Keresés

Részletes keresés

ksanci Creative Commons License 2020.11.27 0 0 10028

Abszolút nem negatívan értettem, nem kell védeni az égőfejeket :)

Az is világos, hogy ha van egy egyébként teljesen jól szuperáló rendszer, nem valószínű, hogy bárhogyan is megérné kicserélni a kazánt. Pontosan ezért találták ki ezeket az égőfejeket.

Aztán egyeseknek szokása kizárólag pénzben mérni a dolgokat és jönnek azzal, milyen drága a pellet. Bezzeg a fa (ja, lopva, meg okosba' )... De pont azt nem lehet pénzben kifejezni, amiket te is írtál: nem kell akkora tárolóhely, nincs hasogatás, behordás, szenvedés. Van kis zsákhordás meg minimális hamuzás és kész :)

 

Előzmény: rézműves1 (10027)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.27 0 1 10027

 ..."Ezért nem lesz soha egy pellet égőfejjel kiegészített vegyes kazán olyan hatékony, mint egy eleve pelletes"...

 

Nagyon jó megállapítás, de szerintem ezt eddig nem is nagyon vitatta senki...:)...nekem is csak azért van ilyen rendszerem, mert a házzal együtt vettem egy jól működő radiátoros fűtési rendszert, egy egészen jó vegyes kazánnal, amiben 3 ferde "táska" van, egymáshoz képest eltolva...így ebben egész jó a hőátadás.

Azt persze én sem vitatom, hogy egy jó pelletkazánnal kevesebb lenne a fogyasztásunk, de az első év favásárlása, szárítása, hasogatása és begyújtogatása után, még ez a SUN-P7-es fej is nagyon korrektul teszi a dolgát...és mivel már én is lassan a hetedik ix-et taposom, örülök, hogy reggel finom melegre ébredünk és nem kell lemenni a pincébe begyújtani...elég a 15-kilós zsákokat lecipelnem az udvari tárolóból és felöntenem, (szerencsére nem túl gyakran)...:)

Előzmény: ksanci (10019)
ksanci Creative Commons License 2020.11.27 0 0 10026

Mert rendes vagy :)

Azonban semmit nem tudni a rendszeréről, a hőszigetelésről, és azóta sem írt semmit.

 

Előzmény: t.zsolti (10025)
t.zsolti Creative Commons License 2020.11.27 0 0 10025

Ok, igazad van. 

A problémájára akartam megoldást.

 

Előzmény: ksanci (10024)
ksanci Creative Commons License 2020.11.26 0 0 10024

A mai digitális termosztátok nem is tudnak többet +-0,3-nál.

 

Persze, jók, amiket írsz, csak éppen ez tipikusan az "összehánytak valami rendszert, nem jó, osztán most meg gányolgatom" agyalás.

Ha egy rendszert megterveztek és rendesen kiviteleztek, nincs olyan, hogy jaj, sok a víz, vegyük lejjebb a hőfokot. Affene, túl nagy a kazán teljesítménye, tegyünk be egy 100 literes vödröt valahova és a többi. Szivattyú meg fix fordulatú, legfeljebb van pár fokozata, nem is hallott másról.

Ha pl. egy régi, egyébként jól működő bika vegyeskazán+gravitációs (vastagcsöves->sok víz) rendszert "modernizálnak", aztán kicserélnek mindent vékony csőre meg betosznak hasra egy szivattyút, puffer sehol, oszt' kész. Majd csodálkoznak, hogy rossz az egész, sokat fogyaszt stb. De ha marad gravitációs, nemigen mehetsz 80 fok alá, mert akkor nem kering a víz.

Vagy a másik tipikus dolog, amikor egy meglévő, jól működő rendszerre egyszerűen csak rákötnek pár új kört, pár radiátort, ráadásul esetleg pont emeletre. Aztán jön a fejvakarás, hogy mé' hidegek az új radiátorok...

 

Szóval a lényeg, hogy nem lehet csak így megmondani, hogy vegye lejjebb a hőfokot meg menjen a szivattyú folyamatosan... Az, hogy a radiátor mennyi hőt ad le, attől is függ, mennyi ideig van a víz benne, tehát az áramlástól, szivattyútól. 

És most írom le harmadszor: vezérlés, szabályzás! Egy mai modern rendszerben már nem csak keverőszelepek meg fix teljesítményű szivattyúk vannak.

