Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.31 0 0 18800
Vehetjük úgy is:-)) Párom ingázik dolgozni Szolnokra, amíg újra nem kezdődik az ovi, én meg addig Pesten vagyok a srácokkal. Így a műhely lassabban halad, de ez van. Nincs "hov tenni" a srácokat.
Előzmény: Uplink (18798)
róbertke Creative Commons License 2009.07.31 0 0 18799
OFF Asszonykája nyaral, ő most "Dadus"-nak lett előléptetve :-))))) ON
Előzmény: Uplink (18798)
Uplink Creative Commons License 2009.07.31 0 0 18798

Te most nyaralsz Csíkos? ;)

Előzmény: Törölt nick (18797)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.31 0 0 18797

Nos, részben kész a fűtőház!:-)

Ez azért már nagyítót, és biztos pákafogást igényel, hogy úgy mondjam haladó szinten kell forrasztani! Ugyanis ide 1206 méretkódú SMD LED-ek kerültek.

 

1. kép: a fűtőház modellje a feje tetjén. Talán látszik a képen, hogy van 3-3 öntőcsonk maradvány a tetőelemek belső oldalán. Szinte "felhívás keringőre", hogy ide tessék LED-eket tenni!

2. kép: Úgy döntöttem, hogy nem maratok NYÁK lemezt az éjszakában, hanem csak simán fogom összeforrasztani a LED-eket. Az öntőcsonkok 0, 63 és 126mm-re vannak egymástól. Egy sima NYÁK lemez hátuljára felrajzoltam az SMD LED-ek helyét, és ezt sablonnak használva összedrótoztam a LED-eket. 0,2mm-es zománcozott rézhuzalt használtam. A LED-eken van egy zöld jelölés, ez a negatív pontjuk. Mivel 16V váltófeszről megy majd, az összesen 6 LED-et sorba kapcsoltam. A szokásos üvegdióda, majd a fekete csíkos végéhez az első LED jelöletlen vége, megfelelő hosszú huzal a LED jelölt végére, következő LED jelöletlen pontja, és így tovább 6-ig. A 6. LED jelölt végéhez egy 330Ohm értékű ellenállás került, majd a szokásos két szál vezeték a bekötéshez a "komplexumra". Rögzítés a már bevált ragasztó pisztoly, de nem egészen előírás szerint használva, ugyanis az épület már összerakott állaptban volt, amikor kiderült "pilács" is kéne bele.:-) A ragasztó pisztolyba való rúdból levágtam egy picike darabot, majd a tetjére fordított épület tetőelemére csipesszel behelyeztem a megfelelő helyre, pákval megolvasztottam, és belenyomtam a LED-et, óvatosan, hogy a drótozás épen maradjon.

3. kép: A belső világítás próbája, működik!:-) Még látszik a bekötő drótok "lengőlapátos" kivitele, de adig nem akartam fixálni, amíg ki nem derül, hogy minden rendben van. A bekötő vezetékek a fűtőház sarkhoz lettek rögzítve, szintén a LED-eknél megismert módszerrel. Figyelem! A pákáról minden egyes ragasztás után gondosan töröljük le a ragasztó maradványokat, vizes szivacson!

4. kép: Kívülről ilyen. Még patinálni is kell a modellt, meg a két ajtó fölötti lámpába is kell világítás, de ez a következő menet lesz.

 

Előzmény: Törölt nick (18795)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18796
hát tessék,itt egy újabb bizonyíték arra hogy hazánkban is megjelent a politikai terrorizmus :-)))
Előzmény: Törölt nick (18795)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18795

Igazad van! Mármint ennek a LED tipusnak a fényszórási képét illetően. Ezért is pocsék például kocsikba belső világításnak, meg nagy is, ontopic mérethez:-)))

 

DE!

Ha jobban megnézed a 2. képet, akkor az látszik (ha látszik), hogy a lámpa a bak tetjén belül egy fehér mipolán cső. Na ez ér fel koppanásig a lámpa tetjébe, maga LED nem, így többé kevésbé vezeti egy kicsit a LED fényét.

