Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.09.04 0 0 36
Mindenkit megkérek esőben is kapcsolja fel a tompított világítást !!!
jozF Creative Commons License 2007.02.15 0 0 35
Sziasztok!

Osztom a véleményeteket!
Szerintem is a közlekedés egy nagy társasjáték. Abban a pillanatban, ahogy elfordítod a slusszkulcsot, bekerültél a játékba.
Sokkal jobban kellene figyelni egymásra, és az íratlan jelzésekre is. (Jobbra index=előzz, elakadásjelző=köszönöm...)

Nekem az a herótom, amikor az ipse index nélkül előzget, szabályos m betűket írva le az autók között. Rakja akkor ki és induljon meg.
Ja, és az indexet ne akkor rakd ki, amikor elfordítottad a kormányt, hanem előtte. JELEZD a szándékodat!


Black BodyGuard Creative Commons License 2007.02.13 0 0 34
Gondolom közületek sokan jártak már a balkánon. Horvát, Szerb vagy akár Macedón-Görög. Akik jártak arra azoknak nem kell taglalni az ottani közlekedési morált. Pedig állítólag elmaradott ország némelyik. Ott én nem láttam világítás nélküli járművet, de pl. az út minőségétől, minősítésétől független ha valaki észreveszi a tükörben hogy gyorsabb jármű közeledik, akár autó akár motor, már húzódik is félre. És tök mindegy hogy ez 70-es vagy 150-es tempónál történik. Mindez azt jelenti hogy ott figyelnek egymásra a közlekedés résztvevői.
Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.02.06 0 0 33

Nem tudok ide képet feltenni!

Egy A4-es méretű kartonlapra ragasztottam fel egy pc-vel nyomtatott szöveget.

 

Tudom  sokan hülyének néznek. De én tenni szeretnék valamit a változásért.

magicmind Creative Commons License 2007.02.06 0 0 32
:) van ilyen kis táblácskád? :D csinálj egy képet róla muti
Előzmény: Merci-autósbolt (31)
Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.02.06 0 0 31

Érdekes, én még nem tapasztaltam, hogy fényszóróval jönnének a motorosok.

Én is mindig lehúzódok automatikusan a sáv szélére. Mert az ember csak bambul előre, hogy mikor indul már a sor és hajlamos csak előre nézni.

 

Viszont láttam már olyat kétszer is, hogy a motoros lecsapta vagy lerúgta a tükrét az autónak aki beszívatta. Biztos nem ok nélkül!

 

Ma reggel egy Fiat Brava megállt mellettem a lámpánál egy fiatal lány ült benne.

5 cm.re a kormánytól. Na gondoltam előre gurulok mert ennek tuti nem lesz felkapcsolva a lámpája. Csak a helyzet jelző égett az egyik oldalon. Ő valószínüleg azt gondolta, hogy tetszik nekem. Vártam amíg a 11-es útra érünk.(hátha felkapcsolja) Direkt lemaradtam. Hát nem hazudok, 10-et dudáltam de nem nézett oldalra. Majd balról próbáltam. Semmi. Mögé mentem villogtam, fékezgetett. Mikor végre lement a szélső sávba akkor meglátta a táblámat (KAPCSOLD FEL A VILÁGÍTÁST) . És mit csinált!!!!!!??????  Lekapcsolta a világítást!!!! Akkor már majdnem felrobbantam az idegtől. Már Szentendrén jártunk amikor megint mellé kerültem és újból felmutattam a táblát. Na akkor végre felkapcsolta.

Előzmény: Black BodyGuard (29)
magicmind Creative Commons License 2007.02.04 0 0 30

így van! én is ezt támogatom, sajnos...

 

 

ha jön egy mocis, akkor én figyelek rá, nézek a tükörbe, és ha a sör közt jön félrehúzom a kocsit, hagy menjen, ne kelljen má neki is a dugóba szívni.

 

 

és ebből látszik hogy ha világít ha nem a figyelmesség a kérdés, aki nem figyel az a nem világítós és világítós járművet se veszi észre...

