1x írtam egy hosszabb (már-már ÁdiGagás ;-)) hozzászólást, de az utolsó pillanatban a technika ördöge, vagy valami mellékalimpálás miatt kitörlődött... ismeritek a fílinget...
Szóval: nagyon szépen a alakulnak a quartettek. Amiket szívesen látnék benne (én is): az Evo X mindenképpen !!!, ha VW, akkor legyen már a Polo, a kedvemért (kisautó is kell) A német "vitához" az jutott eszembe: mi lenne ha lealáznánk a Merciéket az A-Klasse-val (ha már 1x ilyenre vetemedtek) Amúgy meg szerintem jól is mutatna a pakliban, a sok "hosszúautó" között.
Az Aston-nal is nagyon egyetértek. Ford GT viszont nagyon kellene a sportautók közé (vagy a mégújabb Ford spori, amiről képet mindjárt csatolok.)
Szerintem egyébként lassan 2 pakli is "érik". Aprópopó, akkor még nem is beszéltünk a hátlapokról. Asszem a minta egyértelmű (remélem, nem jogvédett...) De a szín-nevezéktanba új-színű hátlapokat kell behozni. Narancs ? De ha nem akartok politizálni, akkor Chagall-kék (már-már lilás kék), türkiz, mustár javaslataim vannak.
Nagyon jópofa a cartooning, (és figyeltem annak idején a pályázatnál is), de szerintem nem adja vissza az akkori "kézimunkás" grafika hangulatát. Márpedig az újnak, pontosan olyannak kell lennie !!! Ezért kérdeztem még korábban, hogy ki lehetett anno az elkövető.
A gyerekkori legjobb barátom festőművész lett (és annak idején még nagyon érdekelték a jármű-grafikák), de mostanában nem beszéltem vele. Komolyan el tudnám képzelni az ő stílusában.
Eddig én 1 lapot (lapra valót) rajzoltam meg (kb. 1,5-2 éve)... Ez meg talán túl "hand-made" lett).
Inkább a következő hsz-ba csatolok képeket, meg linkeket (szerintem Ti is "képesíthetnétek" a leírt elképzeléseket).
először is köszönet Hammernek az "autókvartett-like" képcsinálás receptjéért! (bár szerintem ő is tudta a frankót: ha eltitkolná a módszert,csinálhatná ő az egész paklit! :-DDD
az elhangzott szereplőkről annyit,hogy nem 1 és nem is 2 tökéletesen egyezik az én jelöltjeimmel,de én maradnék következetes: előbb a márkák! ;-) (persze itt-ott azért muszáj "felfednem a lapjaimat" -indoklásképp! ;-)
F: Citroen,Peugeot,Renault,Matra nem rosszak hammer segédmotorautós jelöltjei,de nekem valamiért ez a Matra autószerűbb ezeknél... (asszem ez is megvan vagy 20 lóerős! :-)
I:Alfa,Fiat,Lancia,Maserati
USA: ugye adott 3 gyártó, a Chrysler,a Ford és a GM a C. 3 márkája közül a Plymouth gyak.nem létezik
a F.-hoz tartozók közül a Mercury ilyen "teszthalott", marad a Lincoln és a Ford
a GM márkák mindegyike viszonylag produktív,talán a Buick nem nagyon hallat magáról.
ez alapján én az 1. Chrysler Co, 1 Ford Co. és 2 GM Co. felállást javasolnám,
márka szerint a C-től először a legproduktívabb Dodge-re gondoltam, aztán beugrott mégis egy Chrysler-típus: 300C V8 Hemi - szerintem ez nagyon idevaló lenne!
A Ford-tól én egy Ford-ot javasolnék, a GM 2 képviselője az elmaradhatatlan Cadillac és a legnépszerűbb ,amellett Mo-on a Deawoo révén is ismert Chevrolet lenne - egyenlőre típusok nélkül.
D: a németek közül az Audi kell - nagyon példaszerű,hogy marketinggel a középszerű gyártóból presztízsmárka lett! BMW szintén kellene, ők meg évtizedek óta őszintén nyomják,semmi miniautó meg városi szecska, a dízel-konjuktúrának sem feküdtek le,a felvásárolt márkákat (Mini,Rolls-Royce) szépen gondozzák,amellett nálunk is kultusza van a márkának. az Opel kell, nagyon német és nálunk is elterjedt/népszerű (egyébként tényleg színesítené a négyest,ha valamelyik OPC-t tennénk be,jól példázza a fejlődést,pár éve a sport-Opel még a vicc szinonímája volt :-)
és hát akkor verekedés a 4. német helyért,ebben várom a véleményeket: a Ford-hoz én őszintén szólva nem ragaszkodom,karakteres képviselőjük se lenne,a Focus 2 nekem az 1. utánérzése, inkább kárpótolnám őket egy német egyterű helyezéssel,mondjuk a C-Max pl... a Mercedes szintén vegyes érzés, valamikor kihagyhatatlan lett volna, most nekem úgy tűnik,nincs akkora nimbusza már Mo-on,illetve nehezen találok olyan Merci-személyautót,ami a kártyánkba illene, esetleg az új C-osztály? (ha kimaradna,itt is kompenzálhatnánk a sportkocsiknál pl..) a Volkswagen - bár a konszernt már az audi képviseli - megintcsak "nagyon magyaros" márka, nálam ő lenne a 4. befutó!
