Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 6 napja 0 0 104

t Dorsetshire menti a hajotöröteket"

 majus 26. megtalálták  Bismarck, 26. késö este megtámadta 15 Swordfish torpedogép Ark Royal rol

két vagy három torpedo találatott kapott, egy torpedo eltalálta a kormányberendezést a hajot nemlehettet irányitani, igy egy "könyü" cél lett

majus 27. korareggel Rodney, King George V, Norfolk, Dorsetshire két orai tüzpárbaj,  torpedo támadás után elsülysztették B. majus 27. 10.30 orakor

DE német források szerint Kapitän Ernst Lindemann parancsára kinyitottáka a biztosági csapokat és 4790 méter mélyre sülyedt, ami igaz is lehet, mert a hajo nincs összeroppanva a víznyomástól.

115 lett megmentve a 2065 személyzetböl

 

 

Előzmény: dave_dömper (101)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.03 0 0 103

Üdv. Látom, téged is az átlagnál jóval intenzívebben foglalkoztat a téma.

 

A Shinano-ról - többek között - annyi információm volt eddig, hogy a Yamato szuper - csatahajó osztály

harmadik egységeként kezdték el építeni és menet közben (a Midway -i csatát követően) módosítottak

a terveken és természetesen a kivitelen. Éppen emiatt igaz, hogy magán a hajótesten elég sok részlet

megoldás - ahogy írod is - befejezetlen maradt és harci egységként (hordozóként) sohasem kerülhetett

bevetésre. Elsősorban repülőgépek,- és mindemellett felszerelés,- alkatrész,- és hadianyag - tárolásra,

szállításra és szerviz célra használta volna fel a japán haditengerészet, más hordozók fegyverzetének

kiegészítésére.

 

Úgy tudom, hogy már a legesleg - első "éles" kihajózása / hadba-vetése során kapott torpedó-találatok

következtében semmisült meg. Ezt az "Arcerfish" amerikai tengeralattjáró követte el 1944. november

végén. Szóval a hordozók sebezhetőségét már ezen az eseményen is le lehet(ett mérni.

 

Ráadásul az amerikai haditengerészet legelső két - átépítésből származó - hordozója, a Lexington és

a Saratoga is így végezte. A Lexington-t a Korall - tengeren süllyesztette el a saját legénysége, míg a

Saratoga a háború során többször is súlyos találatokat szenvedett el japán tengeralattjáróktól, illetve

haditengerészeti repülőgépektől. A már eleve repülőgép - hordozóként tervezett és épített, Enterprise

osztály hajói közül pedig a Yorktown jutott a Lexington sorsára a Midway sz.-nél lefolyt ütközet során.

 

Előzmény: Mopat (102)
Mopat Creative Commons License 2019.06.03 0 0 102

Üdv! Ha már feltámasztjuk ezt a lényegében halott topikot.

A Shinano nem volt ott a Leyte-öbölben. A Shinano a Japán beltengeren süllyedt el, miközben végső felszerelési helyére tartott. Még nem is volt minden vízzáró ajtó beszerelve, ami meg igen, az sem zárt jól.(Pl tömítések hiányoztak) Túl erős romboló-fedezetet sem kapott, szóval egy amerikai tengeralattjáró könnyen végzett vele. Ez lett a legnagyobb hajó, amit téjé süllyesztett el.

Ennek ellenére, amikor a vietnami háborúban a Forrestalon egy Zuni rakétablokk elsült, az olyan tüzet okozott, ami komolyan megrongálta a hajót. A kapitány szerint "le lehetett látni a vízvonalig a fedélzet közepén", néhány veterán repülős szerint rosszabbul festett, mint az Akagi, mielőtt Midwaynél elsüllyedt. Pedig se deszkaborítású repülő fedélzete nem volt, se ötszáz kilós bombák nem találták el... Ezután kapta a Forest Fire, azaz Erdőtűz becenevet. De az atommeghajtású Enterprise is megsérült egy hasonló balesetben.

Szóval, sebezhetők.

Előzmény: dave_dömper (101)
dave_dömper Creative Commons License 2019.06.03 0 0 101

Az a kijelentés, hogy - egy amerikai, vagy lehet általánosságban kijelenteni - egy repülőgép - hordozó

hadművelet közben, vagy éppenséggel békeidőben "majdnem lehetetlen, hogy elmerüljön" egy eléggé

merész kijelentés (akárcsak így volt ez anno, a Titanic esetében is).

