Nem az a kovetelmeny, hanem az, hogy hogyan kormanyzol, ahogy mi hivjuk "csocsolve" ;) Vegyel egy jo nagy lapostanyert a kezedbe, mintha kormanykerek lenne es telerd ugy, hogy a ket kezed vagy felfele (mindketto!) vagy lefele megy, persze az egyikkel huzod csak a kormanyt, a masik csuszik rajta, mindezt a 10:10-tol a 8:20percig.
Teljesen jo lehet igy vezetni, foleg szervokormanyos autoval (mas meg ma mar nincs is).
Meg azert tegyuk hozza azt is, hogy ha egy 160 cm magas no beul egy rendes meretu autoba, akkor nem eri el a pedalokat maskeppen.
Ma reggel láttam: A megyeri hídra hajtok fel Újpest felől. Besorolás előtt benézek balra. És nem hittem a szememnek!!! A szélső sávban egy Renault Magnum kamion valami furcsa füst száll fel előtte. Akkor látom csak a Suzuki Swiftet tolta maga előtt kereszbe annak füstöltek a gumijai! Pont abban a pillanatban állt meg az egész forgalom . A kamion még erősen bólogatott a padlóféktől. Bárcsak ott lett volna a kamerám.
Szombaton véletlenül majdnem elsodortam egy motorost!
Szitu:
Szentendre felől magas utánfutóval hasítok a szélső (jobb) sávban az Árpád hídra kanyarodó felüljárón.
Egyszercsak észreveszem, hogy egy egész nagy (macskakőnek látszott) aszfaltdarab hever pont a sáv közepén egy bazinagy lyuk mellett.
Húztam a kormányt balra és abban a pillanatban néztem is a tükörbe. Semmi csak egy kocsi ami előtt még befértem. Mert folyamatában nézem az utat . Az előbb mentem el mellette. Épphogy csak visszatérek a sávomba. Látom , hogy egy dühös motoros éppen azon gondolkozik hogyan üthetné le a tükrömet. Aki nyílván a felezővonalon érkezett ezerrel. Mérgesen nézett hátrafordulva! Ő sem tudta mit csináljon dühében. Végül is egy kicsit befékezett aztán nézte a reakciót. Látta hogy nem direkt húztam rá a kormányt.Gondolom először azt hitte. Mert ő aztán végképp nem láthatta a követ......
Én vigyázok a motorosokra, lámpánál is nézem őket és alapból az út szélére húzodok, stb.
Sok jó dolgot írtatok már itt a topicban. A világítás tényleg nagyon fontos. Az index és a körültekintő vezetés is. Én azzal egészíteném ki, hogy lehetőleg váratlan manőverek nélkül vezessünk. Az index is azért van, hogy az irány/sávváltási SZÁNDÉKOT jelezzük. Tényleg nem akkor kell kitenni, amikor már elkezdtük a manővert.
Rendőrök helyében simán büntetnék elmulasztott irányjelzés miatt. A múltkor a XVII.-ben a Borsó utcából szerettem volna balra kanyarodni a Pesti útra. Szemben a Renault szalon felől piros Corsa, 30-as férfi sofőr, tüsi haj, ujjatlan pólós fazon. Várunk a pirosnál, én balra már indexelek, ő semmi. Mögöttem is várakoznak már. Lámpa vált, én pár métert előregurulok, várom hogy egyenesen jön majd, ugye el kell engednem. Hát nem, index nélkül elfordul jobbra. Amint ezt láttam én is sietve elindultam, de emiatt a gyíkarc miatt egy-két autóval kevesebben jutottak át a zöldön. Gyíkarc, mert ha mindenki úgy vezetne mint ő, akkor bedugulna a város.
Lehet hogy kánikulapólós tüsifejű laza barátunk egyseggel elmegy Hamburgba meg vissza, de az ilyen húzásokkal ugyanolyan forgalomlassító zavaró tényező mint a lenti zöld almerás néni.
Hallottam már olyan véleményt, hogy vkit idegesít a kereszteződésben, ha előtte villog egy irányjelző, fárasztja a pici szemét. Szerintem pedig van értelme még pirosnál kitenni az indexet, legalább az elől álló kocsiknak. Így ha vki körbepillant, akkor nagyobb eséllyel fogja átlátni, hogy zöldnél ki merre fog elindulni. OK, ez a legtöbb esetben index nélkül is látható, de a fenti eset is mutatja hogy ez nem mindig van így.
