Keresés

Részletes keresés

TTgabo Creative Commons License 29 órája 0 0 40570

Köszönöm!

Előzmény: TTLC (40569)
TTLC Creative Commons License 2 napja 0 1 40569

Szia! Szerintem Szabiroli.

Előzmény: TTgabo (40550)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2 napja 0 0 40568

"...a szabvány szerint ez a PWM-Period, ..."

 

Pontosabban a PWM mérési periódus. Tessék mindent elolvasni!:-)

Előzmény: 1nemtom (40567)
1nemtom Creative Commons License 2 napja 0 0 40567

Most ért át, hogy Te mást hívsz cv9-nek. Kicsit rágoogliztam és a szabvány szerint ez a PWM-Period, és nekem úgy rémlik, hogy a nagyra állítása simìtott a motorhangon.

 

 

Most kevés időm volt erre, szóval lehet nem jót néztem.

Előzmény: csíkos-háTTú (40566)
csíkos-háTTú Creative Commons License 3 napja 0 0 40566

A Tran az egy nagyon jó kis dekóder.

Csak nem tudod benne a PWM frekvenciát állítani*, csak a terhelésszabályzás mérési ütemét a CV9-ben.

Egyébként egy kis olvasnivaló:

http://csikos-muhely.hu/dl/Sl75ung.pdf

Igaz, ez egy hangdekóder magyar leírása, de a hangrészt leszámítva minden más megegyezik a sima dekóderekkel.

(Még mindig nem tudom ám, hogy milyen vezérlőd van?)

 

Egy tipp a régi TT motorral felszerelt mozdonyokhoz a motor szabályozásának beállításához, zárójelben a gyári értékek:

CV9=147 (134)

CV51=60 (80)

CV52=20 (40)

Mégegyszer leírom, hogy  sínfeszültség TT-ben nem lehet nagyobb, mint 14V!!! Ezt Lenz központ esetében be tudod programozni, Tran, nanoX-s88 esetében be tudod állítani. 

 

Vékony, szabályozható forrasztópáka, gyantás, 0,56mm vékony ón, és 1mm-es zsugorcső nélkül azért ne nagyon állj neki ilyen picike dolgokat forrasztgatni! Bádogos páka ide nem lesz jó...:-) Valószínű, hogy a kezdődő motorzárlat, és/vagy egy rossz szigetelésed miatt szállt el a két dekóder. Ha gondolod, szombattól a műhelyben leszek, kijöhetsz, segítek. Kis mozdonyok esetében (BR81, BR92, V36) a gyári bumszli tekercsek helyett használhatsz 1,5 - 2,2 mikroHenry-s kis axiális fojtótekercseket is, azokkal is lehet helyet nyerni a modellben.

 

*: Tudod, de nem a CV9-ben, és nem tudod extrém alacsony frekvenciára állítani. Nem is kell. Amit írtak másik fórumon, az csacsiság.

Előzmény: 1nemtom (40565)
1nemtom Creative Commons License 3 napja 0 0 40565

Köszi a tippeket, gondoltam szétszedem a motorokat, de ha ezt el tudom kerülni az sokkal jobb lenne.

 

Az alacsony frekvenciát több fórumon is írjak, meg az ellenkezőjét is, ebben nehéz tisztán látni. 

 

Az alapokkal rendben voltam, leszámítva a 16v-t. Kb 1x1cm-s tran dekódereket használtam.

 

Annak még lehet utána kaparok vmennyit, hogy a 30-40v tüskék hogy néznek ki a tekercs túloldalán, hogy mi legyen a kisebb mozdonyokkal.

Az tok világos amit leírtál, ami homályos, hogy a forrasztásomra tényleg ráfér-e a gumicso...

 

Előzmény: csíkos-háTTú (40564)
csíkos-háTTú Creative Commons License 4 napja 0 0 40564

"Tudtok esetleg vmi internetes leírást arról, hogy miért kell a bttb motorokat alacsony frekvenciára állított dekóderrel hajtani."

