Mindíg kapcsoljátok fel a világítást!!!
Éjjel-nappal,szürkületben,esőben,ködben,hóban...stb.Szóval mindíg!!!
Nem azért, hogy te láss hanem ezért, hogy téged észrevegyenek!!
Osztom a véleményeteket! Szerintem is a közlekedés egy nagy társasjáték. Abban a pillanatban, ahogy elfordítod a slusszkulcsot, bekerültél a játékba. Sokkal jobban kellene figyelni egymásra, és az íratlan jelzésekre is. (Jobbra index=előzz, elakadásjelző=köszönöm...)
Nekem az a herótom, amikor az ipse index nélkül előzget, szabályos m betűket írva le az autók között. Rakja akkor ki és induljon meg. Ja, és az indexet ne akkor rakd ki, amikor elfordítottad a kormányt, hanem előtte. JELEZD a szándékodat!
Gondolom közületek sokan jártak már a balkánon. Horvát, Szerb vagy akár Macedón-Görög. Akik jártak arra azoknak nem kell taglalni az ottani közlekedési morált. Pedig állítólag elmaradott ország némelyik. Ott én nem láttam világítás nélküli járművet, de pl. az út minőségétől, minősítésétől független ha valaki észreveszi a tükörben hogy gyorsabb jármű közeledik, akár autó akár motor, már húzódik is félre. És tök mindegy hogy ez 70-es vagy 150-es tempónál történik. Mindez azt jelenti hogy ott figyelnek egymásra a közlekedés résztvevői.
Érdekes, én még nem tapasztaltam, hogy fényszóróval jönnének a motorosok.
Én is mindig lehúzódok automatikusan a sáv szélére. Mert az ember csak bambul előre, hogy mikor indul már a sor és hajlamos csak előre nézni.
Viszont láttam már olyat kétszer is, hogy a motoros lecsapta vagy lerúgta a tükrét az autónak aki beszívatta. Biztos nem ok nélkül!
Ma reggel egy Fiat Brava megállt mellettem a lámpánál egy fiatal lány ült benne.
5 cm.re a kormánytól. Na gondoltam előre gurulok mert ennek tuti nem lesz felkapcsolva a lámpája. Csak a helyzet jelző égett az egyik oldalon. Ő valószínüleg azt gondolta, hogy tetszik nekem. Vártam amíg a 11-es útra érünk.(hátha felkapcsolja) Direkt lemaradtam. Hát nem hazudok, 10-et dudáltam de nem nézett oldalra. Majd balról próbáltam. Semmi. Mögé mentem villogtam, fékezgetett. Mikor végre lement a szélső sávba akkor meglátta a táblámat (KAPCSOLD FEL A VILÁGÍTÁST) . És mit csinált!!!!!!?????? Lekapcsolta a világítást!!!! Akkor már majdnem felrobbantam az idegtől. Már Szentendrén jártunk amikor megint mellé kerültem és újból felmutattam a táblát. Na akkor végre felkapcsolta.
Én autózóm és motorozom is, és azt kell mondjam az autósok nagyrésze szarik a motorosra ha világít ha nem. Az én 2005-ös kiadású motoromon gyárilag direkt a lémpa azaz le sem lehet kapcsolni. Én ma máe nem csodálkozom azon hogy a motorosok szeretik minél előbb maguk mögé tudni az autósokat. Az autósok nagyrésze tudatosan veszélyezteti a motorosokat, mert nem tetszik nekik hogy dinamikusabban tudnak haladni. Tavaly lementem 1-2 tízezer km-t motorral, egyedül és konvolyban túrázva is. Csak addig szoktam neki húzni, mig tiszta terepre nem érek, mert mégegyszer mondom az autósok egy része tudatosan betart a motorosnak.
Egyébként nem refivel járunk, csak a motorok nagy részén nincs magasság állítási lehetőség és ha 1 személyre van állítva a magasság, 2 személlyel már vakítóbbnak tünhet. De sok barom még így sem észre bennünket.
Az felkapcsolt lámpa figyelemkeltő funkcióját szüntetnék meg azzal, hogy a többségnek fel van kapcsolva. Ezt pedig kb annyi ellensúlyozza, hogy ezentúl nem maradnak _feledékenységből_ lekapcsolva a lámpák, ha jön a szürkület
Hát azért eza most szöveg egy picikét erős:) Ne ma tették kötelezővé..Lehet azért a többség érdekét nézik szerintem.A többség akárhogyis nézzük autóval jár.
Ha odafigyelve olvastad volna, amit írtam, akkor valószínűleg felfogtad volna a mondanivalót:
Akármit is csinálsz, (lámpát kapcsolsz, kukásmellényt viselsz) ez csak addig hat, amíg a többieken nincs. Mindenkit nem tudsz kiemelni.
