A Siemens-Halske alapú berendezések egy része részben, vagy teljesen fényjelzős, ilyen helyeken általában az állítóközpontban van egy jelzőkezelő pult, amikről a jelzőblokk kiadása után a jelzőket kezelik. Létezik olyan hely is, ahol elfordítható kapcsológomb van (VES-ből ismerős lehet).
Gömöriben pedig az állítóközpont állítóbakjáról, állítóemeltyűkkel állítják a Miskolc felőli bejárati jelzőket.
Gömöriben Miskolc-Repülőtér helytelen vágány felől nem lehet bejárati jelzőt kezelni, a bejárati jelző csak megállj és hívójelzés adására alkalmas. Régen alapvetően csak a helyes vágány felől és felé lehetett közlekedni, ezért a berendezéseket is ennek megfelelően alakították ki. A 92-esen sok helyen nem alakították át a berendezéseket a helytelen vágány használatára, így onnan csak egy-egy ilyen egyszerű jelző fedezi az állomást.
Más érdekesség is van itt, Miskolc felé az egyik kijárati jelző (C, ha jól rémlik) motoros állítású alakjelző, amit szintén állítóemeltyűvel kezelnék. Ez a jelző sötétben még ki is van világítva, egyedi megoldással.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Hosszú idő után ma sikerült utaznom a 92-es vonalon, és kicsit jobban megfigyelni a dolgokat. Láttam, hogy Miskolc Gömöri állomás bejárati jelzői fényjelzők. A kérdésem az lenne, hogy ezeket honnan kezelik? Mert ugye Gömörin Siemens Halske berendezés van. Illetve láttam még egy - számomra - érdekes dolgot, az M jelű bejárati jelzővel egy vonalban a pálya másik oldalán volt elhelyezve, N volt ráfestve, vörös fény volt rajta, de a főlapon nem volt másik lámpa, csak alatta kiegészítőlap. ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy az milyen jelző volt?
Valaki, aki ott dolgozik, tudna képet felrakni a villanyszín elején lévő évfordulós tábláról, édesapám kíváncsi, hogy még ott van-e tábla, amit ő csináltatott. Köszi!
Az estek túlnyomó részében a szlovákok állították ki a szerelvényt - nekem is így rémlik - csak jeleztem, hogy a honlap szerint volt egy menetrendi év, amikor mégsem így volt.
Az én emlékeimben, elsősorban a 80-as évekből, zöld CSD kocsis (akkor még így hívták) Rákóczi él, az Ózdi stokk volt csak magyar kocsis. Később lehet, hogy voltak olyan évek, amikor magyar szerelvény volt, de pl. 1998-99-ben szintén szlovák szerelvény járt.
Igazad van, természetesen a Várnáról van szó, valahogyan a régi Varsovia maradt meg bennem. Sajnos emlékezni egyáltalán nem emlékszem rá.
A vagonweb szerint a Rákóczira a '93-as menetrendben a MÁV adta a kocsikat, gyanítom ezek miskolci lengyelek voltak és RIC jel nélkül Poprádig is "felengedték" a szlovákok.
Akkoriban a 90-es évek elején volt a 2180-as beosztott ózdi gép. Nekem meg abból volt elegem. Most meg milyen jó lenne látni. Mondjuk épp itt van mellettem Győrbe de 2308-ként :-/
Létezett még a Sírava is, ez egyébként odaát ma is él, éjszakai műszakos vonat Kassa-Homonna között. Ez volt Pestig illetve a Balaton déli partjáig meghosszabbítva, a mai Hernád időfekvésében jött, közvetlen kocsikkal akár ma is újjáéleszthető lenne. A Cracovia akkoriban pár órával később, hajnalban pedig korábban közlekedett.
Van még egy elfeledett viszonylat, a Varsovia. A kilencvenes évek legelején, idény jelleggel közlekedett Varsó és a (román?) tengerpart között, miskolci irányváltást követően Nyíregyháza-Debrecen-Püspökladány kilépéssel. Belföldi utazásra nem volt igénybe vehető, szolgálati megállása viszont volt sok helyen (pl. Szerencsen) is, a menetrendje pedig valami eszméletlen laza volt (a hidasi vonalon 60/100-as), a késéseket gondolom belekalkulálták. Ez maximum két menetrendi évet élt meg.
Utóélete viszont volt, a Rákóczi sokáig továbbított közvetlen kocsit Nyíregyházán át Püspökladány (talán egy menetrendben Brassó felé is), Miskolctól a Nyugati pályaudvarig közlekedő sebesvonat végén.
Hidas felé ezek léteztek: Rákóczi a legrégebbi történet, már a hatvanas években járt (név nélkül), a Cracovia valamivel később indult be, a rendszerváltás körül jött a Karpaty (idény jelleggel a Varsovia), a kilencvenes évek közepén a Sírava, majd IC-ként megjelent a Hernád (korábban Prága-Kassa vonat neve volt), létezett egy évig BEM EC, később Abaúj IC odaát mindenütt megállva, másról nem tudok.
Az Agram az Avas előde volt, csak egy menetrendi évben közlekedett, IC-ként, de gyorsvonati megállásokkal. Nyíregyháza-Miskolc-Zágráb. Ez a 93-as menetrendi évben volt, 1994-től lett Avas, annak voltak ózdi kocsijai.
Épp ezt akartam írni, a 90-es évek első felében Hidas vagy Újhely felől jött, és az akkor még létező ózdi gyorsot hozzácsapták.
Más, a 2173 szintén ebben az időszakban fix gép volt a 14.55-ös ózdi sebesen, kb ekkoriban kapta meg a pályakotró sávos festését. Ez 100% mert már herótom volt tőle, hogy alig látok más gépet ezen a vonaton.
Illetve Szergejekkel is.M41 2156,2173 nemzetközi gyorsfordás volt,de lehet,hogy több gép is.
Menetrendi időszaktól függően szlovák személyzettel Csányig,Kassáig,Eperjesig jártak.A szlovák (de az is lehet,hogy még csehszlovák)Búvárok pedig Miskolcig jártak magyar személyzettel.A Búvár forda szerint nem járt be a miskolci fűtőházba,szűk volt a fordulóideje is.A forgalom 1 esetben közölte,megy be a gép a fűtőbe,mindenki vigyázzba állt,vajon mi baja lehet? A vezér úr a bejáró őrhelynél közölte a diszpécserrel:bejöttem a szappanért.
1 menetrendi időszakban volt 1 pár személyvonat Hatvan - Somoskőújfalu - Bánréve - Miskolc viszonylatban.A dolog érdekessége az volt,hogy menetrendjét mind a 81,mind a 92-es vonalon rá lehetett tenni a vonalon előző menetrendben közlekedő vonatok menetrendjére (talán a szlovák oldalon is),anélkül,hogy ezáltal hosszabb tartózkodásokra lett volna szükség.