Keresés

Részletes keresés

BX 59-76 Creative Commons License 6 órája 0 1 150672

Elvileg és gyakorlatilag is az egy Mercedes Citaro és iroda. Valami maszek filmes kocsi.

BKV-t max akkor látta, amikor vmelyik bkv busz melléállt.

Előzmény: riezaK (150670)
riezaK Creative Commons License 8 órája 0 0 150671

A fura az de nem látszott rendesen, hogy mintha kétajtós lett volna... 

Előzmény: riezaK (150670)
riezaK Creative Commons License 8 órája 0 0 150670

Egy ismerős filmforgatáson dolgozik és ő osztott egy videót és valami babakék busz állt a cateringes kocsik között, és Kisvolvónak tűnt. 

Előzmény: BX 59-76 (150669)
BX 59-76 Creative Commons License 8 órája 0 0 150669

Mit láttál?

Előzmény: riezaK (150667)
BX 59-76 Creative Commons License 8 órája 0 0 150668

Kizárt dolog.

Előzmény: riezaK (150667)
riezaK Creative Commons License 9 órája 0 1 150667

Létezik hogy babakék Kisvolvó filmbusz lett? 

riezaK Creative Commons License 12 órája 0 1 150666

Ez az 56-os pótlás micsoda nyugdíjas szolgálat 😀

nemeza Creative Commons License 14 órája -1 1 150665

Ezért nem értem a  14 Solaris midit..

Előzmény: szintetikusdizelolaj (150662)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 18 órája -1 5 150664

Minek köszönhető, hogy az SGYk elkezdtek FUTÁRosodni?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (150662)
Humarci Creative Commons License 18 órája 0 1 150663

és hányan vesznek, mert nem néznek utána...

Persze az eladó első tulajdonostól megkímélt szöveggel adja

focusok, astrák mennyit látni 

Előzmény: 05-52 (150653)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 18 órája 0 13 150662

Volt az elmúlt napokban a téma itt, hogy a mini buszok hogyan bírják a terhelést, abból az aspektusból is, hogy ha a futár/mentő/egyéb bírja akkor a BKV miért nem?

 

Csak a teljesség igénye nélkül pár szempont amit érdemes figyelembe venni:

- nálunk marha nagy az alapjárati időszak, ami a motornak nagyon rossz (normál szóló kocsinál 50% akár, mininél több is, mert sokat áll), főleg ha terhelve is van ennél a kisebb olajnyomású helyzetnél klímával, egyébbel.

-az utasterhelés is fontos kérdés, azért nem ugyan az, mint papírdobozokat hordani. Most ez nem ilyen morális krupliszsákozás, kifejezetten tömeg szempontból vizsgálandó.

-sokadszor írom le, de az ajtóműködtetés az egy fontos dolog, napi 100-as nagyságrendű nyitás, zárás van, szerintem ezt a próbát se gyártó, de se üzemeltető nem a helyén kezeli, értelemszerűen csak a városi busz gondja..

- és a kisszériás megoldások a városi buszoknál, aminek a nagyrésze persze abból adódik, hogy használt vackokat tudtunk venni, az ebből adódó gondok, amikor a gombos kéziféket hónapokig vadásszuk, hogy a francia merci csodához egyáltalán azonosítsuk, és aztán gyártja e bárki? Az okosabb üzemeltetők az ilyen kocsikból munkásszállításra full fapad, egyféle kivitelt csinálnak, klíma legyen benne meg kényelmes ülés, aztán semmi huncutság, de nem mindig mindenki gondolkodik így...

 

Villámhetes Creative Commons License 20 órája 0 21 150661
Mykulás Creative Commons License 28 órája 0 3 150660

Közben megjelent a 988 is

Előzmény: Mykulás (150602)
bz79 Creative Commons License 1 napja 0 0 150659

Igen,de a hajtáslánc,egyéb fődarabok nem kerülnek átalakításra lényegesen.Lehet az omsz-tól nem kérnek így vissza autót,viszont tudom hogy szokásuk.Lényegében egy olcsó hosszútávú tesztlehetőség nekik,minimális költséggel ez a  módszer amit leírtam.

Előzmény: riezaK (150656)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 150658

Mondjuk Karsanról volt szó eredetileg, az meg nem sokat wellnessezik Rákoscsabán.

Előzmény: torqmatic (150650)
05-52 Creative Commons License 1 napja 0 0 150657

Hát, a H Astráról ugyanez nem mondható el sajnos...

Előzmény: riezaK (150655)
riezaK Creative Commons License 1 napja 0 5 150656

A mi mentőink úgy tudom itthon mentősödnek, sárga furgonként jönnek be. 

Előzmény: bz79 (150651)
riezaK Creative Commons License 1 napja 0 7 150655

Nálunk van a családban exrendőr KAF rendszámú Octavia, egy nagyobb szervizzel meg egy bontott ülésgarnitúrával együtt is a hasonlók ára alatt volt, és megbizható, semmi gond vele. 

Előzmény: 05-52 (150653)
riezaK Creative Commons License 1 napja 0 7 150654

Azért egy mentőautó közel sem gyorsít-lassít-áll meg annyiszor, mint a "helyijárat"; és pont ez az állandóan ismétlődő ciklus nem tesz jót se a váltónak, se a motornak.

