egyvizsgálók, jegykiadók legújabb(valójában rettenetesen régi, de csak most jutottak hozzá sokan) játékszere az MJR jegykiadógép. Van olyan, amiben megkönnyíti az ember munkáját, és bizony jópár olyan is amivel inkább megkeseríti. A gép szoftvere sajnos rengeteg hibát, és hiányosságot tartalmaz. Ezen pozitívumok és hibák "felderítése" érdekében jött létre ez a topik.
Hát a kábel egy "melyik kezembe harapjak" megoldás. Amikor egy akkumulátoros verzióra lett átalakítva az MJR akkor megszűntek az első rendszer eszközeinél gyakran tapasztalt, hol a gép, hol a nyomtató merül le állapot. Viszont ezzel a kábeles összekötés is kicsit "bebetonozásra" került, mert nem lehet a kábelt kiváltani. Ez a Psion WA már csak így fogja kibírni ha saját akkut kapna megint fél nap után kihervadna. Most már könnyű lenne pl. bluetooth-on drótnélkül összekapcsolni a gépet és a nyomtatót, de a Psion WA nem igazán erre való. Nagyon meg kellene erőszakolni (valami LiIon akku technlógia és töltés), ahhoz, hogy rendesen kibírjon egy napot. Ehhez pedig nagyon "öreg" a gép és nem szabad már rákölteni ennyi pénzt az átalakításhoz (véleményem szerint). Most marad az, hogy 7-12 havonta le kell cserélni a csirkebelet rajta. A kábel gyártáson is már mindenféle variálás történt, de a kábel az kábel. Az beakadhat, megnyúlhat, tekeredhet.
A géppel alapvető problémák szoftveresen nem nagyon vannak! lassan az ugynevezett hardveres problémák jönnek elő!
Pl a gábelszakadás a nyomtató és maga a workabaut között! Pl nálunk is van egy gép aminek a kábele ugy meg van már nyujtva, hogy 2szer körbe tudnám magam tekerni vele!!!
Sziasztok, hogy kerül ebbe az állapotba a gép? Az újraindításra reagálni a kellene a Psionnak és arra újra kellene indulnia. Az elemek benn azok "csak" backup elemek, a tápot a nyomtató oldalról kapja meg. Ha az elemeket kiveszed (aminek ráadásul csavarozva van a tartója), akkor még a nyomtatóról is le kell venned, ahhoz, hogy újrainduljon. És utána meg a dátum is elszáll, tehát dolgozni sem lehet vele.
A nyomtató kezelésben egy végtelen ciklus van, szándékosan beépítve. Ha nyomtatási hiba van (papír, akku, begyűrődés, vagy koszos pl. a papírérzékelő) akkor ismétli a hibás nyomtatást és vizsgálja, hogy a nyomtató válaszolt-e. Ezért kell az LF, mert ha a nyomtatóba be van küldve a nyomtatni való, akkor addig nem válaszol amíg az LF-re azt ami már le lett küldve ki nem nyomtatja. Ha erre nem képes, akkor úgysem lehet vele dolgozni.
A topic indítóhoz (ami elég régen volt), hogy kellene működnie a jegykiegészítésnek, hoy ne fordítva legyen?
A CMP-10 nyomtató, nyomjon LF gombot hibaüzenetről kinek mi a véleménye! Az LF gomb nyomására látszólag semmit nem reagál a gép! Tapasztalat alapján kikapcsolás után 10-15 perccel vagy a már megszerkesztett jegyet vagy zárójegyet nyomtat, ennél gyorsabb megoldás létezik a hiba elhárítására?
Igen, sajnos a legrövidebb útvonalon keresztül akarja adni mind az információt, mind a jegyet a gép. Mi is többször jeleztük már, de semmi nem történt, illetve annyi, hogy a végállomásoktól (Szeged, Nyugati) legalább már nem téved. A Szegedről induló vonatoknál pl. Kistelekről Budapestre rendszeresen Lajosmizse felé, szolnoki átmenetnél (Hatvan, Debrecen stb) pedig Lakitelek felé adja a jegyet és az információt. Egyébként ugyanezt a VMAEF is eljátssza, ezért aztán rendszeresen Lajosmizsén keresztül kapja a jegyet az utas a pénztárban Szegedre, ha Budapesten túlról jön. Innentől kezdve a kollega hozzáállásán múlik a dolog. Ha túl kockafejű és szó szerint veszi az utasítást elvileg pótdíjazhat...
Sziasztok! Lehet már volt szó róla, de évek óta fennáll ez a probléma, és úgy tűnik senkit sem zavar. Ha Fehérváron túlról (5, 20-as vonalak pl.) kérek jegyet a jv-től Budatéténybe, a kütyü Fehérvártól mindig el akar küldeni Pusztaszabolcs felé. Külön kell kérnem, hogy én a 30a-n 'szeretnék' utazni...
Az MJR nem képes kezelni a bankkártyát, bármely programozó is ír(na) rá szoftvert, és bármilyen kiegészítő kütyüt aggatnának rá. Az ígéretek szerint majd egyszer valamikor jó sok év múlva kapunk PDA-t akkor esteleg elképzelhető..
amugy ennek az mjr gépnek csak 2 nagy baja van a nyomtató amit rohadtul nem hozzá terveztek és a rajta futó "program" mert pl a borsod volánnál is ilyet használnak és ott nincs ennyi gond vele!!!!
Próbáld meg úgy, hogy beütöd a vonatszámot és amikor felajánlja a Vonat nélkül verzióban lépj be, így szinte biztos abba az irányba tudsz jegyet kiadni, amerre szeretnéd!
