Keresés

Részletes keresés

M44-431 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 131

A délutáni Egom - Komárom vonatot Győrig lehetne hosszabbítani iskolás vasárnap.

 

andrasimre Creative Commons License 2013.04.15 0 1 130

Sziasztok! Nekem is lenne pár ötletem:

 

1. Nyíregyháza-Tiszalök-Polgár-Tiszafüred (ehhez újra kellene nyitni a 117-est és rendbe tenni  a pályát...) Szerintem megfelelő körülmények között lenne utas is rajta, ha mondjuk egy "pókot" csinálunk Tiszafüreden (bár kérdéses, hogy Tiszafüred befogadóképessége mennyire teszi ezt lehetővé.) 

Ehhez kapcsolódva:

2. Tiszafüred-Karcag-Szolnok (vasárnap du.) - iskolásoknak

3. Debrecen-Füzesabony-Eger (újra-újra visszatérő probléma és én akárhogy is nézem, szükség van rá, mert a 108-as vonalnak kb. harmada Heves megyéhez tartozik és Poroszlóról, Egerfarmosról és Mezőtárkányról is kényelmesebben járhatnának be az emberek... bár ehhez való igaz, hogy inkább motorvonatok lennének jók, mint ingák.)

4. Debrecen-Füzesabony-Budapest-Keleti (vasárnap du.) - szintén az iskolásoknak

5. Eger-Mátészalka IP (füzesabonyi, tiszafüredi, balmazújvárosi, debreceni, nyíradonyi és nyírbátori megállásokkal)

6. Polgár-Tiszafüred-Füzesabony (vasárnap du.) - az iskolásoknak, hogy ezáltal is könyebb legyen Pestre jutni.

7. Debrecen-Egervár-Szilvásvárad /sebes/ (nyári szezonban) - Ennek a vonatnak van hagyománya, ugyanis a 70-80-as években közlekedtek (akkor még MD motorvonatokkal)

 

Várom a véleményeiteket!

1347. Creative Commons License 2013.04.15 0 0 129

Ez a vonat is eltévedt egy kicsit!

 

gomecka Creative Commons License 2012.11.08 0 0 128

Körvasútra megállókat, kör S-Bahnt!= 200 milliárd XD

siófoki35 Creative Commons License 2012.11.08 0 0 127

Körvasútra megállókat, kör S-Bahnt!

canis maior Creative Commons License 2012.10.28 0 0 126

Pestújhely - Ferencváros :)

sansan Creative Commons License 2012.10.28 0 0 125

Kondoros-Szarvas-Mezőtúr IP.Reggelizési lehetőséggel a vonaton.

vonatozó Creative Commons License 2012.09.18 0 0 124

Miskolc-Hatvan-Jászberény-Szolnok-Békéscsaba IC

Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok-Kecskemét-Szeged IC

Győr-Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd-Pécs/Szekszárd-Baja

Dunaújváros-Sárbogárd-Szekszárd-Baja.Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza-Kecskemét

Győr-Celldömölk-Ukk-Tapolca-Keszthely

angelboy18 Creative Commons License 2012.09.17 0 0 123

xdxdxd  Úrestenemmmm:DD  jó az ötlet...de itt TGV? 

Előzmény: Fonemes19 (115)
Desert Wind Creative Commons License 2012.07.14 0 0 122

Budapest-Pozsony-Bécs EC, a régi Monarchia-korabeli rövid útvonalon.

atidas Creative Commons License 2012.07.14 0 0 121

Miskolc- Bánréve- Fülek- Zólyom sebesvonat és viszont.

 

Szombathely- Hegyeshalom- Rajka- Pozsony és viszont.

 

Bp- Párkány- Érsekújvár- Léva- Zólyom- Besztercebánya és viszont.

István Gyuri Creative Commons License 2012.04.29 0 0 120

Lovrin: Belföldre ki tudjuk fizetni a phd-t pl. 50 kilométerre, külföldön 2-re meg nem?

Sturi esetében nem 2 km-ről van szó, más részről azt meg az állam nem fogja közszolgáltatásként megrendelni a Start-tól, tehát azt jegyárbevételből kellene finanszíroznia.


