Igazság szerint v.melyik hétvégi reggelen kb. 5-10 perc alatt készítettem. Pontosabban összedobtam. Rengeteg hiba van rajta, de hosszabb idő alatt el tudnám tüntetni.
A legbüszkébb arra vagyok, hogy sikerült megtalálnom az eredetihez legközelebb álló betűtípust (most még hadititok :-), de lehet próbálkozni...)
Természetesen az autót nem én rajzoltam, de van olyan is amit személyesen "színesceruzáztam" át az eredeti képről.
Fogyasztás adatot, - egyébként - sehol nem adnak meg a 8C-hez. (Jó, tudjuk: aki ilyet vesz, nem érdekli. De azért csak van neki...)
Az utóbbi napokban az évkezdés miatt (is) hanyagoltam a fórum látogatását
Úgy nézem fejlemények vannak...
A magam részéről én is Ádiék oldalára állok,mint az egyik ( ha nem is a legaktívabb) ügybuzgó az új kvartett-projektnél ( bocs waffe és NGA). Egyébként csak magamat tudom ismételni, a Hattori által gyártott Alfa 8C nagyon tetszik :)
Alfa Romeo: gyakorlatilag ebben az egy márkában elfogultság miatt bármit el tudok képzelni - még a saját verdámat is! :-p - de "rajzi munkarésszel alátámasztva" megyőztél a 8C-ről... eredetileg Alfa GT JTD-t gondoltam ide, mondjuk a Brera sem rossz,de a 8C-hez képest csak kismiska mindkettő! :-) A 8C-t próbáltam a sportkocsik közé beprotezsálni,de egyrészt a kihagyhatatlan Ferrari mellett még egy olasz sok lenne (bár a piroshátúban is Ferka-Intermeccanica... vagy a kékhátúban angol kettős a Jag-Lotus) másrészt a rajzodról is jól látszik,hogy nem sportkocsi, hanem grantourismo ez a javából ,márpedig autóskártyába Alfáéktól az való! A lapodon a beállítás is zsivány ,ez a lap típus-szín-beállás (autó helyzete a képen) szempontok alapján akár végleges is lehetne! ;-)
mostanság elfoglalt a munka meg a család,de azért néha olvastam a "projectet" érintő hsz-okat,sőt a válaszok is megfogalmazódtak rájuk.
de előbb,az újdonságokkal,az egész ötlet értelmét-létjogosultságát kétségbevonó hsz-okra reagálnék... tkp. Hattori-t tudom ismételni, a néhány gyártott paklit már elég szépen kielemeztük ezért (is) gondoltam,hogy jöhetne valami új dolog. Gondolom feltűnt, hogy eddig sem voltam inaktív a kártyák kitárgyalásában, nem mondhatjátok, hogy csak ezt a "tervezzünk kártyát"nótát fújom, sőt maga az ötlet is csak a folyamatos topikolás során alakult ki... De amúgy sem mondta senki ,hogy befejeztük a klasszikus paklik elemzését, nemrég vettem szkennert,ha kell holnap kezdem a pirosat,a kéket,vagy az autórevü-t laponként feltenni.. Szintén elhangzott, hogy azért vannak itt többen is olyanok, akiknek bejött-bejön az ötlet, urambocsá' tőlem függetlenül maguk is kitalálták korábban... Egyébként meg az egész egy fiktív dolog egyenlőre, pont az a lényege,hogy egy képzeletbeli összeállítás semmibe sem kerül, nem úgy a tényleges megvalósítása kézi rajzzal,a mai gyártásúak is valszeg üzleti okokból olyanok, amilyenek! Szóval, amíg legalább ketten vagyunk a projecten, addig részemről van értelme! Erről ennyit...
Térjünk is vissza a virtuális paklink összetételére tett javaslatokra: nem igazán értem, miért is kellene a különböző klasszikus paklik mindegyikének egy-egy leszármazottját megcsinálni,ezek a kvartettek jópár év különbséggel egymást követve jelentek meg,a múlt idő miatt ma már egymás mellé tehetjük őket, de megjelenésükkor nem az döntött ,hogy a korábbi pakliból mi maradt ki, csináltak valahogy 10 kategóriában 40 autót és kész... Ki tudja - jó lenne azért valakit felkutatni emiatt - hogyan alakult ki anno egy kiadvány összetétele. A fentiek miatt az sem szimpatikus,hogy összegyűjtés és rostálás helyett valaki (vagy mindnyájunk) annyira ragaszkodjon egy négyeshez,hogy 2 paklit csináljunk kényelemből :-) Szerintem igenis találhatunk egy olyan összeállítást,ami jó lesz (ki tudja,pl. a kékhátúból miért maradt ki az F1 vagy az USA pl.) Én személy szerint bármelyiket szívesen kihagyom,ha úgy alakul,hogy van helyette jobb... F1-et én is javasoltam anno pro: népszerű kontra: mezőnyszinten szinte egyforma, alig egy évig futó típusok ,ráadásul a rengeteg reklám miatt nem egy leányálom rajzolni egy ilyet,a piroshátúban is látható reklámok nélküli "nyersversenyautó" nem túl autentikus :-) De ha úgy alakul,legyenek versenyek, max nem lesz SUV vagy egyterű négyes...
