A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Szajkózom sok helyen, mert a marginálisan kevés elektromos jármű médiazaja elfedi a lényeget:
miközben ezt reszelgetjük, növekvő tendencia melletti évi ~26.000 darabbal nő csak Budapesten a személyautók száma. Azt hiszem, ha azt sejteném, hogy ezek átlagosan EURO-3-4-esek, akkor kissé optimista lennék.
Szóval ne legyenek illúzióink, az élenjáró járműfejlesztési trendek ellenére egyre nagyobb eséllyel fulladunk majd bele a saját nyálunkba. És igen, erről a színleg ez ellen tenni szándékozó szabályozók tehetnek.
A közösségi közlekedés mihamarabbi vonzóvá tétele tehát létszükséglet, a saját eszközrendszerünk emissziójánál pedig SOKKAL fontosabb az utazóközönség bevonzása.
(Egyébként egyáltalán a helyváltoztatási igények visszaszorítása, de ez nem ide tartozik.)
A kormány a Klíma- és természetvédelmi akcióterv részét képező Zöld busz programban tíz éven át összesen 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos autóbuszok beszerzését.
Módosult a zöld busz pályázat kiírása. A legfontosabb, hogy akar 80% tamogatas is elérhető mostmár a villany buszokra és/vagy trolikra. A másik pedig, hogy eddig egy szabály miatt egy varos egy pályázatot nyujthatott be, de ez is módosult, miszerint ha eltér a műszaki leírás a két pályázatban beszerzendo járművek között (pl akkus busz es önjáró trolibusz), akkor az is befogadható.