Feltételezem a szlovák, román vasúti phd egyező árszínvonalú vagy olcsóbb, mint a magyar.

Nem tudom pontosan, de jelentős tételről van szó, amire nincs fedezet (a minimális jegyárbevétel árán).

 

A másik fele a dolognak, a díjszabás módosítás a határállomások felvételével házon belül, egyoldalúan megoldható.

Ebben sem vagyok biztos, szerintem ezt állam- és vasútközi egyezmények szabályozzák.


Előzmény: Lovrin (119)
Lovrin Creative Commons License 2012.04.29 0 0 119

Belföldre ki tudjuk fizetni a phd-t pl. 50 kilométerre, külföldön 2-re meg nem?

Feltételezem a szlovák, román vasúti phd egyező árszínvonalú vagy olcsóbb, mint a magyar.

 

A másik fele a dolognak, a díjszabás módosítás a határállomások felvételével házon belül, egyoldalúan megoldható.

Előzmény: István Gyuri (118)
István Gyuri Creative Commons License 2012.04.29 0 0 118

FCVASUTAS: Kőbánya-Kispest - Bp. Kelenföld már régen meg lehetett volna.

Mindent lehet, csak következményei vannak.

 

Akár önálló vonattal ingázva, akár valamilyen vonat megállóiként. (pl. nyári Záhony-keszthely) és ütemesen, csatlakozva a gyorsokhoz a két állomáson

Ha csökkenne a tehervonatok száma, akkor lehet emelni az ablakos vonatok számát Ferencvárosban (amire Nyugatról a B-vágányokon át Kelenföld felé kijár valami, addig gyakorlatilag minden más mozgás kizárva).

Ezért továbbra is az a járható út, hogy Fradiban meg kell állnia mindennek és a 150-es vonal vonataira lehet átszállva KöKi-re eljutni.

 

csekzoli: Egy könnyen megvalósítható : Budapest-Déli - Oroszlány

Plusz egy Flirt árán megvalósítható (mivel Környén lenne a keresztjük...)

És csak az órás, komáromi (győri) ütemet felező betétjáratok esetében.

 

Szintén könnyen megvalósítható lenne: Ahogy nézem az idei menetrendet feltűnik a Pusztaszabolcs - Dunaújváros szakasz

Mit szeretnél? Hogy álljon meg minden vonat mindenhol? Az a trakciós normaidők miatt nem lehet, mert akkor 10 perc alá esne a fordulóidő Dunaújvárosban, azt meg nem engedik dupla-Flirttel.

 

Lovrin: Amit reálisan meg lehetne lépni határátmeneteken, hogy EU-n belüli határokon

Nem nyert (és ez az összes többi, határon túli vonatokról álmodozóknak is szól).

A határon túl vagy az ottani vasútnak, vagy üzleti alapon a kijáró vasútnak kell a menetvonalat megrendelnie, és a pályahasználati díjat kifizetnie. Ez meg akkora összeg, amit senki nem vállal fel. Még az ÖBB is egy reggeli vonat kivételével visszavágta a Hegyesből induló, csak odáig közlekedő bécsi elővárosi vonatait, mert a Hegyeshalom oh. – Hegyeshalom szakaszra senki nem akarta kifizetni a díjat...

Látható, hogy egyre inkább el is sorvadnak a vonatok a nemzetközi viszonylatokban (pl. Olaszország felé is ezért nincs már Venezia EN).

Előzmény: FCVASUTAS (112)
Lovrin Creative Commons License 2012.03.30 0 0 117

Szép-szép...

Szívesen hallgatnám félegyházán hogy a szegedi IC "tovább indul Nagykikinda, Zsombolya, Temesvár, Lugos, Karánsebes útirányon Orsovára, a vonat végén található nemzetközi kocsikkal Bukarestbe". Elgondolkoztam már párszor milyen viszonylatok lennének, ha ma is Nagy-Magyarország lenne, vagy legalább Horthy Miklós Magyarországa.

 

Csak ez ilyen álmodozás.

