Keresés

Részletes keresés

pjdavod Creative Commons License 2009.03.10 0 0 76
pjdavod Creative Commons License 2009.03.10 0 0 75
jpetike53 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 73

A választók döntik el, hogy egy polgármester mennyire "nagyszerű". 15-20 szavazat különbség nem "nagyszerű". Véleményem szerint Király Sándor Baja térségének "legfelkészültebb"   polgármestere, aki többet tett a térségért, mint a többiek. A választók a polgármestert a településen és nem a térségben választották meg, tehát a községért kell dolgozni, és nem a térségért. A térségben nagyon sok terv, koncepció, stb. (idegenforgalmi, hulladékgazdálkodási, fejlesztési, Ferenc csatorna, stb.) készült el (minden ciklusban sok millióért), de mi lett megvalósítva?

A települések között is "fejlesztési" verseny van. Szerintem ez minősíti elsősorban a polgármestert. Tíz év alatt melyik település, menyi fejlesztéseket valósított meg, hitel nélkül. Milyen az intézmény rendszere? Milyen a zödfelülete? Milyen közművek vannak? Milyen az oktatás, egészségügy, hivatal, stb. szakmai színvonala? Az én szememben ez a mérce. 

  

Előzmény: Bachuta (71)
jpetike53 Creative Commons License 2008.09.14 0 0 72

A Rotarysokat nem ismerem, nem beszéltem velük, ettől függetlenül van egy véleményük. Ferenc csatorna? Ki és mit tett? Kinek a feladata?

Nem történt semmi az elmúlt húsz évben. Készült egy-két tanulmány, de minek, ha érdemi változások nem történek. Etől függetlenül jó fotótéma számomra.

Előzmény: Bachuta (71)
jpetike53 Creative Commons License 2008.09.13 0 0 69

Köszönöm.

Nem magyarázkodtam, csak kérdeztek.

Előzmény: zvajda (68)
zvajda Creative Commons License 2008.09.13 0 0 68
Neked aztán tényleg csak megköszönni lehet amit tettél a faluért.Mindennél többet mond az újból és újbóli megválasztásod.Gratula és ne magyarázkodj senkinek,neked erre nincs szükséged.
Előzmény: jpetike53 (66)
jpetike53 Creative Commons License 2008.09.13 0 0 67

http://www.davod.hu/u/

 

Egy választott polgármesternek szerintem "egy családként" kell kezelni a település lakóit. Ezt egy községben könnyebben magvalósítható, mint egy városban. Az én szememben az a jó polgármester, aki hitel (kötvény) nélkül tud működtetni, fejleszteni.  

Előzmény: Bachuta (62)
jpetike53 Creative Commons License 2008.09.13 0 0 66
Politikus nem vagyok, nem voltam és nem leszek (pártnak tagja sem). Hozzáértőséget gyakorlom 14 éve. Az eredményeim minősítenek a  www.davod.hu fent vannak. Nincs hitelünk (meg kötvényünk sem). 42%-ról - 100%-os szilárd útburkolat, új óvoda és idősek otthona, az összes intézményünk hivalkodóan rendben van. Soroljam. Természetesen nem vagyok megelégedve, de a legnagyobb sikernek azt tartom, hogy Nagybaracskához képest minimum 100-szor többet fejlesztettünk és felújítottunk, pedig ott a Polgármester Úr jó politikus és hozzáértő (megyei kitüntetés). Összegezve Baja térségében szerintem az elmúlt 10 évben Dávod fejlesztett legtöbbet.
Előzmény: Bachuta (62)
zvajda Creative Commons License 2008.09.13 0 0 64
Nemvoltközgyűlés,te nem hallottad?Pedig a bíróság is kimondta. :)
Előzmény: Bachuta (63)
zvajda Creative Commons License 2008.09.10 0 0 55
Na kafa,megszokhattuk.Mi jobberek meg csak a mebocsájtó és toleráns vélemények klubbja vagyunk oszt jónapot.
Előzmény: szudoka (54)
tu1ke Creative Commons License 2008.09.07 0 0 53

"fideszes barmok", "fideszes baromarcúak"... érdekes stílus, más nicknéven is visszaköszön.

Hogy ön nem ismeri a Bergert, sem a Türrt, sem az egész történetet, az egészen bizonyos.

