Most jutottam hozzá egy Cagiva Super City 125-höz, melyen a blokk egyben van, de javításra szorul. Hengerszett, főtengely(talán), leömlő. Honnan és milyen alkatrészeket szerezzek be hozzá, hogy jó kis gép legyen ismét? Amúgy nagyon szép állapotban van rajta minden. Ha esetleg nem sikerül, akkor egy blokkot honnan tudnék bele venni?
Sziasztok! Egy 2000-es Navigator boldog tulajdonosa lettem. Ami aggaszt az az, hogy 100 C a víz hőmérséklet de a ventilátor nem kapcsol be. A hő gombával lehet baj vagy ilyen magas érték felett kapcsol csak be a rendszer? Esetleg tudtok segíteni?
Hát, én nagyon szeretem az olasz mocikat, volt kb. 10 gilerám, rc600, 350, nordwest, rc-r, most egy 600as canyon. Nagyon megfogott a cagiva, kényelmes, szép (legalábbis nekem bejön a design), csak kicsit gyengusz.
Egyikükkel sem volt semmi gondom, szabadonfutó cserén kívül....
Nagyon szerettem volna egy ducati-t egyszer, ez pedig 2 az egyben.
Ja, meg Alfát se vegyünk, mert az is egy szar! A kollégám első tulaja egy Monster 750-nek. Közel 70 ekm van benne, gyakorlatilag semmi baj nincs, és nem is volt. De persze ha az 1-2 ismerősöd rendszeresen szerel Ducatikat, akkor ők jobban tudják - és ez nem irónia volt.
A Navigatorban az a Suzuki blokk van, ami erős is meg jó is. Ennek ellenére nem olyan izgalmas, mint a 900 Ducati. Én mentem olyannal is, éreztem a különbséget.
A Gran Canyonban Bosch benzinpumpa van, olyan, amilyen a Mercikben. Na, az el is romlott. Beszart a japán Hitachi önindítórelém is. Egy olasz stekker is tönkrement. A Transalpjaimban meg a gyújtásvezérlő és a feszszabályzó. Az Africakból pedig mindenki kidobja a gyári AC-t. Stb, stb.
A Gran Canyon nem problémamentes motor, de a 900-as blokkal szinte semmi baj nincs. Ha világkörüli útra mész, ne vegyél ilyet, de más 20 éves géppel se nagyon vágj neki! Ha élvezni akaorod a motorozást itthon vagy Európában, akkor érdemes kipróbálni egy GC-t is és egy Navigatort is!
Most jöttem haza Albániából. Egy XTZ 750-nel voltam. Minden nagyon jó volt, az egész út is és a motor is. Csak azt sajnáltam, hogy nem a Cagivával vagyok.
Van 1-2 motorszerelő ismerősöm (én is az vagyok), akik szerint a Jóisten mentsen meg a ducati motortól"....
Az lenne a kérdésem, neked gyújtás, benzinpumpa, elektronika szinten volt-e vele gondod?
Ők ezeket szidják nagyon, illetve nekik cimboráiknak volt 1-2, és azt mondják pik pakk rá fogok verni 250-300 ezret ha veszek egyet, és a kedvem is elmegy majd tőle....
Bocs, de csak most láttam meg a leveled! (Ez a fórum nem jelzi, ha valaki reagál a levelemre?)
A Gran Canyon csak azért irracionális, mert nehéz hozzá alkatrészt kapni. Más miatt NEM!
Ugyanakkor nem is nagyon kell alkatrész, hacsak el nem dobod (jó, azért ez is el tud romlani...). Nálam ez történt, pontosabban motort cseréltünk a haverommal. Ő eldobta az enyémet, én nem az övét... Jobboldali indexek bánták, de be lehet szerezni, mert más modellekhez is használták ezeket, tehát kis utánajárással találsz.
Ami nincs, de fontos, az a lengőkaron a lánccsúszka. Ez egy poliuretán szalag, amit csak ezekhez meg az Elefántokhoz gyártottak, de már nincs. Viszont megvan a minta, megvan az anyag, úgyhogy szépen, olcsón meg lehet csinálni otthon.