 

Ha visszalapoznánk mondjuk csak a II. világháború történetéig, ott végigkövethetjük, hogy mégis hány amerikai (például a Yorktown, a Lexington, a Saratoga, és még az Essex osztályhajói közül is járt így)

vagy japán (például Midway mellett az Akagi, a Kaga, a Hiryu és a Soryu, és valamint a Leyte-öbölben

az addig épített messze legnagyobb, a 70 ezer tonnás Shinano), vagy éppen brit hordozó (Ark Royal és

társai) süllyedt el a háborús hadművelete folyamán. kialakításuk tekintetében és következtében a mai

hordozók is éppen úgy kerülhetnek veszélyhelyzetbe, mint akkori társaik.

 

A II. világháborút közvetlenül megelőző időszakban átadott kb. 50 ezer tonnás Bismarck esetében is

azt tartotta a német propaganda, hogy a 330 mm vastag króm  nikkel acélból készült, különlegesen

edzett övpáncélja megóvja mindentől, ami egy ilyen hajót érhet. Ennek ellenére, a Dán - szorosban

történteket követően, mikor a brit admiralitás és honi flotta parancsnoka olyan egyértelmű parancsot

kapott Churchhill - tól, hogy az ár nem érdekes, csak a végeredmény fontos, mindent bevetve (légi

torpedókat, haditengerészeti, hajófedélzetről indított torpedókat és nagy kaliberű tűzérségi tüzel is

beleértve) végül is elsüllyesztették ezt at "elsüllyeszthetetlen"-nek tartott hajót is.

Előzmény: Airbus A318 (87)
Morini CM Creative Commons License 2018.11.13 0 0 100

 

After 1,000,000 Nautical Miles and 51 Years at Sea, USS Enterprise (CVN 65) is Decommissioned51 years after being commissioned into the US Navy’s fleet, USS Enterprise (CVN 65), the world’s first nuclear powered aircraft carrier, has seen her last deployment.  She was officially decommissioned today at Pier 12 in Norfolk, Virginia.  The name Enterprise will live on however as Secretary of the Navy Ray Mabus has just announced that the next Ford Class Carrier, CVN-80 will be named USS Enterprise.

 

  USS Enterpris (CVN 65) at Pearl Harbor in 1986

340 x 40m- 98' t.

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.03 0 0 99

Mint a csatahajók voltak pearlharbor előtt?

RhB Creative Commons License 2007.06.25 0 0 98
Nem, ezt eddig nem is ismertem. Amire én gondolok, az sajnos nincs benne a kedvencekben (pontosabban benne volt, csak egyszer elvesztek ezek a linkek), de emlékeim szerint valahol megvan nyomtatva. Úgy rémlik, ez nem is lista volt, hanem hogy melyik hajó hova van honosítva és milyen hajók van egy kötelékben.
Előzmény: JHE (97)
JHE Creative Commons License 2007.06.23 0 0 97
Erre a listára gondolsz?
Link

Üdv.!
Előzmény: RhB (95)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.23 0 0 96
Köszi.
Előzmény: RhB (95)
RhB Creative Commons License 2007.06.22 0 0 95

Valahol van (volt?) egy honlap, ahol az aktív hajókat lehetett megnézni, ezt most nem találom. Megpróbáltam gyorsan összeszedni máshonnan:

 

CV-63 Kitty Hawk (az utolsó szolgálatban lévő hagyományos hajtású hordozó)

CVN-65 Enterprise

CVN-68 Nimitz

CVN-69 Dwight D. Eisenhower

CVN-70 Carl Vinson

CVN-71 Theodore Roosevelt

CVN-72 Abraham Lincoln

CVN-73 George Washington

CVN-74 John C. Stennis

CVN-75 Harry S. Truman

CVN-76 Ronald Reagan

 

azaz összesen 11 hajó. Ebből a CVN-70 Carl Vinson éppen "üzemanyag feltöltésen", a CVN-77 George H. W. Bush pedig építés alatt. Az alábbi oldalon meg lehet nézni őket (ez volt a "máshonnan"):

 

 

http://www.navsource.org/archives/02idx.htm

 

