzmény: Törölt nick (39)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.25 0 0 39

Ti itt mind MÁV-osok vagytok? Én csak amatőr vagyok, és jeggyel utazom.

Eredetileg azért érdekelt a dolog, mert körbe akartam menni a "körúton".

Kőbánya-Kispest-Ferencváros-Keleti... De innen nincs tovább járat a kiindulóponthoz.

Előzmény: V43 1173 (38)
V43 1173 Creative Commons License 2008.11.25 0 0 38
Milyen felújításról beszélsz?

Egyébként mindenhonnan mindenhová el lehet jutni, de ahoz kerülni kel egy pár km-t.

A Keletiből Kökire irányváltás nélkül például így lehet eljutni: Keleti - Kőbánya felső - Rákosszentmihály - Rákosrendező - Városligeti elágazás - Köki.
Előzmény: Törölt nick (37)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.25 0 0 37

A Keletiből nem lehet eljutni Kőbánya-Kispestre? Csak a Nyugatiból? Ez a most folyó felújítás miatt van, vagy állandó?

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.01 0 0 36
hehe. gondoltam..
Előzmény: rp-bubu (35)
rp-bubu Creative Commons License 2007.10.31 0 0 35

hanem ami eszembe jutott, hogy megint f@szagyerekek voltak a mávosok,
ugyanis a 4-5
kapu mind a szabad ég alatt van...el nem tudom képzelni a jómunkásemberek sorsát amikor jégesőben, hófúvásban kell a szabad ég alatt vacakolniuk a jegyekkel, amikor esőben (is) feltorlódnak az utasok

 

A Nyugatiban is ott vannak,  esőben stb. nem tartják fel az utasokat. de ha nem így lenne ki találva, már csak azért is így alakulna, mert a jegy ellenőrrőé se hidd, hogy kint fog állni a szakadó esőben, így magától megoldódik a probléma.

Előzmény: Törölt nick (34)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.31 0 0 34
néhány gondolat a peronkapukról,

mostanában a déliben engem eléggé b@sztat hogy kifele is kérik a jegyet, nem csak felszállás előtt, de ezt még csak megemésztem


hanem ami eszembe jutott, hogy megint f@szagyerekek voltak a mávosok,
ugyanis a 4-5 kapu mind a szabad ég alatt van...el nem tudom képzelni a jómunkásemberek sorsát amikor jégesőben, hófúvásban kell a szabad ég alatt vacakolniuk a jegyekkel, amikor esőben (is) feltorlódnak az utasok

erre gondoltak? haha, persze...


csabyke Creative Commons License 2007.06.17 0 0 33
Elég, ha kiküldjük WIEN -be a marháját!

Ezek szerint Ő Nyugaton még csak kocsival Repcsi/TAXI -val van limóval járt...

De fingja nincs mi is aza S-BAHN! szánalmas egy banda
Előzmény: Törölt nick (32)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.17 0 0 32
idézet egy mai index cikkből (a kormányzati negyedről van szó)

"Fonyódi szerint figyelembe kell venni, hogy a beruházás ne fokozza a környék amúgy is kritikus forgalmi terhelését. A hosszú távú megoldás a szakember szerint egyébként a vasút visszaszorítása lenne külső területekre, úgy hogy a Nyugatiba (és a Keletibe és a Délibe is) csak néhány szerelvény fusson. Vagy, ahogy más nyugati nagyvárosokban, teljesen tűnjön el a vasúti forgalom a belvárosból."

és ez nem egy politikustól jön, hanem a Műszaki Egyetem urbanisztikai tanszékének munkatársától


szánalmas
még jó hogy a cikk szerzője azért megjegyezte a nyilvánvalót (S-bahn, stb.)

különösen arra vagyok kiváncsi, hogy a hölgy szerint melyik nyugati nagyvárosban tűnt el a vasút a belvárosból....
el kéne küldeni őt, hmm, egy München-Zürich-Berlin-Párizs stb. körútra..
Aletea Creative Commons License 2007.05.30 0 0 31
Tudna valaki információval szolgálni arról, hogy a rákosszentmihályi vasútállomáson mikor, és miért szűnt meg a személyforgalom???
gramercy Creative Commons License 2007.04.06 0 0 30
kicsit off, de talán nem annyira:

nem csak budapesten kellene az a lehetöség hogy helyi bérlettel / jeggyel igénybe lehet venni a vonatokat, hanem azokban a városokban is ahol 2 v. több pályaudvar van; meg azokban a vidéki "nagy"városokban ahova sok vonal fut be, viszonylag nagy távolságok vannak stb.

különösen a keleti nagyvárosokban lenne szvsz. jövöje a helyi s-bahnoknak, mivel sok körülöttük a több tízezres mezöváros viszonylat távol de ingatávolságon belül (10-20-40km)

Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szolnok, Szeged, Székesfehérvár, Györ min. esélyes egy 'mini S-bahnra'

:)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.06 0 0 29
A BKV az 2950 aszem, a BKSZ meg 3250. Elvileg a mindenkori BKV bérletnél 10%al több, ez esetben 10%+5 Ft.
Az mind1, hogy jársz e vagy sem, a BKSZ bérlettel Bp-en belül bármilyen közlekedési eszközön utazhatsz, akik meg onnan járnak be megtakarítást jelenthet.
Pl: aki mondjuk bicskéről jár be vonattal kelenföldig annak 1 Ft al se lesz kevesebb a bérletel, mert kelenföld az utolsó budapesti állomás az 1 esen.
Előzmény: csabyke (28)
csabyke Creative Commons License 2007.04.06 0 0 28
Nem járok az aglomerációból soha... BKSZ mennyivel drágább mint mondjuk egy BKV diák?
Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.06 0 0 27
"Tetszik nagyon ez a fajta városon bellüli utazás, csak az lenne a király, ha a BKV bérlettel lehetne városon bellül utazgatni."

Miért nem jó a BKSZ bérlet?
Előzmény: csabyke (26)
csabyke Creative Commons License 2007.04.06 0 0 26
szerdán "S-Bahn"-oztam egyet....

Nyugati - Zugló - Kő.alsó - KöKi - Fradi - Pesterzsébet és lea 150en 796-ossal :-)

Tetszik nagyon ez a fajta városon bellüli utazás, csak az lenne a király, ha a BKV bérlettel lehetne városon bellül utazgatni.

Mondjuk, hogy az IC nem vehető igénybe [P] nélkül a városon bellül, ez sztem baromság, bár lehet, hogy jó :)
siófok35 Creative Commons License 2007.03.18 0 0 25
...ami nem kék-sárga volt hanem fehér-fekete vagy térbeli.
Előzmény: csabyke (24)
csabyke Creative Commons License 2007.03.18 0 0 24
Hátazért hamár annó sZTÁLINváros volt azon a kék-sárga táblán :-|
Előzmény: exmv (23)
exmv Creative Commons License 2007.03.18 0 0 23
Ha nem is Bp, de csillag...
Előzmény: siófok35 (18)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!