Átlagban 700-800 ezer ft árban eladták a 3-10 millió értékű autókat.(gondolom haverok vették meg ennyiért)
Helyette 1000 autót vesz ez az élősködő kormány.
Sokkal nagyobb reszt is vallal(t) a Suzuki a garancialis ktg-bol. Raadasul elegge egysiku volt regen a tipuspalettajuk, foleg az alacsonyabb arresu kategoria kepviselte magat (gondolom regen az ertekesitesek 98%-a stift volt)
a suzuki nagyon szorosan fogja a márkakereskedőit, nem tudom, miért csinálják, mert az áraik eléggé el vannak szállva (egy összkerekes dízel sx4-ért elkérnek 5.5 milliót, ezt érdemes összevetni mondjuk a volvo V50-nel ami 5 milkába kerül).
de modhatok konkrétumot is: a Renault kereskedők nem akartak 9%-nál nagyobb kedvezményt adni, a Ford meg adott a Focusra és a Mondeora 15-18%-at. Lehet, hogy pont ez a két a kereskedői árrések szésőértékei...?
valamennyire márkafüggő kell legyen a kereskedő árrése, mert az említett flottabővítés kapcsán volt olyan márka, amelynél a kereskedő nem tudott a listaárból 9%-nál nagyobb kedvezményt adni, inkább lemondott az üzletről.
ilyen nagyságú beszerzésnél pedig már nem csak a kereskedő vagy a képviselet tehet engedményt.
A fináncnak meg nagyon kell a Nissan Pathfinder. Felénk eddig Suzuki Vitarával jártak, azt is sokaltam tőlük. Van a Nissan Navara ua. motorral, hasonló méretben mint a Pathfinder, csak fele annyiba kerül. De az nem jó.
Gyakran járkál felénk egy bv. intézet vezetője, egy Audi S8 a szolgálati autója. Mégis minek? Hogy hétvégén a sok Tesco szatyrot gyorsabban tudja hazavinni?!
"Honnan remlik ez a szo luxusterepjárók (Chrysler Grand Voyager) meg "mi a bánatos francnak neki" (Toyota Rav4 melle). Plane allami kozpenzbol nem az EU tamogatasbol."
Ezek közül egyik sem luxusterepjáró. Még a Ford Explorer sem. Annak a Lincoln Aviator a luxusított változata.
Ha jol tudom, akkor az importor+markakereskedoi szinten 25-28% koruli arres rakodik ra egy autora, nagyjabol markafuggetlenul (kb 4-5 eve foglalkoztam a kerdessel, azota nem hiszem, hogy na valtozas lett volna ezen a teren). Viszont ebbol az arresbol kell fedezni a garancialis ktg-ek egy reszet is. 20% arengedmeny fole menni szvsz problemas, hacsak nem piac szerzesi dompingar.
az is vicces, hogy 20 kedvezményt adnak a listaárból :-))) nemrég egy cégautó beszerzés kapcsán, amikor arról volt szó, hogy 5 (öt) új autót akar venni a cég, az egyik kereskedő saját hatáskörben adott 15% kedvezményt a listaárból, a másik meg 18%-at. és ezért a pénzért nem egyenszabású autókat szállítottak, hanem a terjedelmes típus- és extralistából válogathatták össze az alkalmazottak azt, ami belefért a beosztásuknak megfelelő keretbe (4.8 miller, 7.2 miller stb).
vicces, amikor egy ezer autós beszerzésnél 20% kedvezményt sikerül "kiharcolni" :-)))
A mindenkori kormányfőnek hivatalból jár szolgálati autó, amivel a Köztársasági Őrezred szállítja őt. A kormányfői konvojban van egy másik jármű is, amivel a közjogi méltóságot kísérik - ezt nevezik a szakzsargonban utánfutásnak. Ez a "kétautós" rendszer elegendőnek bizonyult Antall József, Boross Péter és Horn Gyula számára is.
Orbán Viktor miniszterelnöki hivatalba lépése azonban ebben is változást hozott. Az 1998 és 2002 között hivatalban volt kormányfőt a két járművön kívül egy magánhasználatra való limuzin, egy buszlimuzin és egy terepjáró is szolgálta. Mindhárom autó kincstári tulajdonban volt. A 2002-es kampányban egy további autót, egy páncélozott VW Passat Protectet használt, amit "kipróbálásra" kapott.
Az 1998 és 2002 közötti kormányfői flottához tartozott egy Toyota RAV 4-es terepjáró is, amelyet 1999 májusában elraboltak a miniszterelnök családját védő hadnagytól, aki több lövést adott le a rablóra és meg is sebesítette. A kocsiról a későbbi vizsgálatok során azt állapították meg, hogy nem felelt meg a biztonsági szempontoknak.
Mellékes megjegyzés: 2002-ben, a két választási forduló között az Orbán-kormány még szükségesnek látta, hogy öt új szolgálati Audit vásároljon.
Az alabbit gondolom nagyhangon elitelted... Mert az valoban a nep penzebol mert es valoban urizalasra nem pedig EU tamogatasbol es a dolgozoknak munkara.
Honnan remlik ez a szo luxusterepjárók (Chrysler Grand Voyager) meg "mi a bánatos francnak neki" (Toyota Rav4 melle). Plane allami kozpenzbol nem az EU tamogatasbol.
Hát már le is hagyták megbizhatóságban az angolokat.
Csak a 12 milliós Nissanokat a mélységi ellenörző vámosok kapják,és azzal járnak kocsmákba jövedéki ellenörzésre,meg nálunk a fuvarozókat cseszegetik, ellenörzik.Én meg azt nem értem,ehhez mi a bánatos francnak nekik luxusterepjáró.
Az afrikai futónépeket nem is fogja gyalog utolérni Kovács alhatárőr! :))
Ez a Nissan a 12 milkával meg csak középkategóriásnak sem mondható, ha a Hummer-t is nézzük. Kifogják mutatni az okosok, hogy a hummerhez képest, mennyit is spóroltak az államnak és ezért a döntésükért még prémiumot is fognak kapni.