Keresés

Részletes keresés

cyber.greg Creative Commons License 2020.01.07 0 1 1196

Sose találnátok ki: megint késik a Crossrail.

 

A középső, London alatti szakasz céldátuma most 2021 második fele.

Arra pedig, hogy mind a nyugati, mind a keleti végekről áthaladjanak a vonatok a központi alagúton, valószínúleg 2022 végéig kell várni.

cyber.greg Creative Commons License 2019.11.09 0 0 1195

Legújabb Crossrail Progress Update:

 

http://www.crossrail.co.uk/news/articles/update-on-progress-to-complete-the-elizabeth-line-1

 

Szigorúan véve ez most nem jelent újabb késést az előző infóhoz képest, de a 2020-as indulás most már kizárt, azaz leghamarabb 2021-ben nyithat meg. 

 

2004-ben 2012-re saccolták az indulást, 2011-ben 2018-ra.

2014-ben rögzítettték kvázi hivatalosan 2018 decemberére az indulást, ami nyilvánosan 2018 nyaráig így is maradt, amikor kiderült, hogy katasztrofális csúszásban van a projekt.

 

cyber.greg Creative Commons License 2019.06.14 0 1 1194

Elkészült az alagút a Northern Line meghosszabbításán, az első próbavonat már végig is ment rajta:

 

https://youtu.be/7FASW1GxjYU

cyber.greg Creative Commons License 2019.04.25 0 0 1193

Crossrail: neverending story. A legújabb tervezett nyitás akár két évnél is nagyobb késést jelent az eredetihez képest (2018 decembere helyett most 2020 októbere és 2021 márciusa között lesz a tervezett átadás), és a legnagyobb lemaradásban lévő Bond Street pedig még annál is később lesz kész.

 

https://www.ianvisits.co.uk/blog/2019/04/25/crossrail-confirms-two-year-delay-to-opening-date/

cyber.greg Creative Commons License 2019.04.11 0 0 1192

Hoppá... Durva.

 

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-47891838

 

(Hammersmithben laktam több mint 4 évig, idén februárig. Örülök, hogy már nem!) 

cyber.greg Creative Commons License 2019.03.10 0 0 1191

A vonatjegy a rányomtatott dátum napján érvényes.

Ha anytime, akkor bármikor. Ha off-peak, akkor a reggeli és esti csúcsban nem.

Előzmény: Csaba__ (1189)
petjóka74 Creative Commons License 2019.03.05 0 0 1190

Sziasztok,

Eladnám:

Van 2 db Interneten vásárolt jegyem Stansted Express-re, 2019.03.25-re. :(

Egy hónapig érvényes vissza.

Én korán vettem, (2018.12.17-én) akkor 28 font volt a return, 2 fő részére.

Stansted Airport -tól - Liverpool Street-ig érvényes.

Ez most 52 font lenne.

 

2for1 kedvezményeket igénybe lehet venni hozzá.

 

Ha valakit érdekel, akkor szívesen átadom úgy is, hogy utólag fizeti ki, ha nem bízna meg benne.

E-mailben el tudom küldeni.

 

Csaba__ Creative Commons License 2019.02.28 0 0 1189

Sziasztok. Vonattal megyek Lutonból Londonba. A kérdésem az lenne, hogy ha előre megvett jegynél tudnom kell hogy melyik időpontban akarok utazni vagy mehetek bármelyikkel, amit elérek? Gondolom nem helyjegyesek.  Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.22 0 0 1188

Köszi Greg!

Előzmény: cyber.greg (1187)
cyber.greg Creative Commons License 2019.01.21 0 0 1187

A visitor pass átverés, nem jársz jól vele.

 

A legelső lehetőségnél (talán már Lutonon, ha lehet) vegyél egy Oystert 5 fontért, tegyél rá 2 napnyi pénzt, azaz 14 fontot, és ennyi.

A végén visszakapod az 5 fontot és a fel nem használt egyenleget.