 

Most a mindenki által ismert kétállásos Auhagen fűtőház jön,  a beruházók (ifj, és legifj. tschiikosch) ebbe is rendeltek világítást:-)

 

Az alábbi OFF kép szemlélteti, mire is számítsak, ha nem csinálom meg:

 

 :-)))
Előzmény: john07_doki (18793)
BaTTka 1 Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18794

Sziasztok!

Végre sikerült egy valamire való jegenyét  összehoznom. Készítek majd belőle egy kisebb szériát, akkor lesz majd ára is.

Üdv: BaTTka

john07_doki Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18793

A poén kedvéért; úgy látszik, mostanában a lehetőségek kihasználatlansága a vesszőparipám (hogy akadna össze a négy lába!! :-)) ).

Tudniillik a LED, a fényerejének túlnyomó többségét a kúpos vége felé adja le. Oldalirányban viszonylag gyér a szórása. :-))))

 

Egyébként kitűnő ötlet és pazar, profi a megvalósítás. Nekem - konkrétan egy ilyen gyári ütközőbakot figyelembe véve - használhatatlan, mivel a MÁV-nál nem ez a típus van alkalmazásban. De a máshol történő alkalmazása miatt mentem is a "tippek-trükkök" közé... THX!

Előzmény: Törölt nick (18791)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18792

Kösz!

Így tanul a "gyerek"! Érthető, világos technológia.

Előzmény: Törölt nick (18791)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18791

Megkésve, de folytatás. Szóval ugye bütykölünk a fiúkkal egy sima BTTB-s kis asztalt. Most folytatjuk, kezdünk elveszni a részletekben.

Mivel a nagyobbik fiam "elkommunizálta" az egyetlen gyárilag világítással szerelt BTTB ütközőbakot a saját dolgaihoz, így egy másik ősi darabba került világítás, de immár LED-es.

1. kép: kell egy sima 3mm-es, lehetőleg sárga LED. A fehérek ebben a vasúti lámpában úgy hatnak, mint a macska nyakában a kolomp:-) A LED lábait alaposan lerövidítettem, és 90°-ban meghajlítottam. Jegyezzük meg, hogy melyik a hosszabbik láb. Erre ráforrasztottam, szintén rövid lábbal egy sima üvegdiódát, pl. 1N4148, 1N914, Bay95 stb. úgy, hogy a LED lábára a fekete csíkkal jelölt lábát forasszuk a diódának. A LED másik lábára egy 1kiloOhm-os ellenállást. Majd két vezetéket forrasztottam a diódára, és az ellenállásra. Szigetelés is került rájuk, pl. 1mm-es zsugorcső.

2. kép: a "komplexum" a helyére került. Rögzítésre a ragasztópisztoly tökéletes.

3. kép: világítás próba, 16V váltófeszültségről. Működik:-)))

4. kép: az így elkészült ütközőbak a helyére került, a vontatási telep tároló csonkavágnyát zárja le. A ragasztó még meglehetősen híg, és majd csak holnapra szárad meg, eltűntetve a "higított tejfeles" színt a terepről.

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18790
Ott a pont!
Előzmény: john07_doki (18789)
john07_doki Creative Commons License 2009.07.30 0 0 18789

Bocsánat, hogy belekotyogok.... de nem nagyon értem, hogy miért nézegetünk a külföldi beszerzés irányába, amikor ezt már más megtette helyettünk. Az átépítő készlet klub társunk, kiváló barátunk jóvoltából, tt-modell-től beszerezhető, elérhető.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9155436&go=92070993

 

Félreértés ne essék, senkinek sem szeretném az üzletét se rontani, se javítani, pusztán a lehetőség kihasználatlansága előtt állok értetlenül.

resophon Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18788
Kétféle fut a német eBay-en. Ez első das-service nevű eladótól 15 EUR körül, a második a tt-fan455 nevű jóembertől 20 EUR-ért.




