1. Nyíregyháza-Tiszalök-Polgár-Tiszafüred (ehhez újra kellene nyitni a 117-est és rendbe tenni a pályát...) Szerintem megfelelő körülmények között lenne utas is rajta, ha mondjuk egy "pókot" csinálunk Tiszafüreden (bár kérdéses, hogy Tiszafüred befogadóképessége mennyire teszi ezt lehetővé.)
3. Debrecen-Füzesabony-Eger (újra-újra visszatérő probléma és én akárhogy is nézem, szükség van rá, mert a 108-as vonalnak kb. harmada Heves megyéhez tartozik és Poroszlóról, Egerfarmosról és Mezőtárkányról is kényelmesebben járhatnának be az emberek... bár ehhez való igaz, hogy inkább motorvonatok lennének jók, mint ingák.)
4. Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti (vasárnap du.) - szintén az iskolásoknak
5. Eger-Mátészalka IP (füzesabonyi, tiszafüredi, balmazújvárosi, debreceni, nyíradonyi és nyírbátori megállásokkal)
6. Polgár-Tiszafüred-Füzesabony (vasárnap du.) - az iskolásoknak, hogy ezáltal is könyebb legyen Pestre jutni.
7. Debrecen-Egervár-Szilvásvárad /sebes/ (nyári szezonban) - Ennek a vonatnak van hagyománya, ugyanis a 70-80-as években közlekedtek (akkor még MD motorvonatokkal)
Lovrin: Belföldre ki tudjuk fizetni a phd-t pl. 50 kilométerre, külföldön 2-re meg nem?
Sturi esetében nem 2 km-ről van szó, más részről azt meg az állam nem fogja közszolgáltatásként megrendelni a Start-tól, tehát azt jegyárbevételből kellene finanszíroznia.
Feltételezem a szlovák, román vasúti phd egyező árszínvonalú vagy olcsóbb, mint a magyar.
Nem tudom pontosan, de jelentős tételről van szó, amire nincs fedezet (a minimális jegyárbevétel árán).
A másik fele a dolognak, a díjszabás módosítás a határállomások felvételével házon belül, egyoldalúan megoldható.
Ebben sem vagyok biztos, szerintem ezt állam- és vasútközi egyezmények szabályozzák.
FCVASUTAS: Kőbánya-Kispest - Bp. Kelenföld már régen meg lehetett volna.
Mindent lehet, csak következményei vannak.
Akár önálló vonattal ingázva, akár valamilyen vonat megállóiként. (pl. nyári Záhony-keszthely)és ütemesen, csatlakozva a gyorsokhoz a két állomáson
Ha csökkenne a tehervonatok száma, akkor lehet emelni az ablakos vonatok számát Ferencvárosban (amire Nyugatról a B-vágányokon át Kelenföld felé kijár valami, addig gyakorlatilag minden más mozgás kizárva).
Ezért továbbra is az a járható út, hogy Fradiban meg kell állnia mindennek és a 150-es vonal vonataira lehet átszállva KöKi-re eljutni.
csekzoli: Egy könnyen megvalósítható : Budapest-Déli - Oroszlány
Plusz egy Flirt árán megvalósítható (mivel Környén lenne a keresztjük...)
És csak az órás, komáromi (győri) ütemet felező betétjáratok esetében.
Szintén könnyen megvalósítható lenne: Ahogy nézem az idei menetrendet feltűnik a Pusztaszabolcs - Dunaújváros szakasz
Mit szeretnél? Hogy álljon meg minden vonat mindenhol? Az a trakciós normaidők miatt nem lehet, mert akkor 10 perc alá esne a fordulóidő Dunaújvárosban, azt meg nem engedik dupla-Flirttel.
Lovrin: Amit reálisan meg lehetne lépni határátmeneteken, hogy EU-n belüli határokon
Nem nyert (és ez az összes többi, határon túli vonatokról álmodozóknak is szól).
A határon túl vagy az ottani vasútnak, vagy üzleti alapon a kijáró vasútnak kell a menetvonalat megrendelnie, és a pályahasználati díjat kifizetnie. Ez meg akkora összeg, amit senki nem vállal fel. Még az ÖBB is egy reggeli vonat kivételével visszavágta a Hegyesből induló, csak odáig közlekedő bécsi elővárosi vonatait, mert a Hegyeshalom oh. – Hegyeshalom szakaszra senki nem akarta kifizetni a díjat...
Látható, hogy egyre inkább el is sorvadnak a vonatok a nemzetközi viszonylatokban (pl. Olaszország felé is ezért nincs már Venezia EN).
Szívesen hallgatnám félegyházán hogy a szegedi IC "tovább indul Nagykikinda, Zsombolya, Temesvár, Lugos, Karánsebes útirányon Orsovára, a vonat végén található nemzetközi kocsikkal Bukarestbe". Elgondolkoztam már párszor milyen viszonylatok lennének, ha ma is Nagy-Magyarország lenne, vagy legalább Horthy Miklós Magyarországa.
Csak ez ilyen álmodozás.
Amit reálisan meg lehetne lépni határátmeneteken, hogy EU-n belüli határokon pl. Párkányt, Nagyszalontát, Nagykárolyt, Füleket (határ utáni első állomásokat) felvennénk belföldi díjszabású állomásnak, mint ahogy Pomogy magyar belföldi állomás, vagy Sopron osztrák. És különösebb nemzetközijegyes macera nélküli, ütemes vonatközlekedést nyújtunk kishatárforgalomban. Szobi személy Párkányig, Somoskői Fülekig - ahogy kézenfekvő. Ne az legyen a fontos, hogy ott a határ, ne is bonyolítsuk vele az utas dolgát, ahogy autóba ülve se bonyolítják a határon.