Egyébként reggel, egy órás fűtés után megnéztem a kályhánál a visszatérőt: kézzel langyos. Tehát van 50egynéhány fokos előremenő, meg legfeljebb 30 fokos visszatérő. Mégsem árt a kályhának, mert a szivattyút szakaszosan működteti, mindig csak annyi vizet enged be, amennyi nem hűti le a hőcserélőt. A vezérlés ügyesen játszik egyszerre a teljesítménnyel, adagolással, levegővel, füstelvezetéssel, vízárammal... Persze még egyszer írom, a miénk egy kis rendszer.

 

 

 

 

Előzmény: t.zsolti (10023)
t.zsolti Creative Commons License 2020.11.26 0 0 10023

Lehet +- 0,3 de ha nagy a víztömeg a rendszerben akkor nagy lesz a tehetetlensége is , ezért kellene alacsonyabb hőfokú vízzel fűteni.

Igazán akkor lenne jó ha állandóan keringene és termoszelepek szabályoznának. Akkor lehetne 75-ös előremenő is de túlméretes radiátoroknál a visszatérő lemehet akár 30 fokra is, ami nem jó a kazánnak. Mert abban is előállhat a harmatpont.

Előzmény: ksanci (10021)
t.zsolti Creative Commons License 2020.11.26 0 0 10022

A radiátor méretére utaltam , minél nagyobban annál lassabban hűlnek le, tovább emelve a helység hőfokát.

Azért gondoltam egy kicsi tárolóra ( akár lehetne hidrováltó is ), mert az abból kivett víz hőfokát könnyebb szabályozni és a kazán is üzemelhet a neki megfelelő hőfokon. Mert az nem feltétlen egyezik a fűtési előremenő hőfokával. 

Az égő kevesebbet kapcsolgatna, mert gondolom annak sem tesz jót ha sűrűn be ki kapcsolgat.

Előzmény: ksanci (10020)
ksanci Creative Commons License 2020.11.25 0 0 10021

izé, +-0,2, +-0,3

Előzmény: ksanci (10020)
ksanci Creative Commons License 2020.11.25 0 0 10020

Nem egészen értem, amit írsz: A hőleadóknál nem jó, ha kicsik (kicsi a felület), mert akkor nem hőleadók, hanem sima vezetékek :) De ezeket (radiátorok) is méretezni kellene, nem csak hasra beb***ni, "amit mindig szoktak".

Magasabb előremenő nyilván gyorsabban fűt, de jobban is leng a rendszer.

Amit írsz, az a puffertartály, pont olyan esetekre, amikor nem gazdaságos a nagy a fűtőteljesítmény (gyakori kapcsolgatás).

A hiszterézis jellemzően +-0,1 fok felületfűtésnél (nagy hőtehetetlenség) és +0,2-0,3 radiátoros fűtésnél.

 

Előzmény: t.zsolti (10017)
ksanci Creative Commons License 2020.11.25 0 0 10019

Sosem mértem, de kézmelegnél kicsit melegebb. Majd egyszer megmérem valamelyik hideg reggelen.

A kifejezetten pellet égetésére tervezett kazán abban (is) különbözik a sima vegyeskazántól, hogy jóval hosszabb a füstjárata, így eleve nagyobb a hatásfoka. Ezért nem lesz soha egy pellet égőfejjel kiegészített vegyeskazán olyan hatékony, mint egy eleve pelletes.

De igazából nekem csak a pelletkályhánkkal van tapasztalatom, a 20-30 meg mégtöbb kW-os szörnyekkel nincs :)

A másik nagy különbség a komplett vezérlés (szabályzás), komplexen kezeli a levegő- és pellet adagolást, füstelvezetést, szivattyút.

 

Előzmény: sankó36 (10018)
sankó36 Creative Commons License 2020.11.25 0 0 10018

Ha nálad az előremenő 55 fok akkor mennyi a visszatérő? Ha a kazánvíz hőfoka alacsonyabb mondjuk

15 fokkal akkor a hidegebb víz jobban le tudja hűteni az égésterméket ,alacsonyabb a füsthő és 

végső soron gazdaságosabb a fűtés.Hagyományos vegyes kazánnál aminek nem jó a hőcserélő képessége ennek komoly jelentősége lehet.És  a hőingadozás sem lesz olyan nagy.

