Keresés

Részletes keresés

6Boci Creative Commons License 2019.11.01 -1 1 1181

Nos, a Biblia konkrétan nem beszél titkos ezotérikus társaságokról de titkokról és ezotériáról igen. Minden amit cselekszünk Isten előtt teljesen nyilvánvaló és végül ki fog derülni.

 

Luk. 12,2 Mert nincs oly rejtett dolog, mely napfényre ne jőne; és oly titok, mely ki ne tudódnék.

 

A Biblia elsősorban országokkal, városokkal és népekkel valamint vezetőikkel foglalkozik, sokszor szimbólumokkal helyettesítve ezeket, amiket meg is magyaráz. Például Izrael a fügefa.

 

 

Az ezotéria Istennek nem tetsző dolog, pont mint a bálványimádás. Erről eléggé egyértelműen fogalmaz a Biblia:

 

5Móz. 18,10 Ne találtassék te közötted, aki az ő fiát vagy leányát átvigye a tűzön, se jövendőmondó, se igéző, se jegymagyarázó, se varázsló;

11 Se bűbájos, se ördöngősöktől tudakozó, se titok-fejtő, se halottidéző;
12 Mert mind útálja az Úr, aki ezeket míveli, és ez ilyen útálatosságokért űzi ki őket az Úr, a te Istened te előled.

 

2Kir. 17,16 És elhagyták az Úrnak, az ő Istenöknek minden parancsolatját, és öntött képeket csináltak magoknak, két borjút és készítettek Aserát, és meghajlottak az ég minden seregei előtt, és a Baált tisztelték.

17 És átvitték fiaikat és leányaikat a tűzön, jövendőket mondtak és varázslást űztek, és magokat teljesen eladták a bűnnek az Úr bosszantására.

 

2Kir. 33,6 És fiait átvitte a tűzön a Hinnom fiának völgyében; és az időnek forgására ügyelt, jövendőmondásokat, varázslásokat és szemfényvesztéseket űzött, ördöngösöket és jövendőmondókat szerzett, és sok gonoszságot cselekedett az Úr szemei előtt, hogy őt haragra indítaná.

 

Ézsa. 8,19 És ha ezt mondják tinéktek: Tudakozzatok a halottidézőktől és a jövendőmondóktól, akik sipognak és suttognak: hát nem Istenétől tudakozik-é a nép? az élőkért a holtaktól kell-é tudakozni?

 

Isten régen büntette az ilyen dolgokat, de jelenleg a sátán/lucifer uralkodik a földön, a jelenkort a Biblia a pogányok idejének hívja, ezért is van sok ezotéria.

Luk. 21,24 És elhullanak fegyvernek éle által, és fogva vitetnek minden pogányok közé; és Jeruzsálem megtapodtatik a pogányoktól, míglen betelik a pogányok ideje.

Luvifer bukásával az ilyen társaságoknak is vége lesz.

 

Egyébként a lélek témára visszatérve, mikor már meghalt Sámual próféta és Saulnak (Izrael első királyának) nem válaszolt az Isten, ő halottidézőhöz fordult aki előhívta neki Sámuel lelkét:

 

Sám. 28,7 Akkor monda Saul az ő szolgáinak: Keressetek nékem egy halottidéző asszonyt, hogy elmenjek hozzá, és megkérdezzem őt. Szolgái pedig mondának néki: Ímé, Endorban van egy halottidéző asszony.

11 Monda azért az asszony: Kit idézzek fel néked? És ő monda: Sámuelt idézd fel nékem.

15 Sámuel pedig monda Saulnak: Miért háborgattál, hogy felidéztettél engemet? És felele Saul: Igen nagy szorultságban vagyok; a Filiszteusok hadakoznak ellenem, az Isten pedig eltávozék tőlem, és nem felel már nékem sem próféták által, sem álomlátás által; azért hívtalak téged, hogy megmondjad nékem, mit kelljen cselekednem?

Előzmény: hiper fizikus (1180)
hiper fizikus Creative Commons License 2019.11.01 0 0 1180

Nick 6Boci hoz:

Mit ír a biblia a titkos, ezotérikus társaság félékről ?

rhénai Creative Commons License 2015.12.23 0 0 1179

Egyikünk sem lehet teljesen bizonyos hogy helyesen értelmezte a Bibliát.

Mondjuk együtt : nem tudom,nem biztos,még dolgozok rajta !

