1975-től tavaszán jelentek meg az elsők, akkor még matricára nyomták a szöveget, és ezt ragasztották a táblákra. 1977-től már volt magára a táblára nyomás is, de a matricás verzió is létezett 1978-ig bezárólag. 1979-ben egyszerűsödött a dolog, a piktogrammok már feketék lettek, de a forma (ICS és IK-180) megmaradt. 1980 elejétől pedig a piktogramm is "KRESZ-szabvány" lett. Érdekesség, hogy még a kilencvenes évek elején is lehetett látni "színes" piktpgrammos, tehát 1979 előtti táblákat, de már csak villamosvonalakon. Pl a 28 és 37-esen egészen biztos, de egyszer láttam még a 61-esen is ilyet 1992-ben. Busztáblán már nem emlékszem ilyenre, de trolitáblán annál inkább. A 70 és 78-ason, de még a 75-ösön is, mindez 1991-92-ben...!
A budapesti megállóhelyi táblák http://www.freeweb.hu/vtte/tortenet/tabla/
Jó lenne egy ilyen a "fedélzeti" táblákról is, hátha egy beavatott egyszer csinál egy ilyet. (Annyit tudok, hogy 1976 körül jöttek a műanyag táblák, előtte a papír - és a fém -táblák voltak, hagyományos nyomtatással, régi betűtípusokkal.)
Az a 20gy szerintem az utolsószériás tojások közül való(kb. 2001), a vékonyabb megállónév-betűk miatt, 2005-ig lehetett látni rendszeresen buszon őket.
Lehet, hogy ott a volán, csak egy gond van vele. Hol a 38-assal, hol a 138-assal párban-hármasban jár, és így a belső szakaszon nem lehet értelmesen használni, ezért kár az egyesített bérlet; csak az száll fel rá, aki Lakihegyen túlra megy.
38-as helyett ott a volán,tökugyanaz útvonallal,megállónevek is ugyanazok. Ajánlom figyelmedbe egyszer élmény végigmenni rajta, és csak kb egy vonaljegy ára :-P A Csepel autógyár végállomást a mai napig használják,a volánnak a végállomása.