 

Amit reálisan meg lehetne lépni határátmeneteken, hogy EU-n belüli határokon pl. Párkányt, Nagyszalontát, Nagykárolyt, Füleket (határ utáni első állomásokat) felvennénk belföldi díjszabású állomásnak, mint ahogy Pomogy magyar belföldi állomás, vagy Sopron osztrák. És különösebb nemzetközijegyes macera nélküli, ütemes vonatközlekedést nyújtunk kishatárforgalomban. Szobi személy Párkányig, Somoskői Fülekig - ahogy kézenfekvő. Ne az legyen a fontos, hogy ott a határ, ne is bonyolítsuk vele az utas dolgát, ahogy autóba ülve se bonyolítják a határon.

Előzmény: bb1995 (114)
Fonemes19 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 116

Mindig úgy van, hogy ami személyként jött, az gyorsként megy fel és fordítva.

Előzmény: Törölt nick (113)
Fonemes19 Creative Commons License 2012.03.30 0 0 115

Hülyének fogtok nézni, de megpróbálok valami épkézlábat összerakni. Újra kéne indítani a vonatokat Itália és Franciaország felé. Például:
Italia EC: Bp Keleti-Szfvár-Siófok-Bföldvár-Nagykanizsa-Gyékényes-Zágráb-Ljubljana-Villa Opicina-Venezia Mestre-Orvieto-Firenze-Róma

TAV-ok Bolognába, Firenzébe, Velencébe minden héten háromszor-négyszer a fenti útvonalakon. Lehetne egy TAV Dante EC néven Firenzébe.

Eiffel EC (vagy TGV) Bp Keleti-Győr-Hegyeshalom-Bécs-Linz-Salzburg-München-Stuttgart-Ulm-Kehl-Strasbourg-Párizs

Svédországba is mehetne egy két közvetlen kocsi a Metropolon vagy a Jeseniuson. De lehet vonat is oda, legyen mondjuk
Oresund EC Bp. Keleti-Vác-Szob-Párkány-Pozsony-Kúty-Breclav-Prága-Drezda-Berlin-Rostock (vasúti komp) Koppenhága-Malmö.

Lehetne egy nagysebességű vonal Varsó és Bp. között.

bb1995 Creative Commons License 2011.08.05 0 0 114

A záhonyi gyors tovább menne Ungvárra vagy Munkácsra. Debrecenbe néhány vagont lecsatolnak és Nyírábrány, Szatmárnémeti útvonalon Nagybányára menne.

Két óránként indítanák vonatokat Belgrádba és Zágrábba is (persza csak akkor, ha nem lesz ilyen hatalmas a menetidő, hanem 2-3 óra).

Pozsonyban óránként menne IC. Tovább mennének minden páratlan órában Prága, Berlinbe. Minden párs órába pedig Katowice.

Minden második órába gyors Pozsonyba, de tovább menne Egbellybe (cseh határ). Óránként zónázó személy Érsekújvárra.

A Budapest - Miskolc IC-k és gyorsok Eperjesig közlekednének.

Mátészalka - Csenger vonal hosszabítása Szatmárnémetiig. Még megvan a talpfák helye. (kb. 10 km elbontott pálya)

Úgyanígy Mátészalka - Zajta vonal hosszabítása Szatmárnémetiig. Még megvan a talpfák helye. (kb. 13 km elbontott pálya) 

Óránként ICE Budapest - Brassó vonalon, két óránként pedig gyors vonat.

Új vonatpár: Budapest - Párkány - Léva - Zólyom - Zsolna - Csaca - Katowice (Csaca - Katowice személyként illetve gyorsítottként).

2 óránként Hatvan - Zólyom

2 óránként Misolc - Barcika - Zólyom

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.03 0 0 113

Egy könnyen megvalósítható : Budapest-Déli - Oroszlány (Ha más nem legalább a hétköznapi betétjáratok járhatnának így, csak lenne rá igény.)