Előzmény: ksanci (10016)
t.zsolti Creative Commons License 2020.11.24 0 0 10017

Én inkább a magas előremenő hőfokban látnám a problémát. Akármilyen kicsik a hőleadók azért 75 fokkal megküldve idő kell mire lehűl és azt a helységben adja le.

Kéne neki egy mondjuk 100l-es tartály amiből a fűtésre kivett víz hőfokát egy keverőszelep segítségével le tudná csökkenteni. Ez a verzió a szobatermosztát esetén működhet.

Vagy ha van termofej a radiátorokon akkor azok tudnának szabályozni. De akkor jó lenne ha a fűtési szivattyú üzemelne állandóan. A kazán biztosan többet menne rövidebb ideig.

Olyan termosztát kell aminek 0.5 fok a hiszterézise.

Előzmény: ksanci (10014)
ksanci Creative Commons License 2020.11.24 0 0 10016

Moduláció. Annak legfeljebb közvetetten van köze az épület hőigényéhez, inkább a fűtővíz állandó, beállított hőmérsékleten (ami nem a maximális) tartása a lényege. Régen, ahogy említetted, bedurrant a kazán egyféle teljesítményen, a maxon, nyomta a 80-90 fokos vizet. Ekkor volt nagy szerepe a nagy hőtároló tömegnek, mivel magát a fűtést nem lehetett szabályozni, a fölösleges hőt felvették a falak, mint hőtároló tömeg, amit aztán szépen visszasugárzott a kazán leállása után. Ma már a jól szabályozható, modulált fűtési rendszereknél, jó hőszigetelésnél már semmi jelentősége nincs a nagy hőtároló tömegnek, mint ahogyan azt sokan tévesen gondolják (nyáron sem, ott a megfelelő árnyékolásra kell figyelni), illetve a megfelelő modulációra nem képes kazánoknál átvette a szerepét a puffertartály, esetleg a hidraulikus váltó. Szóval önmagában az egyféle teljesítmény egyáltalán nem jelent gazdaságtalan fűtést. A rosszul kivitelezett, és/vagy sehogyan sem tervezett rendszerek már annál inkább.

 

"A pellet fűtésnél azonban nem lehet a vízhőt kedvünk szerint leszabályozni mert a visszatérőnek kell a 60 fok."

Ez így nagyon nem igaz! Átalakított vegyeskazánnak lehet, de kifejezetten pellet égetésre tervezett, komplex vezérléssel rendelkező kazánnak már nem biztos.

Kisebb teljesítményű pelletkályhának meg pláne. Nekünk egy 12+3kw-os (víz+levegő) pelletkályhánk van, 55 fokos előremenővel. A vezérlés folyamatosan szabályozza a szivattyút, így a vízáramlást is, nem csak megy a világba, meg telibe a víztérbe a hideg visszatérő. Persze ez egy kis rendszer, 70nm-t fűt radiátorokkal.

Illetve gázkazánnál ugye azonnal leáll a fűtés, az utókeringetésnél csak hűl a víz. Automata pelletkazánnál leálláskor még kiégeti a kelyhet, az azért termeli még a hőt, vagyis utókeringetésnél egy ideig nem csökken a fűtővíz hőmérséklete, bár a kívánt hőmérsékletet már elértük. Ezért "szaladhat meg" fölfelé a légtér hőmérséklete.

Igazából szerintem csak tapasztalati úton lehet meghatározni, hogy egy épületnek milyen fűtővíz hőmérséklet a leggazdaságosabb különböző külső hőmérsékleteknél.

De a lényeg is, úgy is ugyanaz: ha gyenge a hőszigetelés, hem lehet, vagy nagyon gazdaságtalan egyenletes hőmérsékletet tartani.  

 

 

Előzmény: sankó36 (10015)
sankó36 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 10015

Nálam pufferes fűtés van és 50 fokos víz jön be a lakásba,a hőingadozás pedig 1 max 1,5 fok,feltéve

hogy jól mér a termosztátom.Amikor kikapcsol a termosztát nem mindegy hogy 50 fokos víz nyomja még a meleget vagy 75.

A gázkazánoknál is az a gazdaságosabb amelyik alaposan le tudja a teljesítményét modulálni és a ház

hőigényéhez igazítja a teljesítményt.Azok a régi készülékek amik nagy teljesítménnyel ki-be kapcsolgatnak pedig gazdaságtalanabbak.