Jómagam a másodikat ismerem, abban egy lassító áttétel is van a Mabuchi motor és a lendkerék mellett. Először egy általa átszerelt és Tillig kerekesre újított Nohabot vettem tőle, mit mondjak, a futása egészen elképesztő, veri az egyetlen Tillig mozdonyomat is, a BTTB hajtáshoz és motorhoz pedig nem is hasonlítható. Elképesztő lassújárat, stabil, halk, gyönyörű! A másik Nohabomhoz vettem tőle egy készletet is, hogy az is hasonlóan fusson. Szerintem megéri hosszútávra. A cucchoz mellékel egy értelmes leírást is, és korrektül kommunikáló eladó.

Jó nyaralást neked is! Üdv!

R.
Előzmény: kaTTona1 (18696)
nomova Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18787
Szia !

Pénteken találkozhatunk. Szombaton már megyünk Keszthelyre.
Én még próbálkoztam, de sajna nem sikerült szereznem üveget.
Előzmény: KicsiTT (18786)
KicsiTT Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18786

Szia Gábor!

 

Látom talán egy KicsiTT több időd van, ezért feltenném a "slágerkérdést",

Kocsijaim?? :) :)

Nem jösz el véletelen a kiállításra az Északiba?

Én pénteken ott leszek 10 -től,.......nem kellene postázni!!

Előzmény: nomova (18785)
nomova Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18785
Az is lehet, hogy a DR gépek kapták meg az eredeti MÁV festést.
Pár kép a különböző festési variációkról:
Előzmény: Gashpy (18783)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18784

"...úgy mint a H0-ásoknál kardán segítségével átvezetik-e a hajtást a szerkocsiról."

 

Jééézusom! Csak ezt ne tegyék meg... Minden más megbocsájtható, de ez a H0-ban is bumfordi durung a konyhában... Amúgy sem javít gyakorlatban az égvilágon semmit (hogy mást ne írjak, az OFF Liliput Bad. IVh a sima szerkocsihajtásával magasan veri a kardános ROCO Bay. S3/6-ot), csak ront a szerelhetőségen, karbantarthatóságon, de azt viszon nagyon.

Előzmény: stotiboy (18782)
Gashpy Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18783

Valószínűleg inkább a DR kapta meg ugyanazt a festésváltozatot (az oldalán a vékony csíkocskával), csak minálunk hozzáigazíthatták a NoHABhoz. Legyen ez is olyan látványos, mint a rothadó kapitalizmus terméke :-D alapon...

 

Sőt, mint tudjuk, futott néhány olyan gép is,egy ideig, amelyiknek az elején a csillag egy ötszögben volt, nem körben. (valamelyik topikban volt már téma, de nem tudom melyikben... Talán régi fotó?)

Előzmény: nomova (18772)
stotiboy Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18782
Nagy kár. Én sajnos még képet se találtam róla, de gondolom a H0-hoz képest akkor sok részletről fognak lemondani. Igazából az érdekel a legjobban, hogy a hajtórudazatot bevállalják-e hogy fémből készítik, meg úgy mint a H0-ásoknál kardán segítségével átvezetik-e a hajtást a szerkocsiról.
Előzmény: Törölt nick (18776)
reszelozsir Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18779
Már csak személyesen lehet átvenni a boltban, most beszéltem velük.
Előzmény: Törölt nick (18775)
nomova Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18778
A keszthelyi múzeum belépőjegyeinek árai:http://www.meszi.hu/helikonkastely/index.php?page=informaciok
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18777
Igen.
Előzmény: Törölt nick (18775)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18776
Eddig általam látoTTak alapján a ROCO készülő TT-s BR44-ese inkább a kb 20 éve kihalt N-es BR44 feltámasztásának és felpumplásának látszik. Sajnos....-(
Előzmény: stotiboy (18774)
stotiboy Creative Commons License 2009.07.29 0 0 18774
Igen a H0-ás lett lekicsinyítve. Ez a Br-132, 142, 234 nél is jól sikerült.
BR-142-h0BR-142-ttÉs ha nem szakít a cég ezzel a jó szokásával, akkor a BR-44-es gőzösök is dögösek lesznek. De ha belegondolsz, minek is újraterveztetni egy bevált modell fröccsöntőszerszámát, ha az arányos kicsinyítés megoldható és nem kell változtatni a gyártástechnológián.
Nem bánnám, ha kirukkolnának egy E-94/194 "krokodil"-al, abból minden TT-s beszerezne egyet. A ROCO krokodil pedig különösen szép.
Előzmény: nomova (18772)
nomova Creative Commons License 2009.07.28 0 0 18773
Ezt észre sem vettem. Csak a tetőt néztem rajta.
A tükröt is csak az egyik hozzászólás miatt néztem.
Megtaláltuk az egy irányú Szergejt ! :-)))
Vagy már akkor is dézsmálták a vasutat fém miatt. De nem tudták megkülönböztetni a színesfémtől.:-)
Előzmény: Gashpy (18771)
nomova Creative Commons License 2009.07.28 0 0 18772
A 001-es Szergejnek sem a bajuszos festés volt a legelső ruhája, TTomasz ahogy említette. A német minta szerint festve bordó színben és az orrán csak a MÁV felirat, a pályaszámtábla a járda alatt a pályakotrón.
Ma már nem, de beszkennelem a képet róla, és felrakom majd.

