Szigorúan véve ez most nem jelent újabb késést az előző infóhoz képest, de a 2020-as indulás most már kizárt, azaz leghamarabb 2021-ben nyithat meg.
2004-ben 2012-re saccolták az indulást, 2011-ben 2018-ra.
2014-ben rögzítettték kvázi hivatalosan 2018 decemberére az indulást, ami nyilvánosan 2018 nyaráig így is maradt, amikor kiderült, hogy katasztrofális csúszásban van a projekt.
Crossrail: neverending story. A legújabb tervezett nyitás akár két évnél is nagyobb késést jelent az eredetihez képest (2018 decembere helyett most 2020 októbere és 2021 márciusa között lesz a tervezett átadás), és a legnagyobb lemaradásban lévő Bond Street pedig még annál is később lesz kész.
Sziasztok. Vonattal megyek Lutonból Londonba. A kérdésem az lenne, hogy ha előre megvett jegynél tudnom kell hogy melyik időpontban akarok utazni vagy mehetek bármelyikkel, amit elérek? Gondolom nem helyjegyesek. Köszi
Sziasztok! Hamarosan egy 2 napos londoni látogatásban lehet részem. Ahogy nézegetem a közlekedési lehetőségeket, kezdek elkeseredni. Kérlek segítsetek, hogy melyik lenne számomra a legkedvezőbb. A Lutonon száll le a WIZZ gépe, onnan be tudok jutni, ahogy néztem talán a legolcsóbb a National Express buszával. A metrót néztem ki, 1-2 zóna szerintem elég lenne. 2 db Day travelcard-ot vegyek, vagy 2 napos visitor passt? Nem jövök rá, hogy melyikkel járnék jobban...
"The opening of London's crisis-hit Crossrail is to be delayed indefinitely while an additional £1.7bn may be needed to complete the project, transport bosses have said."
Eredetileg tegnap nyílt volna meg, aztán 2019 őszére tették az indulást, most pedig már "kilátástalan" - hogy Fogarasi Árpi szavaival éljek.
Folytatódik a körforgalmatlanítási mozgalom: most az Old Street környékén a sor, a munkák most kezdődnek és két évig tartanak.
Addig ki kell találni egy új nevet, mert a Szilícium-völgy mintájára Silicon Roundabout néven emlegetik ezt a részt, de ha a körforgalom megszűnik, nem lesz adekvát a név!
Tényleg jópofa, de gazdaságilag nem értem, mi a terve a gyártó Vivarailnek. Addig oké, hogy potom pénzért megvették a teljes, állománybol kivont D-sorozatot. A kocsikat teljesen szétszedik, új hajtást kapnak (villany helyett dizel, ami megint nem egyszerű mutatvány), WC-t építenek bele, légkondit, meg kijelzőt. Ez így a végére csinos kis összeg lesz, ki fogja ezt megfizetni? Hogy fog ez az ár versenyezni egy használt gyári dízel motorvonattal? Bár ahogy olvastam, két balek céget már találtak is.
tök jó :) . szeretem ezeket a vonatokat, olyan egyedi hangulatuk van. Bár a ráncfelvarrással elég sokat vesztettek belőle. Jó az Londonban, hogy ennyire kompatibilis a metró és a vasút...
Epic fail: a tervezett decemberi indulás előtt 100 nappal bejelentették, hogy a Crossrail / Elizabeth line idén már nem indul el. A késés nem kicsi: a várható indulás így most jövő szeptember környékén lesz.
Elnevezés-nosztalgiahullám a vasúton: pár éve a FirstGroup nevezte át a Londonból nyugat felé induló járatait működtető társaságot GWR-re, ami egy 1833 és 1948 között létezett vasúttársaság neve volt, most pedig a keleti parton Skócia felé közlekedő vonalat vette át az állam a Virgintől, és LNER-nek nevezték el az új céget, ami egyezik egy 1923 és 1947 között üzemelt társaság nevével.
Az Epping Ongar Railway a Central line megszűnt szakaszán működő nosztalgiavasút. Mivel Epping még a működő Central line része, a nosztalgiaüzem a következő megállóból indul (North Weald). A következő megálló, Blake Hall épülete ma már magánlakás, így ott a vonatok nem állnak meg. Viszont van egy virtuális megálló Epping Forest néven, ami gyakorlatilag Epping után az erdő közepe. Nincs peron, sem kitérő, így a vonatnak mindkét végén van mozdony, amikor odáig közlekedik.
A járműveik a National Rail különböző generációiból származnak, vannak dízel- és gőzmozdonyok és különféle személyvagonok, és láttam egy régi Northern line metrókocsit is.
A múlt hétvégén eljutottam a Steam Gala nevű rendezvényre, ahol természetesen a gőzösöké volt a főszerep.
Ahogy az alábbi tweeten is látszik, már javában zajlik az új Crossrail-szerelvények próbafutása a nyugati felszíni szakaszon, itt épp Paddington egyik peronján.
Május 20-a körül pedig elvileg elindulnak utasforgalomban is. Arra viszont 2019 decemberéig kell még várni, hogy az innen közlekedő járatok lemenjenek a központi alagútba.
(Azaz Paddingtonnál egy évig gyalog át kell szállni a fenti és a lenti állomás között)
Átadták a forgalomnak a régóta várt Canal Tunnelst, vagyis a Thameslink vonal összeköttetését egy alagúton a King's Crossból Cambridge felé menő vonallal St Pancrastól északra.
Ez egy rövid kis alagút, de ezáltal eddig nem létező összeköttetések jöttek létre észak és dél között, és a következő hónapokban szakaszosan vezetik be a lehetővé váló új járatokat.
Ehhez szükség volt a London Bridge kapacitásbővítéssel egybekötött felújítására is, ami szintén jó pár éve tart már.