Keresés

Részletes keresés

cyber.greg Creative Commons License 2024.03.06 0 0 1216

Lassan 6 éve lesz, már teljesen elfelejtettem...

 

És most először, megtörténik az első kapavágás az ügyben.

 

Ez még csak az előkészítés előkészítésének előkészítése.

Ami közlekedéssel kapcsolatos a hírben, hogy akármennyire hihetetlenül hangzik, megépítése óta először lesz teljesen, hivatalosan lezárva az M25 egy szakasza, ha csak egy hétvége erejéig is.

 

https://www.bbc.co.uk/news/business-68482948

Előzmény: cyber.greg (1172)
meorka2 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 1214

Üdv!

 

off-peek day return jeggyel mennék Oxfordba. Ezzel a jegytipussal megszakítható az út? Körül néznék Windsorban.

cyber.greg Creative Commons License 2023.05.26 0 0 1213

Az Eurostar vonatok 2007-ig a Waterloo állomásra érkeztek Párizsból, mert az angol oldalon egészen addig nem volt kész a nagy sebességű pálya Londonig.

Vagyis a vonatok hagyományos vonalakon zötykölődtek az elővárosokon keresztül a londoni végállomásig.

 

A nemzetközi terminált az eredeti régi állomásépülethez toldották, a peronok megközelítése mozgójárdán történt, mert előtte az utasoknak be kellett csekkolni, akárcsak egy repülőtéren. Amikor aztán elkészült a High Speed 1 (HS1), vagyis a francia TGV-pálya angol folytatása a Csalagút angol oldalán, a vonatok London alatt a St Pancras International állomásra érkeztek onnantól. A nemzetközi terminált Waterloonál cakk-pakk lezárták és akkori állapotában érintetlenül megőrizték.

 

A használaton kívüli peronok 10 éves Csipkerózsika-álmukból 2017-ben rövid időre felébredtek, aztán egy évig megint használaton kívül álltak.
Végül 2018 végén adták át megint a forgalomnak belföldi vonatok fogadására. Az alsó szinten, ahol régen a becsekkolás volt, egy bevásárlóközpontot alakítottak ki, de ez egyelőre elég gyengén muzsikál. Az egyetlen kivétel a kézműves söröket gyártó BrewDog formabontó sörözője, ami igen népszerű.


Ez a kép a 2017-es, ideiglenes megnyitás előtt készült:

 

https://www.facebook.com/groups/1730959503584733/posts/23914241291496570/

cyber.greg Creative Commons License 2023.05.15 0 0 1212

Önvezető buszt avattak a skótok Edinburgh-ban. Engem ez aggodalommal tölt el, mert angolul sem képesek rendesen megtanulni :) 

Reméljük a legjobbakat.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-edinburgh-east-fife-65589913

Il Leone Creative Commons License 2022.11.15 0 0 1211

Sziasztok!

 

Valakinek nincs véletlenül egy méretezett jellegrajza szemből az S stock szerelvényről? Én csak oldalnézetből találtam méretezett jellegrajzot.

 

Előre is köszönöm.

_koko_ Creative Commons License 2022.05.22 0 0 1210

Sziasztok,

segítsetek, Stansted reptérről Kensingtonba, hogy a gazdaságos eljutni? (4en vagyunk)

(Nincs még semmilyen város/stb kártyánk)

köszi!

cyber.greg Creative Commons License 2022.05.04 0 0 1209

Előzmény: cyber.greg (1208)
cyber.greg Creative Commons License 2022.05.04 0 0 1208

Hivatalos: május 24-én, több mint 3 év késéssel indul a közlekedés az Elizabeth line központi szakaszán.

A közlekedés viszont még egy darabig nem a végleges módon zajlik majd.


Bond Street station még mindig nincs kész, az 6 hónappal később nyílik.
Az átjárás Paddingtonnál (Heathrow felé) a felszíni és a mélyállomás között gyalogosan történik. A keleti elágazás shenfieldi ágáról is csak Liverpool Street felszíni állomásáig közlekednek a vonatok, nem mennek le az alagútba.

 

De hát mindez már csak "apró" kellemetlenség. A lényeg, hogy 3 hét múlva egy új, nagy kapacitású vonal nyílik Londonban 3 perces követéssel.

 

P.stephenson Creative Commons License 2020.04.15 0 1 1207

London Tube kvíz:

https://www.youtube.com/watch?v=7Kt5y9lieo4

 

Az milyen már, hogy rákészülés, papír ceruza nélkül is egy csomó kérdést tudtam fejből? Sőt olyat is, amit Vicki sem (hányszor keresztezi a Jubilee a Temzét?). :-)

cyber.greg Creative Commons License 2020.04.04 0 0 1206

Egy régebbi kép, unaloműzőnek :)

 

Egy 1959-es londoni metrókocsi az Epping-Ongar Railway egyik használaton kívüli vágányán.

cyber.greg Creative Commons License 2020.03.04 0 0 1205

Most olvashom, hogy az Oyser 5 fontos depozitja mostantól már díj, azaz nem jár vissza. Kivéve, ha egy év után is használod  a kártyát, mert akkor átmegy felhasználható egyenlegbe. 