A pellet fűtésnél azonban nem lehet a vízhőt kedvünk szerint leszabályozni mert a visszatérőnek 

kell a 60 fok.Esetleg leviheted 50 fokra de az alá már nem tanácsos.Másik megoldás lehet a hőcserélő.Ekkor a kazánban lehet magas a hőfok de a hőcserélő kevesebbet ad át a lakásnak.

Ehhez persze jó szakember kell aki a hőcserélőt megfelelően tudja méretezni.

Előzmény: Chilyke (10013)
ksanci Creative Commons License 2020.11.24 0 1 10014

Szia!

 

A gazdaságosság önmagában kevéssé függ a vízhőfoktól, sokkal inkább a hőszigeteléstől, attól, hogy mekkora az ingatlan hővesztesége (na meg attól, hogy gépészetileg, hidraulikailag rendesen meg van csinálva a rendszer, nem csak úgy összedobták). Illetve a külső hőmérséklettől függő vízhőmérséklet gázkazánnál tud jobban működni, ahol pár pillanat a begyújtás és az oltás is.

A hőmérséklet 2 fokos ingadozása teljesen normális radiátoros fűtéssel, bár ha 20 fok a névleges hőmérséklet és 19-nél kapcsol be, ott túl nagy a hiszterézis. Milyen termosztátot használsz?

Fél fokos hőmérséklettartást baromi jó hőszigeteléssel (passzív ház) és nagy hőtehetetlenségű felületfűtéssel lehet elérni.

Előzmény: Chilyke (10013)
Chilyke Creative Commons License 2020.11.23 0 0 10013

Sziasztok

ez az első szezonunk egy égőfejes kazánnal. a Szerelő 75 fokosra állította a víz hőfokát.

szerintetek hány fokos vízzel működik gazdaságosabban? (Egyébként ezzel a 75 fokkal az a bajom hogy túl nagy a hőmérséklet ingadozás a házban. Ha mondjuk be van állítva 20 fokra, simán felmegy 22-re... aztán meg mondjuk mire újra el kezd fűteni addigra leesik a szoba hőmérséklet 19-re)

koszonom előre is

LanyUss Creative Commons License 2020.11.23 0 0 10012

Sziasztok!

 

Még az előző tulaj építette ki a rendszert Biottamat 35-1 http://delgep.hu/biottomat351, amiről régebben írtam egy ékes-ekés hsz-t itt ( 9232 ) :) Jelenleg kondi gázzal + enyhe időben H-Tarifával fűtünk. Van vegyes totya, azt se használjuk. Megvennék a rendszert. Lehet eladom, csak a helyet foglalja. Mennyit érhet ez használtan?

ksanci Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10011

Tényleg, hány begyújtás ezeknek az élettartama?

A Tresornak most lesz a harmadik szezonja, nagyjából 1500 gyújtás lehet eddig benne.

Megtaláltam a gyári típust, 11-12ezer körül van az ára, ellenállásgyújtó, de az élettartamról persze sehol nincs infó...

Gogol69 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10010

Helló!

 

Anno megtaláltam én is amit ajánlottál..

 De mivel nem ismertem és nem akartam ,,ráfizetni az ember a gatyáját is" !

 

 Ezért bevállaltam az olcsóbbat és bejött nem tizen-huszon ezerért hanem csak pár ezerért.

Amúgy én is jobban szeretem a stabil dolgokat, de a tapasztalatom szerint a drágább nem feltétlenül jobb!

 

 Ez a kerámia elég stabilnak néz ki.

 Majd egy jó pár év múlva ha kipurcan a mostani talán ilyet veszek.

Üdv.

Gábor

Előzmény: rézműves1 (10003)
megane two Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10009
Előzmény: rézműves1 (10008)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10008

Köszi, meg is találtam a kukában...:)...valamiért néha oda pottyan a levél...ezen a Bolgár oldalon is ott van a Japán kerámia gyújtó, ráadásul még olcsóbban is...(35.28.euró, de cső nélkül)...jó kis oldal, ráálltak az alkatrészekre...de azt a Quarc gyújtót hiába ütöttem be, mert nem találja...mindenesetre köszi, ez az oldal, azért sok SUN-P7-esnek hasznos, mert ez a 28-ezer nagyon durva...:):)...

Előzmény: megane two (10007)
megane two Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10007

Már tegnap elküldtem neked e- mailben a linket ahonnan én beszereztem.

Tavaly vettem, akkor még olcsóbb volt. Most kb 11 euró a cső és külön 44 euró a gyújtó.