Erdéj Creative Commons License 2015.12.23 0 0 1178

"2. Az említett példabeszédben az olaj az Általam, Jézus által bennetek élő, égő szeretet. A balgák azért is balgák voltak, mert olyasmit kértek másoktól, ami át nem adható. Senki nem képes másoknak „átadni” szeretetét. A szeretet mindig azonos az egyén jó szándékú döntésével. Azt meg lehet, meg is kell tanulnotok, de le nem mondhattok róla mások érdekében."

 

http://www.web-hang.hu/hangdb/index.php?p=kereso&hol=ckv&mit=balga&id=3984#lev

 

Ne kételkedj Jézusban! Kételkedj magadban, mert ha nem ismered Jézus észjárását, nem ismered fel mondandóját, annak értelmét, és akaratát!

Előzmény: Paleokrites (1176)
selay Creative Commons License 2009.08.06 0 0 1177
Csak magamat ismételhetem. Mindkét igehelyen másról szól a tanítás.
A Máté 23-ban a felkészülésről az I országára (menyegzőre), ezért itt a szüzek nem a menyasszonyt, hanem a keresztények felkészültségi állapotát példázzák.
Ezért a hangsúly itt az "okosak" és "balgák" közötti--->tehát a felkészültségbeli különbségen, magán a menyegzőn/I országába való belépésen van.
Itt a szüzek, ha úgy tetszik az egész keresztény világot jelképezik. A keresztények között is vannak, akik nagy hangsúlyt fektetnek a valódi, szívbeli, őszinte hitre, amit kizárólag a Szent Szellem erejével lehet megélni.
Ők az okos szüzek, akik gondot fektetnek az olaj beszerzésére.

Azután léteznek a látszatkeresztények, akiknek a külsőségek, un.vallásoskodások a fontosak, akik szájukkal hívőnek mondják magukat, de a szívük távol van az Úrtól, és inkább a világ örömeit, javait keresik. Magyarán: semmilyen közösségük nincs I Lelkével.
Ők a balga szüzek, akik nem gondoskodtak olajról, még amikor hallották a kiáltást: Íme a vőlegény! (értsd: értesültek az Igéből arról a tényről, hogy Jézus visszajön, akkor sem az Árusokhoz=Atyához mentek Szentlélekért, hanem emberekhez fordultak ahhoz, hogy I országába bejussanak.)

Jézus megmondta:
"Nem mindenki, aki azt mondja Uram, uram, megy be a mennyek országába"
(szabadon idézve)

Tehát nem a szavakon van a hangsúly(balga szüzek), hanem azokon a cselekedeteken, amelyek azért kedvesek az Úr előtt, mert nem emberi okoskodásból, hanem a Szent Szellem vezetéséből fakadnak.(okos szüzek)

Ezen az igehelyen ezért nincs szó menyasszonyról.
Más helyeken tanít az Ige a menyasszonyról, pld az Efezus 5-ben, ahol az Egyházat jelképezi.
Előzmény: Giuseppe Puzzola (1175)
Paleokrites Creative Commons License 2009.08.06 0 0 1176
" Az Ef. -ban leírt példázat Jézus és az egyház kapcsolatát a házassághoz hasonlítja. Férj-feleség is szerepel itt. "

Ez úgy undorító, ahogyan csak gondolatban megfordul!

" A Máté 23-ban nincs szó a menyasszonyról! Nézd csak meg! Szó van a Vőlegényről, ő Jézus. És szó van az esküvői előkészületekről. Ezekhez tartoznak a szüzek, akik a vőlegény elé mennek, hogy a menyasszonyhoz kísérjék! "

Nos, felmerül egy két kérdés, miért pont szüzekhez hasonlatos a mennyek országa?

Jézus, ha önmagára gondolt, mint vőlegény, eléggé morbit is lett volna, hisz ez egy tanpéldázat, aminek nemhogy az értelme homályos....., hanem még visszás is!!

" Öt pedig közülök eszes vala, és öt bolond. "

Jézus tanítja a népet, " Én pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, a ki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül, méltó az ítéletre: a ki pedig azt mondja az ő atyjafiának: Ráka, méltó a főtörvényszékre: a ki pedig ezt mondja: Bolond, méltó a gyehenna tüzére. "

Elmélyedhetünk igazán a keresztény teológiai dogmairodalom íráselemzéseiben..... és feltehetjük a kérdést......., mi van?

Okos az, aki nem segít a másikon?

A lámpás mellett nem fér el két személy?

Bolond az, aki nem előrelátó, nem jut eszébe, hogy több olajat vigyen, ezért meg kell ítélni, hogy hülye?

Jézus valóban ezt a példázatot mondta, biztos, hogy Jézustól származik ez a tanmese?