Autópálya: ma apám öreg Favoritjával krúzoltam haza az M3-ason. A vas kora miatt 100-110-el csorogtam, asszem mégsem tartottam fel senkit, és én sem ragadtam be senki mögé. Ha előzés közben láttam hogy vki mégis közeledik, akkor az uccsó kamion mellett már jeleztem jobbra. Csak egy gesztus, hogy látom a mögöttem jövőt, mindjárt kimegyek. Nem is villogta/dudálta le senki a hajamat. (mondjuk nincs is sok hajam :) Nem autófüggő a prosztó vezetés. Attól függ, hogy mennyire tudunk együttműködni a többiekkel, mennyire tudunk alkalmazkodni hozzájuk.
Ezt kéne reklámozni, nem ezt a "valósítsd meg önmagad", "urald a világot", "mutasd meg mit tudsz" életérzést. Sajnos a média ezt nyomja mindenhol, és félve gondolok arra, hogy az idén már olyanok is jogsit szerezhetnek akik 1990-ben születtek...
Szakadó eső, M3, látótávolság kb 50 méter, 60nal megyünk. Okos rendőrök a belső sávban helyszínelnek, de szemmel láthatóan nem azon dolgoznak, hogy a két egymásba koccant járművet letakarítsák az út közepéről. Gondolom az eső végét várták, hogy körberajzolhassák krétával. Vagy hadd gyűljön még pár.
A lámpánál látom az okot. Nissan Micra középkorú Önkormányzati Ügyintéző típusú nő a sofőr. Mellette középkorú "férfi"? Ülnek a kocsiban.
Át biccentek, Mizu...?
Segítene félre tolni? Lámpa piros. Miért ne? Kiszállok. Mindhárman hátul állunk!!! Én erőlködés nélkül tolom. !!???? Álljon meg a menet ki kormányoz??? Kormányzár bekattan. Ja ?! Na viszlát !!
Az Árpád híd belső sávjában elromlik egy autó. A paraszt ott üldögél az autóban várja a mentést közben meg feltorlódik a sor úgy, hogy kb az Auchantól végig 1-es- 2-esben lehet araszolni. 30-40 perc alatt.
A másik fele amikor két-három autó egymásba koccan nagy baj nincs minden jármű működő képes! És ott a belső sávban töltögetik a betétlapot vagy bent ülnek az autóban és várják a rendőrt. Pedig ha tudnák, hogy a rendőr mindig a hátulról érkezőt kiáltja ki vétkes félnek!
Világítás témakörhöz: szerintem egy időben rosszabb volt, amikor tele voltak az utcák rosszul kivilágított kocsikkal. Most már nem olyan feltűnő. Ausztriában és elég sok félszemű autót láttam ehhez képest most hétvégén. És nem öreg kocsik voltak, hanem sokszor hamar égnek ki új kocsik lámpái és nehéz cserélni őket. A totalcar-on épp ma jelent meg egy cikk ezzel kapcsolatban.
Én eléggé "háklis" vagyok világítás ügyben, igyekszem egyből cserélni, persze nem sötétben és nem esőben. Nekem meg egy megszokott mozdulat már lámpát kapcsolni motor indítás után.
Remélem, nem egy új piros VW Polód van. Mert az tényleg halálosan felidegesített.
Sötétben ment világítás nélkül. Mutatom neki a táblát:Kapcsold fel a világítást!
Átnéz és nevet.
Milyen emberek vannak táblát is készítenek.. hahahahaha...
És nem kapcsolja fel a világítást.
Mutatom a többi autót, hogy mindenki használja a világítást.
Csak nevet és láthatóan élvezi, hogy egyre jobban felidegesít.
Na ilyen esetekben szokták felindulásból megölni a másikat egy kis semmiségért.
Még percekig remegtem az idegtől.
Csináltam egy statisztikát:
Ki az aki nem kapcsolja fel a világítást!
Nők ( nem is tudják hogy kettőt kell kapcsolni a kapcsolón, ezért helyzetjelzővel
mennek. Amúgy is szarul vezetnek.Viszont cserébe több dolgot is tudnak egyszerre
vezetni és telefonálni és sminkelni stb.
Kispolszkisok csak helyzetjelzővel(a dinamó nem tölt eleget alapjáraton és tompítottal hamar lemerül az akku)
Kalapos vén szivarok (amikor ők jártak tanfolyamra még nem volt kötelező és nem volt ennyi autó)
Melósok reggel munkába menet céges autóval 3-5 fővel(még alszanak, tükröt sem nézik andalognak a belső sávban)
BKV buszsofőrök (1-2) (csak az utastér világítás megy a buszon)
Nagy Májerek (telefon egyfojtában a fülön,(persze a blútuszra már nem fussa)indexet nem használnak mert van kakaó a kocsiban és a világítás sem kötelező nekik. Ha szólni mersz rádhúzzák a kormányt vagy le se sz.rnak mert annyira telefonálnak.Meg, nehogy mááá!!