A motoros nagyobb veszélyben van, mint az autós: nehezebb észrevenni (mert kisebb), és jobban is sérül, ha baleset van. Ebből kifolyólag hasznos égetnie a lámpát, mert az kicsit kompenzál ezeken.
Ha az autók is égetik a lámpákat, akkor ezt az előnyét elveszíti.
EZ volt a hozászólásom mondanivalója, sajnálom, hogy nem fogtad fel.
Sehol se írtam, hogy lámpát égetve kevésbé kéne bármire is odafigyelni.
Én ahogy beindítom az autót már nyomom fel a pilácsot..legyen nappal,du, város nem város..Azért nálunk nem tragikus a helyzet szerintem.Olaszoknál elég pocsék még,pedig már ott is kötelező a lámphasználat városon kivül nappal is.Néhány éve még elkeserítöbb volt..Velencénél jártam épp,amikor vmi iszonyat felhőszakadás kapott el..az orromig alig láttam és a sok hülye digó kapcsolt egy helyzetjelzőt..Viszont mamár azért használják..és érdekes módon a ködlámpát(nem ködzáróval) is,és odakinn nem basztatják emiatt egymást.
Az hogy van világítás még nem mentesít attól hogy közlekedés közben kiemelten figyelj magadra és másra is!
Szóval ez egy rossz példa hogy a motoros világít meg mindenki és akkor nem veszed észre.
persze tudom két sávos úton a kocsik között flangálnak! én elengedem őket lehúzódva, de ha netán valaki nem veszi észre és baleset van magukra vessenek .. ez van!
Én 100% ba világítással járok éjjel nappal. És miért? nem azért mert nemlátok, hanem pl ha a szemedbe süt a nap és jön szembe egy kivilágítatlan azutó simán nem tudod észrevenni, bármennyire is jól látsz!
Nem véletlen az éjjel nappali világítás. Vagy arról ne is beszéljünk ha kicsit elmélázol a kormány mögött, akkor is egyből figyelmes leszel a szembe vagy oldalról (utcából) jövő járműre!
De, lakott területen kívül bizony nekem is muszáj. Tisztában vagyok vele, hogy nem nagy dolog, de az általad hivatkozott okos emberekkel ellentétben én arról vagyok meggyőződve, hogy hosszú távon explicit balesetveszélt teremtek vele. (mindazonáltal felkapcsolom, mert attól még betartom, hogy nem értek vele egyet)
A kivilágítatlan autónál persze jobban látszik a kivilágított, de ha mind ki van világítva, akkor 4-5 év, aztán mindenki megszokja. 5-10 év alatt felnő egy olyan új generáció, aki sosem látott mást, és nem is az autót keresi, hanem a lámpát. A kivilágítatlan biciklistának/gyalogosnak/szarvasnak meg még annyi esélye sem lesz, mint előtte. Vagy tegyünk a biciklisre lámpát nappal is? Vagy adjunk rájuk kukásmellényt? Meg persze a gyalogosra is? Vagy legközelebb minden autó eleje és hátulja legyen kötelezően neonsárga, hogy jobban lehessen látni? Hol a határ?
A látni és látszani elv oké, de a nappali kötelező kivilágítást egy átgondlatlan látszatintézkedésnek érzem.
Az ominózus reggelen munkába menet az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a motoros még most is élne, ha CSAK NEKI ég a lámpája, és az autósoknak nem? A felkapcsolt lámpa régen kiemelte a motorost az autók közül. Most, hogy mindenki égeti, nincs honnan. Most már csak elbújni lehet, ha lekapcsolom. Fasza.
Nincs szükségem szemüvegre . És verőfényes napsütésben nem is nagyon zavar, ha nincs kivilágítva egy autó.
Elsősorban a szürkületi időszak a veszélyes.
Bár, tőlem okosabb emberek nyugat Európában már kitalálták, hogy nappal is kötelező a tompított világítás.
De, ha te nem akarod felkapcsolni nem muszály.
Majd telnek-múlnak az évek és talán egyszer ráeszmélsz, hogy nem is olyan nagy dolog felkapcsolni azt a tompított világítást.
20 éve vezetek nap mint nap. (persze ez nem jelent semmit)
Az utóbbi 5 évben kezdem igazán felfogni a felelőségemet ha vezetek.
Lehet, hogy a médiában látott szörnyű esetek hatására.
Pl: Az egyik reggel munkába menet a Szentendrei úton, pont egy motoros baleset mellett araszoltam. Nem vagyok túl empatikus. De nagyon felkavart a motoros holttestének látványa. 10 méterre premier plánban fej és jobb kar nélkül.