Ez elég nagy kiszúrás a turistákkal, akiknek nem biztos, hogy van fejenként egy kompatibilis bankkártyájuk. Ők biztos nem jönnek vissza egy év múlva azért az 5 fontért.

cyber.greg Creative Commons License 2020.02.18 0 0 1204

 

A lakossági konzultáció után a TFL győztest hirdetett a dél-londoni javasolt villamosvonalak közül. A lakosok a 2-es változatot támogatták, de pénzügyi megfontolásból mégis 3-as nyert.

Persze ez még nem jelent semmit, mivel a pénzszűkében lévő TFL-nek nincs most erre pénze. Majd ha valaki állja a számlát, akár meg is épülhet.

 

https://consultations.tfl.gov.uk/trams/sutton-link/

cyber.greg Creative Commons License 2020.02.18 0 0 1203

Akkor én a Heathrow-t választanám, a kényelem és az ár-érték szempontjából.

Mivel a TFL Rail a londoni tarifarendszer része, érintős bankkártyával lehet utazni, és akkor gyakorlatilag már alig kell fizetni többet aznap.

(A napi limit £13.20 az 1-6 zónában, egy sima vonaljegy minimum £10.10)

Paddingtonnál pedig át lehet szállni a Bakerloo line-ra.

 

Oké, a City ehhez képest olcsóbb egy kicsit, hiszen csak 1-3 zónáért kell fizetni (napi limit £8.50).

Viszont macerásabb, hiszen az a város másik oldala, és átszállni is többször kell.

Előzmény: PIERRE72 (1202)
PIERRE72 Creative Commons License 2020.02.18 0 0 1202

Szia,

 

Köszi az infókat.

 

Konkrétan: Bakerloo line (Willesden Junction) metrómegállóig mennék.

 

Az ár is szempont lehet!

Köszi

Előzmény: cyber.greg (1201)
cyber.greg Creative Commons License 2020.02.17 0 0 1201

Van különbség, de az is lényeges, hogy a belváros melyik szegletébe akarsz eljutni.

 

Heathrow a 6-os zóbában van a Piccadilly Line-on, a City pedig a 3-asban a DLR-rel, vagyis a nem prémium kategóriás közlekedéssel gyorsabb és olcsóbb is a Cityről bejutni.

 

A Heathrow-ról ezenkívül van a TFL Rail és a Heathrow Express. Ezek ugyanazon a nyomvonalon haladnak, de az Express nem áll meg sehol útközben. Éppen ezért drágább is, és 15 perc alatt bent van Paddingtonban.

Ezt nem veri semmi. A TFL Rail kb 30 perc alatt teszi meg ugyanezt, mert megáll néhány helyen.

 

A Citynek nincs ilyen jellegű prémium vasúti összeköttetése, átszállás nélkül pedig csak a DLR birodalom széléig lehet eljutni.

 

Mérete miatt amúgy a Cityn jóval egyszerűbb átjutni magán a terminálon, ami időben előnyt jelent megintcsak.

Előzmény: PIERRE72 (1200)
PIERRE72 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 1200

Sziasztok,

 

London City vagy Heathrow airportról lehet könyebben, egyszerűbben, közvetlenül bejutni a belvárosba vagy nincs nagyon különbség?

 

Köszi

cyber.greg Creative Commons License 2020.02.11 0 0 1199

HS2: Most úgy néz ki, mehet a dolog.

 

https://www.bbc.co.uk/news/live/business-51418693

Előzmény: cyber.greg (1197)
cyber.greg Creative Commons License 2020.01.31 0 0 1198

És akkor ha már a HS2-ről volt szó, egy kis északi kitekintő:

 

A minap hirdették ki a nyertest azon a tenderen, amelyet a Tyne and Wear Metro új szerelvényeire írtak ki.

A nyertes a Stadler lett, az új vonatok két év múlva érkeznek és további két év kell a teljes cserére.

 

Indult még a CAF és a Hitachi is. Ez utóbbit már tavaly kizárták a versenyből nagy felháborodások közepette, mivel a szomszéd megyében van összeszerelő üzeme.

A Stadlernek pedig Liverpoolban van gyára, ennek ellenére a mterószerelvények Svájcban, St Margarethenben készülnek majd.

cyber.greg Creative Commons License 2020.01.29 0 0 1197

Ne feledkezzünk meg Nagy-Britannia leendő második gyorsvasúti vonaláról sem!

Habár a londoni Euston környékét már lerombolták/felásták az építkezések jegyében, a vonal jövője még mindig kérdéses és a napokban dől el (vagy nem, mert még ez is bizonytalan).

Érvek, ellenérvek, változatok, tervek röpködnek mindenfelé, lehetetlen összefoglalni.

