Az aprítèk, ocsu ha bemegy a fejbe, az el is èg. Ugyan olyan vályu alakú ègőfejet szokták csinálni aprítèk ègetőhöz is. Nekem mondjuk nem vályu alakú ègőfejem van. Nèzz át az aprítèk ègetős topicba. Valószínű, hogy nem fogsz tudni kicsikarni belőle akkora teljesítmènyt, beadagolási időket ráállítod ès had szóljon,(nekem kb olyan 3/4 fogyott pelletből mint aprítèkból), kevesebb lesz a szünet, de ezt bármikor kipróbálhatod. Mint írtam a problèma a tartállyal lehet. Bojgató nèlkül kizárt hogy működjön, ès a lefelè szűkülő tároló se szerencsès, tőbben is próbálkoztak ilyesmivel, a gond a legtöbbször a tartájjal van. Nekem jövőre napraforgó ocsu lesz a tüzelőm, ígèretet kaptam 20m3-re, plusz fűrèszpor, mind a 2 ingyen, csak bedöglött cirokmagot használtam kb 500kg ègettem el, nekem azt muszály volt keverni fűrèszporral, amikor mèg fèlig ègett el összeállt nagy darabokban ès lefojtotta a tüzet, de keverve jótèkony hatással van, a nagy energiatartalma miatt nagyon jó. Salakolást èn úgy szoktam, hogy 2 naponta a kazán tálcài közül meg az ègőtèrbe lekotrom a pernyèt, kb 10 perc, 4 naponta szoktam a hamut kitakarítani kb 30 perc.
Én még takarmány kukoricát is láttam pellet fűtés gyanánt! Olcsóbb mint a pellet (bár attól függ honnan vesszük). Keverve is láttam pellettel! A magokra én is kiváncsi vagyok,és úgy általában minden "okos" megoldásra! Egyébként tanulmányoztam a pellet kandallóm "tűz csészéjét " és elvileg simán átalakítható/kiváltható olaj égő üzemmódra! Ez a következő projekt! Minden adott a mostanában mindenki(sokak) által házilag készített ventis olajégő funkcióját betölteni! Sőt! A szinte nulla salak keletkezés kimondottan jó a pelletkandallónak! Azért egy ocsuval,pellettel,olajjal is működő kandalló nagyon gazdaságos és kényelmes fűtést biztosíthat! Pellet égőkkel nem tudom hogy működhet a dolog!
Valaki vett vagy használt meggymag, cseresznyemag, szilva magot, tüzelőanyagnak? Nem lehet olcsón beszerezni? Nem a műszárított 150huf/kg gondolok, hanem nem lehet nyersen összeszedni konzervgyárból vagy pálinkafőzdèből közel ingyen? Biztos kène neki 1 èv hogy zsákolva kiszáradjon, de nem lehet Rossz alternatíva.
Alapvetően gond nélkül "megette" , beállításokat a keményfapelletesen hagytam , nem is kellett semmit állítgatnom +-ban .
Keményfa pellet után ment , nem vettem észre sem több napi fogyasztást sem felfűtési problémákat sem , szép viszonylag magas lánggal (tán a fenyő keveréknek köszönhetően) égett 1,2 fokozatokban .
Salakja viszont VAN ! Naponta 1x le kellett a rostélyt takarítanom , mert szépen pakolt rá salakot .
Nekem szinte ingyen van a fűtès. Fűrèszport ingyen hozok fűrèszüzemből, csak korlátolt mennyisèg. Meg èn is darálok az üzemanyag ár úgyhogy a tüzelő 10-20e HUF az üzemanyag költsèggel együtt. Èn is csinàltam egy rostàt benne van a hordóban a tetejètől 20cm-re.
Szuper vagy! Milyen kuplerájról beszélsz? Patika rend van! Ha minden jól megy,egy megfelelő ágdaráló(típusonként másképpen szecskáznak) és egy rosta megoldhatja a pellet kiváltásom. Azért nem mindegy hogy aprítékkal fűt az ember vagy horror áron pelletet vesz! A gyakrabb salakolás pedig nem érdekel!Köszi még egyszer!
Micsoda jó hírek ezek nekem! Pontosan hogy a behordó csigát tudom szabályozni!Másodperc alapon lehet beállítani szóval ez a része pipa! A tartály megoldásra kitalálok valamit! Köszönöm az infót,ez most aranyat ér számomra!
A csiga megbirkózna vele, valószínű a beadagolási időket kellene módosítani. A tároló tartályal már lehetnek gondok, az ocsu faaprítèk fűrèszpor sokkal hajlamosabb betömörödni felakadni, ha lefelè szűkülő a tartály, szinte lehetetlen megoldani. Mondom ezt úgy, hogy a főfűtèsem aprítèkègető, csak idèn ment el 3000 kg faaprítèkot, fűrèszport, cirokmagot ègettem el, de nekem ehhez kèszült tartályom van. De legegyszerűbb hogy szerzel 1 zsák faaprítèkot ès kipróbálod hogy kilónkènt öntöd a csigához, hogy hogy èg. Ha betudod lőni az időket (márpedig belehet) utánna kipróbálhatod a tárolót hogy felöntöd faaprítèkkal, veszteni nem vesztesz.
Sziasztok! Régóta van pellet kandallóm(Edilkamin Iris) A behordó csigára egy külön vezérlő van kötve,így 15kg pellet 26 óráig üzemel. Támogassatok meg mint zöldfülű lelkes amatőrt néhány infóval urak! A pelletet lehet helyettesíteni ocsúval,aprítékkal? Azt hogy naponta kell takarítani,salak macera az nem érdekel,megoldom. A példa kedvéért egy faapríték (száraz fa) mondjuk megfelelő szitával elméletileg működhet? Köszi!
