No igen, s pl. a nyugatiak de főleg az amerikai gyerekek - a mieinknél is alacsonyabb szintű tájékozottsági szinten az általános ismeretek (nem akarok müveltséget irni) területén - igen jól tudják magukat menedzselni (pályázatok, pályaválasztás, hétköznapi problémákban való eligazodás, stb terén). No ez is a modern idők hozadéka.
Háát, egy malomban őrölünk!-:)) Nem is azt mondtam, hogy akkor már sikerült tönkretenni a tanárképzést, de megindult a folyamat. Erre most ráteszik a koronát!
Azt az alapítványi iskolát (is), ami még valóban jól működik (szakmailag), ami menedéket nyújt egy csomó értelmes, de kicsit "más" fiatalnak, minden eszközzel próbálják ellehetetleníteni. De bármily kilátástalan is, és bármennyire is még kevesebb lóvé lesz, váltok, a közoktatás pedig ... hát a további közreműködésem nélkül amortizálódik tovább.
Atyaég. Igen, ezt azért sejtettem. Jómagam középszinten érzem azt a brutál teljesítményzuhanást, amit az elmúlt 10 évben a mindenkori középiskolás korú generáció produkál(t). Eljutottam arra a pontra, hogy már nem bírom, nem tudom elviselni ezt a léha munkamorált, azt hiszem be is diliztem kicsit. És valszin még innen is van lentebb.
Évtizedek óta megy a kispénz kisfoci szemlélet, itt-ott nagyon markánsan ráadásul. Hozzájön még a társadalom szemlélete, és kész is az a kagyvasz amibe ma épelméjű ember nem szívesen engedi a gyerekét.
Kimerithetetlen a fantáziájuk amikor valamit el kell ronntani (reform cimkével) vagy eleve rosszat kell tenni! Ezek ilyennek születnek eleve és persze zsák a foltját megtalálja!
Ez se semmi. És ami "gyönyörű", mindig tudják fokozni... Az az intézmény, ahol én dolgozom (még 3 hónapig, és döntöttem így), tehát az az intézmény, egyébként szakmailag olyan amilyen (szerintem szar, mások szerint nem), de ez mind1 is, csak azért lesz összevonva és telephelyként meghagyva, mert a főváros évek óta nem tudja értékesíteni azt az elcseszett ingatlant, amiben a suli működik. Az épület lebontása csak 900M volna a leendő befektetőnek, és muszály lebontani, mert olyan....)
Az a kormányprogram amely leépiti az oktatási intézményeket (mert számukra nem az eredmémnnes oktatás, hanem a pénzspórlás a fontos), a K/F-t (mert nem termel elég közvetlen hasznot), EÜ-et (mert nem a lakosság érdeke a fontos, hanem az OEP helyzete), a tömegközlekedést szétveri (szintén állitólagos takarékoskodás céljából, közben szórja a pénzt) az maga kontraszelektiv!
Csak az a baj, hogy nem lehet meggyőzni őket, hogy 1. nem értenek hozzá.
2. az amit tudnak, az nem jó!
Lám itt vannak az újabb gyöngyszemek:
1. Újpesti zeneiskolát panelszerű épületbe költöztetni (akusztika, kis termek gyakorlűshoz, hangszigetelés pl. fuvósoknak, stb) nem jön számitásba.
2. Szakorvos képzést fizetésessé tenni a hiányszakmák kivételével. Felméárte már aMoilnár/Horváth szörnypát, hogy mi lesz az eredménye? vagy nem száémit, hol lesznék akkor már ők és utánuk a vizözön! (a mi nyakunkban!)
Ez is igaz. Húsbavágó megélni, ahogy leamortizálják az ember szakmáját, és nem tud mást tenni, mint kilépni. De attól még ég a ház, és az pedig a lelkiismeretnek nem mindegy.
fontos persze, de mitől lenne különb egy párt oktatáspolitikusa a párttársaihoz képest? ha az egész politikai elit is kontraszelektálódott, akkor ne csodálkozzunk ha az oktatáspolitikus sem ért ahhoz amit csinál... :(
Igen, valóban. De vannak dolgok, melyek talán még ezen is túlmutatnak. Az oktatás pedig baromi fontos terület. Anno a két vh. között ráéreztek erre, pedig akkor sem volt tele az államkincstár.
- álságos, csúsztatásokkal teli, elhallgatott, rosszul kommunikált béremelés (ami ugye nem az)
- kötelező óraszámemelés
- értelmetlen minőségbiztosítási programok, ahol a tanóra munka (készüléssel egyebekkel együtt) 50%, további 10% (!) adminisztráció, a többi tanórán kívüli, ill. rendezvényszervezés, egyebek. Méltatlan, nem időarányos .... etc.
Már néhány éve elkezdődött. Bennem ma érett meg a gondolat. Újabb -és újabb szakmaiságot nélkülöző intézkedések csúcsra járatják a kontraszelekciót... A szándék nyilvánvaló....