 

Szintén könnyen megvalósítható lenne: Ahogy nézem az idei menetrendet feltűnik a Pusztaszabolcs - Dunaújváros szakasz reggel azzal a szörnyű menetrenddel: 5:00 és 10:00 között egy vonat sem áll meg a közbülső állomásokon, délután ugyanez van Dunaújváros felől. Nem vagyok ismerős a környéken, de így biztos, hogy nem vonattal történik a munkába/iskolába járás, pedig gondolom sokan ingáznak Dunaújvárosba.

FCVASUTAS Creative Commons License 2010.10.29 0 0 112
Kőbánya-Kispest - Bp. Kelenföld már régen meg lehetett volna.
Akár önálló vonattal ingázva, akár valamilyen vonat megállóiként. (pl. nyári Záhony-keszthely)
és ütemesen, csatlakozva a gyorsokhoz a két állomáson
andrasimre Creative Commons License 2010.05.08 0 0 111
2010. május 4-én kaptam a MÁV-tól válaszlevelet. Részletek:

A 2010-2011-es menetrend tervezetében jelenleg hat pár közvetlen egri vonat szerepel Debrecenből illetve Fehérgyarmat - Mátészalkáról.

A balmazújvárosi csatlakozó betétjáratok hortobágyi továbbközlekedtetésére vonatkozóan informáljuk, hogy jövő évi tervezetünkben szerepel felvetésére megoldás. Az igények alapján egyelőre csak egy reggeli és egy délutáni betétjáratot tervezünk Hortobágyra az iskolások igényeinek kielégítésére, de a módosított menetrendű ütemes vonatok – tervezetünk szerint - a hivatásforgalomnak kedvezőbb (munkába, iskolába járás) időpontban fognak közlekedni.
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.23 0 0 110

OLIMPIA IC

 

Budapest Keleti-Kunszentmiklós Tass-Kelebia-Újvidék-Belgrád-Thesszaloniki-Athén

 

Kelebiáig Szili vontatással, közvetlen Kiskunhalas-Kiskunfélegyháza-Szeged kocsival!

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.07 0 0 109

Mondjuk az én tervem:

 

Viszonylat: Nagykáta-Jászfelsőszentgyörgy-Jászberény-Jászjákóhalma-Jászapáti-Jászszentandrás-Heves Újtelep-Heves-Átány-Kömlő-Tiszanána-Sarud-Tiszafüred

Engedélyezett legnagyobb tengelyterhelés: 25 tonna

A vonal hossza: kb. 90 km, nem villamosított, egyvágányú

Pályasebesség: 70 Km/h

Van szolgálat: Nagykáta, Jászberény, Jászapáti, Heves, Tiszanána, Tiszafüred

 

Napi 9 pár személyvonat ingázik.

Napi 2 pár gyorsvonat Békéscsaba-Szolnok-Nagykáta-Tiszafüred; és vissza

                                    Nagykáta-Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen; és vissza

 

Nem tudom, hányan utaznának rajta...

V43-3159 Creative Commons License 2010.03.28 0 0 108
Mondjuk Győr - Csorna - Szany - Pápa - Gyömöre-Tét - Győrszabadhegy - Győr.
A másik mondjuk, bár ehhez milliárdos beruházás kellene:
Győr nagyállomás - Győr Gysev rendező (Marcalváros néven) - Győrszabadhegy - Győr-gyárváros - Győr :).
andrasimre Creative Commons License 2010.03.28 0 0 107
Sziasztok!
Miért nem lehetne egy Debrecen-Füzesabony-Szilvásávrad vonat nyáron, ahogy ez a 80-as években nagyon jól működött? Ha már Debrecenben vannak a Desirok, meg a csörgős ingák....
Meg szerintem jobb lenne a balmazi bz-ket Hortobágyig küldeni.
atidas Creative Commons License 2010.03.19 0 0 106
Ezekhez a vonatokhoz Bz-IP-t kellene állomásítani Bgyarmatra.

Rárós IP: Bp Keleti, Aszód, Nógrádkövesd, Balassagyarmat, Szécsény, Ráróspuszta, Ipolytarnóc.
A "Tarnóc IP" ugyanezen útvonalon, de kb 4 óra külömbséggel.
Napi 1-1 pár Inter Pici.