 

Ezt kitől halloTTad?

Ugyanis nem kell.

Több dolgot nem tudok, így nem is tudok ezek ismerete nélkül további segítséget nyújtani.

1: Milyen vezérlőközpontod van?

2: Mekkora sínfeszültséggel használod? (14V a maximum TT-ben.)

3: Milyen mozdony küldte a dekódereket a másvilágra? (Ugyanis kétféle BTTB motor van, az egyik csak 9V-os!!!)

4: Milyen dekódert használtál?

 

Általánosságban annyit lehet leírni, hogy a mozdonynak hibátlan elektromos, és mechanikus állapotban kell lennie. Ha nem ez a helyzet, akkor ne is fogjunk neki a digitális átépítésnek. Sok dekóder gyártó azt ajánlja, hogy a motor szűrő alkatrészeit (fojtótekercsek, kondenzátor) távolítsuk el. Ez nem teljesen igaz! A BTTB motorok előtt a fojtótekercsek maradhatnak, és a szűrő kondenzátor a motor kapcsai között is maradhat, ha nem nagyobb, mint 33nF. Vagyis:

- A motor kefetartóin a kondenzátort hagyd meg!

- A dekóder narancs és szürke vezetékét úgy kösd a motorra, hogy ne közvetlenül a kefetartóra, hanem a fojtótekercsek egyik lábára (zsugorcsővel le kell szigetelni, ezt ne felejtsd el!!!), és a tekercsek másik lábát a motorra.

Így megvéded a dekódert a motorról visszaérkező impulzusok túlzott értékétől.

 

Még valami eszembe jutott! Ezeknél a régi motoroknál gyakran előfordul, hogy a kommutátor lemezek közötti légrést a szénkefék pora eltömi. Ez sima analóg üzemben nem mindig okoz gondot, de a dekóderek PWM jelet adnak a motorra! Arra pedig ez az eltömődött légrés zárlat lesz! Pláne, ha túl gondosan van megolajozva a modell, netán WD40-nel lett lefúja szegény. Ki kell venni a keféket, és sebbenzines fülpucolóval le kell tisztítani a kefék nyílásán át a kommutátor lemezeket.

 

A mai dekóderek alapban általában nagyfrekvenciás (néhány tíz kHz) PWM jelet adnak a motorra. Ezen alapban nem kell változtatni a BTTB motorok esetében, ha a fentebb betartjuk. Néhány dekóder esetében a CV9 értékén kell változtani, ez azonban nem a PWM frekvencia, hanem a terhelés szabályzás mérésének az "üteme". Pl. Tran dekóderek esetében a CV9-ben gyárilag meglévő 134 értéket magasabbra kell állítani, 140-147 közé. De ez legfeljebb abban nyilvánul meg, hogy gyári érték esetén a modell nem éri el a végsebességét, nem abban, hogy hangos lesz, vagy leégeti a dekódert.

Előzmény: 1nemtom (40563)
1nemtom Creative Commons License 5 napja 0 0 40563

Én is kb erre jutottam (szürke narancs vezetékek dekóder csatlakozása alatt a ragasztó csíkon kis fekete kör). Vagy átütött a papirboltos ragasztó vackon?

 

Tudtok esetleg vmi internetes leírást arról, hogy miért kell a bttb motorokat alacsony frekvenciára állított dekóderrel hajtani. Nekem ez a tatatata motor hang a zzzzzz helyett nem jött be.

 

Előzmény: Wyncze13 (40561)
ponTT Creative Commons License 5 napja 0 0 40562

Ah! Elnézést, nem akartam senkit megtéveszteni!

Nem tanulmányoztam behatóan, mert mindig rögtön lecserélem, vagy eleve kengyelessel kérem a boltban.

Köszönöm a kiegészítést! 