Egyszer eldőlt, a fékkar bánta. Elgörbült, majd amikor hazajöttünk, elmentem a Pink Motorsba, megmutattam, és adtak egy ugyanolyat. Egy Kawasaki sportmotoré volt. Mondom: tök ugyanolyan!
A benzinpumpa Bosch, egy csomó Mercedesben ugyanez van!!! És még sorolhatnám a Ducati motorral, Nissin fékkel Marzzocchival, Sachsszal stb.
Hogy le mernék-e menni hosszabb túrára? Ezzel járok, igaz: a leghosszabb csak 2800 km volt, de nem volt semmi baj vele.
Amúgy elképesztően jó gép! Persze nem olyan, mint egy mai túraenduró, de élvezetes, stabil, gyors. Az utazója 160, de a magasított plexivel akár több is. Két személlyel is remek. Motorja, váltója, futóműve, féke jó. Fogyasztása normál: max 5 decivel fogyaszt többet, mint a barátaim sokkal újabb gépei, de van, amelyiknél kevesebbet. TDM 900, Tiger 1200, Monster 1000, F 800 GS, Griso 1200, Tiger 800, Multistrada 1100.
Tehát én ilyen társaságban megyek túrázni. Egyetlen egyszer éreztem, hogy kevés a gép: egyszer a Tiger 1200 kihúzatta kettesben csilliárdig, és elhúzott mellettem. Ha számítok rá, és erősködöm, akkor is simán lelép. De kanyarban, normál úton is minimum egyenrangú a többivel, viszont ha rosszabb az felület, nem szinte mindegyiknél jobb (GS-t és a kis Tigert kivéve).
Volt Transalpom (kettő), CBF 600-om, Super Ténérém, de mindegyiknél élvezetesebb motor a Gran Canyon - számomra.
A szervizelése macerás, de leginkább csak azért, mert jócskán meg kell bontani a hátsó henger szelepeinek beállításához. Elvileg 5000 km-enként kéne ellenőrizni, de ez marhaság és lehúzás egyben. Valamiért a Ducati ugyanilyen blokkjain hosszabb az intervallum...
És itthon nincs értéke. Néha egyszerre több van a Hahun, mint egész Olaszországban. Ott már tartják az árukat. A németeknél ha nem is kultgép, de van, aki nagyra tartja - elég drágák is a jó állapotúak.
Nagyon kíváncsi lennék, mik a tapasztalataid a Gran Canyonnal. Valahol egy tök irracionális választás, de van benne valami, amiért mozgatja a fantáziám. Mennyire megbízható? Mennyit mentél már vele? Mióta van meg? Mekkora a fogyasztása? Hogy bírja az autópálya tempót (130-140)? Karbantartása mennyire nyűgös? Ismersz hozzá jó szerelőt? El mernél menni vele egy 2-3000 Km-es túrára? Bocs a sok kérdésért, de szerintem egy maroknyi ha van belőle Magyarországon, nem nagyon van kitől kérdezni. Esetleg képet rakhatnál fel róla!
Nekem egy Gran Canyonom van. A Navigatorral ellentétben ebben egy 900-as Ducati-motor van. Bár elvileg - és gyakorlatilag is - gyengébb, mint az ezres Suzuki-blokk, én jobban szeretem. Viccesebben gyorsít, jobb a hangja gyorsításnál és motorféknél is. Ezt onnan tudom, hogy mentem mindkettővel. Na, de térjünk a témára!
Egy barátomnak éveken keresztül volt egy DL 1000-e, aminek - azt hiszem - teljesen ugyanaz a motorja, mint a Navigatoré. Minden egyéb viszont más! Hogy jobban megy-e, azt nem hiszem, de hogy könnyebb kezelni, hogy jobb akár szűk, akár nyújtott kanyarokban, hogy jobb a futóműve, hogy jobb az üléspozíciója (számomra), az tutifix.