 

A TfL weboldalon nagyon elrejtették a jegyárkat, de itt van:

http://content.tfl.gov.uk/adult-fares-2019.pdf

 

 

Hogy miért átverés a Visitor Pass, arról itt egy blogbejegyzés:

http://diamondgeezer.blogspot.com/2018/11/visitor-pass.html

 

 

Előzmény: Törölt nick (1186)
Törölt nick Creative Commons License 2019.01.21 0 0 1186

Sziasztok! Hamarosan egy 2 napos londoni látogatásban lehet részem. Ahogy nézegetem a közlekedési lehetőségeket, kezdek elkeseredni. Kérlek segítsetek, hogy melyik lenne számomra a legkedvezőbb. A Lutonon száll le a WIZZ gépe, onnan be tudok jutni, ahogy néztem talán a legolcsóbb a National Express buszával. A metrót néztem ki, 1-2 zóna szerintem elég lenne. 2 db Day travelcard-ot vegyek, vagy 2 napos visitor passt? Nem jövök rá, hogy melyikkel járnék jobban...

cyber.greg Creative Commons License 2019.01.09 0 0 1185

Crossrail-saga: Most épp 2020 közepére teszi az indulást egy illetékes.

 

https://www.building.co.uk/news/transport-boss-admits-crossrail-might-not-finish-until-middle-of-next-year/5097250.article

 

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.12.10 0 0 1184

Bréking!

 

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/crossrail-delay-opening-latest-update-london-underground-elizabeth-line-tfl-sadiq-khan-a8676076.html

 

"The opening of London's crisis-hit Crossrail is to be delayed indefinitely while an additional £1.7bn may be needed to complete the project, transport bosses have said."

 

Eredetileg tegnap nyílt volna meg, aztán 2019 őszére tették az indulást, most pedig már "kilátástalan" - hogy Fogarasi Árpi szavaival éljek.

cyber.greg Creative Commons License 2018.12.10 0 0 1183
cyber.greg Creative Commons License 2018.11.26 0 0 1182

https://www.standard.co.uk/news/transport/work-begins-on-converting-notorious-old-street-roundabout-to-make-it-safer-for-cyclists-and-a3999931.html

 

Folytatódik a körforgalmatlanítási mozgalom: most az Old Street környékén a sor, a munkák most kezdődnek és két évig tartanak.

Addig ki kell találni egy új nevet, mert a Szilícium-völgy mintájára Silicon Roundabout néven emlegetik ezt a részt, de ha a körforgalom megszűnik, nem lesz adekvát a név!

cyber.greg Creative Commons License 2018.11.15 0 0 1181

A Cambridge környéki kényszerbusz-pálya úgy vonzza be a hülye autósokat, mint a Hungárián a villamossín...

 

https://www.cambridge-news.co.uk/news/cambridge-news/car-stuck-buswayupset-mum-15406705

P.stephenson Creative Commons License 2018.09.09 0 0 1180

Tényleg jópofa, de gazdaságilag nem értem, mi a terve a gyártó Vivarailnek. Addig oké, hogy potom pénzért megvették a teljes, állománybol kivont D-sorozatot. A kocsikat teljesen szétszedik, új hajtást kapnak (villany helyett dizel, ami megint nem egyszerű mutatvány), WC-t építenek bele, légkondit, meg kijelzőt. Ez így a végére csinos kis összeg lesz, ki fogja ezt megfizetni? Hogy fog ez az ár versenyezni egy használt gyári dízel motorvonattal? Bár ahogy olvastam, két balek céget már találtak is.

Előzmény: vrobee (1179)
vrobee Creative Commons License 2018.09.03 0 0 1179

tök jó :) . szeretem ezeket a vonatokat, olyan egyedi hangulatuk van. Bár a ráncfelvarrással elég sokat vesztettek belőle. Jó az Londonban, hogy ennyire kompatibilis a metró és a vasút...

Előzmény: cyber.greg (1177)
cyber.greg Creative Commons License 2018.09.03 0 0 1178

Epic fail: a tervezett decemberi indulás előtt 100 nappal bejelentették, hogy a Crossrail / Elizabeth line idén már nem indul el. A késés nem kicsi: a várható indulás így most jövő szeptember környékén lesz.

 

https://www.newcivilengineer.com/latest/multi-million-pound-fallout-of-crossrail-delay-being-assessed/10034758.article

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.08.24 0 0 1177

https://www.heart.co.uk/fourcounties/news/local/test-tubes-for-marston-vale-passengers/

 

A régi, forgalomból kivont District Line D Stock vonatok nemsokára nagyvasúti szerepben újjászületve kezdik új életüket.

cyber.greg Creative Commons License 2018.07.11 0 0 1176

Elnevezés-nosztalgiahullám a vasúton: pár éve a FirstGroup nevezte át a Londonból nyugat felé induló járatait működtető társaságot GWR-re, ami egy 1833 és 1948 között létezett vasúttársaság neve volt, most pedig a keleti parton Skócia felé közlekedő vonalat vette át az állam a Virgintől, és LNER-nek nevezték el az új céget, ami egyezik egy 1923 és 1947 között üzemelt társaság nevével.