Nálunk is volt ilyen! 9800-as Szombathely - Kaposvár - Pécs gyors (294 km), Vonattal verzióban csak erre az útvonalra volt hajlandó jegyet kiadni, a 250 km-es Barcson át helyett, de a Vonat nélkül verzióval kiadta Barcs fele is a jegyet!
A legújabb UF funkció nálam valahogy nem igazán működik. Az átszállási pontok helyett az öszes a vonalon lévő állomást és megállóhelyet megadja egy listában, de kiválasztani mégsem tudom őket pedig ott áll a kurzor ahol kellene. Gyanítom én ronthatok el valamit (bár nem vagyok benne biztos), na de mit? És hogy kell ezt az uj funkciót használni, hogy jó is legyen?
A legujabb hiba nálam hogy multkor vértesszöllősröl kisbérre akartam jegyet adni kedves utasnak a gépe meg ugydöntött hogy szarik rám a vonatszámra (9438) ig kiadja nekem Tatabánya-Budapest-Pusztaszabolcs-Székesfehérvár utirányon!
Sziasztok. Nálam akkor fordul csak elő hogy a Psion gyorskódok nem működnek, ha Budapest határán belül van a kiindulási és a célállomás is, pl Ürom-Nyugati, de ha Solymár-Nyugatit ütök, akkor minding működik a gyorskód. Viszont a Psion+Menu kombinációban gyakran hülyeségeket ir az akkuszintre.Na meg gyakori problémám, hogy meg van tépve a vezeték, és jegyadás közben kikapcsol a gép, és lehet tekergetni a vezetéket amig érintkezni akar.Infóadás egy nagy nulla szerintem, én mindig menetrendkönyvből adok, inkább javitom magamnak. Plusz poén, hogy nappal minden gép háttérvilágitása tökéletes, este meg nincs háttérvilágitás :D Számológép jó lenne bele tényleg, még jó hogy legalább a jegyek összegét kiadja.Az lenne azigazi, bár ez csak fantázia marad jó darabig, ha lenne rajta egy vonalkód olvasó, minden személykocsin, gépen lenne egy vonalkód, ami tartalmazná az adott jármű adatát, igy csak beolvasnánk a vonalkódot, a végén pl entert nyomni, és kinyomtatná a terhelőt :)
Az miért van, hogy egyik gépen mennek a gyorsbillentyűk, a másiknál nem? Konkrétan arra gondolok, ha egy mezőn belül szeretnék gyorsan jegyet kiadni, akkor a kiinduló és a végállomás után az igény sorban UT-t lenyomva az egyik gépnél rendesen a megszerkesztett teljesárú menetjegy jön be, míg a másik gépen csak a jegymenű.
Én nagyon hiányolok belőle egy számológépet. Ez ma már alap a hasonlóakban. Néha előfordul, hogy nincs nálam számológép és úgy kuncsorgok egyért, miközben itt a gép az oldalamon...
"hallottam máshonnan jött kollegáktól,h idősebbek kitaláltak mindent h ne kelljen használni..."
Néhánynak sikerült is elérni.. Szerintem egy idő után megszokják majd a most vele szemben ellenségeskedők is. Emlékszem mennyire idegenkedkünk az új A4-es formátrumú űrjegytől (hozzátaszem teljesen jogosan!!) aztán azt is megszoktuk egy idő után. Bár a régi B5-ös méretű 100x jobb volt.
én dunaújvárosban dolgozom,és kb 3 hete kaptuk a gépeket,maradjunk annyiban,h a használt váci gépeket hozták ide ,amiből első nap,első szolg 1elromlott..
nekem speciel nagyon tetszik.
sztem a hátránya annyi van mint a számitógépnek.
ha vki nem tudja hsználni,annak persze hátrány van bőven.
hallotam máshonnan jött kollegáktól,h idősebbek kitaláltak mindent h ne kelljen használni...
- sok esetben tényleg könnyebb a jegykiadás, mint az űrjegyen
- mert már legalább egy évtizede rendelkeznie kellett volna ehhez hasonlóval mindenkinek
- mert nem kell vele kilométeradatokat számolni a menetrendből
- mert a pl. jegykiegészítés, a hitelezett jegy és még sok egyéb kiadása ezzel rendkívül legyszerűsödött
- mert bonyolultabb információkérés esetén könnyebb vele az információkérés
Nem szeretem mert:
- bár az egyszerűbb jegyeket könnyen ki lehet vele adni, de a bonyolultabbakkal sok vesződség van és sokkal tovább tart mint űrjegyen
- mert már több mint egy évtizedes technika és azóta már a legegyszerűbb számológép is tulszárnyalja teljesítményben és tudásban, nem is beszélve a mindannyunk zsebében lapuló mobiltelefonról
- mert sok esetben rosszul számolja ki a kilóméteradatokat, és nem lehet neki megmagyarázni, hogy ne így számoljon.
- mert a jegykiegészítés érdekes módon teljesen fordítva működik benne, mint a logika azt megkívánná, és nem lehet benne visszalépkedni jegykiegészítés közben.
- mert az információkérés a géppel rendkívül bonyolult és ráadásul tele van hibával. Rengeteg vonat ami a papíralapúban benne van, azt a gép nem ismeri. Átszállás, vagy Budapesten keresztül történő utazás esetén pedig káosz amit kiad, és abban sincs sok köszönet amit egyszerűbb kérések esetén teljesít. Az információadás többször eredményez lefagyást, mint bármi más!
- mert nem lehet a jegyhez megjegyzést fűzni, ami pedig sokszor szükséges lenne(pl. országgyűlési képviselő, helyhiány stb)
Gyűlölöm mert:
- dögnehéz! Napi 12-16 órán keresztül ezt cipelni nem kis teljesítmény.
- mert a hozzá adott táska ormótlan és nem fér el benne semmi
- mert erre hivatkozva nem adtak számunkra menetrendkönyvet