Keresés

Részletes keresés

424 215 Creative Commons License 2021.10.01 0 0 8884

Különben a 2307 dácsia is Miskolcon van!

Csak nem tudom miért!

Előzmény: M41 2175 (8876)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.30 0 0 8883

Szerintem emeltyűre utal, de nem zárnám ki a nyomógombos kezelést sem. 

 

Ami még nem került szóba, hogy a Tiszai felőli végén a bejárati hívójelzés nyomógombos. 

Előzmény: Godolloi HEV (8882)
Godolloi HEV Creative Commons License 2021.09.27 0 1 8882

A III. őrhely berendezéséről van pár kép ebben a baleseti zárójelentésben:

http://www.kbsz.hu/j25/dokumentumok/2015-0655.pdf

A 3. ábrán (10. oldal) az elzárási táblázatban szereplő M1 és M2 feltétlenül emeltyűre utal, vagy ettől még lehet nyomógombos jelzőállítás?

Előzmény: Fizolti (8881)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.27 0 0 8881

Akkor ezek szerint reptér felől a III. őrhelyből kezelik a bejárati jelzőt, Miskolc felől meg a II. őrhelyből?

 

Igen. Viszont azt, hogy a III. őrhelyen emeltytűs, vagy nyomógombos kezelésű-e a bejárati jelző, nem tudom. 

 

Itt van pár jó kép az állomásról: http://www.vonatka.hu/miskolcgomori.htm 

Előzmény: FMK-004 (8880)
FMK-004 Creative Commons License 2021.09.27 0 0 8880

Ne lepődj meg, én vagyok a kérdező! :D

Nagyon köszönöm a pontos választ! Akkor ezek szerint reptér felől a III. őrhelyből kezelik a bejárati jelzőt, Miskolc felől meg a II. őrhelyből?

Előzmény: Fizolti (8879)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.26 0 1 8879

A Siemens-Halske alapú berendezések egy része részben, vagy teljesen fényjelzős, ilyen helyeken általában az állítóközpontban van egy jelzőkezelő pult, amikről a jelzőblokk kiadása után a jelzőket kezelik. Létezik olyan hely is, ahol elfordítható kapcsológomb van (VES-ből ismerős lehet). 

Gömöriben pedig az állítóközpont állítóbakjáról, állítóemeltyűkkel állítják a Miskolc felőli bejárati jelzőket.

 

Gömöriben Miskolc-Repülőtér helytelen vágány felől nem lehet bejárati jelzőt kezelni, a bejárati jelző csak megállj és hívójelzés adására alkalmas. Régen alapvetően csak a helyes vágány felől és felé lehetett közlekedni, ezért a berendezéseket is ennek megfelelően alakították ki. A 92-esen sok helyen nem alakították át a berendezéseket a helytelen vágány használatára, így onnan csak egy-egy ilyen egyszerű jelző fedezi az állomást. 

 

Más érdekesség is van itt, Miskolc felé az egyik kijárati jelző (C, ha jól rémlik) motoros állítású alakjelző, amit szintén állítóemeltyűvel kezelnék. Ez a jelző sötétben még ki is van világítva, egyedi megoldással. 

Előzmény: Törölt nick (8878)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.26 0 0 8878

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Hosszú idő után ma sikerült utaznom a 92-es vonalon, és kicsit jobban megfigyelni a dolgokat. Láttam, hogy Miskolc Gömöri állomás bejárati jelzői fényjelzők. A kérdésem az lenne, hogy ezeket honnan kezelik? Mert ugye Gömörin Siemens Halske berendezés van.
Illetve láttam még egy - számomra - érdekes dolgot, az M jelű bejárati jelzővel egy vonalban a pálya másik oldalán volt elhelyezve, N volt ráfestve, vörös fény volt rajta, de a főlapon nem volt másik lámpa, csak alatta kiegészítőlap. ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy az milyen jelző volt?

Segítségeteket előre is köszönöm!

M41 2175 Creative Commons License 2020.11.15 -2 0 8877

Bmeg ez kva jó nagyon tetszik

És aztán mi lett megcsináltad?

