Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 1 168209

Van oklevelem autógépészetből.

De tagadom.

 

Nekem az a 4 év :

 - gépelemek,

 - gjmű.javítás technológia,

 - géptan,

 - gépjármű villamosságtan,

 - gépjármű szerkezettan,

 - stb.

arra volt jó, hogy megútáljam a jármű javítást.

 

A sok műhely gyakorlat, és a három nyári gyakorlat közül egyetlen egy tetszett, amikor a Fürst-ben a legyező aknák egyikén Meistner Laci bácsinál buszokat szereltünk.

A többit a hátam közepére se kívánom.

 

Tehát nem vicc.

Értem amiről a szerelők és mérnökök beszélnek, de nem akarom meg is érteni.

Így vagyok össze rakva.

 

------------------------------------------------------------------------------

 

A közlekedés forgalmi része, az üzemeltetés mindíg jobban érdekelt.

Abban tanulmányilag is és később az életben is jobb voltam.

 

 

 

 

 

Előzmény: riezaK (168207)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 2 168208

mit is mondott Csodabogár a Kelly hősei-ben ?

 

Én csak harcolok vele, de hogy mitől megy azt nem tudom !...............................:-)))

Előzmény: riezaK (168207)
riezaK Creative Commons License 5 órája 0 0 168207

Egyébként ez a megállófék hogy működik fizikailag? A kéziféket tudom (C-m van) 

 

Gondolom ez valami eltérő és attól független szerkezet. 

 

Az üzemi féket "rögzíti? (tehát olyan mintha nyomva lenne a fékpedál?) 

Előzmény: trizs77 (168196)
Pékádé Creative Commons License 6 órája 0 1 168206

Igen, ezt már többen rebesgették, listát is láttam róla, hogy mely vonal marad off szolgáltatós és melyik megy a BKV-hoz vissza. Nekem egy kicsit erős lenne, hogy még a Nyugatit is kf-nek adják. 

Előzmény: 08-73 (168205)
08-73 Creative Commons License 6 órája 0 1 168205

Dede, 33/33A, 58, 141, 150, 250, stb., illetve vegyesbe off Arrivával a 114-es családra. Gondolom néhány Conecto NGT-vel megspékelve. 

Előzmény: nemeza (168203)
Pékádé Creative Commons License 6 órája 0 0 168204

Úgy tudom, hogy jövőre leköszönnek az NTM Modulo-k.

Előzmény: nemeza (168203)
nemeza Creative Commons License 7 órája 0 0 168203

Azok nem Budafokra jönnek?

NTMek meddig is maradnak még? CitaRókák már szállingóznak?

Előzmény: bz79 (168202)
bz79 Creative Commons License 7 órája 0 0 168202

Nem tudom mennyire valós,de nagy lesz az öröm biztos mikor megjelennek a rommodulok ott is.

Előzmény: Pékádé (168201)
Pékádé Creative Commons License 10 órája 0 0 168201

Sziasztok! 

 

Annak mi a valóságtartalma, hogy a 91/291/191, 26-os kelenföldes lesz?

John Howard Creative Commons License 10 órája -1 2 168200

Az értelmetlenségében egyetértünk. A többi vizsgabiztos is*. De ez van/volt leírva, ezt kell/kellett betartatni...

 

* Az is bőven túlhaladott, hogy - TR kategória esetében, - ha az adott megállóban nem kell megállni (=nincs le- felszálló, illetve vizsgán "sietünk", hogy ne legyünk útban a forgalmi kocsinak), le kell lassítani 10 km/h sebességre. Évek óta küzdünk az NKH/KAV-val (mikor éppen hogy hívják), hogy ezt (is) vegyék ki a vizsgaszabályzatból, mert balesetveszélyes helyzeteket teremthet. (Pl. a mellékutcából elénk kihajtó látja, hogy a jármű lassít a megálló előtt, feltételezi, hogy megáll, és kifordul a megállót már elhagyó, éppen már gyorsító troli elé...)

Előzmény: trizs77 (168199)
trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 1 168199

Köszönöm.

Szintén zenész.

 

Vagy 20 évig vizsgáztattam D kategóriásokat, (trolisokat nem) de se erre a kitételre nem emlékszem, se meg sem követeltem.

 

Megállóban értelmetlen.

 

 

 

Előzmény: John Howard (168198)
John Howard Creative Commons License 11 órája 0 3 168198

"nem.

A vizsgákon ha a vezető benne ült a vezető ülésben  nem kellett a kéziféket behúznia.

se megállóban se máskor."

 

De. A rutin- és forgalmi vizsgák értékelő lapján (amíg nem vezették be ezt az "ütődött" elektronikus-táblagépes vizsgát*) mindvégig rajta volt: "Sikertelen a vizsga, ha: ... (itt több bukási ok is szerepelt) ... - megállóban a rögzítőféket nem húzza be". És ez nem az utóbbi évek "divatja" volt, legalább 30 éve így szerepelt. Az utóbbi 16-17 évet tanúsítom, amióta oktattam-vizsgáztattam...