 

Üdv!

ponTT

Előzmény: Gashpy (40560)
Wyncze13 Creative Commons License 5 napja 0 0 40561

A kondenzátort (és a tekercseket) szereld vissza, valószínűleg a motorból visszamenő 30-40 voltos tüskék durrantották el a dekódereket

Előzmény: 1nemtom (40558)
Gashpy Creative Commons License 5 napja 0 0 40560

Alapvetően korrekt, csak a Kühnnek van még egy apró nyelvecskéje az önkényes szétakadás megnehezítésére... ;-)

Előzmény: ponTT (40559)
ponTT Creative Commons License 5 napja 0 0 40559

Tisztelt Fórumozók!

Elcserélném 10db új, NEM foglalatos, ejtőhorgos Tillig/Kühn kuplungomat NEM foglalatos, kengyeles rendszerűre.
Budapesten személyesen is. Címem publikus.

1nemtom Creative Commons License 6 napja 0 0 40558

Köszi a válaszokat!

 

16V-n ment, már későn láttam, hogy állítható. Analóg nem láttam problémat, mondjuk 200mA-250mA körül vettek fel áramot, a dekóder 0,8 A-t bírt elvben, és a kondenzátort kiszeteltem, lehet ezt legközelebb benne hagyom.

 

Igazából arra nem gondoltam, hogy a 16V lassú menetnél is okozhat menet problémát.

 

Mindenesetre az jó hír, hogy nem kell motort cserélni, úgyhogy akkor nekilátok mégegyszer.

 

 

Előzmény: DZolTTán (40555)
csíkos-háTTú Creative Commons License 6 napja 0 0 40557

A BTTB modellekben nem kell motort cserélni, ha dekódert szerelsz beléjük. A leírásod alapján valami nagyon nem jól sikerült. :-( Innen távolról nem tudok mit írni, keress meg a műhelyben, segítek! 23-n leszek ott legközelebb, addig vidéken vagyok.

Előzmény: 1nemtom (40553)
karpathia Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40556

Eladó  TT öszerakható vagon modellek:

Kőszálító             4tengelyes     3000ft

Cementszállító     4tengelyes     3000ft

Tartálykocsi         4tengelyes     2600ft

Be /Bi kocsi         2tengelyes     2300ft

Posta kocsi          2tengelyes     2300ft

Átvehetők  postai  úton előreutalással .

Elérhatőségem karpathiamodel@azet.sk

DZolTTán Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40555

Lehet, nem kell motort cserélni. És ha minden stimmel, akkor szebben is fog menni mint előtte.
Pontosan hány voltos feszültségről ment a DCC vezérlőd?
A hajtás nem szorult? Fogaskerekek kitisztítva, finoman megkenve?

Előzmény: 1nemtom (40553)
Cargo-s Creative Commons License 2019.02.16 -1 0 40554

 

Új, Tillig hűtőkocsi TT méret 2 db eladó.
Tillig 501484 a képen az alsó
Tillig 501784 a képen a felső
Ár: 5000 Ft/db

 

 

Új, Tillig 15461 Tartálykocsi TT méretű eladó.
Gyárilag graffitizve van.
Ár: 9500 Ft

 

 

Új, Piko 47580 ÖBB Herkules Dízelmozdony Rh 2016 eladó.

TT méretű!

Digitálisan előkészített, 8 tűs foglalat.

Menetirány szerint elől 3 fehér fény. 2 tapadógyűrű.

Eredeti dobozában, nem futott egy cm-t sem!

Ár: 27500 Ft.

 

Átvehető Hatvanban, alkalmanként a Keleti pályaudvaron, esetleg posta.

 

Érd: futoog@freemail.hu vagy futoog@gmail.com

1nemtom Creative Commons License 2019.02.16 0 0 40553

Sziasztok!

