Hi! Topik célja minden, ami a budapesti vasúti pályaudvarokkal, állomásokkal, vagy akár elfeledett kisebb vasúti megállóhelyekkel kapcsolatos. Történeteik, képek, megszűnt állomások (pl. Józsefváros, mint személyforgalmi pu.), esetleg jövőbeli tervek (pl. Mexikói út, Vásárváros, Közvágóhíd stb.).
És akkor a másik kérdés, hogy ami a vágányok felől van lejárat szerű beton építmény közvetlenül az épület előtt (a hegyesi oldalon, " ami felett van esőfogó is) az mi célt szolgált? Esetleg össze volt kötve a régi aluljáróval (ami a Rönkös mellől indul)?
Az azért egy picinykét gyanús, hogy a régi őrmezei kivezetés a vágányokra esne (lehet, süllyesztés is volt), így az átépítéskor vélhetően átépítették magát az aluljárót is.
Érdeklődni szeretnék, hogy Kelenföld alatt létezik - e még (használatban nincs gondolom, de fizikailag megvan - e) a Nyugati alattihoz hasonló alagút. Ha jól rémlik a régebben hallottak alapján, hogy valahol a villamos megálló környékén volt a bejárat az egyik oldalon, a másik oldalon pedig a Rimaszombati út közelében.
Érdekelne, tudnak-e segíteni, hogy emellett a régebben működő raktár mellett, közvetlenül régebben működő könyvesboltnak, ahol parkolnak, mi volt a teljes neve, lenne kívülről kép és az üzletbelsőről, amiket, hogyha lenne, esetleg másolatban fel tudnák tölteni ide, az oldalra? Ez a raktár és könyvesbolt régebben különben a Ferdinánd hídnál volt.
Még azt szeretném kérdezni, hogy a Nyugati pályaudvartól régebben néhány méternyire, a Teréz körúton működő Boszorkánykonyha üzlet külső részéről és belsejéről is hogyha esetleg lenne még néhány kép a 90-es es évekből és a 2000-es évek elejéről és másolatban azokat a képeket is fel tudnák tölteni ide, az oldalra, akkor azokat a képeket is még nagyon szépen megköszönném.
"Ti itt mind MÁV-osok vagytok? Én csak amatőr vagyok, és jeggyel utazom."
Dehogyis!!! Én se vagyok az, legalábbis még nem, csak vasútbarát. És a vasutas fórumon lévők jelentős része is "csak" vasút rajongója és nem alkalmazottja.
Az összes budapesti vágánykapcsolatot menetrend szerinti vonattal nem lehet megjárni. Mert például az un. külső körvasúton csak EC vonatokkal lehet utazni, a városligeti elágazáson csak egyetlen, hajnalban közlekedő személyvonat kanyarodik Rákosrendező felé, Kőbánya felsőről Ferencváros felé meg csak nyaranta van egy db. vonatpár.
Egyébként mindenhonnan mindenhová el lehet jutni, de ahoz kerülni kel egy pár km-t.
A Keletiből Kökire irányváltás nélkül például így lehet eljutni: Keleti - Kőbánya felső - Rákosszentmihály - Rákosrendező - Városligeti elágazás - Köki.
hanem ami eszembe jutott, hogy megint f@szagyerekek voltak a mávosok, ugyanis a 4-5 kapu mind a szabad ég alatt van...el nem tudom képzelni a jómunkásemberek sorsát amikor jégesőben, hófúvásban kell a szabad ég alattvacakolniuk a jegyekkel, amikor esőben (is) feltorlódnak az utasok
A Nyugatiban is ott vannak, esőben stb. nem tartják fel az utasokat. de ha nem így lenne ki találva, már csak azért is így alakulna, mert a jegy ellenőrrőé se hidd, hogy kint fog állni a szakadó esőben, így magától megoldódik a probléma.
mostanában a déliben engem eléggé b@sztat hogy kifele is kérik a jegyet, nem csak felszállás előtt, de ezt még csak megemésztem
hanem ami eszembe jutott, hogy megint f@szagyerekek voltak a mávosok, ugyanis a 4-5 kapu mind a szabad ég alatt van...el nem tudom képzelni a jómunkásemberek sorsát amikor jégesőben, hófúvásban kell a szabad ég alatt vacakolniuk a jegyekkel, amikor esőben (is) feltorlódnak az utasok
idézet egy mai index cikkből (a kormányzati negyedről van szó)
"Fonyódi szerint figyelembe kell venni, hogy a beruházás ne fokozza a környék amúgy is kritikus forgalmi terhelését. A hosszú távú megoldás a szakember szerint egyébként a vasút visszaszorítása lenne külső területekre, úgy hogy a Nyugatiba (és a Keletibe és a Délibe is) csak néhány szerelvény fusson. Vagy, ahogy más nyugati nagyvárosokban, teljesen tűnjön el a vasúti forgalom a belvárosból."
és ez nem egy politikustól jön, hanem a Műszaki Egyetem urbanisztikai tanszékének munkatársától
szánalmas még jó hogy a cikk szerzője azért megjegyezte a nyilvánvalót (S-bahn, stb.)
különösen arra vagyok kiváncsi, hogy a hölgy szerint melyik nyugati nagyvárosban tűnt el a vasút a belvárosból.... el kéne küldeni őt, hmm, egy München-Zürich-Berlin-Párizs stb. körútra..
nem csak budapesten kellene az a lehetöség hogy helyi bérlettel / jeggyel igénybe lehet venni a vonatokat, hanem azokban a városokban is ahol 2 v. több pályaudvar van; meg azokban a vidéki "nagy"városokban ahova sok vonal fut be, viszonylag nagy távolságok vannak stb.
különösen a keleti nagyvárosokban lenne szvsz. jövöje a helyi s-bahnoknak, mivel sok körülöttük a több tízezres mezöváros viszonylat távol de ingatávolságon belül (10-20-40km)
Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Szolnok, Szeged, Székesfehérvár, Györ min. esélyes egy 'mini S-bahnra'
A BKV az 2950 aszem, a BKSZ meg 3250. Elvileg a mindenkori BKV bérletnél 10%al több, ez esetben 10%+5 Ft. Az mind1, hogy jársz e vagy sem, a BKSZ bérlettel Bp-en belül bármilyen közlekedési eszközön utazhatsz, akik meg onnan járnak be megtakarítást jelenthet. Pl: aki mondjuk bicskéről jár be vonattal kelenföldig annak 1 Ft al se lesz kevesebb a bérletel, mert kelenföld az utolsó budapesti állomás az 1 esen.