J: a japánoknál a Suzuki Swift fix,nézzük a többit: lenne megint egy konkrét jelöltem ,amit nehezen hagynék ki: Mazda RX-8! utolsó Wankel-mohikán és már nem is sportkocsi (RX-7),hanem jó kis GT,szerintem idevág keményen! ;-) innen szabad a vásár, a Subaru - mint másik sajátos motorépítész cég a Mazda mellett- már sok lenne, a Nissan meg elég jellegtelen... én a világ legunalmasabb gyártója Toyotát ,meg a Hondát tenném be - hogy kis cég is legyen. a Mitsubishi megintcsak olyan,hogy az EVO szerintem túlzás ide,mást meg nem nagyon tudnak felmutatni...
sportautóknál asszem kéne 1 egzóta (Spyker v, Königsegg) kellene 1 angol kárpótlásképp nekik ; aztán ugye olasz nem maradhat ki , a maradék 4. hely német lenne (így kimarad a kicsit más stílusú amerikai sportkocsigyártás , a japánok meg a 350Z-n kívül amúgy sem nagyon tolonganak semmivel errefelé!)
Az elmúlt két napban azt hittem, leáll a téma :) szerencsére nem
Ádi ötleteire:
A Suzuki ( mint legtöbbet kaszáló gyártó Mo-n) szükséges valóban.
A kis Matra is jöhet, ha megegyezünk.
Én a hajdani ötleteimben arra gondoltam, hogy egy gyártónak csak egy modellje szerepeljen, mint a sárgahátú sorozatban (kivéve a Nissan-t). Így igyekeztem összeállítani a javaslatom is....
Ádi, írtad, hogy vannak ötleteid: akkor halljuk, mi figyelünk :D
Hammernek írnám
Megnéztem a pályázatodat (hvtm) és az átrajzolási mód felkeltette az érdeklődésemet. :) Na, azt hogy a hosszú sípszóba kell csinálni? Ha családi titok, nem kell kiadnod :)
az egyetlen kiegyensúlyozott mezőny az olaszoké: Alfa Romeo Fiat Lancia Maserati (Quattroporte)
túlkínálat van,azaz valaki kimarad az alábbi 3-nál:
USA Chrysler Chrysler Dodge Plymouth Ford Ford Mercury Lincoln GM Buick Cadillac Chevrolet Pontiac
Németország Audi BMW Ford Mercedes-Benz Opel Volkswagen
Japán Honda Mazda Mitsubishi Nissan Subaru Suzuki - na itt áljunk meg 1 szóra: szerintem az új Swift 1.3 piros ötajtós nélkül nem autóskártya az autóskártya... :-) Toyota
és akkor elérkeztünk a franciákhoz és az ő 4. márkájuk kérdéséhez... LodoWico nagyon jól látja, hammer ötlete mellett - ti: a Peugeot/Citroen/Renault hármas valamelyike 2x szerepelne - 2 lehetőség marad: vagy a Venturi sportkocsi lesz a 4. , vagy valamelyik feledésbe merült francia márka (Panhard,Simca,Matra,Talbot) kerül be negyediknek egy régebbi modeljével (pl. Matra-Simca Bagheera) évszámmegjelöléssel. Ezek újjáéledéséről ugyan évek óta megy a pletyka,de komolyan mondom,ha legalább 1 skicc lenne műszaki adatok nélkül,már tenném is bele néhány általános szöveges sorral a paraméterek helyén,sőt így lehetne belőle egy "új Apal Corsa"!!!! :-DDDD
először a "régebbi modellt negyediknek" híve voltam,aztán rájöttem,hogy nem is rossz ötlet a Venturi: uis a sportkocsiknál öldöklés lesz a 4 db helyért,vagyis valszeg a Venturi kimarad. Akkor meg mér'ne kerülhetne be saját országához... a régi kék hátúban (60-as évek,teherautók is vannak benne...) pl. 2 Ferrari szerepelt, egy pályaversenyautó a sportkocsiknál és egy "mezei 250 GTO" :-) az olaszoknál, vagy a sárgahátúban is a Lambo Espada volt a 4.olasz!