Mert szívessen kielemzem, akár ellene is, hogy mennyire nincs igaza a vőlegénynek, bárminémű messzemenő végkövetkeztetést vonva is le némely teológia!

Mert ha a hitet Isten munkálja, és ezzel egyetemben szinte mindent...., akkor a bolond szüzek valójában egy kirekesztő, elutasító ítélkezés áldozatai, ehhez józan észre sincs szükség, hogy felfogja valaki!
Előzmény: selay (1174)
Giuseppe Puzzola Creative Commons License 2009.08.06 0 0 1175
Akkor már csak az a kérdés, ki a menyasszony és kik a szüzek?
Előzmény: selay (1174)
selay Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1174
Csakis és kizárólag az adott példákban állnak meg a példa szereplői. Egyiket nem lehet a másikkal összecserélni.
Az Ef. -ban leírt példázat Jézus és az egyház kapcsolatát a házassághoz hasonlítja. Férj-feleség is szerepel itt.
A Máté 23-ban nincs szó a menyasszonyról! Nézd csak meg! Szó van a Vőlegényről, ő Jézus. És szó van az esküvői előkészületekről. Ezekhez tartoznak a szüzek, akik a vőlegény elé mennek, hogy a menyasszonyhoz kísérjék! Nem ők a menyasszony itt! (Ezek csak példák, ne felejtsd el!)
DE ebben a példában az : Az esküvőn ki vesz részt? A vőlegény, és mindazok, akik a lámpásukban levő elégséges olajjal bebocsáttatást nyertek.
Ide is illik: "Sokan vannak a hivatalosak, de kevesen a választottak." Itt is kimaradtak egyesek, ahogyan a balga szüzek is csak a kapuig jutottak.
Sok mindent lehetne még erről írni, de inkább kérdezzél.
Előzmény: Giuseppe Puzzola (1171)
Giuseppe Puzzola Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1173
Hát ez nekem bizony még nem tiszta. Értem, hogy nem ugyanarról beszél, de valahogy akkor se áll össze a kép.

Olyan bonyolult ez.
Előzmény: selay (1172)
selay Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1172
Olajat tartalékolni úgy lehet, hogy folyaatosan kapcsolatban kell lenni az "olajkúttal"(SZSZ) .
Elolvastad az 1616-ot? (Fentebb bemásoltam e topikba is)
Ez a példa nem arról szól, amit te feltételezel, ezért nem érthető.
Az Ef.5;7. NEM arról szól, mint a Máté 25;1-13.
Az Ef.-ban a megszentelődésről van szó, a Mátéban pedig arról a felelősségről, hogy hogyan gazdálkodom azzal a kinccsel(olaj), ami sáfárként rám bízatott. Ezért van itt szó a felelősség elbírálásáról, nevezetesen, hogy akiknek nem volt olajuk kinn maradnak.
Bár az Ef-ban is a Szenlélek munkájáról ír, de a kettő közötti különbség ott van, hogy az egyik(Ef.) elmondja, ismerteti velünk amit az Úr tesz Szentlelke által az egyházzal, megtisztítja pld., a Mátéban pedig emberi szemszögből vizsgálja(tatja) a kérdést, mégpedig a felelősségre tekintettel. Ezt bizonyítja a szövegkörnyezet is. A Máté25;14- ahol szintén további példákat mond az Úr a felelősségről.
A Biblia nem összevissza beszélő könyv. A Máté idézett részeiben az Úr a számon kérhetőségről tanított, szemben az Efezusi 5-tel, ahol "csupán" ismereteket közöl a Szentlélek egyházzal kapcsolatos munkájáról.
Előzmény: Giuseppe Puzzola (1170)
Giuseppe Puzzola Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1171
Jaj,most megint megbonyolítottad. Most akkor a menyasszony és a szüzek kik?
Előzmény: selay (1169)
Giuseppe Puzzola Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1170
No, akkor megkísérlem pontosítani a kérdésemet. Van egyszer az, hogy a 10 szűz közül 5 kimarad, és csók. Eddig oké. Mondjuk ebből is következik egy kérdésem, hogy hogy lehet nem kimaradni, azaz hogy lehet olajat tartalékolni?

A fő kérdésem azonban nem ez, hanem az, hogy maradhatnak ezek ki, mikor elvileg legalábbis itt valami szeplőtelenítésről kéne, hogy szó legyen. Ide is bemásolom, amit a másikba:

Ef 5,27
Hogy majd Önmaga elébe állítsa dicsőségben az egyházat, úgy hogy azon ne legyen szeplő, vagy sömörgözés, vagy valami afféle; hanem hogy legyen szent és feddhetetlen.