Előzmény: Norbeee1980 (6800)
M41 2175 Creative Commons License 2020.11.15 -1 0 8876

Úristen

Rossz így látni 2006-ban állt meg ugye? Ha jól emlékszem

És ez volt az első ózdi ugye?

Előzmény: Törölt nick (8870)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.25 -1 0 8875

Nagyon szívesen! :)

Nem is 307, hanem 308, elgépeltem. :D

Előzmény: Törölt nick (8874)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 8874

Köszönöm a választ! :) A 307-es dácsia mikor került Miskolcra? Nem miskolci honosként rémlik.

Előzmény: Törölt nick (8873)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.15 -1 2 8873

460 039, 460 012, 431 022, 431 023, 431 351, 431 364, 431 019, 478 304, 478 307.

Előzmény: Törölt nick (8872)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.21 -1 0 8872

Mely gépek kerültek a szénpart melletti vágányra? 

Előzmény: Törölt nick (8871)
tejesember21 Creative Commons License 2018.10.20 -1 1 8869

Valaki, aki ott dolgozik, tudna képet felrakni a villanyszín elején lévő évfordulós tábláról, édesapám kíváncsi, hogy még ott van-e tábla, amit ő csináltatott. Köszi!

2156 Creative Commons License 2016.11.23 -1 0 8868

Ilyenkor ostorozom magam, hogy nem tartottam meg a 90-es évek menetrendjeit, mert minek..

Előzmény: alex_86 (8867)
alex_86 Creative Commons License 2016.11.22 0 0 8867

Az estek túlnyomó részében a szlovákok állították ki a szerelvényt - nekem is így rémlik - csak jeleztem, hogy a honlap szerint volt egy menetrendi év, amikor mégsem így volt.

Előzmény: dyz (8866)
dyz Creative Commons License 2016.11.21 0 0 8866

Az én emlékeimben, elsősorban a 80-as évekből, zöld CSD kocsis (akkor még így hívták) Rákóczi él, az Ózdi stokk volt csak magyar kocsis. Később lehet, hogy voltak olyan évek, amikor magyar szerelvény volt, de pl. 1998-99-ben szintén szlovák szerelvény járt.

Előzmény: alex_86 (8865)
alex_86 Creative Commons License 2016.11.21 0 0 8865

Igazad van, természetesen a Várnáról van szó, valahogyan a régi Varsovia maradt meg bennem. Sajnos emlékezni egyáltalán nem emlékszem rá.

 

A vagonweb szerint a Rákóczira a '93-as menetrendben a MÁV adta a kocsikat, gyanítom ezek miskolci lengyelek voltak és RIC jel nélkül Poprádig is "felengedték" a szlovákok.

Előzmény: dyz (8864)
dyz Creative Commons License 2016.11.18 0 0 8864

Az a Varsovia az Varna volt.

 

Miközben megpróbáltam utánanézni, és találtam egy másik összefoglalót a témáról:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=80492438&t=9177644

Előzmény: alex_86 (8860)
gomorturista Creative Commons License 2016.11.18 0 0 8863

Igen.

Előzmény: vaslaci71 (8862)
vaslaci71 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 8862

És arra emlékszel Laci bácsi mikor kassai bardotka járt Miskolcig a kilépős személlyel?

Előzmény: gomorturista (8854)
M41 2180 Creative Commons License 2016.11.18 0 0 8861

Akkoriban a 90-es évek elején volt a 2180-as beosztott ózdi gép. Nekem meg abból volt elegem. Most meg milyen jó lenne látni. Mondjuk épp itt van mellettem Győrbe de 2308-ként :-/

Előzmény: 2156 (8857)
alex_86 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 8860

Létezett még a Sírava is, ez egyébként odaát ma is él, éjszakai műszakos vonat Kassa-Homonna között. Ez volt Pestig illetve a Balaton déli partjáig meghosszabbítva, a mai Hernád időfekvésében jött, közvetlen kocsikkal akár ma is újjáéleszthető lenne. A Cracovia akkoriban pár órával később, hajnalban pedig korábban közlekedett.

