Keresés

Részletes keresés

P.stephenson Creative Commons License 2020.04.15 0 1 1207

London Tube kvíz:

https://www.youtube.com/watch?v=7Kt5y9lieo4

 

Az milyen már, hogy rákészülés, papír ceruza nélkül is egy csomó kérdést tudtam fejből? Sőt olyat is, amit Vicki sem (hányszor keresztezi a Jubilee a Temzét?). :-)

cyber.greg Creative Commons License 2020.04.04 0 0 1206

Egy régebbi kép, unaloműzőnek :)

 

Egy 1959-es londoni metrókocsi az Epping-Ongar Railway egyik használaton kívüli vágányán.

cyber.greg Creative Commons License 2020.03.04 0 0 1205

Most olvashom, hogy az Oyser 5 fontos depozitja mostantól már díj, azaz nem jár vissza. Kivéve, ha egy év után is használod  a kártyát, mert akkor átmegy felhasználható egyenlegbe. 

Ez elég nagy kiszúrás a turistákkal, akiknek nem biztos, hogy van fejenként egy kompatibilis bankkártyájuk. Ők biztos nem jönnek vissza egy év múlva azért az 5 fontért.

cyber.greg Creative Commons License 2020.02.18 0 0 1204

 

A lakossági konzultáció után a TFL győztest hirdetett a dél-londoni javasolt villamosvonalak közül. A lakosok a 2-es változatot támogatták, de pénzügyi megfontolásból mégis 3-as nyert.

Persze ez még nem jelent semmit, mivel a pénzszűkében lévő TFL-nek nincs most erre pénze. Majd ha valaki állja a számlát, akár meg is épülhet.

 

https://consultations.tfl.gov.uk/trams/sutton-link/

cyber.greg Creative Commons License 2020.02.18 0 0 1203

Akkor én a Heathrow-t választanám, a kényelem és az ár-érték szempontjából.

Mivel a TFL Rail a londoni tarifarendszer része, érintős bankkártyával lehet utazni, és akkor gyakorlatilag már alig kell fizetni többet aznap.

(A napi limit £13.20 az 1-6 zónában, egy sima vonaljegy minimum £10.10)

Paddingtonnál pedig át lehet szállni a Bakerloo line-ra.

 

Oké, a City ehhez képest olcsóbb egy kicsit, hiszen csak 1-3 zónáért kell fizetni (napi limit £8.50).

Viszont macerásabb, hiszen az a város másik oldala, és átszállni is többször kell.

Előzmény: PIERRE72 (1202)
PIERRE72 Creative Commons License 2020.02.18 0 0 1202

Szia,

 

Köszi az infókat.

 

Konkrétan: Bakerloo line (Willesden Junction) metrómegállóig mennék.

 

Az ár is szempont lehet!

Köszi

Előzmény: cyber.greg (1201)
cyber.greg Creative Commons License 2020.02.17 0 0 1201

Van különbség, de az is lényeges, hogy a belváros melyik szegletébe akarsz eljutni.

 

Heathrow a 6-os zóbában van a Piccadilly Line-on, a City pedig a 3-asban a DLR-rel, vagyis a nem prémium kategóriás közlekedéssel gyorsabb és olcsóbb is a Cityről bejutni.

 

A Heathrow-ról ezenkívül van a TFL Rail és a Heathrow Express. Ezek ugyanazon a nyomvonalon haladnak, de az Express nem áll meg sehol útközben. Éppen ezért drágább is, és 15 perc alatt bent van Paddingtonban.

Ezt nem veri semmi. A TFL Rail kb 30 perc alatt teszi meg ugyanezt, mert megáll néhány helyen.

 

A Citynek nincs ilyen jellegű prémium vasúti összeköttetése, átszállás nélkül pedig csak a DLR birodalom széléig lehet eljutni.

 

Mérete miatt amúgy a Cityn jóval egyszerűbb átjutni magán a terminálon, ami időben előnyt jelent megintcsak.

Előzmény: PIERRE72 (1200)
PIERRE72 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 1200

Sziasztok,

 

London City vagy Heathrow airportról lehet könyebben, egyszerűbben, közvetlenül bejutni a belvárosba vagy nincs nagyon különbség?

 

Köszi

cyber.greg Creative Commons License 2020.02.11 0 0 1199

HS2: Most úgy néz ki, mehet a dolog.

 

https://www.bbc.co.uk/news/live/business-51418693

Előzmény: cyber.greg (1197)
cyber.greg Creative Commons License 2020.01.31 0 0 1198

És akkor ha már a HS2-ről volt szó, egy kis északi kitekintő:

 

A minap hirdették ki a nyertest azon a tenderen, amelyet a Tyne and Wear Metro új szerelvényeire írtak ki.