Ez a dicsőséges és szeplőtelen egyház hogy egyeztethető össze az 5 balga szűzzel? És még inkább az elalvással? Vagy amíg alszanak, addig nem tudnak szeplősödni? Mondjuk az lehet, de dicsőségesedni se. És hát most a vőlegény érkezése előtt akkor alvás van, vagy szeplőtelenítés?

Ja, és mi az az alvás tulajdonképpen?
selay Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1169
Én is itt vagyok. Az érthetőbbség kedvéért idemásolom az előzményeket az Igehirdetések topikból:

1597:"felteszek egy kérdést a 10 szűzről szóló példázattal kapcsolatban. Ki az 5, aki nem megy be Jézussal?"

1598:"Először is a szüzek a világtól elkülönülteket, elkülönítetteket jelentik, akik kimennek a Vőlegény fogadására, tehát nem egyhelyben ücsörögnek. Feladatuk, hogy világítsanak, mint égő szövétnek.(2.Kor.11;2.) De mivel? Olajjal, ami a Bibliában a Szent Szellemet jelképezi. 5 szűz okos, van olajuk a lámpásukban, ők a Krisztusban őszintén hívőket, a valódi keresztényeket jelképezik.
Az 5 balga szűz nem, hogy nem törődött azzal, hogy kifogyott az olaj, hanem ráadásul ennek pótlására is célt tévesztettek, nem az Úrtól, hanem emberektől vártak segítséget.Ők a látszathívők, a vallásos világ, akik olaj nélkül igyekeznek világítani.Ők a világ szemében lehetnek jó keresztények, tele magasztos célokkal, de az Úr a szíveket vizsgálja. Isten előtt csak az érték, amit "Krisztus cselekszik bennem." Ez pedig a Szent Szellem olaja nélkül nem megy.
Különösen érdekes a példázatban szvsz az, hogy nem az számít az Úr előtt, hogy elaludtak! Lámcsak Jézus szeret minket, megérti, hogy néha megfáradunk. Ámde az olaj hiánya nem menthető semmivel, hiszen Jézus megmondta: "nálam nélkül semmit sem cselekedhettek". Ez pedig a mentőkötél bemutatása, és nem fenyegetés.
Szvsz. ez miatt nem mehettek be a balga szüzek a menyegzőre, mivel megvetették az Úr szavait."

1599:" De miért aludtak el? És míg az 5 balga olajért futott, kizárattak. Na de hova futottak olajért, amikor a többi már ott tolongott a kapuban?

És van 1 még rázósabb kérdésem. :)

Itt arról van szó, ugye, hogy elaludtak a szűzek, egytől egyig.
Máshol meg ezt olvasom: Ef 5,27
Hogy majd Önmaga elébe állítsa dicsőségben az egyházat, úgy hogy azon ne legyen szeplő, vagy sömörgözés, vagy valami afféle; hanem hogy legyen szent és feddhetetlen.

Nekem ez a 2 sehogy nem jön össze. Akkor most elalvás van, vagy szeplőtlenítés? "

1616:"Szvsz hiba lenne ebbe az egy példázatba olyasmit beleszuszakolni, amit Jézus nem mondott, vagy láttatott. Bármennyire is szűzekről van szó itt, ebben a történetben nem a menyegzőn van a hangsúly. Itt a szűzek nem a menyasszonyt jelképezik. Ez okoz igen sok zavart az értelmezésben.

Jézus példázatai teljességgel pontosak!
Ő ebben a történetben a menyegzőre készülésről tanít, és nem magáról a menyegzőről.

Szokás volt Izraelben, hogy a menyegző napján lányok mentek lámpásokkal a vőlegény elé, hogy őt a menyasszonyhoz kísérjék. Ezt a képet látjuk, és csak ezt. Magáról a menyegzőről nem esik itt szó.Szemben az Ef. 5,7-tel, ahol viszont kifejezetten a menyasszonyról olvashatunk.
A fentiek értelmében a vőlegényt váró szűzek elaludhattak, mivel késett, de a lámpásaik olajjal feltöltve, indulásra kész kellett volna legyen. Az én olvasatomban itt a felelősségről, éberségről van szó. Ebből megbukott 5 balga szűz. A menyasszony szeplőtlen(ített)sége nem itt van tárgyalva.:-)
Előzmény: Giuseppe Puzzola (1168)
Giuseppe Puzzola Creative Commons License 2009.08.05 0 0 1168
Hoppá, megtaláltam. :)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2009.05.23 0 0 1167
Nem vagyok ingerült, csak kíváncsi voltam a reakciódra. Bocs.
Előzmény: selay (1166)
selay Creative Commons License 2009.05.22 0 0 1166
Nem igazán értem, miért vagy kissé ingerült?
Ez a topik kérdéseknek ad helyet, mégpedig a Biblia szövegéből. Nem történelmi témájú könyvekre, meg apokrifekre való hivatkozást kellene itt ellenérvként felhozni. Szvsz. Ezzel nem tagadom azok fontosságát, de egy bibliai vitában való létjogosultságukat igen.
Előzmény: Kováts Gábor János (1165)
Kováts Gábor János Creative Commons License 2009.05.21 0 0 1165
Én is ideértem, és azt látom mennyi félkegyelmű irogat még mindig hülyeségeket.