 

Van még egy elfeledett viszonylat, a Varsovia. A kilencvenes évek legelején, idény jelleggel közlekedett Varsó és a (román?) tengerpart között, miskolci irányváltást követően Nyíregyháza-Debrecen-Püspökladány kilépéssel. Belföldi utazásra nem volt igénybe vehető, szolgálati megállása viszont volt sok helyen (pl. Szerencsen) is, a menetrendje pedig valami eszméletlen laza volt (a hidasi vonalon 60/100-as), a késéseket gondolom belekalkulálták. Ez maximum két menetrendi évet élt meg.

Utóélete viszont volt, a Rákóczi sokáig továbbított közvetlen kocsit Nyíregyházán át Püspökladány (talán egy menetrendben Brassó felé is), Miskolctól a Nyugati pályaudvarig közlekedő sebesvonat végén.

 

Hidas felé ezek léteztek: Rákóczi a legrégebbi történet, már a hatvanas években járt (név nélkül), a Cracovia valamivel később indult be, a rendszerváltás körül jött a Karpaty (idény jelleggel a Varsovia), a kilencvenes évek közepén a Sírava, majd IC-ként megjelent a Hernád (korábban Prága-Kassa vonat neve volt), létezett egy évig BEM EC, később Abaúj IC odaát mindenütt megállva, másról nem tudok.

alex_86 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 8859

Az Agram az Avas előde volt, csak egy menetrendi évben közlekedett, IC-ként, de gyorsvonati megállásokkal. Nyíregyháza-Miskolc-Zágráb. Ez a 93-as menetrendi évben volt, 1994-től lett Avas, annak voltak ózdi kocsijai.

Előzmény: gomorturista (8853)
alex_86 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 8858

Köszi a választ, a Búvárokkal kapcsolatban pont tegnap érdeklődtem, nekem ez újdonság, hogy bejártak.

Előzmény: gomorturista (8854)
2156 Creative Commons License 2016.11.17 0 0 8857

Épp ezt akartam írni, a 90-es évek első felében Hidas vagy Újhely felől jött, és az akkor még létező ózdi gyorsot hozzácsapták. 

 

Más, a 2173 szintén ebben az időszakban fix gép volt a 14.55-ös ózdi sebesen, kb ekkoriban kapta meg a pályakotró sávos festését. Ez 100% mert már herótom volt tőle, hogy alig látok más gépet ezen a vonaton.

 

Előzmény: M41 2180 (8856)
M41 2180 Creative Commons License 2016.11.16 0 0 8856

Az Agram nem Ózdról indult. Legfeljebb a belföldi stokkja ami Ózd-Gyékenyes viszonylaton közlekedett.

Előzmény: gomorturista (8853)
dyz Creative Commons License 2016.11.16 0 0 8855

Illetve jó pár évig a Karpaty is erre járt.

Előzmény: gomorturista (8853)
gomorturista Creative Commons License 2016.11.16 0 0 8854

Illetve Szergejekkel is.M41 2156,2173 nemzetközi gyorsfordás volt,de lehet,hogy több gép is.

Menetrendi időszaktól függően szlovák személyzettel Csányig,Kassáig,Eperjesig jártak.A szlovák (de az is lehet,hogy még csehszlovák)Búvárok pedig Miskolcig jártak magyar személyzettel.A Búvár forda szerint nem járt be a miskolci fűtőházba,szűk volt a fordulóideje is.A forgalom 1 esetben közölte,megy be a gép a fűtőbe,mindenki vigyázzba állt,vajon mi baja lehet? A vezér úr a bejáró őrhelynél közölte a diszpécserrel:bejöttem a szappanért.

1 menetrendi időszakban volt 1 pár személyvonat Hatvan - Somoskőújfalu - Bánréve - Miskolc viszonylatban.A dolog érdekessége az volt,hogy menetrendjét mind a 81,mind a 92-es vonalon rá lehetett tenni a vonalon előző menetrendben közlekedő vonatok menetrendjére (talán a szlovák oldalon is),anélkül,hogy ezáltal hosszabb tartózkodásokra lett volna szükség.

Előzmény: M62 089 (8851)
gomorturista Creative Commons License 2016.11.16 0 0 8853

Nyári időszakban Várna,az Agram Ózdról indult.

Előzmény: 2156 (8852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!