Desirós IC Salgótarjánba!
Bp- Hatvan- Starján és vissza. Napi 4 pár.
Neveik lehetnének: Salgó, Karancs, Ipoly, Zagyva
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.15 0 0 105

Ezt a harkányi fürdővonatot érdemes lenne Harkányból visszafordítani Pécsre, mert ott könnyebben elérné az IC-t és a pécsiek is használhatnák. Bár busszal fél óra, ez a vonat is több mint egy óra alatt érne oda. De csomagokkal könnyebb vonatozni és ez jobb lenne a vonattal érkezőknek, mert nem kellene átcuccolni a tömött buszra.

 

Egy Pécs-Villány-Harkány-Sellye-Szentlőrinc személyvonat talán nem lenne reménytelen, ha a Harkány-Sellye kb. 30 km nem tartana 70 percig.

 

Bp-Kaposvár: engem nem nagyon zavar a dombóvári átszállás, de a pécsi IC-ken szokták emlegetni annak az anyját, aki kitalálta, hogy nem kell közvetlen Bp-Kaposvár járat. Most van a Somogy IC és egy gyorsvonat pénteken. Ez a gyors (Bp. Déli pu 12:41) lehetne naponta, vagy az, hogy az egyik pécsi sebes Pécs helyett Kaposvárra menne és Pécs felé lenne az átszállás.

 

 

Előzmény: Törölt nick (104)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.14 0 0 104

Pécs - Villány - Siklós - Harkány - Sellye - Szentlőrinc gyorsvonat (InterPici)

 

Pécsről az IC érkezése után indulhatna. Szentlőrincre meg a Pest felé tartó IC érkezése előtt odaérne. Igaz, ehhez nem ártana megkapirgálni a pályát Harkány és Sellye között. De anélkül is odaérhetne az IC-hez Szentlőrincre, ha Pécsről pontosan el tud indulni, és ha jól saccoltam a menetidőket (pl. Pécs 10:40-Szentlőrinc 13:25) meg ha nem rohadt le a pálya 2006 óta (2006-os menetrendből néztem a menetidőket)

 

Bp-Dombóvár - Kaposvár (-Gyékényes - Nagykanizsa) gyorsvonat napota.

 

Előzmény: Törölt nick (94)
atidas Creative Commons License 2010.03.09 0 0 103
Gyöngyös, Hatvan, Aszód, Vácrátót, Vác, Nagymaros és vissza ingaként 3-4 kocsival.
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.09 0 0 102

1. Paks-Székesfehérvár

2. Dunaújváros-Szekszárd

3. Tamási-Keszőhidegkút-Gyönk-Dombóvár-Kaposvár

4. Szekszárd-Bátaszék-Pécsvárad-Pécs

5. Dunújváros-Kecskemét (utópia: Solton át)

6. Tamási-Pincehely-Dunaújváros (a tervezett vonalon)

További utópiák:

Győr-Komárom-Székesfehérvár-Enying-Tamási-Dombóvár alsó-Pécs

Veszprém-Hajmáskér-Lepsény-Enying-Tamási-Dombóvár alsó-Pécs

Ha ugye Dombóvár alsónál van mozdonycsere az ugye kevesebb idő

Más:

1. Salgótarján-Kisterenye-Kál-Kápona-Eger

2. SZALAJKA IC Szilvásvárad-Budapest-Keleti pu., köztes megállói:

Szilvásvárad-Szalajkavölgy, Bélapátfalva, Egervár, Eger, Füzesabony.

3. Gyöngyös-Szolnok-Makó (dízel verzió)

4. Gyöngyös-Hatvan-Kecskemét-Szeged (diákjárat, villamos verzió)

Az abszolút utópia: egy vasútmániás különvonat, bocs az ötletért is :)

Győr-Zirc-Veszprém-Csajág-Enying-Tamási-Keszőhidegkút-Gyönk-Dunaföldvár-Solt-Fülöpszállás-Kecskemét-Szolnok-Miskolc (MD-vel!)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!