 

* Azóta nem látom az értékelési felületet (csak a vizsgabiztos), de lehet, hogy még ma is ikszelhető hiba a gépen.

Előzmény: trizs77 (168196)
trizs77 Creative Commons License 14 órája 0 4 168197

Meg érdekelne, hogy miből áll(t) ez a pszichológiai vizsgálat, amire Kardos Andrást is benevezték nevezett gyorshajtása után?

 

---------------------------------------------------------------------------

 

A BKV-nál minden járművezető, még alkalmazása előtt átesett a kötelező pszichológia vizsgálaton.

ez egy 4-5 állomásból tartó tesz sorozat, amit 4-5 orvos (nem asszisztens) végzett.**

 

A cikk író itt valószínűleg véletlenül összekeverte a dolgokat.

A balhés gépkocsivezetőket, a munkáltatónak és a közúti ellenőrzés végzőknek, tehát rendőrnek és KPM ellenőrnek joga volt szigorított pszichológiai alkalmassági vizsgára küldeni.

 

Tehát elméletileg a Kókadt Kalász TSz szállítási ágazatvezetője is kezdeményezhette, hogy az egyik billenős IFA-ja sofőrjét rendeljék be szigorított pszichológiai vizsgálatra.

De a BKV üzemegység vezetők, remíz főnökök ezzel a jogukkal éltek is.

Üzemegységenként évente párszor.

A szigorított pszichológia vizsgálatot nem végezhette a cég saját orvosi stábja.

 

Tehát a cikkben szereplő Kardos buszvezetőt nem pszichológiai vizsgálatra küldték, hanem szigorított pszichológiai vizsgálatra.

Nagy különbség volt a kettő között.

 

 

A szigorítottról:

Ez a Dob utca 76-ban volt.

No az már tényleg kemény volt.

Kb. 6-8 óra hosszat tartó, orvos+pszichológus társaság sorfala között jártad végig a kb. 5-7 állomásból álló technológiai folyamatot.

Ott a bukási arány 50% feletti volt.

Ami a jogosítvány automatikus elvesztésével járt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

** = A BKV-nak a 2-es metro Örs vezér téri végállomásánál volt egy két (8-8 emeletes) különálló épületből álló zöld színű ingatlana.

Az elsőben az oktatási központ működött, plusz az egészségügyi centrum.

A másikban irodák voltak.

 

 

Az elsőben dolgozott van 30-40 tanár akiknek (fejenként) min. 2 diplomájuk volt : egy szakirányú, és egy pedagógia.

Ugyan itt dolgozott kb. 10-15 orvos és kb. 20-30 asszisztens.

Akkor még tellett rá.

 

Az Eü részleg igen jól felszerelt volt.

a különböző vizsgálatok :

 - alkalmassági,

 - pszichológiai,

 - más

igen  szervezettek voltak, begyakoroltak,  futószalagon történtek.

 

Előzmény: gorcher (168195)
trizs77 Creative Commons License 14 órája 0 2 168196

nem.

A vizsgákon ha a vezető benne ült a vezető ülésben  nem kellett a kéziféket behúznia.

se megállóban se máskor.

 

De ha felállt és akár a buszban/troliban maradt akár leszállt a kocsiról kötelező volt a rögzítő fék használata.

 

Az Ik-260-ban már volt "megálló fék = pillanat fék.

De minden oktatás nagy betűkkel kihangsúlyozták, hogy megálló fék NEM rögzítő fék.

 

Arra való amire a neve = a megállóan utas csere alkalmával rögzíti a buszt.

Itt - papíron - kötelező volt, hogy megálló fék használatakor a vezető a fülkét nem hagyhatja el.

 

Pillanat fék mivoltát pedig úgy magyarázták, hogy hosszú lámpa ciklusnál (45 másodpercen túl) célszerű használni amíg a zöldre vársz.

 

Harmadik funkciója az volt, hogy meredek úton való megállás esetén, használta utáni induláskor nem gurult meg a busz hátrafelé.

 

 

Amikor baj történt az esetek 99%-ban emberi hiba következménye volt nem műszaki hiba eredménye.

 

Jellemzően :

 - Azt hittem, hogy...............

 - De elmondták magának is oktatáson , hogy nem.

 - Igen de én mégis azt hittem............