 

Dekódert szereltem 2 BTTB mozdonyomba, amitől pocsék hangjuk lett, és rosszabbul mentek, mint analógban. Feljebb vettem a frekvenciát a motor felé, de kb 2 kör alatt elpukkant mind a 2 dekóder.

Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e úgy digitalizálni BTTB/Zeuke motorral hajtott gépeket, hogy ne menjenek rosszabbul, mint eredetileg?

És, ha az jön ki, hogy érdemes lecserélni a motorokat, akkor mit kell tudnia a motornak, amitől jobb lesz?

 

Előre is köszi.

csupaszem60 Creative Commons License 2019.02.13 0 1 40552
Előzmény: nygma (40551)
nygma Creative Commons License 2019.02.13 0 0 40551

Akkor avassatok be, hol van az a forum ahol nagyobb a TTs elet?

Előzmény: csíkos-háTTú (40546)
TTgabo Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40550

 

Sziasztok!

 

Tudtok segíteni hogy ki készitette a képen látható vagonokat?

 

Köszönettel!

TTgabo Creative Commons License 2019.02.11 0 0 40549

 

Sziasztok!

 

Tudok segiteni hogy ki készitette a képen látható vagonokat?

 

Köszönettel

 

 

MTTP Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40548

No meg a legendás facebook csoportok. :-D :-D :-D

Előzmény: csíkos-háTTú (40546)
nygma Creative Commons License 2019.02.10 0 0 40547

Koszonom

Előzmény: csíkos-háTTú (40546)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.02.07 0 0 40546

(Még jó, hogy idetévedek néha, TT-s ügyekben a másik fórum lett az oTThonunk.)

 

Impulzusra kapcsol. Az egy sima, elektromágneses hajtómű. A "visszajelentést" úgy képzelték el, hogy addig felvillan a lámpa, amíg megnyomod az állító gombot. Ha nem nyomógombbal kapcsolod - mint pl. a klasszikus TT-s "zongora" kapcsolópult, aminél máig nem tudtak jobbat csinálni - hanem kapcsolóval, akkor be kell iktatni egy védelmet, pl. a CSM230-at, vagy valami mást, ami a tartós áramot impulzusra alakítja.

Előzmény: nygma (40544)
ponTT Creative Commons License 2019.02.06 0 0 40545

Tisztelt Fórumozók!

 

Tartálykocsik keresik új gazdájukat. 

 

 

Kérésre további képeket küldök.

Érdeklődni e-mailban tessék, Budapesten személyes átvétel is lehetséges.

nygma Creative Commons License 2019.02.06 0 0 40544

Tillig ágyazatos pályám van és vettem pár kitérő állító motort (relét - 83960) amit még nem üzemeltem be. Most sehol sem találom papírját.

A boltban felhívtáj a figyelmemet, hogy a motor ne legyen sokáig áram alatt, mert akkor könnyen leég. Viszont a leírásban azt láttam hogy a visszajelző lámpa sorba van kötve a motorral. Szóval most megzavarodtam. Hogyis van ez? Ti hogy csináljátok?

ponTT Creative Commons License 2019.02.06 0 0 40543

A figurák elkeltek, a kuplungok még  vihetők.

Köszönöm az érdeklődést!

Előzmény: ponTT (40540)
TT. F. Józsi Creative Commons License 2019.02.02 0 0 40542

Köszönöm a felajánlott segítségedet ,de már időközben  úgy néz ki megoldódni látszik a projektem. De ha mégse jönne össze, mindenképpen megkereslek.     

Előzmény: MTTP (40541)
MTTP Creative Commons License 2019.02.02 0 0 40541

Ha még aktuális a keresett forgóváz, akkor fordulj hozzám bizalommal. Mint oly sok minden, ilyesmi is akad az alkatrészbázisban.

Megtalálhatsz az ismert csatornákon, vagy a facebook Vasútmodell szerviz és alkatrészbázis oldalán is.

Előzmény: TT. F. Józsi (40528)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!