Jó példa erre, hogy Jézus után egy évszázaddal ezt a verset az akkori nagy felszabadítóra értelmezték.

Talán ideje lenne történelemi könyveket is olvasgatni.

Seth fiai a pogányok, akik egy akkori apokrifon alapján azonosíthatók.

Nem csak egy könyv létezik és féleszű, dadogó tanítók…

Előzmény: selay (1164)
selay Creative Commons License 2009.05.18 0 0 1164
Most értem csak e topikba, és nem tudom megállni megjegyzés nékül. A 4.Mózes 24 beli idézet:
"Látom öt, de nem most; nézem öt, de nem közel. Csillag származik Jákóbból, és királyi pálcza támad Izráelböl; és általveri Moábnak oldalait, és összetöri Sethnek minden fiait." ----> ez Jézus Krisztusról szóló prófécia, mégpedig az Ő győztes voltát kiemelve.
Azt nagyon jól látod, hogy Seth összes fia az emberiség, s annak ádámi, romlott, óemberi természete miatt összetöretés vár rá.
Jézusnak először szolgai állapotban, vérével kellett váltságdíjat fizetnie az emberiséget fogságban tartó evilág fejedelmének, a Sátánnak. De második eljövetele a győztes király dicsőségében történik majd.
A bibliai jövendölések sokszor egész korszakokat fognak át.
Előzmény: darlan (1161)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.05 0 0 1163
Pavlov3 Creative Commons License 2008.12.27 0 0 1162
Úgy vettem észre a Biblia nagyon következetes nevekben, nincs két egyforma (vagy rögtön hozzá van rendelve kinek a fia).

Ha Sethről van szó, akkor 99% hogy Ádám fiáról van szó, hacsak az adott fejezetben ahol írják a jóslatot (vagy annak szűk környezetében) nincs másik.

Amúgy az Özönvíz nem pusztított el mindent. Ennek legeslegfőbbb bizonyítéka, hogy mind az Özönvíz előtt, mind utána voltak óriások.

Egy másik dlog, hogy úgytűnik figyelmes olvasás után, hogy adott törzsek adott pátriárka törvényeit követik, így nincs egységes zsidó nép. Ehhez járul csemegeként, hogy Mózes népe valójában Ehnaton fáraó egyiptomiai, nem pedig valódi zsidók.

Nekem úgytűni, Ábrahámma vége az eredeti zsidó hagyományoknak, és Jákób után a szöveg átvált egy mitológikus írásba rendes feljegyzés helyett (Mózes 1. könyvéről beszélek, a másodikig még nem jutottam el úgy hogy értettem is volna mit olvasok).
Előzmény: darlan (1161)
darlan Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1161
Mózes 4. könyve 24. fejezetében Bálám jóslatában ez áll:

Látom öt, de nem most; nézem öt, de nem közel. Csillag származik Jákóbból, és királyi pálcza támad Izráelböl; és általveri Moábnak oldalait, és összetöri Sethnek minden fiait.

Ki ez a Seth? Az egész Bibliában egyetlen másik helyen találkoztam vele. Ádám fia. Töle származott Noé, és mivel a vízözön miatt csak Noé utódai maradtak fenn, így minden ember egyben Seth fia is, így viszont a jövendölésnek nem volna értelme.