A nyertes a Stadler lett, az új vonatok két év múlva érkeznek és további két év kell a teljes cserére.

 

Indult még a CAF és a Hitachi is. Ez utóbbit már tavaly kizárták a versenyből nagy felháborodások közepette, mivel a szomszéd megyében van összeszerelő üzeme.

A Stadlernek pedig Liverpoolban van gyára, ennek ellenére a mterószerelvények Svájcban, St Margarethenben készülnek majd.

cyber.greg Creative Commons License 2020.01.29 0 0 1197

Ne feledkezzünk meg Nagy-Britannia leendő második gyorsvasúti vonaláról sem!

Habár a londoni Euston környékét már lerombolták/felásták az építkezések jegyében, a vonal jövője még mindig kérdéses és a napokban dől el (vagy nem, mert még ez is bizonytalan).

Érvek, ellenérvek, változatok, tervek röpködnek mindenfelé, lehetetlen összefoglalni.

 

Íme a BBC bővülő gyűjtése a témában:

https://www.bbc.co.uk/news/topics/cgdwvpvk35zt/hs2

cyber.greg Creative Commons License 2020.01.07 0 1 1196

Sose találnátok ki: megint késik a Crossrail.

 

A középső, London alatti szakasz céldátuma most 2021 második fele.

Arra pedig, hogy mind a nyugati, mind a keleti végekről áthaladjanak a vonatok a központi alagúton, valószínúleg 2022 végéig kell várni.

cyber.greg Creative Commons License 2019.11.09 0 0 1195

Legújabb Crossrail Progress Update:

 

http://www.crossrail.co.uk/news/articles/update-on-progress-to-complete-the-elizabeth-line-1

 

Szigorúan véve ez most nem jelent újabb késést az előző infóhoz képest, de a 2020-as indulás most már kizárt, azaz leghamarabb 2021-ben nyithat meg. 

 

2004-ben 2012-re saccolták az indulást, 2011-ben 2018-ra.

2014-ben rögzítettték kvázi hivatalosan 2018 decemberére az indulást, ami nyilvánosan 2018 nyaráig így is maradt, amikor kiderült, hogy katasztrofális csúszásban van a projekt.

 

cyber.greg Creative Commons License 2019.06.14 0 1 1194

Elkészült az alagút a Northern Line meghosszabbításán, az első próbavonat már végig is ment rajta:

 

https://youtu.be/7FASW1GxjYU

cyber.greg Creative Commons License 2019.04.25 0 0 1193

Crossrail: neverending story. A legújabb tervezett nyitás akár két évnél is nagyobb késést jelent az eredetihez képest (2018 decembere helyett most 2020 októbere és 2021 márciusa között lesz a tervezett átadás), és a legnagyobb lemaradásban lévő Bond Street pedig még annál is később lesz kész.

 

https://www.ianvisits.co.uk/blog/2019/04/25/crossrail-confirms-two-year-delay-to-opening-date/

cyber.greg Creative Commons License 2019.04.11 0 0 1192

Hoppá... Durva.

 

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-47891838

 

(Hammersmithben laktam több mint 4 évig, idén februárig. Örülök, hogy már nem!) 

cyber.greg Creative Commons License 2019.03.10 0 0 1191

A vonatjegy a rányomtatott dátum napján érvényes.

Ha anytime, akkor bármikor. Ha off-peak, akkor a reggeli és esti csúcsban nem.

Előzmény: Csaba__ (1189)
petjóka74 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1190

Sziasztok,

Eladnám:

Van 2 db Interneten vásárolt jegyem Stansted Express-re, 2019.03.25-re. :(

Egy hónapig érvényes vissza.

Én korán vettem, (2018.12.17-én) akkor 28 font volt a return, 2 fő részére.

Stansted Airport -tól - Liverpool Street-ig érvényes.

Ez most 52 font lenne.

 

2for1 kedvezményeket igénybe lehet venni hozzá.

 

Ha valakit érdekel, akkor szívesen átadom úgy is, hogy utólag fizeti ki, ha nem bízna meg benne.

E-mailben el tudom küldeni.

 

Csaba__ Creative Commons License 2019.02.28 0 0 1189

Sziasztok. Vonattal megyek Lutonból Londonba. A kérdésem az lenne, hogy ha előre megvett jegynél tudnom kell hogy melyik időpontban akarok utazni vagy mehetek bármelyikkel, amit elérek? Gondolom nem helyjegyesek.  Köszi

Kövecs Antal Creative Commons License 2019.01.22 0 0 1188

Köszi Greg!

Előzmény: cyber.greg (1187)
cyber.greg Creative Commons License 2019.01.21 0 0 1187

A visitor pass átverés, nem jársz jól vele.