Ha az információk megfelelnek a valósságnak, miszerint a HO-s modell lett lekicsinyítve. Akkor nagyon jó modellt kaptunk.
Jól ismerem a HO-s változatot. A ROCO egyik legjobb gépe. Külalakra és futási tulajdonságokra értve.
Gashpy Creative Commons License 2009.07.28 0 0 18771
"A 079 átmeneti festéssel, hang tompító és tükör nélkül."

Sőt, még vonóhorog és csavarkapocs sincs rajta... :-)
Előzmény: nomova (18770)
nomova Creative Commons License 2009.07.28 0 0 18770
Igen. Magyarországra több, mint 100 gép hang tompító nélkül érkezett.
Jó nagy zajt csaptak.

Hirtelen találtam kettő képet, melyen jól látszik a tető.
A 082-es a 80-as években a Keletiben, bajusszal és hang tompító nélkül.
A 079 átmeneti festéssel, hang tompító és tükör nélkül.
Előzmény: Törölt nick (18768)
Gashpy Creative Commons License 2009.07.28 0 0 18769
Hogy kicsit beleszóljak... :-)

Az előbb a hangtompítóval kapcsolatosan úgy értendő, ahogy írva vagyon, vagyis a most megjelent német gépen lévő hangtompító volt ritka az NDK-ban...

Egyébként a gép a H0 modell zsugorított mása. Annak az összes pozitív és negatív tulajdonságával. Azt mondják, hogy H0-ban a Roco csinálta meg legjobban a Szergejt. A forgóvázon kissé furán hatnak az elvágott fékhengerek, de valamit valamiért. Vagy nem forogna el, vagy magasan ülne, mint a Tillig. Egy kis fúr-faragással lehet oda olyan lezárót készíteni, ami elfér még oda.. ;-)
A tetőkiképzést valami cserélhetős módszerrel oldották meg, így lehet variálni majd az alkatrészeket (annak aki akarja).igaz emiatt egy vékony rés lehet a mozdonyszekrény és a hangtompító között. Speciell engem főleg a hangtompítós érdekel, de tőlem lehet csíkos és narancsos is.

A pályaszámtábla rossz helyére már felhívta valaki a Roco figyelmét? Hátha nem késő még, hogy pl. a klub küldjön egy kis levelet...

Színezés. Ez a sárga nekem kicsit erős, bár kétség kívül volt köztük ilyen is. De a 001-es mostani törtfehérje sem tetszik. Van néhány olyan kép a neten, amin van erre is és arra is példa. Sőt olyan bajszos gépet is láttam, amelyiknek a homlokán a lábrács oldala nem volt lefestve...
Előzmény: nomova (18767)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.28 0 0 18768

"Mint régebben írtam több, mint 100 gép így érkezett."

 

Ide, mihozzánk.:-)

A DR-nél nem nagyon becézgették, hamar megkapta a Taigatrommel nevet, mert olyan hangos, a tajgában meg elfér az a zaj.:-)) Fenemód gyorsan elkezdeték hangtompítókat pakolni rájuk, azért is különböznek.

Előzmény: nomova (18767)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!