Előzmény: riezaK (168192)
gorcher Creative Commons License 15 órája 0 0 168195

Oh, te jó ég! Azért mai szemmel nézve vannak benne érdekes megállapítások: "március 31-én például Kardos András a 76-os buszt 70 kilométeres sebességgel repítette..." mondanám, hogy ez meglepő, de egy évtizeddel később általános iskolásként rendszeres utasa lettem a járatnak és lehet még Schumacher se tudott volna úgy végigmenni a Rákosligeti határúton, mint egy-két vezér. Kemény volt. És ha az ellenőr urak az esti utolsó járatindulásokat pécézték volna ki, akkor másnapra lehet nem maradt volna délutános vezér Cinkotán.

 

Viszont, ha jól emlékszem, ez azért nem csak ilyen kinek a nagyobb a pöcörője verseny volt, mert az örsön borító 76-osok nem töltöttek túl sok időt a vá-n és indultak is vissza. Ergo a fordulóidő is túlzottan rövid volt, talán órában fordultak?

 

Meg érdekelne, hogy miből áll(t) ez a pszichológiai vizsgálat, amire Kardos Andrást is benevezték nevezett gyorshajtása után?

Előzmény: Alien Angel (168194)
Alien Angel Creative Commons License 21 órája 0 1 168194

Az előző cikkben tárgyalt 1976-os eset tragikus kimenetelű lett, ezért sem részletezték ott: tíz embert ütött el az N-ben meginduló busz, köztük hárman a helyszínen meghaltak. Az alig több, mint egy éves GC 52-39 (Ik. 280) volt a jármű. Utána kiterjedt razziát folytattak civil ruhás ellenőrökkel, és három nappal később ugyanott megint találtak egy rögzítőfék nélkül álldogáló 93-as buszt (ld. lent). Miért járt letolás a westing használatáért a megállókban, a nagy levegőfogyasztása miatt?

Előzmény: trizs77 (168184)
John Howard Creative Commons License 21 órája 0 2 168193

Így van, ezt a mai napig így tartalmazza a vizsgaszabályzat a D és TR kategóriás rutin- és forgalmi vizsgákon. (Szerintem azért ez már túlhaladott, de nem akarják törölni a vizsgaszabályzatból...)

Előzmény: riezaK (168192)
riezaK Creative Commons License 22 órája 0 2 168192

de egyik ismerősömnél elvárás volt vizsgán, hogy még a megállóban, képzeletbeli utascserekor is behúzza a rögzítőféket

 

Rutin és forgalmi vizsgán is így kell eljárni. 

Előzmény: Szergej97 (168191)
Szergej97 Creative Commons License 23 órája 0 1 168191

"N+1 baleset következett  már abból, hogy a kolléga ezt elmulasztotta."

Teljes mértékben egyetértek.
Jelenleg nem tudom mi a hivatalos álláspont, de egyik ismerősömnél elvárás volt vizsgán, hogy még a megállóban, képzeletbeli utascserekor is behúzza a rögzítőféket.
Ennél már csak a járó motor+sebességben hagyásos balesetek voltak durvábbak. Ha jól tudom, nem egy sofőrt sodort el a saját busza. Kintről becsukta az ajtót, oldott az ajtófék, a busz meg kúszni kezdett, így kintről nyitni se tudta, így alákerült

OFF: Tbusznál is volt hasonló eset, csak ott áramtalanított a gkv, megúszta 2 hasraeséssel, meg nekiment egy előtte álló busznak

Előzmény: trizs77 (168184)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 0 168190

Köszönöm ;)

Előzmény: nohab (168189)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 2 168189

a delta érték maximidivel megy, majd véglegesedni fognak a pontos számok.

Előzmény: nemeza (168187)
Mykulás Creative Commons License 2 napja 0 1 168188

Van benne azért egy olyan faktor is hogy 5db 412-vel ki lehet adni 3 számot, 10db új C2-vel meg 9-et, de valóban így is kevés 

Előzmény: nemeza (168187)
nemeza Creative Commons License 3 napja 0 0 168187

50 szólóval kevesebb kiadandó kocsi az említettek kb.felére ad megoldást, nem?

Előzmény: nohab (168185)
torqmatic Creative Commons License 3 napja 0 5 168186

Ha más C2 lázban ég a város: az egykori SWX-175 mégis csak visszatér a BKV-hoz?

nohab Creative Commons License 3 napja 0 1 168185

A táblában én 103 kieső BKV szólót számoltam (utolsó iskolás hétköznapi menetrend alapján) és 52 plusz a 114 & 213 & 214 BKV-ra eső részét mint érkező szólót.

De csak nagyon gyors számolás volt, így lehet benne hiba :)

 

Előzmény: nemeza (168181)
trizs77 Creative Commons License 3 napja 0 5 168184

Már megint a westing fék hiánya !......................:-((

Ezt a balesetet nem ismertem.

 

De megint, sokadjára ugyanaz a baj.

Mielőtt bármit csinálsz a buszon első, hogy behúzod a westing féket.

 

N+1 baleset következett  már abból, hogy a kolléga ezt elmulasztotta.