Előzmény: Black BodyGuard (29)
Black BodyGuard Creative Commons License 2007.02.03 0 0 29
Én autózóm és motorozom is, és azt kell mondjam az autósok nagyrésze szarik a motorosra ha világít ha nem. Az én 2005-ös kiadású motoromon gyárilag direkt a lémpa azaz le sem lehet kapcsolni. Én ma máe nem csodálkozom azon hogy a motorosok szeretik minél előbb maguk mögé tudni az autósokat. Az autósok nagyrésze tudatosan veszélyezteti a motorosokat, mert nem tetszik nekik hogy dinamikusabban tudnak haladni. Tavaly lementem 1-2 tízezer km-t motorral, egyedül és konvolyban túrázva is. Csak addig szoktam neki húzni, mig tiszta terepre nem érek, mert mégegyszer mondom az autósok egy része tudatosan betart a motorosnak.

Egyébként nem refivel járunk, csak a motorok nagy részén nincs magasság állítási lehetőség és ha 1 személyre van állítva a magasság, 2 személlyel már vakítóbbnak tünhet. De sok barom még így sem észre bennünket.
magicmind Creative Commons License 2007.02.03 0 0 28

de mindegy te úgy látod én így.....meg többen így látják és mások úgy, nem gond

Előzmény: magicmind (27)
magicmind Creative Commons License 2007.02.03 0 0 27

baromságokat beszélsz, szerintem az agyrágóbogár is éhenhalna már a fejedben!! :DDD

 

én pontosan értettem miről beszélsz,

 

 

a lényeg hogy : világítás vs NEM világítás a nap 24 órájában, akkor az elsőre bökök rá

 

 

elég sokat autózok és nem érzem hogy azzal hogy mindenki világít elvesztené a kiemeltségét egy jármű akár kocsi akár motor

 

 

 

 

na de ezen nem veszünk össze. ez olyan mint a 4300K és 6000K xenon izzó vagy a diesel vs benzin

 

 

 

Előzmény: vanchu (18)
szirt Creative Commons License 2007.02.02 0 0 26
Na ez aztán tényleg zavaró!
Előzmény: Popsi (19)
szirt Creative Commons License 2007.02.02 0 0 25
Teljesen egyet értek Veled, mindamellett szigorúan betartom a KRESZ szerint a lakott területen kívüli kötelező lámpahasználatot.

Olyan szépen összefoglaltál mindent a 12. hozzászólásban...
Ezek szerintem olyan érvek, hogy csak hümmögni lehet rá, igazán ellentmondani nem.
Előzmény: vanchu (24)
vanchu Creative Commons License 2007.02.02 0 0 24
Nem érted. :)

Az felkapcsolt lámpa figyelemkeltő funkcióját szüntetnék meg azzal, hogy a többségnek fel van kapcsolva. Ezt pedig kb annyi ellensúlyozza, hogy ezentúl nem maradnak _feledékenységből_ lekapcsolva a lámpák, ha jön a szürkület
Előzmény: Popsi (23)
Popsi Creative Commons License 2007.02.02 0 0 23
Hát azért eza most szöveg egy picikét erős:) Ne ma tették kötelezővé..Lehet azért a többség érdekét nézik szerintem.A többség akárhogyis nézzük autóval jár.
Előzmény: vanchu (22)
vanchu Creative Commons License 2007.02.02 0 0 22
A KRESZ biztosított némi kiemelést a motorosok számára (nekik már nagyon régóta kötelező a lámpa), és ez most megszűnt.

Persze ettől még csinálhat a motoros saját hatáskörben ezt-azt (pl hordhat kukásmellényt), de ezt már csak opciós.

Azt mosod össze, hogy mit csinál valaki a saját érdekében MAGÁTÓL, és mit csinál KÖTELEZŐEN.