Ezek szerint ez valószínüleg egy másik Seth, de akkor miért nincs bemutatva? Vagy mégiscsak szerepel valahol?
sancdan Creative Commons License 2008.01.19 0 0 1160
Egyetértek. És Sodomát sem pusztította volna el, ha egyetlen igaz ember lett volna a városban. De amikor bement a két angyal (emberi formában), hogy kimentse Lótot és a családját, a város férfiai!! reggelig ültek a küszöbön, hogy megerőszakolhassák az angyalokat. Mikor megvakultak még akkor is. Akkor elképzelhetjük, hogy milyen állapotok uralkodtak abban a városban.
Előzmény: villjozsi (1159)
villjozsi Creative Commons License 2008.01.18 0 0 1159
Isten nem gonosz és vérengző, ez abból is látszik, hogy amikor Jónás méltatlakodott, hogy Isten nem büntette meg Ninive lakóit. Isten válaszolt neki a tökkel /ha ismeritek ezt a részt/ Jónás szánta a tököt , miért ne szánta volna az Úr Ninivét ahol sok ember élt. Isten kegyelmes hagy időt, hogy az ember megtérjen ha nem akar akkor engedi a pusztítót, hogy pusztítson.
Előzmény: Tafkó Birgut (1156)
Erdéj Creative Commons License 2008.01.16 0 0 1158
Jézus megfogalmazta a jó cselekedet fogalmát, akkor a rossz annak ellenkezője, de lehet hogy tévedek!?
Előzmény: Tafkó Birgut (1156)
nazuna Creative Commons License 2007.04.26 0 0 1157
Ha valamivel szemben szkeptikus vagyok, az a józan észnek hitt fogalmi gondolkodás. Amiket ide írunk - bármiről is -, azok tulajdonképen csak tét nélküli szavak, ... a fórum - akárcsak az elme - sokmindent elbír, és egyetlen feladata, hogy a felül és jobboldalt olvasható reklámbannert minél többször elolvassuk. Az "okosok" és a "ostobák" egyaránt olvassák, amerikai szektavezérek, és európai tudós teológia professzorok, lelkészek, valamint az istenadta nép - azaz mi, én, te, és a szomszédod .... A gyermekien naív és hiszékeny amerikai átlagpolgár legendájával szemben minimum kételkedő vagyok, ha ezt egy korrupt feudalista és nyomorgó országból tesszük ... a magyar narancs jut eszembe róla, ami citromnak is zöld "de a miénk" ... ki van a seggünk, de legalább nem vagyunk hiszékenyek, és látjuk (látni véljük) mekkora szellemi gyermekhomokozóban gügyögnek a jenkik ... vallásilag is ... bezzeg mi a 170 bejegyzett egyházunkkal, amiből százféle keresztény ... Nem is tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek ezen ... hahaha. Szerintem a szomszéd bizonyos szavait idézni(?) akkor is MM-be ütköző durva személyeskedés, ha azt helyreigazítod. (Na, jól kimorogtam magam a hétvégére! :-)))
Előzmény: whyso (1148)
Tafkó Birgut Creative Commons License 2007.04.26 0 0 1156

Azt a részt is idézhetted volna a Bibliából, amikor a "gonosz, kegyetlen, vérengző" Isten megbocsát a pogány Ninive lakóinak, ám mégsem tetted. Vajon miért...?

 

"Lehet e vallásokat gonosz cselekedetekre uszító Istenre alapozni?"

 

Erre a kérdésre akkor lehet válaszolni, ha objektíven, tárgyilagosan, részrehajlás-, előítélet-, elfogultságmentesen definiálod a "gonosz cselekedetek" fogalmát...

 

 

Előzmény: whyso (1153)
actionman Creative Commons License 2007.04.25 0 0 1155
Ironia. Hallottal mar errol? A szomszedod meg meg a kozeleben sem jart, ezert javasoltam inkabb a lottot, hatha az bejon neki. Azon meg nem csodalkozom, hogy kritikat akarsz ellenem irni, mert ervelni azt nem tudsz/nem vagy hajlando. De legalabb neked is maradt valami elvezkedni. Azert szanlak egy kicsit....

ActionMan
Előzmény: whyso (1150)
Paleokrites Creative Commons License 2007.04.25 0 0 1154
Ezek részben legendák, kiszínezett szövegek....., egyféle történelmi irodalom.... és nem mindent kell szó szerint venni, ugyan úgy, ahogy a magyarok bejövetelét, avagy a honfoglalását...., hogy minden úgy történt, ahogyan az ma állítják az írások alapján.... :)
Előzmény: whyso (1153)
whyso Creative Commons License 2007.04.25 0 0 1153

Lehet a bibliai kinyilatkoztatott Istent józan ésszel elfogadni és tisztelni az Istenhívőknek?
Íme egy kis részlet a bibliai Isten gonoszságairól Jozsué könyve alapján:

