Itt lehetne a "Variációk egy témára" topikban felrakott kepeket megbeszelni, cikizes, anyazas, leszolas nelküli biralni, egymasnak segiteni, fotozassal kapcsolatban tanacsot kerni.
Moderakhoz külön keres; ne vonjatok össze legy szives semmi mas fotos topikkal! kösz.
Mi a rák lehet az oka, hogy a fórumos kisképeket nem tudom megnyitni nagyobban? Engedélyezve van a felugró ablak, viszont négy böngészőben is kipróbáltam, és mindben csak a fórumról nem hagyja, máshol megy a dolog.
Zebrina, azt hiszem, külön ment neki az égboltnak, a két felületet külön dolgozta fel, én csak az egész képpel tettem meg egyet-mást. Itt is látható azonban, hogy a legrafináltabb képmanipulációnak is vannak határai, mindenképpen a hozott anyagból kell dolgozni, és a manipuláció előbb-utóbb a visszájára fordulhat. Zebrina képe úgy hat, mint amikor egy kicsit besüt a nap a felhők alatt, mert az épület indokolatlanul világos a borús éghez képest, az én képemen pedig a telítettség megnövelése miatt (azzal próbáltam kicsit "naposabbá" tenni) indokolatlanul kékes lett az ég. Szóval a hozott anyag... ha egyszer borús volt az ég, szemből jött a fény, szürkés-tompa volt a világítás, akkor nem lehet a képet úgy feldolgozni, hogy az eredmény egyenértékű legyen egy ragyogó napfényben készült képpel.
Hát tetszik! Még elsős vagyok, de majd igyekszem:-). Mondjuk megkérdezem a lányomat, hogy ezt hogyan lehet és szerintem perceken belül kitalálja:-) Igen, a felhők nagyon hiányoztak!
Hát... egyrészt állítólag az öregedés egyik legbiztosabb jele, amikor a mai világ romló morális állapotára teszünk megjegyzéseket 'bezzeg az én időmben' jelleggel :) másrészt a világról rendelkezésre álló ismeretek mindig is valamennyire manipuláltak voltak, csak ma változatosabbak a technikai lehetőségek. De ez már tényleg messzire visz.
Persze tudom, hogy az sem igaz, nem is az én manipulcióim izgatnak, hanem az egész világé. Ha régen láttál egy fantasztikus képet, akkor az tényleg csoda volt, de ma már..., és a filmek és minden, de minden hamis és egyre hamisabb. Na de nem moralizálós topic ez, úgyhogy abbahagyom. És mégegyszer kösz, örülök az "új játékomnak":-)
Azért gondolj bele, hogy a fotó képi világa mindenképpen hamisított világ, függetlenül attól, hogy digitális vagy hagyományos. Ha "valóságos világnak" azt tekinted, amit a szemeddel látsz, akkor vedd figyelembe -- hogy csak a legegyszerűbbet nézzük --, hogy amikor fölnézel az égre, a pupillád automatikusan reagál, összehúzódik,így kompenzálja az ég világosságát. Amikor lepillantasz onnan a földre vagy egy házra, a pupillád gyorsan kitágul. Vagy amikor sárgás fényben vagy, a percepciód már a korábbi esetekből "megtanulta", hogy átértékelje a színeket, és a fehér papírlapot -- amely a megvilágítás miatt ténylegesen sárgás -- fehérnek fogod fel. A fénykép viszont egyetlen pillanatot egyetlen stabil módon kénytelen rögzíteni, és éppen azért kellenek a manipulációk, hogy a fénykép végső hatása hasonló legyen ahhoz, amit egyébként a szemed és a percepciód állít elő.
Érdemes volt felébreszteni bennem az alvó oroszlánt, most határozott fellépésemre a kislányom szánt rám kb. 2x5 percet és megmutatott néhány dolgot:-) Hiába, egy újszülöttnek minden ...Persze meg kell mondanom, jó játék, de nem annyira tetszik egyik kép sem, mint az eredeti, mert bár sötét és fakó, de az enyém:-) Engem zavar ez a "hamisított világ", ami egyre jobban körülvesz minket minden területen. De igyekszem asszimilálódni és gyakorolni, mindenesetre köszönöm az indíttatást:-)
Hol?, mert elég gyakori méret a 49mm-es szűrőfoglalat. Félszűrőben pedig inkább a cokin rendszerűt használd, mert azt lehet tologatással pontosan a horizonthoz állítani, ami a kerek szűrőkkel már nem nagyon megy.
Nem emlékszem már, hogy hol élsz, ha -esetleg- a Nagy Faluban, akkor cokint a Gizella úton, a Studio Line-nál találsz.
ja, erre gondoltam en is. kerestem, de nem volt az en gepemhez, aztan nem kerestem tovabb. polarszüröt se kaptam (49 mm) ugy neztek ram, mintha vmi ösregi roncshoz keresnek kiegeszitöket.
ezzel kinlodok en is, itt lejjebb valahol mar beszeltünk rola; ha egy kepen belül vilagos - sötet kontraszt van ( vilagos egbolt - sötet utca) akkor valaszthatsz, h v az eg lesz termeszetellenesen vilagos v az utca sokkal sötetebb mint kene attol függ mire allitasz fenyt. rengeteg kepem lesz hasznalhatatlan emiatt. szerintem az analog gepeknek ez nem volt ilyen megoldhatatlan problema v csak en nem voltam ennyire haklis.
Azért nem éltem ma sem hiába, legalább megnéztem a menüt, amiben látom, hogy vannak választások fehéregyensúly témában:-) Köszi, hogy felhívtad a figyelmemet. Minek az ilyen kezébe fényképező, igaz? Hát, mert jó játék:-) Most talán még jobb lesz:-)
Én is ezeket a problémákat érzem. Korábban volt nálam egy másik gép, annak a képeivel összehasonlítva elég szomorú az eredmény. Már nem garanciális, de nem gondoltam volna, hogy ezen lehet változtatni. Azért szeretem, mert az enyém:-)
A fehéregyensúlyt minimális utómunkával ki lehet javítani, ezt a legegyszerűbb képkezelő programok is tudják. Az élesség zűrösebb ügy. Vagy egyszerűen ilyen az objektíved minősége, vagy elképzelhető, hogy az autofókusszal (is) van valami zűr, de ehhez már tényleg próbálgatás meg idő kellene. Ha még garanciális, esetleg érdemes volna egy kört futni vele a szervizben.
A macró képeken kívül tetszik benne, hogy sötétben alapbeállítással is elfogadható képeket készít, nem kell állvány, persze tudom, úgy szebb lenne, de emléknek ez is megfelel.
Utánanéztem egy-két beszámolónak, bizony panaszkodnak arra, hogy lágy (nem elég éles) a kép, és a gép enyhe alulexponálásra hajlamos, valamint csak erős fényben nyújt jó teljesítményt.
A másodikat nem érzem természetellenesnek, szerintem ott nagyjából jó a fehéregyensúly. Lehet, hogy a te ízlésednek kicsit erős a színtelítettség, de ez tényleg ízlés dolga, nekem kifejezetten így tetszik. Az élesség másik kérdés, rengeteg oka lehet az életlenségnek, pl. hosszú expozíciós idő vagy rossz élességállítás, de akár egy maszatos lencse is.