Igen, refivel járnak, és szivem szerint lebüntetném az összeset a gecibe. Mert zavaró. (és a félreértések elkerülése végett ezt motorosként mondom)
Előzmény: Popsi (21)
Popsi Creative Commons License 2007.02.02 0 0 21
Mit mosok össze mivel?? REfivel járnak látszanak és kész..most mitt kell itt KRESZ szabályokkal jönni?
Előzmény: vanchu (20)
vanchu Creative Commons License 2007.02.02 0 0 20
De, elveszíti. Ne mosd össze a KRESZ előírásait a motoros szabálytalankodásával.
Előzmény: Popsi (19)
Popsi Creative Commons License 2007.02.02 0 0 19
Nem veszíti el,mert ha észrevetted volna általában a motorosok refivel járkálnak szinte mindenhol..kivéve este.
Előzmény: vanchu (18)
vanchu Creative Commons License 2007.02.02 0 0 18
Ha odafigyelve olvastad volna, amit írtam, akkor valószínűleg felfogtad volna a mondanivalót:

Akármit is csinálsz, (lámpát kapcsolsz, kukásmellényt viselsz) ez csak addig hat, amíg a többieken nincs. Mindenkit nem tudsz kiemelni.

A motoros nagyobb veszélyben van, mint az autós: nehezebb észrevenni (mert kisebb), és jobban is sérül, ha baleset van. Ebből kifolyólag hasznos égetnie a lámpát, mert az kicsit kompenzál ezeken.

Ha az autók is égetik a lámpákat, akkor ezt az előnyét elveszíti.

EZ volt a hozászólásom mondanivalója, sajnálom, hogy nem fogtad fel.

Sehol se írtam, hogy lámpát égetve kevésbé kéne bármire is odafigyelni.
Előzmény: magicmind (15)
Popsi Creative Commons License 2007.02.02 0 0 17
Én ahogy beindítom az autót már nyomom fel a pilácsot..legyen nappal,du, város nem város..Azért nálunk nem tragikus a helyzet szerintem.Olaszoknál elég pocsék még,pedig már ott is kötelező a lámphasználat városon kivül nappal is.Néhány éve még elkeserítöbb volt..Velencénél jártam épp,amikor vmi iszonyat felhőszakadás kapott el..az orromig alig láttam és a sok hülye digó kapcsolt egy helyzetjelzőt..Viszont mamár azért használják..és érdekes módon a ködlámpát(nem ködzáróval) is,és odakinn nem basztatják emiatt egymást.
Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.02.02 0 0 16

1et értek!

És örülök , hogy nem vagyok egyedül ezzel a világítosdival.

 

Amúgy meg minden reggel vadászom a nem világítókat.

És a 90 % felkapcsolja.

Van mikor a 3/4 órás út alatt csak 5 f..szfejet látok világítás nélkül.

Azok is a már említett kategóriába tartoznak.(lásd :Biztos, hogy jól vezetsz topik)

Előzmény: magicmind (15)
magicmind Creative Commons License 2007.02.02 0 0 15

Figyelj,

 

 

Az hogy van világítás még nem mentesít attól hogy közlekedés közben kiemelten figyelj magadra és másra is!

 

Szóval ez egy rossz példa hogy a motoros világít meg mindenki és akkor nem veszed észre.

 

 

persze tudom két sávos úton a kocsik között flangálnak! én elengedem őket lehúzódva, de ha netán valaki nem veszi észre és baleset van magukra vessenek .. ez van!

 

 

 

 

köztudott hogy az autó és motor veszélyes üzem!

 

 

 

Előzmény: vanchu (12)
magicmind Creative Commons License 2007.02.02 0 0 14

Uraim,

 

 

 

Én 100% ba világítással járok éjjel nappal. És miért? nem azért mert nemlátok, hanem pl ha a szemedbe süt a nap és jön szembe egy kivilágítatlan azutó simán nem tudod észrevenni, bármennyire is jól látsz!

 

 

Nem véletlen az éjjel nappali világítás. Vagy arról ne is beszéljünk ha kicsit elmélázol a kormány mögött, akkor is egyből figyelmes leszel a szembe vagy oldalról (utcából) jövő járműre!

Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.01.31 0 0 13

Kedves Vanchu!

 

Van igazság abban amit írtál.

De szerintem most is az van mert a többség felkapcsolja.

A motoros halálát nem a világítás téma okozta.

Azt csak a felelőség felébresztése miatt hoztam fel példának.

 

Üdv:K.P.

Előzmény: vanchu (12)
vanchu Creative Commons License 2007.01.27 0 0 12
"De, ha te nem akarod felkapcsolni nem muszáj"

De, lakott területen kívül bizony nekem is muszáj. Tisztában vagyok vele, hogy nem nagy dolog, de az általad hivatkozott okos emberekkel ellentétben én arról vagyok meggyőződve, hogy hosszú távon explicit balesetveszélt teremtek vele. (mindazonáltal felkapcsolom, mert attól még betartom, hogy nem értek vele egyet)

A kivilágítatlan autónál persze jobban látszik a kivilágított, de ha mind ki van világítva, akkor 4-5 év, aztán mindenki megszokja. 5-10 év alatt felnő egy olyan új generáció, aki sosem látott mást, és nem is az autót keresi, hanem a lámpát. A kivilágítatlan biciklistának/gyalogosnak/szarvasnak meg még annyi esélye sem lesz, mint előtte. Vagy tegyünk a biciklisre lámpát nappal is? Vagy adjunk rájuk kukásmellényt? Meg persze a gyalogosra is? Vagy legközelebb minden autó eleje és hátulja legyen kötelezően neonsárga, hogy jobban lehessen látni? Hol a határ?

A látni és látszani elv oké, de a nappali kötelező kivilágítást egy átgondlatlan látszatintézkedésnek érzem.

Az ominózus reggelen munkába menet az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a motoros még most is élne, ha CSAK NEKI ég a lámpája, és az autósoknak nem? A felkapcsolt lámpa régen kiemelte a motorost az autók közül. Most, hogy mindenki égeti, nincs honnan. Most már csak elbújni lehet, ha lekapcsolom. Fasza.
Előzmény: Merci-autósbolt (11)
Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.01.27 0 0 11

Kedves Vachu!

 

Nincs szükségem szemüvegre . És verőfényes napsütésben nem is nagyon zavar, ha nincs kivilágítva egy autó.

Elsősorban a  szürkületi időszak  a veszélyes.

Bár, tőlem okosabb emberek  nyugat Európában már  kitalálták, hogy nappal is kötelező a tompított világítás. 

 

De, ha te nem akarod felkapcsolni nem muszály.

 

Majd telnek-múlnak az évek és talán egyszer ráeszmélsz, hogy nem is olyan nagy dolog felkapcsolni azt a tompított világítást.

 

20 éve vezetek nap mint nap. (persze ez nem jelent semmit)

 

Az utóbbi 5 évben kezdem igazán felfogni a felelőségemet ha vezetek.

 

Lehet, hogy a médiában látott szörnyű esetek hatására.

 

Pl: Az egyik reggel munkába menet a Szentendrei úton, pont egy motoros baleset mellett araszoltam. Nem vagyok túl empatikus. De nagyon felkavart a motoros holttestének látványa. 10 méterre premier plánban fej és jobb kar nélkül.

 

 

Előzmény: vanchu (5)
Merci-autósbolt Creative Commons License 2007.01.27 0 0 10
1-et értek.
Előzmény: Fido Dido (0)
vanchu Creative Commons License 2007.01.27 0 0 9
A topicindító. ;-)

("Mindíg kapcsoljátok fel a világítást!!! Éjjel-nappal...")
Előzmény: Fido Dido (7)
hisztis_picsa Creative Commons License 2007.01.26 0 0 8
Senki... az összes napszakról van szó....
Előzmény: Fido Dido (7)
Fido Dido Creative Commons License 2007.01.26 0 0 7
Ki beszélt nappalról???
Előzmény: vanchu (5)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!