cyber.greg Creative Commons License 2018.06.17 0 0 1175

Az Epping Ongar Railway a Central line megszűnt szakaszán működő nosztalgiavasút. Mivel Epping még a működő Central line része, a nosztalgiaüzem a következő megállóból indul (North Weald). A következő megálló, Blake Hall épülete ma már magánlakás, így ott a vonatok nem állnak meg. Viszont van egy virtuális megálló Epping Forest néven, ami gyakorlatilag Epping után az erdő közepe. Nincs peron, sem kitérő, így a vonatnak mindkét végén van mozdony, amikor odáig közlekedik.

 

A járműveik a National Rail különböző generációiból származnak, vannak dízel- és gőzmozdonyok és különféle személyvagonok, és láttam egy régi Northern line metrókocsit is.

A múlt hétvégén eljutottam a Steam Gala nevű rendezvényre, ahol természetesen a gőzösöké volt a főszerep.

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.06.08 0 0 1174
cyber.greg Creative Commons License 2018.06.06 0 0 1173
Előzmény: cyber.greg (1172)
cyber.greg Creative Commons License 2018.06.06 0 0 1172

Döntött a kormány a Heathrow bővítéséről. 

Ez egy elég komoly döntés, mert ha a most közkézen forgó tervek megvalósulnak, azzal másfél falut teljesen legyalulnak. (Egyet teljesen, egyet félig)

Közel húsz éve folyik a vita, hogy a Heathrow és a Gatwick közül melyik legyen bővítve.

Sokan ellenzik a Heathrow-opciót a környezeti hatása miatt, de ha választani kell, én arra szavaznék.

A Gatwickkel az a baj, hogy bár az M23 autópálya mentén fekszik, az csak az M25 körgyűrűnél indul, London belsejével nincs gyorsforgalmi kapcsolata.

Másfél órán át egy ilyen úton kell haladni, ha London belvárosából megyünk:

Szerintem elég hülyeség lenne egy olyan repteret bővíteni, ahová ilyen út vezet.

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.21 0 0 1171

cyber.greg Creative Commons License 2018.05.02 0 0 1170

Ahogy az alábbi tweeten is látszik, már javában zajlik az új Crossrail-szerelvények próbafutása a nyugati felszíni szakaszon, itt épp Paddington egyik peronján. 

Május 20-a körül pedig elvileg elindulnak utasforgalomban is. Arra viszont 2019 decemberéig kell még várni, hogy az innen közlekedő járatok lemenjenek a központi alagútba.

(Azaz Paddingtonnál egy évig gyalog át kell szállni a fenti és a lenti állomás között)

 

https://twitter.com/MarkyMacWatson/status/991285314709868544 

cyber.greg Creative Commons License 2018.04.17 0 0 1169

Már csak 235-öt kell aludni, és megnyílik az Erzsébet vonal!

 

Gondoltam, megosztok néhány képet, amit Crossrail-témában készítettem az elmúlt években.

 

A Royal Institute of British Architects kiállítása:

https://photos.app.goo.gl/XO9NnXTddnC8vm6J2

 

Open House - Canary Wharf Station

https://photos.app.goo.gl/BMNAaVHWT65Xsggg1

 

Behind the hoardings - Custom House

https://photos.app.goo.gl/ZhgtPTKcIyEo247T2

 

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.03.19 0 0 1168

Figyelem, figyelem!

Átadták a forgalomnak a régóta várt Canal Tunnelst, vagyis a Thameslink vonal összeköttetését egy alagúton a King's Crossból Cambridge felé menő vonallal St Pancrastól északra. 

Ez egy rövid kis alagút, de ezáltal eddig nem létező összeköttetések jöttek létre észak és dél között, és a következő hónapokban szakaszosan vezetik be a lehetővé váló új járatokat. 

Ehhez szükség volt a London Bridge kapacitásbővítéssel egybekötött felújítására is, ami szintén jó pár éve tart már.

 

Videó:

https://www.youtube.com/watch?v=sy3hOrs3fFw

 

FAQ

http://www.thameslinkprogramme.co.uk/faq

 

Térkép:

http://maps.dft.gov.uk/tsgn/index.html#

 

cyber.greg Creative Commons License 2018.02.15 0 0 1167

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!