csata: azonos a jel, vagy azonos az adat, amire játszunk. ha csak az egyik, akkor három további lapot teszünk le, ha mindkettő, akkor hatot.
azt viszont többféleképpen bonyolítottuk, ha mondjuk hárman játszottunk, és abból kettő csatázott. volt, hogy a harmadik ilyenkor a.) ha nagyobb volt a lapja a két csatajelöltnél, akkor vitte őket, és elmaradt a csata, ha kisebb, akkor meg bukta a lapját b.) szintén résztvett a csatában, neki is le kellett rakni a 3(6) lapot
Írtam ma egy hosszabb lélegzetű választ erre, de hát a technika ördöge :-(
Husss,... elszállt. Nincs kedvem még1x leírni.
A lényeg, hogy - tiszteletben tartva a meglátásotokat - mi többen más véleményen vagyunk. És ez jól van így...
Szerintem nem véletlen világjelenség a retró mánia (ld. VW Beetle, Fiat 500, Superfast Matchboxok 75db-os sorozatának kiadása, stb.)
Tudjuk, hogy ezek nem azok, és "értéktelen" utánérzései az eredetinek, de segítenek nosztalgiázni és fenntartani az érdeklődést az igazi "ántik" retró cuccok iránt.
Ugyanakkor, ha csak a régi autó kvartettről értekeznénk, akkor - még ha laponként mutatjuk is be a kártyákat, - bizony nagyon véges lesz a topic, mert véges számú paklit adtak ki M.o-on. (ha csak le nem írja mindenki azt az élményét, amikor Zaporozseccel vitt el "csatában" * egy Ferrarit ;-))
Az új, fényképes autóskártyák - röviden: vacakok.
*Apropó: Nálatok ismert volt a "csata" kifejezés a kártyában, vagy ez ugyanolyan BAZ-megyei kifejezés, mint a "makuka" ;-) ?
csak röviden: - a Warnyú sose volt, fake, fotosop az Opel Insignia tanulmányon - a Tatrát már nem gyártják - "lassan már két pakli is érik" - egyetértek. az én összeállítások a kékhátú modernítása, de kell a piroshátúnak is utód (F1-gyel, USA verdákkal, buszokkal). sőt, a sárgahátúnak is. és utána jöhet még valami teljesen újszerű válogatás is, mondjuk zöld háttal (olyan nem volt, ugye?)
Ilyen kimondhatatlan meg hüje-nevű autók mindenképpen kellenek - szerintem. Mert az autóskártyázás erről szól !!! A francia egyterűekhez én sem ragaszkodom.
Valamilyen szinten "kafa" autókat kell beleszerkeszteni, de azért mégsem autó-szépségverseny az Autó kvartett (most magamnak is ellentmondok...), hanem kellenek bele lúzer autók is... :-)
Rossz hírem van: ez a Warnyú, - nem warnyú ! Valami tréfás kedvű ember szerkesztette rá képileg a Wartburg felíratot :-( Ezt már lejátszottuk a Vectra C fórumon, ui. ez egy Opel tanulmány, semmi köze a Wareszhoz.*
Mindjárt keresem a hivatkozást.
Más:
Embörök! Milyen betűtípus (és méret ?) volt az eredeti autóskártyán ?
Megint más:
Nekem hiányoznak a Classic/ Oldtimer kategóriájú gk-k. (De a F1 is) Én az OT-nél ma is látható klasszikusokra (Citroen cápa, vagy kacsa, VW bogár, stb. ) gondolnék; Ami egyben megteremthetné a folytonosságot a régi paklikkal. Ezért érzem úgy, hogy 2 pakli is "érik".
*Wartburg (Melkus) tanulmány viszont, amit nemrég becsatoltam.
Meg van klassz Lada is (kár, hogy ezek nem nagyon illenek egyik kategóriába sem...)
Ja és még valami: alfa 8C Competizione-hoz, de legalább a Brera-hoz ragaszkodom !!! ;-)
Isten bizony tök véletlen, hogy minden PIROS; Pedig nem vagyok egy piro(s)mán...