Előzmény: becenevem (51)
zvajda Creative Commons License 2008.09.05 0 0 52
Nem fontos az ember.A Párt a fontos vagy nem is a párt hanem a mikutyánk vagy nem.Igaza van a Kovácsnak ez egy kivégzőosztag csak valami félreértés folytán fidesz frakciónak hívják.
becenevem Creative Commons License 2008.09.05 0 0 51
Berger kíváló igazgató. Sajnos az igazgatói pályafutása elején volt egy apró konfliktusa, az akkor még a Tűrrben dolgozó Bucsú Lajossal. Most ez visszaütött.
Sajnálom a Bergert, mert nem ezt érdemelte.
Kiváló szakember és rendkívűl elkötelezett tanár ember.
Ezeknek a fideszes baromarcuaknak fogalmuk sincs ennek az embernek az értékéről.
Előzmény: zsomborica (48)
jpetike53 Creative Commons License 2008.09.03 0 0 50

Ezért tart itt a Magyar gazdaság. Politikusok kerülnek vezetői beosztásokba és nem azok, akik értenek hozzá. Ezt jellemző mindenre (oktatás, egészségügy, társulati vezetők, felügyelő bizottsági tagok, stb.)

Remélem eljön az "ítélet napja".  

Előzmény: zsomborica (48)
zsomborica Creative Commons License 2008.09.03 0 0 49
Már legalábbis az érdemelte meg, aki rájuk szavazott!
Előzmény: zvajda (44)
zsomborica Creative Commons License 2008.09.03 0 0 48

 

Gondolom a további fejleményeket is ismered:(((

A Közig: Hivatal alkalmatlannak talált a Türr István új igazgatójának pályázatát, ennek ellenére a t. képviseló testület ismételten elfogadta a pályázatát!

Így Berger József már nem igazgató ( aki mellesleg rengeteget tett ezért az iskoláért!)

Sőt, most elküldték egy hónap szabadságra, mert még tanárként sem kívánatos az iskolában!

Kíváncsi vagyok, milyen indokkal tudják kitenni?

Remélem nem hagyja magát, hiszen rengetegen kiálltak mellette.

Előzmény: becenevem (41)
jpetike53 Creative Commons License 2008.08.30 0 0 47

Háromszor találkoztam vele (láttam) Társulási üléseken.

Az egyik dávodi képviselő megvádolt azzal, hogy azért nem társult (iskola) velünk Baja, mert a polgármester a ph. és az országgyűlési képviselő "nem szereti" a személyemet.

Sajnálom a 3.2 milliárdos kötvény felvételt, mert azt a bajai polgárok fogják visszafizetni. Az ingatlan árak csökkenek (sajnos) és ezt a fejlesztések, munkahelyteremtő beruházások elmaradásának tudom be. Kettő éve szeretnék eladni egy belvárosi ingatlant, de a bekerülési összeget sem akarják megadni érte.

Hallani ezt azt, de ezt minden vezető megkapja.

Előzmény: zvajda (46)
zvajda Creative Commons License 2008.08.30 0 0 46
Gondolom mert nem a kedvesnővérek köszöntik a dógozókat.Miért hívják a Lajost mosolygó halál-nak? Gondolom már hallottad.
Előzmény: jpetike53 (45)
jpetike53 Creative Commons License 2008.08.30 0 0 45
Miért terrorháza?
Előzmény: zvajda (44)
zvajda Creative Commons License 2008.08.24 0 0 44
Semmi értelme bemenni aki bent van annak is szarnak a fejére aki meg kint van annak is.Azt tesznek amit akarnak.Ez van,sajnos sok hülye bajai azt hitte majd a Széll ék után milyen más lessz a világ.Az igaz, tényleg más lett.Nem véletlen ,hogy már csak terrorháznak hívják a "bentlakók".Senki nem -vagyis hát tulképp tudják-ki az aki akik jelentenek és figyelik ki mit és hol meddig.Még a régi elbocsájtott-nyugdíjízottak búcsúbulijára is csak egy két tökösebb mert elmenni.Volt aki legalább telefonon jelezte,hogy neki fontosabb most a munkahelye és elnézést kért de a java mintha nem is ismerné a régi sokéves kollégát kolléganőt még telefonállni sem mert. No hát ez van mostanság.Ég igazad van úgykell nekünk.
Előzmény: becenevem (43)
becenevem Creative Commons License 2008.08.24 0 0 43

Es akkor most mindenki csak nezi a varosban, hogy ezek kivegzo osztag ele viszik a szakembereket?