egyébként a Marcinak vett pakliban is 1 Venturi Fetish van ,csak ott nem írják (mindössze LE és km/h van megadva) hogy elektromos a verda! :-o
van viszont a Matra-nak egy pár éves és asszem manapság sorozatgyártásba kerülő miniautója,az M.72 - megintcsak mellesleg ez is szerepel,mint francia a most vett pakliban! :-) esetleg a francia négyes színfoltjának milyen lenne???:
legutóbbi hsz-om után közvetlenül pont a rendszerezésről írtam egy újabbaz,ami kb. 75%-os készültségnél elszállt :-( most újra megírom,de azt hittem,azért hétvégén lesz 1-2 újabb hsz., hovatovább "építő javaslat",de sajnos nem :-( no mindegy,szóval a rendszerezés:
asszem az áttekinthetőség és a összevissza kapkodás elkerülése érdekében be kéne tartani a fokozatosság elvét,azaz először a 10 kategóriát kellene lefixálni. utána a márkákat,ezután a típusokat majd a változatot (motor,esetleg felszereltség) illetve ha a tényleges kártyalapok megtervezéséig is elfajulna a dolog,akkor a verda színét is! ;-)
ja,és a járműtípus-jellegű négyeseknél a márkát még megelőzné az ország,ilyenformán pl. sportkocsik - legyen benne mondjuk 1 angol,1 japán,1 német stb... és aztán a márka...
a jelenlegi helyzet az,hogy szerintem a következő kategóriákat -amerikai (USA) -francia (F) -német (D) -olasz (I) -japán (J) és a sportkocsikat már véglegesnek tekinthetjük,ezeknél elkezdődhetne a márkák (illetve a sportkocsiknál az országok) megvitatása!
(a koreai,ex-kgst,egyterű és SUV kategóriák még csak javaslatok,várom a véleményeket ezekre!)
legközelebb kicsit belemélyednénk abba,mik közül is lehet válogatni,illetve erről-arról nekem is lenne határozott véleményem! ;-)
először is LodoWico-nak: figyuzz, kistesa', semmiért nem kell elnézést kérned,pláne nem hülyeségért,mivel hogy nem is volt ilyen.... max. kétértelműen fogalmaztál az általam javasolt SUV kategória létjogosultságát illetően,de összvissz ennyi... A Lacetti szárnazását eltéveszteni nem is olyan nehéz, ellenben mondtál korábban egy olyan ötletet, amiről -bár nemrég még vitattam -azóta már teljesen meggyőztem magam! :-)
Ha nem bánjátok,a kapkodás és áttekinthetetlenség elkerülésére javasolnék egy szerkesztési metódust: - először határozzuk meg a kategóriákat -utána a márkát ( járműkategóriáknál még ezt megelőzheti az ország,pl: sportkocsik - angol/olasz/stb... sportkocsik, és utána jöhetnek ezeken belül a márkák... - utána jöhetnek a típusok -aztán legvégén elcsemegézhetünk ,hogy melyik motor "kerüljön bele"...
természetesen lehet átfedés, pl. most is ott tartunk,hogy a kategóriák felét -USA -F -D -I -J -sport - már nyugodtan kőbe véshetjük, azaz ezeknél agyalhatunk lassan a márkákon, a többi kategoár egyenlőre nyitott, hátha jönnek még ötletek és észrevételek...
összeállítanám a kategóriákat a mai hsz-ok alapján:
1. USA (LodoWico: a Lacetti Daewoo-leszármazott, max.a koreaiaknál jöhet szóba!) 2. F (a Citroen/Peugeot/Renault mellett nem lesz könnyű 4. autót találni, főleg személyautót nem! nincs már Bugatti EB112,a Simca,Matra halott! :-( L: a Venturi francia,csak inkább a sportkocsik közt a helye! 3. D 4. I 5. ex-KGST (a szovjet személyautógyártás csökevénye is ide tartozna.!) by hammer 6. ROC by hammer 7. J
azaz 7. ország,mint a kékhátúban!
F1 elvetve,igaza van L-nak,nem reprezentatív minta! WRC szintén!
8. Sportkocsik
9. egyterűek
10. SUV?! LodoWico: nem értelek, 1x tetszik,máskor nem érted,miért erőltetem a kategóriát... tényleg: erőltetem? uis nekem sem jönnek be ezek a dögök,de szerintem megkerülhetetlen elemei a mai autóiparnak. a cayenne-t, a tuareg-et direkt nem írtam (az audi q7-tel együtt),ezek túl nagyok szerintem egy alapvetően személyautós kártyába inkább a CR-V,X3 méretű gépek illenek... de tőlem lehetne "felműanyagozott oldalú,megemelt 4x4 kombi" kategória is ,az még személyautósabb (Alfa Crosswagon, audi allroad,Subaru outback,Volvo V70 CrossCountry)
F1-re csak annyit mondanék, hogy szerintem nem érdemes, már csak azért se, mert évente változik minden....egy szériakocsi egy jópár évig megmarad a köztudatban, és a kínálatban is
Most magam ellen beszélek, mert megrögzött F1 rajongó vagyok :)
Nem tudom, a saját gyűjtésemet fényezvén ( nyilván ) még azóta se nagyon tudok konkrét verdákat mondani a SUV csoporthoz, a szociverda csoport mellékes, azt könnyű összeszedni....
Amúgy feltörő lelkesedésünk azt jelennti, hogy munkához látunk? :D