Kutattam (mint már jó sokszor) és szép dolgokat találtam. Többek között egy jó kis Toyotát
Toyota Aurion
de ha nem tetszik, jöhet az Auris ( az most nagyon megy )
Ja, két közlendőm közül a fontosabb: Mindenképpen ragaszkodunk a francia egyterűkhöz ( Citroen/Renault) ? Szóljatok, ha igen, mert amit találtam, attól leesett az állam
JIANGALING ( az újabb feltörekvő kínai autócsoda )
egyterű ez, a javából :)
Mint azt egy fórumról megtudtam, Európa felé tart és ottani neve Landwind Fashion lesz. ( ezen a néven több kép is van róla)
Adatok:
1,6 L, 4 henger, 95 LE
2,0 L-es dízel is van hozzá
Ha szerintetek van benne fantázia, mondjátok, ha hülyeség, akkor röhögjetek velem együtt :D
Ismét kutatva, és végigolvasva Ádi írásait, észleltem, hogy Koreából bizonytalanul vagyunk. Tálalnám javaslataimat:
Mit szólnátok....
Ssangyong Chairman ( lényegében egy Merci )
illetve:
Kia Proceed ( valszeg nagy durranásnak szánják )
Ádi, korábban már olvastam/láttam valahol ezt a Wartburg Concept-et, de nem mertem javasolni, mert teljesen az Opel-művek által feltámasztott valami :) de nem nézne ki rosszul
Ja, és jövök Nektek műszaki adatokkal:
Lincoln Zephyr
3.0 L
Duratec 30 V6 / Flathead V8 / V12
221 LE ( 165 kw )
20/28 gallont fogyaszt (mérföldes + gallonos átszámításban nem vagyok otthon)
- visszaolvasva félreérthető,a sok "remek ötletek jöttek",nem magamat fényezem, az általatok írt ötletekre gondoltam! ;-)
- Aston Martin Rapide (gondoltam eltérhetnénk attól,hogy a RR és a Bentley is szerepel,bár pont most már külön utakon járnak... mindegy, egy AM limuzin akkoris dögösebb! :-p
EGYTERŰ: Francia (Citroen C4 "pikácsu"/Renault Mégane II Scénic) Honda FR-V Ford Focus C-Max Seat Altea (betonbiztos hely,hiszen ma minden Seat egyterű és az Altea volt az első)
SPORT: Aston-Martin DB9 Ford GT Ferrari ? Mercedes SLR
SUV.... megmondom őszintén elgondolkodtam,mert pont jó lenne ugyan a SUV 10.-nek ,de angolból olyan szép 4-est találtam,hogy meginogtam,no!:
GB???????????????? Aston-Martin Rapide (USA Ford) Jaguar FX (USA Ford) Mini Cooper S (D BMW) Rolls-Royce Phantom (D BMW)
Folytassuk a vitás kategóriákkal, jók az ötletek,próbálok mindenkinek kedvezni...
Német: rossz hír a Merci-gyalázóknak : "sajnos" mégis eszembe jutott egy nagyon idevaló verda tőlük: Mercedes-Benz CLS !!!! viszont: ugye a 6 gyártóból 3 luxus (audi,BMW,MB) 3 eccerű (Ford,Opel,VW), egyértelmű,hogy max 2 lehet mindkét oldalról. A Fordot kihagynám,kárpótolnám az egyterűek között Ford Focus C-Max-szal. Opel Astra OPC OK, tehát a VW jönne mellé,mivel ezt amúgy is zabálják mifelénk. Polo helyett viszont Jetta vagy Passat PDTDi lenne az "adekvát" szvsz... (hattorinak kárpótlás: legyen akkor a Ford GT sportkocsiknál,máshol meg akadnak majd kisautók,erre nekem is gondom volt! ;-)
Viszont a 3 német luxus közül választani kellene 2-t!
AUDI: minden magyar apuka/kisvállalkozó álma,egy A6 3.0 TDI quattro (ha tudnák,hogy a kocsi álltában többet veszít az árából,mint amit a legszomjasabb-legtakarékosabb moci fogyija különbségéből megspórolnának :-p
BMW: nálam vitán felül a régi 6-os méltó mai utódja jellemzi ma a márkát, igazi grantourismo. nem durvulunk el M-sportba, sokkal stílusosabb egy 645 CSi változat.
MERCEDES-BENZ: CLS 320 CDI- a dízelmerci az dízelmerci, a CLS-t szerintem nem kell magyarázni!
Japán: OK,legyen a Mazda RX-8 mellé a Mitsu EVO a másik "durva" gépezet, a Suzuki adott. A Toyota nagyon kell, megkerülhetetlen, népszerű is nálunk,jellemző modellt majd biztos találunk! ;-) A Mitsubishi így a Hondát "üti",viszont úgyis gondoltam 1 japán egyterűt, lehetne akkor Honda FR-V,"kárpótlási jegyre"! :-)
USA: a 300C-hez ragaszkodom, viszont akkor a Ford Co-tól legyen a Zephyr,rendben van! meg persze a GM jelöltek (Cadillac,Chevrolet ) is jöhetnek!