 

Tudod mit? Akkor ez a varos azt a vezetest kapta amit megerdemelt!

 

Sok beszari, az helyet, hogy bemennenek a kozgyulesre es kivernek a balhet, otthon ulnek es varjak mikor kerul rajuk a sor.

becenevem Creative Commons License 2008.08.24 0 0 41

Olvastatok?

 

Mi tortenik itt?

Megbolondultak ezek a fideszesek?

Es meg ok beszelnek demokraciarol?

Ez egy totalis diktatura, kommunista vagy fasiszta kinek melyik tetszik.

 

 

http://nol.hu/cikk/502343/

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.05 0 0 40
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.18 0 0 38
Sok pénz mozog Baján

3.2 milliárd is mozog?
turistvan Creative Commons License 2008.03.05 0 0 37
Aki az egyenlőséget nem biztosítja, törvénysértést követ el?


Interpelláció dr. Révfy Zoltán bajai polgármesterhez, az önkormányzat 3.2 milliárdos kötvénykibocsátásához kapcsolódóan: Tisztelt Polgármester úr! Az interpellációm tárgya a bajai lakosság érdekérvényesítésének képviselete a kötvénykibocsátáshoz fűződő képviselői jogaim és kötelezettségeim alapján, melyekben Ön által is akadályozva vagyok. Az interpellációmat az önkormányzati törvény alábbi hivatkozásai alapozzák meg.

Az önkormányzati törvény alapján egyrészt az önkormányzati képviselők jogai és kötelezettségei azonosak: 19.§.(1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.Másrészt az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselőtestület egyetemlegesen felelős: 90. §. (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.Amennyiben bárki az egyenlő képviselői jogok érvényesülését és az egyenlő képviselő kötelezettségek gyakorlását úgy befolyásolja, hogy az egyenlőséget már nem biztosítja, úgy törvénysértést követ el. Ennek teljes és mindenre kiterjedő felelőssége a törvénysértőt terheli.

Ugyanígy, ha valaki a gazdálkodás biztonságához kapcsolódó egyetemleges felelősségvállalás alapjául szolgáló egyforma informáltságot nem biztosítja, úgy a törvényben foglalt egyetemleges felelősség érvényesülését ellehetetleníti és akadályozza, törvénysértést követ el. Ennek teljes és mindenre kiterjedő felelőssége a törvénysértőt terheli.

A többünk által, ebben a formában ellenzett 2007-es kötvénykibocsátásnak az előkészítése, megalapozása, végrehajtása és kezelése az önkormányzati törvény több pontját sérti, azaz törvényellenes, különös tekintettel a mintegy 38.000 bajai lakos hosszú távú, bizonytalan mértékű-jellegű érdekterhelése és érdeksérelme miatt.

A kötvénykibocsátás előkészítésébe a képviselőtestületnek nem volt minden tagja egyformán bevonva illetve megfelelő hatásvizsgálattal és konkrét tervvel ellátva. A kötvénykibocsátás mértéke 3.2 milliárd volt, de nem tudjuk, hogy miért pont ennyi, miért nem több és miért nem kevesebb. Egy ilyen jelentős kötvénykibocsátást egy viszonylag pontos pénzügyi tervezésnek kellett volna megelőzni, amely bemutatta volna a befolyt pénzösszegnek a részletes felhasználási, fejlesztési, befektetési, megtérülési, forrási-visszafizetés menetrendjét a részcélok, az ezekhez kapcsolódó teljesülési dátumok, megvalósítási körülmények és összegek vonatkozásában. A kötvénykibocsátás jelentőségét még az is erősíti, hogy mintegy 6 milliárd a visszafizetendő, ami azt jelenti, hogy megtérülési, megtéríttetési illetve pontos visszafizetési forrás-fedezet vizsgálat nélkül a kötvénykibocsátás előtti 1.5-2 milliárdos adósságszolgálatot megnégyszerezték, de legalábbis megháromszorozták. Ez még nem lenne baj, de nincs mellette a hozamokkal növelt hasznosulás valamint a visszafizetés megfelelően pontos és biztonságos kimunkálása, vészhelyzeti tartalékokkal.