 

A legelső lehetőségnél (talán már Lutonon, ha lehet) vegyél egy Oystert 5 fontért, tegyél rá 2 napnyi pénzt, azaz 14 fontot, és ennyi.

A végén visszakapod az 5 fontot és a fel nem használt egyenleget.

 

A TfL weboldalon nagyon elrejtették a jegyárkat, de itt van:

http://content.tfl.gov.uk/adult-fares-2019.pdf

 

 

Hogy miért átverés a Visitor Pass, arról itt egy blogbejegyzés:

http://diamondgeezer.blogspot.com/2018/11/visitor-pass.html

 

 

Előzmény: Kövecs Antal (1186)
Kövecs Antal Creative Commons License 2019.01.21 0 0 1186

Sziasztok! Hamarosan egy 2 napos londoni látogatásban lehet részem. Ahogy nézegetem a közlekedési lehetőségeket, kezdek elkeseredni. Kérlek segítsetek, hogy melyik lenne számomra a legkedvezőbb. A Lutonon száll le a WIZZ gépe, onnan be tudok jutni, ahogy néztem talán a legolcsóbb a National Express buszával. A metrót néztem ki, 1-2 zóna szerintem elég lenne. 2 db Day travelcard-ot vegyek, vagy 2 napos visitor passt? Nem jövök rá, hogy melyikkel járnék jobban...

cyber.greg Creative Commons License 2019.01.09 0 0 1185

Crossrail-saga: Most épp 2020 közepére teszi az indulást egy illetékes.

 

https://www.building.co.uk/news/transport-boss-admits-crossrail-might-not-finish-until-middle-of-next-year/5097250.article

 

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.12.10 0 0 1184

Bréking!

 

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/crossrail-delay-opening-latest-update-london-underground-elizabeth-line-tfl-sadiq-khan-a8676076.html

 

"The opening of London's crisis-hit Crossrail is to be delayed indefinitely while an additional £1.7bn may be needed to complete the project, transport bosses have said."

 

Eredetileg tegnap nyílt volna meg, aztán 2019 őszére tették az indulást, most pedig már "kilátástalan" - hogy Fogarasi Árpi szavaival éljek.

cyber.greg Creative Commons License 2018.12.10 0 0 1183
cyber.greg Creative Commons License 2018.11.26 0 0 1182

https://www.standard.co.uk/news/transport/work-begins-on-converting-notorious-old-street-roundabout-to-make-it-safer-for-cyclists-and-a3999931.html

 

Folytatódik a körforgalmatlanítási mozgalom: most az Old Street környékén a sor, a munkák most kezdődnek és két évig tartanak.

Addig ki kell találni egy új nevet, mert a Szilícium-völgy mintájára Silicon Roundabout néven emlegetik ezt a részt, de ha a körforgalom megszűnik, nem lesz adekvát a név!

cyber.greg Creative Commons License 2018.11.15 0 0 1181

A Cambridge környéki kényszerbusz-pálya úgy vonzza be a hülye autósokat, mint a Hungárián a villamossín...

 

https://www.cambridge-news.co.uk/news/cambridge-news/car-stuck-buswayupset-mum-15406705

P.stephenson Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1180

Tényleg jópofa, de gazdaságilag nem értem, mi a terve a gyártó Vivarailnek. Addig oké, hogy potom pénzért megvették a teljes, állománybol kivont D-sorozatot. A kocsikat teljesen szétszedik, új hajtást kapnak (villany helyett dizel, ami megint nem egyszerű mutatvány), WC-t építenek bele, légkondit, meg kijelzőt. Ez így a végére csinos kis összeg lesz, ki fogja ezt megfizetni? Hogy fog ez az ár versenyezni egy használt gyári dízel motorvonattal? Bár ahogy olvastam, két balek céget már találtak is.

Előzmény: vrobee (1179)
vrobee Creative Commons License 2018.09.03 0 0 1179

tök jó :) . szeretem ezeket a vonatokat, olyan egyedi hangulatuk van. Bár a ráncfelvarrással elég sokat vesztettek belőle. Jó az Londonban, hogy ennyire kompatibilis a metró és a vasút...

Előzmény: cyber.greg (1177)
cyber.greg Creative Commons License 2018.09.03 0 0 1178

Epic fail: a tervezett decemberi indulás előtt 100 nappal bejelentették, hogy a Crossrail / Elizabeth line idén már nem indul el. A késés nem kicsi: a várható indulás így most jövő szeptember környékén lesz.

 

https://www.newcivilengineer.com/latest/multi-million-pound-fallout-of-crossrail-delay-being-assessed/10034758.article

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!