 

Volános koromban, ha sok utas volt felszállóban, még megállóban is behúztam (ami ugye letolást jelentett) a wetsing féket.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

a BKV-nál elterjedt volt - én is csináltam - hogy ha nem indult a 260-as, akkor az utastéri padlót felnyitva az Y kulccsal ütögettük az indító motort.

Meglepő de sokszor működött.

 

De sohasem úgy, hogy előtte nem rögzítettem a buszt.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A PRAGA  2M70 automata váltók az 1960-as évek végének termékei.

Tudták a kor szintjét.

Biztosan voltak jobbak is Európában.

Amihez a szocialista blokkban hozzá lehetett jutni azok közül a legjobb volt.

 

Általánosan elterjedt (téves) nézet, hogy a BKV-nál a 260/280 voltak az első automata váltós buszok.

Nem így van.

1966 körül a BKV már próbálkozott az IKARUS-556 buszok pár példányánál, magyar gyártmányú automata váltóval.

Nem tudom ki gyártotta, mi JÁFI váltónak hívtuk.

 

Katasztrófális eredménnyel.

Kb. 20-30%-os rendelkezésre állást produkált az a kb. 6-8 db (?) 556-os amibe ezeket beszerelték.

 

Így az Ikarus 260-280 sorozat gyártás megkezdésekor - úgy gondolom - a tervezőknek nem volt más választásuk mint a Praga 2M70.

 

 

Alien Angel Creative Commons License 3 napja 0 1 168183
Előzmény: Alien Angel (168182)
Alien Angel Creative Commons License 3 napja 0 6 168182

Az I. gomb tulajdonképpen a motor felőli lamellás tengelykapcsolórészbe olajat engedő szolenoidra adott közvetlenül feszültséget, a II. a kihajtás felőliére, a B pedig a hidrodinamikus nyomatékváltó (wandler) áthidalójáéra. Ezek kombinációjából gyakorlatilag négy, külön áttételnek érződő fokozat volt létrehozható (I; I+B; 2; 2+B), amelyekből az I+B-t az automata vezérlés maga nem tudta kapcsolni.

Elképzelhető, hogy eredetileg lehetett a váltóban valamilyen egyszerű védelem (pl. elvileg csak N-ben lehetett motort indítani), ami azt volt hivatott megakadályozni, hogy nagyobb sebességnél II. vagy I. fokozatba lehessen tenni, vagy épp álló helyzetben bekapcsolni a B-t, hiszen sebesség jeladó eleve volt, a bubu is ezt használta, amikor lelassuláskor önműködően nyitotta a wandler áthidalóját (meg nyitotta a kipufogó pillangószelepet, illetve üresjárati állásba húzta vissza a gázrudazatot és az adagoló fogaslécét). De ha volt is netán, általában ezt kötik ki legelőször, ha valami gond van (ld. a Boráros téren tömegszerencsétlenséget okozó HÉV kipeckelt reléje).

Egy ugyancsak 1978-as balesetről szóló cikkből idézem: "Nem számított azonban az autóbusz azon műszaki hibájára — amely a baleset utáni szakértői vizsgálat során került megállapításra —, hogy az automata sebességváltómű „N” jelű semleges kapcsolójának működtetése ellenére a váltómű esetenként sebességi fokozatban marad." Részletek alább.

Előzmény: trizs77 (168168)
nemeza Creative Commons License 3 napja 0 0 168181

Az alábbi tervezet kapcsán:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=169969974&t=9146054

 

A 412-esek, NTM-ek gyorsabb és a gázos VanHoolok lassú kifutása valamint a saját tulajdonú szólók állapota (Öreg Citarok, Volvok és a 10 év körüli fém Modulok) mellett honnan lesz ennyi szólója a BKV-nak?

 

Kép nagyban:

https://img.index.hu/imgfrm/8/7/8/9/IMG_0018308789.jpg

 

 

trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 4 168180

Egy OFF erről a különféle módon tanítjuk ügyről.

 

1979-től 2022-ig 43 évig voltam vizsgabíztos.

Évente vizsgáztunk mi magunk is.

Próbáltak bennünket azonos szinten tartani, hogy a jelöltektől kb. ugyanazt kérdezzük ugyanolyan fontossági sorrendben.

 

De azért 40 év alatt nem tudták elérni a nagyok, hogy mi vizsgabiztosok melyiket tartsuk fontosnak egy gépkezelői vizsgán :

    - Az áthúzási távolságok ismeretét ?

    - vagy Ohm törvényt.

 

Az áthúzási távolság be nem tartásába még ma is meghal 2-3 gépkezelő évente.

Az Ohm törvény nem ismerésébe még senki se halt bele.

De a viizsgabíztosok több mint fele az inkább az utóbbit követelte meg.

 

ON

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!