1:1 És lõn Mózesnek, az Úr szolgájának halála után, szóla az Úr Józsuénak, a Nún fiának, Mózes szolgájának, mondván:
1:18 Mindenki, a ki ellene szegül a te szódnak, és nem hallgat a te beszédedre mindabban, a mit parancsolsz néki, megölettessék.
6:2 És monda az Úr Józsuénak: Lásd! kezedbe adtam Jérikhót és királyát a sereg vitézeivel [együtt.]
6:21 És teljesen kipusztítának mindent, a mi csak vala a városban, a férfitól az asszonyig, a gyermektõl az öregig, sõt az ökörig, juhig és a szamárig, fegyver élivel.
6:24 A várost pedig megégeték tûzzel, és mind azt, a mi benne vala; csakis az ezüstöt és aranyat és a réz- és vasedényeket rakták az Úr házának kincsei közé.
6:27 És vala az Úr Józsuéval, és lõn híre az egész földön.
7:5 És megölének közülök Ai férfiai mintegy harminczhat férfit, és üldözék õket a kaputól kezdve egész Sébarimig, és levágták õket a lejtõn. Azért megolvada a népnek szíve, és lõn olyanná, mint a víz.
7:10 És monda az Úr Józsuénak: Kelj fel! Miért is borulsz te arczra?
7:11 Vétkezett Izráel, és általhágták szövetségemet is, a melyet rendeltem nékik, mert elvettek a teljesen [nékem] szentelt dolgokból is, és loptak is és hazudtak is, és edényeik közé is dugdostak.
7:15 És lészen, hogy a ki az [Istennek] szentelt dologban bûnösnek találtatik, tûzzel égettessék meg, õ és mindene, a mije van, mivelhogy megszegte az Úrnak szövetségét, és mivel alávaló dolgot cselekedett Izráelben.
7:24 Józsué pedig fogá Ákánt, a Zéra fiát, az ezüstöt, a köntöst és az aranyvesszõt, az õ fiait és leányait, az õ ökreit, szamarait és juhait, sátorát és mindent, a mije vala, és vele lévén az egész Izráel is, vivék azokat Akor völgyébe.
7:25 És monda Józsué: Miért rontottál meg minket? Rontson meg téged e napon az Úr! És elborítá õt egész Izráel kövekkel, és megégeték õket tûzzel, miután megkövezték vala õket.
8:1 És monda az Úr Józsuénak: Ne félj és ne rettegj! Vedd magadhoz mind a fegyverfogható népet, és kelj fel és menj fel Aiba, meglásd: kezedbe adom Ainak királyát és az õ népét, városát és földét.
8:8 És ha majd beveszitek a várost, gyújtsátok fel a várost tûzzel. Az Úrnak szava szerint cselekedjetek, vigyázzatok, megparancsoltam néktek!
8:18 Az Úr pedig monda Józsuénak: Emeld fel a kopját, a mely kezedben van, Ai felé, mert kezedbe adom azt. És felemelé Józsué a kopját, a mely kezében vala, a város felé.
8:19 A lesben levõk pedig nagy hamarsággal felkelének helyökrõl, és a mint felemelte vala kezét, futásnak eredének, és bemenének a városba, és bevevék azt, és nagy hamarsággal tûzbe boríták a várost.
8:21 Józsué ugyanis és az egész Izráel látták vala, hogy a lesben levõk bevették a várost, és hogy a városnak füstje felszállott vala: visszafordulánakazért és vágák Ainak férfiait.
8:22 Amazok pedig a városból jövének ki ellenök, és így közben valának Izráelnek: ezek innen, amazok meg amonnan, és vágák õket mindaddig, a míg egy sem marada közülök élve, vagy a ki elszaladt volna.
8:23 Ainak királyát is elfogák élve, és elvivék õt Józsué elé.
8:24 Mikor pedig leöldösé Izráel Ainak minden lakosát a mezõn, a pusztában, a hol üldözték vala õket, és mikor mindnyájan elhullottak vala az utolsóig fegyver éle alatt: visszafordula az egész Izráel Ai ellen, és vágá azt fegyver élével.
8:25 Mindazok pedig, a kik e napon elhullottak, férfiak és asszonyok együtt, tizenkét ezeren valának; Ainak minden embere.
8:26 Józsué ugyanis nem voná vissza a kezét, a melyet a kopjával együtt felemelt vala, míglen megölék Ainak minden lakosát.
8:28 Ait pedig felgyujtatá Józsué és tevé örökkévaló kõhalommá, pusztassággá mind e napig.
8:29 Ainak királyát pedig felakasztá fára [és ott vala] estvéig; de naplementekor parancsolt Józsué, és levevék annak holttestét a fáról, és veték a város kapujának bejáratához, és nagy rakás követ hordának fölébe, mind e napig.