Na de még egyszer:

 

https://motor-barbeque.com/en/Ceramic-heater-for-pellet-stoves-FKK/c24.html

 

Itt nézzél körül, sok minden van.

Tavaly még a szállítás is ingyenes volt, gondolom már az is fizetős lett.,

Előzmény: rézműves1 (10006)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10006

Ez mennyibe kerül, mert a japán alig több, mint 18.000...

Előzmény: megane two (10004)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10005

Hozzá adják a csövet is? Ezt még nem láttam, csak a japánt, de arra 100.000.-begyújtási tesztet (15-év) garantálnak a japánok. Az olasz most majdnem 28-ezer és lehet, hogy csak fél évet bír...

Előzmény: megane two (10004)
megane two Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10004

Viszont ez valamivel egyszerűbb és jobb és nem drágább (az olaszhoz képest).

A gyújtó cső 3/8--1/2 coll, csak a vezetéket kell újra kötni .

A  Quarz gyújtó állítólag hosszabb élettartamú mint a kerámia. 

Ez nálam tökéletesen működik.

Előzmény: rézműves1 (10003)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10003

Nem szabad ilyenekkel foglalkozni, mert ráfizeti az ember a gatyáját is...egyet kell venni, de jót...ez pedig szerintem a japánok által gyártott, kerámia gyújtó (100.000.-izzítás)...nem drágább még ideszállítva sem, mint az olasz eredeti, amit van aki egy-két évenként cserél (az olasz három éve 20.000.-), de hallottam olyat is, hogy fél év után kipurcant...én már pár éve ezt használom...

 

https://www.ebay.com/itm/FKK-Ceramic-Biomass-Pellet-Igniter-With-3-8-Screw-300W-For-Solid-Fuels/322329375615?hash=item4b0c53f37f:g:qYcAAOSwKOJYK0C7

 

A SUN P7-eshez, a régebbi köpenycsőbe csak be kellett csavarni, mert az még két részből állt. A csövön 1/2" volt a menet, ezzel lehetett az égőfejbe becsavarni és a belső 10mm-es cső, a tulajdonképpeni izzító, 3/8"-al ment bele...most már módosítottak az olasz gyújtón és egy darabból csinálják, tehát nem lehet bele csavarni ezt a jó kerámia gyújtót...annak jó, akinek még a régi, két darabból álló gyújtója van.

De azért én kitaláltam, hogyan lehet az új köpenycsőbe is használni, csak ahhoz flexel, finoman szét kell vágni a régi csövön, a rápréselt réz gyújtótartót és egy sárgaréz fittinget kell rézzel, vagy ezüsttel ráforrasztani központosan a csőre, ami kívül 1/2", belül pedig 3/8" és már mehet is bele a kerámia. Csak az elektromos csatlakozót kell levágni a rossz gyújtóról és áttenni az újra...

Előzmény: Gogol69 (10002)
Gogol69 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 10002

Helló!

 

A pellet kandalómban eredetileg dizel izzítógyertya volt.

 Elég gyakran cserélgettem + gyakran kiverte a biztosítékot a trafója.

 Most ilyet használok pár éve https://www.ebay.com/itm/350W-Ignition-220V-Igniter-Hot-Rod-Wood-Pellet-Stove-10-140-150-170mm-M16-1-5/143384185749?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 Ha simán használom ez is elég gyakran tönkre megy.

 

 Ha viszont egy ilyennel 80-90%-ra visza veszem a teljesítményét akkor nem megy tönkre.

https://www.ebay.com/itm/220V-4000W-SCR-Motor-Speed-Controller-Module-Voltage-Regulator-Case-Fan-Dimmer-/263988773844?var=&hash=item3d76f503d4

 

 

Üdvözlettel

Gábor

Előzmény: rézműves1 (10001)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 10001

Megtaláltam, már nem érdekes...

Előzmény: rézműves1 (9999)
ksanci Creative Commons License 2020.11.21 0 0 10000

Szia!

 

Emlékszem a témára, de nem én rendeltem, nem tudom, mi megy a Tresorba.

Előzmény: rézműves1 (9999)
rézműves1 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 9999

Szia Sanci...nem mentetted el annak idején a japán kerámia gyújtót, amit a SUN-P7 esbe lehetett rakni?

Az Ebay-ról rendeltük...Sajnos nem találom most és nem emlékszem, hogyan kerestük...

Előzmény: ksanci (9997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!