Kedves pellet tüzelők, egy átlag fogyást tudtok írni ház paramèteteivel kíváncsiságból? Èn aprítèkot ègetek, különbsèg, hogy nem vályus vagy cső ègőfejem van, hanem "emelős", ès saját vezèrlès, folyamatos üzem, nincs autó visszagyújtás, de le tud modulálni kb 0.6kg/h faaprítèk fogyasztásig.
Akkor nekem jobb a mód 2, 1400 liter vizet melegíthet egy darabig, ami be se következik, a szabályzó alsó érzékelője középen van, így ha az is 60 fokos lesz lekapcsol. Amúgy vicces, 3-as fokozaton megy a ladomat és ferroli 1-esen így is közel 70-et tol folyamatosan a pufferbe. Faüzem mellett meg 1, max 2-es kell neki, igaz ott 76-80 fok mellett.
Pellettel jobbnak látom bsteelt, sokkal jobb a hatásfoka. Mondjuk nem is ott ég a tűz benne, ahová a költő tervezte, ezért is alacsony viszonylag a füsthő sztem, azt nem tudom sehogy se feltornászni 70 fölé xd
P7N Moduláció 1 -esben ha eléri a beállított előremenő vízhőt (+2C) , akkor OFF fázist futtaja le (FH0 + FH6-al letakarít)
P7N Moduláció 2 -esben ha eléri a beállított előremenő vízhőt , akkor kötelezően 1-es fokozatra vált (sajnos ekkor akár 5,4,3-asról is levált , néha ezzel instabil lángot okozva , szóval NEM fokozatosan !) és ha nem csökken a vízhő a beállított érték-12C -re , akkor 1-esben megy 95C -ig , majd ekkor kerül OFF fázisba . Magyarul jó bőségesen túlfűti a kazánvizet , pufferelt vagy nagy víztömegű rendszereknél lehet esertleg értelme (?)
P7N , ha DHW (HMV-Használati Melegvizet , indirekt bojlert is kezel) , akkor a bojler fűtésénél a 80C a végállás és OFF fáziba megy (akkor hatástalan a Moduláci2 95C végértéke) , védi az indirekt bojlert , amibe max 65C melegvizet próbál felfűteni max. 80C-s kazánvízzel a hőcserélőn keresztül . Ha a bojler eléri a 65C+2C -t , akkor a keringetőszivattyút is leállítja (tilos a keringetőt csőtermosztáttal üzemeltetni HMV-s Comfort üzemmódban !!!) , ekkor esetleg a még 80..78..70..stb Celsius meleg kazánvíz ott marad a kazánba és várja a igényjelet akár radiátor fűtésre akár ismételt bojler fűtésre . Ha ekkor kap "radiátor" fűtés igényjelet , be sem indítja a égőfejet , hanem a kazánba maradt 80..78..70 C vizet keringeti a fűtésre , amíg a kazánvíz vissza nem hűl a beállított előremenő-12C -re , nem indul az égőfej START fázisa sem .
Ferroli szervíznek én a Két Kör Kft-t ajánlanám , sokmindent vettem (alkatrészeket) tőlük és kérdeztem is sokat , értettek hozzá .
Ha régebbi P12 -esed van , ahhoz lehet hogy már nem tudnak rendelni vezérlőt (mert alapban "legóznak" csak) , vezérlőt cserélnek nagy valószínűséggel és ha OK , akkor ennyi .
Elvileg az újabb PB2 -es vezérlő is kompatibilis kellene hogy legyen hozzá amúgy (erről annó írtam már ....) .
Amit írsz elég fura : semmi hibajel , szépen felépíti pl. 3-asig a fokozatokat (gondolom láng visszajelzés is stabil most már) , majd 3-as után ismét FH0 és ismételt begyújtás ?
3-ast (vagy utolsó fokozatot) meddíg tartja ?
Mailben küldenék Neked egy Ferroli doksit , amiben leírják a működési fázisokat .
Amúgy csinál ilyen , HA pl. a kazánvíz hőmérő NTC T-SetPoint-értéket vagy max. 95Celsius jelet ad be a vezérlőnek . báááár akkor a "d2" fázist is végig kellene csinálnia ! Esetleg azt is végigcsinálja (ez fontos lehet !) ??
(NTC jelvezeték toldható , DE jó legyen a kontaktja !!! Ha néha elveszti a kontaktot , minél kisebb a NTC ohmikus jele 10KOhm-tól megy lefele , annál nagyobb Celsius értéket ad be . Rossz hibás kontakt tud néha-bizonytalan 110 Cesiust bedobni .... ez csak 1 tipp ...)
Kérdés hogy lett "rádobva/lerugva" róla ? Ha a csati aljzata körül sérült akkor sajna szervíz (vagy vezérlő csere) . Ha P7N -esed van , érdemes a "In" menüben ránézni a nyomásértékekre , ha ott "--" vagy 0 -kat ad csak , nézd meg a transzduktor és az égőház közti (gimu/műanyag) csövet átjárható-e (húzd le a transzduktorról és erősen fújj bele) ... bár az eltömődésre elsőként F05-öt kell dobnia ekkor az értékek 0-ásak . F06 igazából az hogy nem látja a transzduktor jelét : meghibásodott , csatlakozó kontartkhibás , ekkor nincsen értelmezhető jel , ekkor ad "--" jelzést az "In" menüben .
A fotóellenálás , igen egy dióda , de a fotodióda ellenállása és a kimeneti feszültség a kapott infravörös fény arányában változik. Ez az alapvető infravörös érzékelő működési elve. Ezt az ellenállás értékével változtatott 0-5V DC -t dolgozza fel a vezérlő .