Kedves emzéperiksz! Olvasd el az előzményeket, majd gondolkodj el rajta, hogy mégis mi a plundrás rossebet jelenthet az, ha valaki kurzivál, osztán ha közben bármelyik tételnél elakadnál, csak szólj, szívesen segítek.
Nekem két éve elkúrták, nem kicsit, nagyon. Mondtam, hogy izé. Korrektül elnézést kértek, elmondták, hogy nem teljesen az ő hibájukból (rossz irányítószám adatbázist kaptak) és a világ legtermészetesebb dolga, hogy a káromat megtérítik. Meg is tették, le az összes kalappal előttük.
Nyugat-Európában az emberek valaghogy jobban átlátják a dolgok ár-érték arányait. Mi addig jutottunk el, hogy puffogjunk. Akár hiszed, akár nem, egy 100%-osan rendelkezésre álló call center drágább, mint egy 96%-os rendelkezésre állású. De nem 4%-kal drágább, hanem 15-20%-kal. Nem megyek bele, hogy miért (egyébként a fix kihasználatlan kapacitások miatt). A magyar vevő olyan, hogy inkább bevállalja, hogy öt perc múlva újra tárcsáz, mint hogy 15-20%-kal többet fizessen. Szerintem ez racionális. Az nem racionális, hogy a neten puffog, de nem hajlandó megfizetni az extra szolgáltatás árát.
Egyébként teghnap este közöttem új kötelezőt a Netrisknél, és kifogástalanul működött. Az egyetlen probléma az volt, hogy ma el kellett faxolnom az aláírt dokumentumot és az ő faxuk is leterhelt volt. Szerencsére beszkennelve e-mailben is elfogadták. Ritka profi szolgáltatásnak tűnik az átlagos balkáni magyar színvonalhoz képest, bár még a végeredmény nincs a kezemben.
Ne haragudj, de PernahajdernaK inkább igaza van, bár szerintem is adhatott volna még egy esélyt annak, hogy csak a szerver volt túlterhelt. Pontosan az a baj nálunk, hogy mindenki lenyeli a hivatali packázásokat, sőt beteges félelemmel viseltetik a hivatlos személyekkel vagy ügyintézésekkel szemben. Nyugat-Európában Németországban azért (is) mennek jobban a dolgok, mert az emberek nem konzumidiótaként viselkednek, hanem öntudatos fogyasztóként, akik kiállnak jogaikért. Ezért aztán az üzletek, szolgáltatók, hivatalok jobbnak látják azt, hogy eleve megbízhatóan működjenek, megfelelő szolgáltatást nyújtsanak és a boltokban ne szemetet áruljanak horribilis áron.
Piszkosul nem érdekel, hogy a szerverüknek és a telefonkezelőiknek mit kell csinálni, ha egyszer a honlapjukon azt látom, hogy 11 perc alatt elintézhető és azt látom, hogy bármi problémám van, hívjam fel a telefonszámot. Az meg kifejezetten irritál (mindenhol!) hogy az én hívásdíjamra reklámozzák magukat hosszú percekig, akármennyi Ft+ÁFA percdíjért.
Nekem az ő operátoruk pontosan ugyanannyi, mint a villanyszerelő, aki ha a megbeszélt idő helyett csak másnap jön kicserélni a a falban a kiégett vezetéket, akkor úgy elzavarom haza, mint annak a rendje.
Állítólag itt kilencven táján valamiféle piacgazdaságról, vagy mifenéről volt szó, még ha szociálisról is.
Tényleg, a Netrisknél miért megy normálisan? Ők miért tudják felvenni a telefont és miért tudnak egy-két perc alatt akár egy hibát is kijavítani?
A netes biztosítási brókerek szervereinek többszázezer díjszámítási igényt kell kiszolgálniuk, a call centereknek meg naponta ezres nagyságrendű hívásra kell válaszolniuk egyetlen hónap alatt. A kötelező piac érzéketlen a minőségi paraméterekre, csak az ár érdekli, ezért az összes résztvevőt csak a költségek érdeklik.
A kötelező piac mögött lévő összes rendszert úgy skálázzák be, hogy egy hónapig vörösen izzanak, hogy a cégek megtalálják a helyes arányt a lecsorgó hívások miatti veszteség és a túlkapacitás miatt veszteség között. Ha akkora kapacitásokat állítanának be, amik garantáltan képesek minden igényt kiszolgálni, az olyan sokba kerüne, hogy radikálisan lecsökkentené az igények számát - vagyis veszteséget eredményezne.
Az, hogy elvész a válaszod vagy nem kapsz operátort, egy kalkulált statisztikai esemény. Nem durrogni, levelet írni, hajat tépni - újra próbálkozni.
Te viszont az a fajta lehetsz, aki otthon szív szó nélkül, amikor a Tesco-ban (behelyettesíthető bármelyik másikkal) megvette a gagyit és rádöbben, hogy használhatatlan.
Arról nem is beszélve, hogy a biztositas.hu minden szükséges papírt megküld e-mailben, ezeket kell aláírni, majd elvinni a régi biztosítóhoz, illetve két papírt elfaxolni a biztositas.hu-nak.
Ekkora hisztériát rendezni egy szervertúlterhelés miatt... te biztos az a fajta agresszív lakó vagy, aki ököllel veri a liftet, ha nem jön meg 30 mp-en belül.