Előzmény: Airbus A318 (93)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.22 0 0 94
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 93
Ha megkérhetnélek rá írd le légszi a jelenleg szolgálatban lévő amerikai hordozókat. köszi.
Előzmény: RhB (91)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 92
Köszi. Igen igaz hogy az ember nem potyogós de egy olyan kistraktor vagy mi az a tolóbigyó simán belemehet a vízbe azt lesz tenger alatt járó :D
Előzmény: RhB (91)
RhB Creative Commons License 2007.06.15 0 0 91
A gépek, traktorok meg mindenféle kiszolgáló kocsik - leszámítva a mozgás közbeni ill. közvetlenül  a felszállás előtti pillanatokat - le vannak kötözve a fedélzethez akár fent, akár a hangárban vannak. Az ember meg amúgy nem olyan potyogós fajta :-))), de a leszállófedélzet kritikus részein, azaz ahol nincs mellette a járda vagy galéria vagy mittomén mi a rendes magyar neve, ott védőháló óv meg a vízbe pottyanástól. Ha meg olyan "kanyar" jön, mint a fotón látható, akkor azért előtte erről említést tesznek a legénységnek... (Valószínűleg előtte egy-két órát készülődnek a tárgyak rögzítésével.)
Előzmény: Airbus A318 (90)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 90
Az mondjuk igaz hogy nem egyedül megy.



Ez kicsit amatőr kérdés de hogy a francba nem esik a tengerbe sem ember sem semmilyen gép vagy más tárgy? Múltkor nézegettem milyen szorosan vannak a gépek a hajón.
Előzmény: RhB (89)
RhB Creative Commons License 2007.06.14 0 0 89
Mivel még soha sem történt ilyen a 2. vh. óta, erre nem tudok igazán felelni, de egyrészt a fedélzet szélén ott van több tucat mentőkapszula, másrészt van körülötte egy nagy kupac kisérőhajó.
Előzmény: Airbus A318 (87)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 88
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 87
Azt gondoltam hogy megtellik vízzel.



Az amcsi hordozókra kérdeztem hogyha netán elkezd süllyedni (tudom majdnem lehetetlen hogy elmerüljön de azért gondolom valahogy csak megeshet) akkor mi történik hogyan mentik a legénységet stb.
Előzmény: RhB (86)
RhB Creative Commons License 2007.06.13 0 0 86

Ha egy ilyen merülni kezd mi történik?

 

Szép lassan megtelik vízzel... :-))) Nem teljesen világos a kérdés, na meg az sem, hogy melyik az "ilyen"?

Előzmény: Airbus A318 (84)
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 85
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 84
Ha egy ilyen merülni kezd mi történik?
Airbus A318 Creative Commons License 2007.06.13 0 0 83
RhB Creative Commons License 2007.03.28 0 0 82

USS Oriskany CV-34, ott a végén a fotó...

 

Előzmény: blitzkrieg (79)
blitzkrieg Creative Commons License 2007.03.28 0 0 81
Majd a Dunara epitunk egyet. Az oroszoknak is volt a Volgan.
Előzmény: JHE (67)
blitzkrieg Creative Commons License 2007.03.28 0 0 80
+katolikus es reformatus "templom"
Előzmény: JAMES (20)
blitzkrieg Creative Commons License 2007.03.28 0 0 79
A Discoveryn volt egy film arrol amikor az egyik kioregedett hajot (a nevere nem emlekszem) hullamsirba kuldtek. Az egyik munkas aki ott dolgozott a rengeteg karos anyag eltakaritasan azt mondta hogy par hete mar itt dolgozik es meg mindig akad uj helyiseg. Jah es kontenerszamra tisztitottak le rola a festeket.
Előzmény: Boeing 737-600 (17)
JHE Creative Commons License 2007.03.07 0 0 78
A bookline.hu - megrendelhető ez a könyv. Kétféle áron adják: 3392 Ft, és 3990 Ft.

Üdv.!
Előzmény: Cessna 172 (77)
Cessna 172 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 77
Bár 176 oldalas szal nem v-mi nagyterjedelmű.
Előzmény: JHE (75)
Cessna 172 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 76
Jaja.




Nincs meg senkinek?



Előzmény: JHE (75)
JHE Creative Commons License 2007.03.06 0 0 75
Érdekes könyv lehet!

Üdv.!
Előzmény: Cessna 172 (74)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!