Kisköcsögök világítás helyett kék LED-el, mert annyira menő a kék LED! Megéri !!!
BMW tulajok helyzetjelzővel, mert jól néz ki a két kőr sziluet (tényleg jól néz ki)
Na de mégis!!! Uraim!!
A lehető legrosszabb autós oktató tanulóval vagy szólóban. Milyen példát mutatnak?
Jól p.c.án kéne rugni őket!
Van itt Szentendrén egy Merci A klass-os oktató? Mindíg világítás nélkül és előre húzott üléssel.
Ez ugyan nem az "Autós szégyentábla" de annyit ide jegyzek, hogy: néha halálra röhögöm magam azon, ahogy milyen idegbetegek tudnak lenni jó magyarjaink az utakon.
Ja, csak amíg nincs meg a hely egy egyirányú utcában, akkor nem teszem ki jobbra az indexet, ha közben éppen balra találok helyet, az sokkal rosszabb és veszélyesebb. Amikor megtalálom a helyet, akkor természetesen indexelek. Csak sajnos néha ilyenkor is van néha dudálós türelmetlen. De nem tudom, ő sosem parkol le ilyen utcában?:O Van nálam is, hogy sietek és felbosszant kicsit, hogy feltart, de ilyenkor gyorsan átfut az agyamon, hogy ezekre a szűk helyekre tényleg be kell állni, nem érek el semmit a dudálással, megvárom, míg behúzza a kocsi farát/orrát és megyek tovább, ennyi.
Ha az utánnam jövő autó túl közel jön hozzám és várhatóan nem fog tudni megállni még a sárgán is átmegyek inkább. Amúgy is minden intenzív fékezésnél nézem a tükörben a mögöttem érkező autót. És úgy fékezem meg a kocsit ha lehetőség van rá, hogy még kb 1 métert tudjak gurulni ha kell.
Jókat írtál és egyetértek, de hozzátenném a parkoló keresésnél én ki szoktam tenni az indexet jobbra ezzel jelezve hogy nem tesze-tosza f..sz vagyok hanem parkolni szeretnék.
Írnék én is. Autópályák, egyéb többsávos utak. Gyorsítósáv. Be akarsz sorolni. hogy történik más országokban? Jön vki a gyorsítósávban, ha van helyem, behúzódok egy sávot, lassítanom sem kell és őneki sem kell. Mindenkinek jobb így. Itt meg nyomja a külsőben a barom, hiába lenne helye, nem megy be, a gyorsítósávban meg lehet satuzni. Én erre is próbálok figyelni.
Gyalogosra, zebrára figyelek, kerékpárutak keresztezésénél. BKV, Volán járműveket, ha tudom elengedem. Mindig udvariasak és megköszönik, máskor ők engednek. Sokszor ilyen esetben mögöttem dudálnak. Dudáljanak csak, köcsögök.
Más: szűk belvárosi utcákban ne várják már el tőlem, hogy 70-nel söpörve találjak parkolóhelyet. Igenis el kell viselni, ha valaki lassít, mert keres és talál helyet. Dohány utcában szinte mindig dudálnak.
Ahh, tábla mutogatás... Mi egy 'országúton 90!' feliratú táblát szeretnénk mindig bemutatni, mert sokszor még új, korszerű autókkal sem sikerül ezt a sebességet elérni, tartani. A legjobb verzió,amikor hegyen-völgyön, lakott területen kívül-belül egyaránt 80-al megy az ember. A másik meglátásom, hogy sokan nem ismerik a motorféket, rengeteget villogtatják a féklámpát, még ott is, ahol egy sima gázelvétel elég lenne. Szóval sokan tudják nyomni a gázt, de kanyarodni... Ja, és a másik, egyre terjedő bunkóság: szaporodnak a körforgalmak, ami egyrészt jó, mert kevésbé balesetveszélyes mint egy kereszteződés, de ugyanakkor lelassítja a forgalmat is, mert a sok bunkó nem képes indexelni, amikor elhagyja a körforgalmat. Szegény luzer ember meg csak áll, és füstöl magában, hogy nna, itt is kimehettem volna... Na, egyelőre befejezem, de volna még:-)