A kötvénykibocsátás nem volt olyan sürgős, ami indokolta volna az alapos, az önkormányzati törvénynek is mindenben megfelelő előkészítés mellőzését, a képviselők bevonását a döntés előkészítésbe. Emiatt kijelenthető, hogy a kötvénykibocsátás felelőtlenül, a képviselői jogegyenlőség és a gazdálkodási biztonságért való egyetemleges felelősség törvényellenessége mellett hajtódott végre, más, az önkormányzati gazdálkodáshoz fűződő szabályozások megsértése mellett.

A kötvénykibocsátás 2007. októberében történt. A befolyt pénzösszegből a közép-hosszútávú adósságszolgálatunkat rendezte az önkormányzat, mintegy 1.1-1.2 milliárd forint összegben. A maradék mintegy 2 milliárdról annyi hírünk van, hogy kizárólag fejlesztésre fogjuk fordítani és talán évi mintegy 10%-kal kamatozik, amire azt mondhatja minden laikus, hogy HŰDEJÓ! Sajnos 2 milliárd „elfektetve” súlyos pénzügyi merénylet Baja város lakóinak az önkormányzatba vetett hite ellen, nem beszélve az évtizedekre is elhúzódó érdekterheikről. A pénznek már régóta működnie kellene, hasznosulóan, megtérülően, mert az idő nem kedvez 2 milliárdnyi lebegtetett forintnak. Nincs közös döntéssel kiválasztott pontos és részletese fejlesztési, befektetési, hasznosítási tervünk, amivel kezdeni kellett volna a kötvénykibocsátás tervezését és a kötvénykibocsátás utáni azonnali hasznosítását. Tehát a kötvénykibocsátást követő pénzbefolyás után még 3-5 hónapja sem tudjuk, mint képviselők, egyenrangúan, egyetemleges felelősséggel, hogy mikor, mi fog történni azzal a jelentős pénzzel, amelyért elvileg együtt felelünk, a választók érdekeit egyenlő jogokkal és kötelezettségekkel képviselve.

Konkrét interpellációs kérdéseim és bejelentésem:

1. Miért nem készült a kötvénykibocsátás előtt egy pontos, részletes (projekt)terv a kötvénykibocsátás összes körülményéről, a felhasználási részletekkel (részcélok, dátumok, összegek, stb) megfelelő hatásvizsgálattal, kockázati tervvel, megtérüléssel, visszafizetési tervvel, alternatívákkal, stb, amit a képviselőtestület több menetben vitathatott volna meg, egyenjogúan, közös felelősséggel?

2. Miért nincs a kötvénykibocsátás és a pénzbefolyás óta eltelt időben az előző ponttal azonos tartalmú anyag, többrétű, sokoldalú, demokratikus megvitatási lehetőséggel?

3. A város lakó és szakemberei miért nincsenek bevonva, hogy Ők mit akarnak vagy legalábbis mit javasolnak fejleszteni (közmeghallgatás, érdekképviseletek, civil szervezetek, érdeklődő bajaiak, lakossági fórumok városrészenként, Tv kerek asztal megbeszélések) ?

4. Az előző városvezetéstől megörökölt és 2007-es tervezett 1 milliárdos, majd utolsó negyedévre 814 milliós illetve év végére (szerencsére, de sajnos nem a tudatosság miatt!) 600 millióra csökkent és 2008-ra is kiható működési hiány újabb hitelfelvételt igényel. A 2007-es és a 2008-as, maximum évi 900 milliós, év végével vissza nem fizetett folyószámlahitelünkből képződő rövidlejáratú hitelek is adósságszolgálatot keletkeztetnek. Így háromféle módon keletkezik újabb,visszafizetendő adósságszolgálat: kötvényből, költségvetési hiányból, folyószámlahitelből. Nincs pontosan kimutatva, hogy a 2007-es, tervezett, mintegy 1 milliárdos költségvetési hiány csökkenését milyen tényezők okozták. Vélelmezem, hogy a váratlan iparűzési adó növekmény 200-300 millió, de vajon mennyi a gazdálkodási ésszerűsítésekből fakadó, tartós megtakarítás. Ugye, ha ezt kimutatnák, úgy az ebben közreműködők alkalmatlansága, koncepciótlansága is kiderülhetne, ami a szomorú valóság! Vajon miért nincs előttünk egy naprakész átfogó gazdasági helyzetelemzés, amely az önkormányzat valós helyzetét mutatja be, hiszen az önkormányzati törvény 91.§.-a szerinti négyéves gazdasági programot évente aktualizálni lehet és ésszerűen, megfelelő gazdálkodói szemlélettel kell is a mai magyar és világgazdasági folyamatok változásai miatt is?

