Mindíg kapcsoljátok fel a világítást!!!
Éjjel-nappal,szürkületben,esőben,ködben,hóban...stb.Szóval mindíg!!!
Nem azért, hogy te láss hanem ezért, hogy téged észrevegyenek!!
Ha odafigyelve olvastad volna, amit írtam, akkor valószínűleg felfogtad volna a mondanivalót:
Akármit is csinálsz, (lámpát kapcsolsz, kukásmellényt viselsz) ez csak addig hat, amíg a többieken nincs. Mindenkit nem tudsz kiemelni.
A motoros nagyobb veszélyben van, mint az autós: nehezebb észrevenni (mert kisebb), és jobban is sérül, ha baleset van. Ebből kifolyólag hasznos égetnie a lámpát, mert az kicsit kompenzál ezeken.
Ha az autók is égetik a lámpákat, akkor ezt az előnyét elveszíti.
EZ volt a hozászólásom mondanivalója, sajnálom, hogy nem fogtad fel.
Sehol se írtam, hogy lámpát égetve kevésbé kéne bármire is odafigyelni.
Én ahogy beindítom az autót már nyomom fel a pilácsot..legyen nappal,du, város nem város..Azért nálunk nem tragikus a helyzet szerintem.Olaszoknál elég pocsék még,pedig már ott is kötelező a lámphasználat városon kivül nappal is.Néhány éve még elkeserítöbb volt..Velencénél jártam épp,amikor vmi iszonyat felhőszakadás kapott el..az orromig alig láttam és a sok hülye digó kapcsolt egy helyzetjelzőt..Viszont mamár azért használják..és érdekes módon a ködlámpát(nem ködzáróval) is,és odakinn nem basztatják emiatt egymást.
Az hogy van világítás még nem mentesít attól hogy közlekedés közben kiemelten figyelj magadra és másra is!
Szóval ez egy rossz példa hogy a motoros világít meg mindenki és akkor nem veszed észre.
persze tudom két sávos úton a kocsik között flangálnak! én elengedem őket lehúzódva, de ha netán valaki nem veszi észre és baleset van magukra vessenek .. ez van!
Én 100% ba világítással járok éjjel nappal. És miért? nem azért mert nemlátok, hanem pl ha a szemedbe süt a nap és jön szembe egy kivilágítatlan azutó simán nem tudod észrevenni, bármennyire is jól látsz!
Nem véletlen az éjjel nappali világítás. Vagy arról ne is beszéljünk ha kicsit elmélázol a kormány mögött, akkor is egyből figyelmes leszel a szembe vagy oldalról (utcából) jövő járműre!
De, lakott területen kívül bizony nekem is muszáj. Tisztában vagyok vele, hogy nem nagy dolog, de az általad hivatkozott okos emberekkel ellentétben én arról vagyok meggyőződve, hogy hosszú távon explicit balesetveszélt teremtek vele. (mindazonáltal felkapcsolom, mert attól még betartom, hogy nem értek vele egyet)
A kivilágítatlan autónál persze jobban látszik a kivilágított, de ha mind ki van világítva, akkor 4-5 év, aztán mindenki megszokja. 5-10 év alatt felnő egy olyan új generáció, aki sosem látott mást, és nem is az autót keresi, hanem a lámpát. A kivilágítatlan biciklistának/gyalogosnak/szarvasnak meg még annyi esélye sem lesz, mint előtte. Vagy tegyünk a biciklisre lámpát nappal is? Vagy adjunk rájuk kukásmellényt? Meg persze a gyalogosra is? Vagy legközelebb minden autó eleje és hátulja legyen kötelezően neonsárga, hogy jobban lehessen látni? Hol a határ?
A látni és látszani elv oké, de a nappali kötelező kivilágítást egy átgondlatlan látszatintézkedésnek érzem.
Az ominózus reggelen munkába menet az nem jutott eszedbe, hogy esetleg a motoros még most is élne, ha CSAK NEKI ég a lámpája, és az autósoknak nem? A felkapcsolt lámpa régen kiemelte a motorost az autók közül. Most, hogy mindenki égeti, nincs honnan. Most már csak elbújni lehet, ha lekapcsolom. Fasza.
Nincs szükségem szemüvegre . És verőfényes napsütésben nem is nagyon zavar, ha nincs kivilágítva egy autó.
Elsősorban a szürkületi időszak a veszélyes.
Bár, tőlem okosabb emberek nyugat Európában már kitalálták, hogy nappal is kötelező a tompított világítás.
De, ha te nem akarod felkapcsolni nem muszály.
Majd telnek-múlnak az évek és talán egyszer ráeszmélsz, hogy nem is olyan nagy dolog felkapcsolni azt a tompított világítást.
20 éve vezetek nap mint nap. (persze ez nem jelent semmit)
Az utóbbi 5 évben kezdem igazán felfogni a felelőségemet ha vezetek.
Lehet, hogy a médiában látott szörnyű esetek hatására.
Pl: Az egyik reggel munkába menet a Szentendrei úton, pont egy motoros baleset mellett araszoltam. Nem vagyok túl empatikus. De nagyon felkavart a motoros holttestének látványa. 10 méterre premier plánban fej és jobb kar nélkül.
Igen... ködlámpával. Azt is nagyon utálom. Vagy ha kék neon vagy valami ilyesmi van felszerelve.
Nem attól autó az autó, hogy feltünősködjön vele az ember. Az a dolga, hogy megbízható, biztonságos legyen és elvigyen oda ahová kell.....
"És az utolsó senkik az ismerettségi körükben,"
Lány létemre imádom az autókat és a technikai sportot... az ismerőseim között is van egy lúzer csaj, aki úton-útfélen mutogatja a tuningolt Audiját.... közben pedig egy beképzelt, öntelt senki... mindenki rühelli.
Én azt tapasztaltam, hogy a világítás nélkül menők 90%-nak fogalma sincs róla, hogy miért villantok rá, sőt, ezek nagy része azt sem veszi észre, hogy villantottam. A legtöbb annyira stresszesen vezet, hogy örül, ha közben maga elé tud/mer nézni.