10:10 És megrettenté õket az Úr Izráel elõtt, és megveré õket Gibeonnál nagy vereséggel, és ûzé õket a Bethoronba vivõ úton, és vágá õket egészen Azekáig és Makkedáig.
10:11 Mikor pedig futnak vala õk Izráel elõtt a bethoroni lejtõn, az Úr nagy köveket hullata rájok az égbõl egész Azekáig, és meghalának. Többen valának, a kik a jégesõ kövei miatt haltak vala meg, mint azok, a kiket fegyverrel öltek meg Izráel fiai.
10:25 És monda nékik Józsué: Ne féljetek, és meg ne rettenjetek; legyetek bátrak és erõsek, mert ekképen cselekszik az Úr minden ellenségetekkel, a kik ellen ti hadakoztok.
10:26 Azután pedig megveré õket Józsué, és megölé õket, és felakasztatá õket öt fára, és felakasztva maradtak a fákon mind estvéig.
10:28 Makkedát is bevevé Józsué ugyanazon a napon, és fegyver élére hányá azt és annak királyát, és megölé õket és egy lelket sem engedett menekülni azokból, a melyek benne valának. Úgy cselekedék Makkedának királyával, a mint cselekedett vala Jérikhónak királyával.
10:32 És kezébe adá az Úr Izráelnek Lákist és bevevé azt másodnapon, és fegyver élére hányá azt, és minden lelket, a mely benne vala, egészen úgy, amint cselekedett vala Libnával.
10:35 És bevevék azt ugyanazon a napon, ésegyver élére hányák azt; és megöle minden lelket, fa mely benne vala, ugyanazon a napon, egészen úgy, amint cselekedett vala Lákissal.
10:37 És bevevék azt, és fegyver élére hányák azt, és annak királyát és minden városát, és egy lelket sem engede menekülni azokból, a melyek benne valának, egészen úgy, a mint cselekedett vala Eglonnal, elvesztvén azt és minden lelket, a mely benne vala.
10:39 És bevevé azt és annak királyát és minden városát, és fegyver élére hányá õket, és megölének minden lelket, a mely benne vala, nem hagyott menekülni valót. A miképen cselekedett vala Hebronnal, úgy cselekedék Debirrel és annak királyával, avagy a miképen Libnával és annak királyával cselekedett vala.
0:40 Megveré azért Józsué az egész földet; a hegységet és a déli vidéket, a síkságot és a lejtõket és mindazoknak királyait, menekülni valót sem hagyott; és megöle minden élõt, a mint megparancsolta vala az Úr, az Izráelnek Istene.
11:6 Ekkor monda az Úr Józsuénak: Ne félj tõlök, mert holnap ilyenkorra mindnyájokat átdöfötten vetem az Izráel elé; lovaikat bénítsd meg, szekereiket pedig égesd meg tûzzel.
11:8 És adá õket az Úr Izráelnek kezébe, és verék õket és ûzék õket egészen a nagy Sidonig és Miszrefót-Majimig, és Mispának völgyéig napkelet felé, és leverék õket annyira, hogy senki sem maradt közülök életben.
11:9 És úgy cselekedék velök Józsué, a mint megmondotta vala néki az Úr: az õ lovaikat megbénítá, szekereiket pedig tûzzel égeté el.
11:10 Majd visszafordula Józsué ugyanazon idõben és bevevé Hásort, királyát pedig fegyverrel megölé (Hásor ugyanis mindezeknek az országoknak feje volt az elõtt);
11:11 És levágának minden lelket, a mely benne vala, megölvén õket fegyver élével; nem maradt meg egy élõ sem; Hásort pedig tûzzel égeté meg.
11:12 És e királyoknak minden városát és minden királyukat is meghódoltatá Józsué, és megölé õket fegyver élével, kipusztítván õket, a mint megparancsolta vala Mózes, az Úrnak szolgája.
11:20 Mert az Úrtól volt az, hogy megkeményítvén szíveiket, haddal menjenek Izráel ellen, hogy eltörölje õket; hogy ne legyen nékik irgalom, hanem hogy elpusztítsa õket, a mint megparancsolta vala az Úr Mózesnek.

Kérdésem: Lehet e vallásokat gonosz cselekedetekre uszító Istenre alapozni?
A feleletet a bibliai tanításokra épülő vallások kritikátlan tanításai adják meg!
Paleokrites Creative Commons License 2007.04.25 0 0 1152
NEM!!!!!!
Előzmény: Dark Angyal (1151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!