 

Íme a BBC bővülő gyűjtése a témában:

https://www.bbc.co.uk/news/topics/cgdwvpvk35zt/hs2

cyber.greg Creative Commons License 2020.01.07 0 1 1196

Sose találnátok ki: megint késik a Crossrail.

 

A középső, London alatti szakasz céldátuma most 2021 második fele.

Arra pedig, hogy mind a nyugati, mind a keleti végekről áthaladjanak a vonatok a központi alagúton, valószínúleg 2022 végéig kell várni.

cyber.greg Creative Commons License 2019.11.09 0 0 1195

Legújabb Crossrail Progress Update:

 

http://www.crossrail.co.uk/news/articles/update-on-progress-to-complete-the-elizabeth-line-1

 

Szigorúan véve ez most nem jelent újabb késést az előző infóhoz képest, de a 2020-as indulás most már kizárt, azaz leghamarabb 2021-ben nyithat meg. 

 

2004-ben 2012-re saccolták az indulást, 2011-ben 2018-ra.

2014-ben rögzítettték kvázi hivatalosan 2018 decemberére az indulást, ami nyilvánosan 2018 nyaráig így is maradt, amikor kiderült, hogy katasztrofális csúszásban van a projekt.

 

cyber.greg Creative Commons License 2019.06.14 0 1 1194

Elkészült az alagút a Northern Line meghosszabbításán, az első próbavonat már végig is ment rajta:

 

https://youtu.be/7FASW1GxjYU

cyber.greg Creative Commons License 2019.04.25 0 0 1193

Crossrail: neverending story. A legújabb tervezett nyitás akár két évnél is nagyobb késést jelent az eredetihez képest (2018 decembere helyett most 2020 októbere és 2021 márciusa között lesz a tervezett átadás), és a legnagyobb lemaradásban lévő Bond Street pedig még annál is később lesz kész.

 

https://www.ianvisits.co.uk/blog/2019/04/25/crossrail-confirms-two-year-delay-to-opening-date/

cyber.greg Creative Commons License 2019.04.11 0 0 1192

Hoppá... Durva.

 

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-47891838

 

(Hammersmithben laktam több mint 4 évig, idén februárig. Örülök, hogy már nem!) 

cyber.greg Creative Commons License 2019.03.10 0 0 1191

A vonatjegy a rányomtatott dátum napján érvényes.

Ha anytime, akkor bármikor. Ha off-peak, akkor a reggeli és esti csúcsban nem.

Előzmény: Csaba__ (1189)
petjóka74 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1190

Sziasztok,

Eladnám:

Van 2 db Interneten vásárolt jegyem Stansted Express-re, 2019.03.25-re. :(

Egy hónapig érvényes vissza.

Én korán vettem, (2018.12.17-én) akkor 28 font volt a return, 2 fő részére.

Stansted Airport -tól - Liverpool Street-ig érvényes.

Ez most 52 font lenne.

 

2for1 kedvezményeket igénybe lehet venni hozzá.

 

Ha valakit érdekel, akkor szívesen átadom úgy is, hogy utólag fizeti ki, ha nem bízna meg benne.

E-mailben el tudom küldeni.

 

Csaba__ Creative Commons License 2019.02.28 0 0 1189

Sziasztok. Vonattal megyek Lutonból Londonba. A kérdésem az lenne, hogy ha előre megvett jegynél tudnom kell hogy melyik időpontban akarok utazni vagy mehetek bármelyikkel, amit elérek? Gondolom nem helyjegyesek.  Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.22 0 0 1188

Köszi Greg!

Előzmény: cyber.greg (1187)
cyber.greg Creative Commons License 2019.01.21 0 0 1187

A visitor pass átverés, nem jársz jól vele.

 

A legelső lehetőségnél (talán már Lutonon, ha lehet) vegyél egy Oystert 5 fontért, tegyél rá 2 napnyi pénzt, azaz 14 fontot, és ennyi.

A végén visszakapod az 5 fontot és a fel nem használt egyenleget.

 

A TfL weboldalon nagyon elrejtették a jegyárkat, de itt van:

http://content.tfl.gov.uk/adult-fares-2019.pdf

 

 

Hogy miért átverés a Visitor Pass, arról itt egy blogbejegyzés:

http://diamondgeezer.blogspot.com/2018/11/visitor-pass.html

 

 

Előzmény: Törölt nick (1186)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.21 0 0 1186

Sziasztok! Hamarosan egy 2 napos londoni látogatásban lehet részem. Ahogy nézegetem a közlekedési lehetőségeket, kezdek elkeseredni. Kérlek segítsetek, hogy melyik lenne számomra a legkedvezőbb. A Lutonon száll le a WIZZ gépe, onnan be tudok jutni, ahogy néztem talán a legolcsóbb a National Express buszával. A metrót néztem ki, 1-2 zóna szerintem elég lenne. 2 db Day travelcard-ot vegyek, vagy 2 napos visitor passt? Nem jövök rá, hogy melyikkel járnék jobban...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!