A Navigátor váza és hátsó futóműve szinte minden elemében megegyezik a Cagiva Elefantéval. Arról, hogy ez jó hír-e, nem szívesen nyitok vitát - arra ott a Paris-Dakar eredménylistája.
Viszont alkatrészt nem nagyon könnyű a Cagivához venni.
Szóval: sok szempontból jobb választás a Navigator (a Gran Canyon még jobb...), de ha például eldobod, egy ideig bújni kell az Ebayt és a Subitot.
Hello. Motor vásárlás előtt állok és nem tudok dönteni, hogy Navigatort vagy Vstromot vegyek. Kinek van tapasztalata, melyiknek mi az előnye és gyengesége?
Eladnám. Napi használatban volt, a henger-dugó elrepedt. Minden működik rajta. Az idomok kisebb javításra, fènyezèsre szorulnak. Ülèshuzatot is kène cserèlni. Jogsim öt èvig pihen, inkább eladnám. Forgalomból ideiglenesen kivonva. Egyben adnám el. Bontásnak remek.
Ritkán vagyok neten, inkább hívj. Normális biciklit beszámolok. 30000-èrt viheted.
Sziasztok. Napi hasznalatra kerestem egy 125cc-s motort es elem kerult a Cagiva Roadster 521-es. Nagyon tetszik - habar nem mai darabok - de sajnos semmilyen hasznaloi velemenyt nem sikerult talalnom rola. Tudnatok esetleg segiteni? Ra- vagy lebeszelnetek? Eddig csak robogoztam, nagyobb motort meg nem vetettem. Ez lenne az elso. Koszonom!
A jobboldali szaron van olyan pont ami nagy fekezesnel elerheti a szimeringet ,ettol inkabb felfele azis szorvanyosan .Nem veszes csak engem zavar.Atmenetileg ugy oldottam meg,hogy az elektronikaban hasznalt lakkot fujtam ra hogy ne terjedjen tovadd.Ez egy nagyo vekony reteg ezzel szoktak a nyomtatott aramkoroket is bevonni.Koszi az infot.
Nem vagyok márkatárs :) de azt tudom, hogy újban nagyon drágák. Nézd meg pl. itt: http://www.nagyvas.hu/
Bontók hívogatása, hirdetősoldalak nézegetése bontott motorok után. Melyk részén van a hiba: ami belecsúszik az alsó szárba vagy ez nem megy túl a szimmeringen? Ha az utóbbi, akkor megoldást kell rá találni, ha az előbbi, akkor én nem foglalkoznék vele.
SZiasztok márka társak .Nekem van 1 cagiva gran canyon 900 asom 2008 ota. A segitsegeteket kérném abban hogy honnan tudnék első teleszkop szárat venni lehetőleg vadi újat.Tőrtént ugyanis hogy a kromozáson tű hegynyi rozsda jelent meg rajtuk.Vagy ujra lehet ezeket romoztatni.Valaki azt mondta hogy az nem is valami kőzőnseges krombevonat . Előre is kőszi az infot .Ha tudtok segitsetek.
Igen az elektronika is japán (suzuki) amennyire tudom. Alkatrészellátás nem tragikus, motorhoz ugye minden Suzuki, (kivétel légszűrő) egyéb dolgok netről,
ill. mv-agusta kereskedőtől. És imádnivalóan élvezetes gép :)
Nagyon gondolkodóba estem, hogy csak lecserélném a Pegaso 650 ie-et egy nagyobb motorra. Formavilágában eléggé közel áll hozzá a Navigator.
Feltenném most, néhány évvel később ugyanazokat a kérdéseket, mint amit itt a fórumon már kérdeztek. Mik az esetleges típushibák? Mire kell odafigyelni nála? Vezetési élmény egy, két fővel? Általános szervizek könnyen megoldhatók? Egyéb alkatrész honnan rendelhető?
A mostani eladó példányok mind 2000-es évjárat körül vannak, bár gyanúsan kevés kilóméterrel. Megéri még 2014-ben is beruházni rá?