 

Dehogynem, minden egyes olyan kereszteződésnél ahol nincs elsőbbsége, vagy pirosba kell hajtani.  (nem rongyolnak be 70-el a pirosba...) 

Előzmény: hamzsabusz (150647)
05-52 Creative Commons License 1 napja -3 1 150653

OFF 

Hát nem is tanácsos a hatóságoktól selejtezett autókat saját használatra megvenni...

ON

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bz79 (150651)
Stuntbus Creative Commons License 1 napja -1 4 150652

"Szolgálati" közlemény:

A márciusi kidobott kocsikat fel lehetne vinni a fotobusba (ha már fent vannak, csak admin jóváhagyásra várnak, akkor nem szóltam). Ezen kívül az NGC-148, NCZ-575, FJX-204 és az itt OFF PRF-934 esetében megemlíteni a fotobuson a pályafutásuk végét jelentő tűzeseteket.

Előre is köszönöm.

bz79 Creative Commons License 1 napja 0 7 150651

Így van,a mentők szokszoros igénybevételnek vannak kitéve.Elég sok gyártó pont azért szokott olyat ajánlani a mentőszolgálatoknak hogy egy 5-6 éves autót adjanak vissza,kapnak egy újat cseréba,aztán a gyári mérnökök atomjaira szedik hogy mit okozott neki a fokozott terhelés.

Előzmény: Mr. SziD (150649)
torqmatic Creative Commons License 1 napja -1 7 150650

A különböző futárok is ütik-vágják az ilyen furgonokat, aztán mégis simán elmennek 6-700 ezer km-t is, szóval nem tudom, honnan a feltételezés, hogy nem bírnák a budapesti forgalmat. Főleg, hogy pl egy ilyen rákoscsabai "midis" vonal kb wellnessnek számít egy járműnek...

Előzmény: Mr. SziD (150649)
Mr. SziD Creative Commons License 2 napja 0 9 150649

Azért egy mentőautó közel sem gyorsít-lassít-áll meg annyiszor, mint a "helyijárat"; és pont ez az állandóan ismétlődő ciklus nem tesz jót se a váltónak, se a motornak.

 

Én ezt lehet nem jelenteném ki annyira magabiztosan. Plusz ugye ott ha kéklámpával kell menni (és azért egy mentő valószínűleg leggyakrabban úgy közlekedik), akkor azért ki kell nyomni a belét, ami szintén nem kíméli a motort.

Előzmény: hamzsabusz (150647)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 3 150648

A honlapjuk szerint (amit linkeltem korabban) csak dízel es cng van belőle.

 

Pár éve Szegeden volt egy kisebb méretű es kapacitású elektromos busz teszt, de a jármű megbízhatatlan volt, kevesebbet ment, mint amennyit állt. 

 

https://www.delmagyar.hu/szeged-es-kornyeke/hetfotol-midibusz-jar-franciahogyre-2460478/

 

 

Előzmény: hamzsabusz (150647)
hamzsabusz Creative Commons License 2 napja 0 0 150647

Azért egy mentőautó közel sem gyorsít-lassít-áll meg annyiszor, mint a "helyijárat"; és pont ez az állandóan ismétlődő ciklus nem tesz jót se a váltónak, se a motornak. De ha már "mikrobusz", ebből létezik már esetleg elektromos hajtással rendelkező típus?

Előzmény: riezaK (150643)
RécseiÜzemegység Creative Commons License 2 napja 0 1 150646

Tudtommal és a cikkek alapján is ez csak buszokra vonatkozik.

Előzmény: nemeza (150645)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 0 150645

Ez csak buszokra van, vagy a troli opció is lehívható belőle?

Előzmény: RécseiÜzemegység (150644)
RécseiÜzemegység Creative Commons License 2 napja 0 7 150644

Kíváncsiságból kiszámoltam, hogy mire lenne elég a 30 milliárd Ft-os hitel, abban az esetben, ha az alábbiak szerint használná fel a BKV.

 

64 db Opciós Csuklós Conecto 7,552 milliárd Ft    1db/118 millió Ft


46 db Opciós Szóló Conecto 4, 048 milliárd Ft       1db/88 millió Ft


20 + 20 db CNG Csuklós Conecto 5 milliárd Ft     1db/ 125 millió Ft


20 + 40 db CNG Szóló Conectó 6 milliárd Ft        1db/100 millió Ft


Összesen 22,6 milliárd Ft, a fennmaradó összeg 7,4 milliárd Ft.


CNG opció nélkül összesen 16,1 milliárd Ft és 13,9 milliárd Ft marad.

 

Azt viszont nem tudom, hogy utóbbi esetén a fennmaradó összegből mennyi midi illetve elektromos busz jönne ki, de előbbi esetén csak a midikre maradna pénz.

 

(Az árakat a Magyarbusz [Info]-ról szedtem össze, ha valami még sem jól van elszámolva kéretik korrigálni.)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (150624)
riezaK Creative Commons License 2 napja 0 3 150643

Ezek a 3 literes dízel motrok sima automata váltóval valószínű Bpn gyorsan kinyuvaszthatóak. 

 

 

Mentőautók is valami hasonlóval mennek nem?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (150638)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!