Hülyének fogtok nézni, de megpróbálok valami épkézlábat összerakni. Újra kéne indítani a vonatokat Itália és Franciaország felé. Például: Italia EC: Bp Keleti-Szfvár-Siófok-Bföldvár-Nagykanizsa-Gyékényes-Zágráb-Ljubljana-Villa Opicina-Venezia Mestre-Orvieto-Firenze-Róma
TAV-ok Bolognába, Firenzébe, Velencébe minden héten háromszor-négyszer a fenti útvonalakon. Lehetne egy TAV Dante EC néven Firenzébe.
Eiffel EC (vagy TGV) Bp Keleti-Győr-Hegyeshalom-Bécs-Linz-Salzburg-München-Stuttgart-Ulm-Kehl-Strasbourg-Párizs
Svédországba is mehetne egy két közvetlen kocsi a Metropolon vagy a Jeseniuson. De lehet vonat is oda, legyen mondjuk Oresund EC Bp. Keleti-Vác-Szob-Párkány-Pozsony-Kúty-Breclav-Prága-Drezda-Berlin-Rostock (vasúti komp) Koppenhága-Malmö.
Lehetne egy nagysebességű vonal Varsó és Bp. között.
Egy könnyen megvalósítható : Budapest-Déli - Oroszlány (Ha más nem legalább a hétköznapi betétjáratok járhatnának így, csak lenne rá igény.)
Szintén könnyen megvalósítható lenne: Ahogy nézem az idei menetrendet feltűnik a Pusztaszabolcs - Dunaújváros szakasz reggel azzal a szörnyű menetrenddel: 5:00 és 10:00 között egy vonat sem áll meg a közbülső állomásokon, délután ugyanez van Dunaújváros felől. Nem vagyok ismerős a környéken, de így biztos, hogy nem vonattal történik a munkába/iskolába járás, pedig gondolom sokan ingáznak Dunaújvárosba.
Kőbánya-Kispest - Bp. Kelenföld már régen meg lehetett volna. Akár önálló vonattal ingázva, akár valamilyen vonat megállóiként. (pl. nyári Záhony-keszthely) és ütemesen, csatlakozva a gyorsokhoz a két állomáson
2010. május 4-én kaptam a MÁV-tól válaszlevelet. Részletek:
A 2010-2011-es menetrend tervezetében jelenleg hat pár közvetlen egri vonat szerepel Debrecenből illetve Fehérgyarmat - Mátészalkáról.
A balmazújvárosi csatlakozó betétjáratok hortobágyi továbbközlekedtetésére vonatkozóan informáljuk, hogy jövő évi tervezetünkben szerepel felvetésére megoldás. Az igények alapján egyelőre csak egy reggeli és egy délutáni betétjáratot tervezünk Hortobágyra az iskolások igényeinek kielégítésére, de a módosított menetrendű ütemes vonatok – tervezetünk szerint - a hivatásforgalomnak kedvezőbb (munkába, iskolába járás) időpontban fognak közlekedni.
Sziasztok! Miért nem lehetne egy Debrecen-Füzesabony-Szilvásávrad vonat nyáron, ahogy ez a 80-as években nagyon jól működött? Ha már Debrecenben vannak a Desirok, meg a csörgős ingák.... Meg szerintem jobb lenne a balmazi bz-ket Hortobágyig küldeni.
Ezekhez a vonatokhoz Bz-IP-t kellene állomásítani Bgyarmatra.
Rárós IP: Bp Keleti, Aszód, Nógrádkövesd, Balassagyarmat, Szécsény, Ráróspuszta, Ipolytarnóc. A "Tarnóc IP" ugyanezen útvonalon, de kb 4 óra külömbséggel. Napi 1-1 pár Inter Pici.
Desirós IC Salgótarjánba! Bp- Hatvan- Starján és vissza. Napi 4 pár. Neveik lehetnének: Salgó, Karancs, Ipoly, Zagyva
Ezt a harkányi fürdővonatot érdemes lenne Harkányból visszafordítani Pécsre, mert ott könnyebben elérné az IC-t és a pécsiek is használhatnák. Bár busszal fél óra, ez a vonat is több mint egy óra alatt érne oda. De csomagokkal könnyebb vonatozni és ez jobb lenne a vonattal érkezőknek, mert nem kellene átcuccolni a tömött buszra.
Egy Pécs-Villány-Harkány-Sellye-Szentlőrinc személyvonat talán nem lenne reménytelen, ha a Harkány-Sellye kb. 30 km nem tartana 70 percig.
Bp-Kaposvár: engem nem nagyon zavar a dombóvári átszállás, de a pécsi IC-ken szokták emlegetni annak az anyját, aki kitalálta, hogy nem kell közvetlen Bp-Kaposvár járat. Most van a Somogy IC és egy gyorsvonat pénteken. Ez a gyors (Bp. Déli pu 12:41) lehetne naponta, vagy az, hogy az egyik pécsi sebes Pécs helyett Kaposvárra menne és Pécs felé lenne az átszállás.
Pécsről az IC érkezése után indulhatna. Szentlőrincre meg a Pest felé tartó IC érkezése előtt odaérne. Igaz, ehhez nem ártana megkapirgálni a pályát Harkány és Sellye között. De anélkül is odaérhetne az IC-hez Szentlőrincre, ha Pécsről pontosan el tud indulni, és ha jól saccoltam a menetidőket (pl. Pécs 10:40-Szentlőrinc 13:25) meg ha nem rohadt le a pálya 2006 óta (2006-os menetrendből néztem a menetidőket)