Idézet a törvényből: ….„A gazdasági program tartalmazza különösen: a fejlesztési elképzeléseket, a munkahelyteremtés feltételeinek elősegítését, a településfejlesztési politika, az adó politika célkitűzéseit, az egyes közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó megoldásokat, továbbá városok esetében a befektetés támogatási politika, városüzemeltetési politika célkitűzéseit.”

5. Amennyiben a fentiekre nem kapok érdemi választ legkésőbb 30 napon belül és olyan érdemi anyagokat, melyek megfelelnek a képviselői jogegyenlőségnek és azonos informáltságnak valamint az egyetemleges felelősségem vállalhatóságát, kötelezettségeim teljesíthetőségét nem biztosítja, úgy a BTK, az Önkormányzati Törvény, az ÁHT és más vonatkozó önkormányzati jogszabályok alapján megfontolom a különböző, érintett hatóságoknál a feljelentést, jelentős lakossági kör terhére, jelentős összeggel elkövetett hanyag és felelőtlen károkozásért, érdeksérelemért.

Idézet az önkormányzati törvény magyarázatából-indoklásából: ….” Az Államháztartási Törvény elvei: a pénzügyi egyensúly elősegítése, a közpénzekkel való hatékony és ellenőrizhető gazdálkodás garanciáinak megteremtése, a teljesség, a részletesség, a valódiság, az egységesség, az áttekinthetőség és a nyilvánosság. Ezek az alapelvek az államháztartás egészére, így a helyi önkormányzatokra is vonatkoznak”.

6. Egyúttal bejelentem, hogy külső szakértőt kívánok igénybe venni az önkormányzat költségvetési koncepciójának, költségvetésének és gazdálkodásának felülvizsgálatára, az önkormányzati törvény szerinti jogaim alapján. A szakértőt várhatóan a hivatalosan regisztrált önkormányzati csődgondnokok közül kívánom kiválasztani. Kérem ennek díját betervezni a 2008-as költségvetésbe, előzetesen 1 millió forint keretszámmal.

Ezúton jelentem be, hogy az SZMSZ szerinti hozzászólási jogommal élni kívánok 3 percben a február végi testületi ülésen.

Baja, 2008.02.24.

Várhalmi A. Miklós
pártfüggetlen önkormányzati képviselő
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.01 0 0 36
Tisztelt Alpolgármester Úr!

Mindenki tudja, hogy a hirter.hu az Ön tulajdona. Bajai hírportálként van reklámozva. Miért katymári, jánoshalmi, hajósi hírek vannak?
Városunkban nem történik semmi?
zvajda Creative Commons License 2008.01.09 0 0 35
Tudod Józsi ha nem libsibolsi akkor független.Eh az a rosz májam megint. :o)
Előzmény: Törölt nick (34)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 32

Álom, álom, édes álom

 

Miket ír Várhalmi Miklós?

 

A Hírtér független bajai hírportál helyi rovatában találtam ezeket a cikkeket. Amennyiben elolvasnák Várhalmi Úr kötvénykibocsátással kapcsolatosan írtakat, akkor elgondolkodhatnának és értelmezhetnék az ottani elemzéseket.

baon Creative Commons License 2008.01.04 0 0 31

Valótlan amiket írsz.

Előzmény: turistvan (24)
Bajai Lokálpatrióta Creative Commons License 2007.12.26 0 0 30
A hírtérből kiveszik a személyeskedést akkor csak a képek maradnának benne. Nincs alternatíva sem koncepció a város érdekében. Egy koncepció van a lenyúlásokat kell legalizálni. Kíváncsi lennék városunk mennyivel támogatta Tőkés kampányát.
Előzmény: turistvan (25)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!