"A Red Bull Air Race a világ legtehetségesebb pilótái között megrendezett izgalmas verseny, amely a gyorsaságra, a precízióra és a rátermettségre alapszik. A versenyt a repülésnek egy teljesen újfajta, a megszokottnál sokkal dinamikusabb módja jellemzi, amelyet "air racingnek", azaz "légi futamnak" neveztek el. A "légi futam" idestova negyedik alkalommal kerül megrendezésre, ezúttal tizenegy pilóta részvételével és kilenc nemzetközi helyszínnel."
Különleges fotó pályázatot hírdet a Veres Zoltan Airshows. A pályázaton az idei augusztus 20-ai vizi- és légiparádén Veres Zoltánról készült fotók versenyezhetnek.
A fődíj: egy közös mrepülés Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnokkal a gyúrói repülőtérről.
A pályamunkákat a sovegjarto@gmail.com email címre várjuk!!!!
Nem tudom mennyire olvastátok végig a topikot, de a red Bull Air Race megszűnt. Nem valószínű, hogy mostanában láthatsz ilyen versenyeket. Sajnos ez a szomorú igazság.
én nemtudok róla, hogy lenne, de erre ne vegyél mérget...
Ellenben egy kis online air race-es játékkal játszottam és nagyon nem egyszerű ez... Nézve olyan mintha autóval mennének bólyák között tehát nem tűnik túl nagy kihívásnak, de közben rengeteg dologra oda kell figyelni :S:S
Nwm a fenéket nem.. Mondjuk a TV-ből tény hogy kevésbé látni, de neten sok nagyon jó kis filmjük meg videójuk van, most például egy snowboardos ;)
Idén nem tudjátok jönnek hozzánk is??? Mert eddig még nem sikerült kijutnom, de most ráérnék és érdekel is a dolog...
Tv-ben amikor lehetőségem volt mindig megnéztem és személyszerint nekem nagyon bejön, mondjuk nehéz elképzelni, hogy élőben milyen lehetett gondolom csak egy kis része látszik és nem is tudni mindent olyan gyorsan hogy most akkor levitte/átvitte a bóját megkapta-e a pontot stb.. .:S No de majd kiderül :)
Jó, igényes versenyeket támogatnak, az biztos! Érthető is, hiszen egy ekkora cég nem adhatja akármihez a nevét.
A Red Bull AirRace-szel úgy vagyok, hogy bár szeretek mindent, ami a sebességgel kapcsolatos, sportfüggő vagyok, mindent megnézek vagy élőben vagy a tévében, illetve, ha módomban áll, ki is próbálom, ennek ellenére az airrace nem nagyon kötött le. Láttam kétszer élőben, s már az utóbbi 2 évben nem is mentem ki.
Ezt a céget nagyon megcsinálták, ma már csak annyi a dolguk, hogy ügyesen bánjanak a marketinggel.
A vicces reklámjaik nekem is hiányoznak, nagyon jók voltak. Nem is értem, miért nem adják mostanság.
elég jó rendezvényei vannak a Red Bullnak, én amiket eddig láttam azok nagyon látványosak voltak. Nem hiszem , hogy a profit miatt annyira szidni kéne őket, mert látszik, hogy profik és amibe munkát fektetnek abból legyen is haszon. Néha azt érzem, hogy annyi mindenben benne van a kezük, hogy az energiaitallal már nem is foglalkoznak, bár gondolom az egy igen nagy tőkét ad, hogy támogassanak ilyen rendezvényeket, meg sportolókat. Mégis nekem hiányoznak a vicces reklámjaik a tv-ben :) Kíváncsi vagyok, hogy a konkurencia mikor jut el erre a szintre, hogy ilyen igényes , vicces reklámokat csináljon. Az meg a másik, hogy a nyomukba sem érhet az energiaital ízének, mert nekem ezek a piros-kék színű italok eléggé fogkrém ízűek :D
"the project was stopped for good reasons. The project was way to risky for many reasons (flight safety/ crowd safety/ national and international aviation regulations etc etc). Mateschitz had to stop it - I bet he will NOT change his mind and start it again, plus the ALL employees of the Red Bull Air Race GmbH lost their jobs on 1st October 2010." Dirk Eckhardt/ Ex-Red Bull Air Race Aviation Project Manager
" the project was stopped for good reasons. The project was way to risky for many reasons (flight safety/ crowd safety/ national and international aviation regulations etc etc). Mateschitz had to stop it - I bet he will NOT change his mind and start it again, plus the ALL employees of the Red Bull Air Race GmbH lost their jobs on 1st October 2010."
Ebben a felállásban egyáltalán nem is vitatom, sőt az sem lepne meg, ha megütötte volna a milliárdot a bruttó bevétel, amiből persze valóban a külföldről jövő hányad az "értékesebb" jelen esetben.
Az viszont kétségtelen, hogy nem ez az egy hétvége fogja romlásba vinni a hotelszakmát sem idén, sem jövőre. Az olyan kritikákat sokkal fontosabbnak és jogosabbnak érzem, ami arról szól, hogy a Budapest-Plattensee-Puszta-Gulasch-Puli gépezet úgy általában kezd unalmassá, olykor élvezhetetlenné válni, miközben a konkurens városok - horribile dictu: komplett országok - gyakran jobban észnél vannak.
Ahogy írod, bor van jó máshol is. Sőt mi több, széplányok is akadnak, akár magyarok is... :)
Ilyen szemszögből nézve azt hiszem, hogy a RedBull és Budapest érdekei több ponton párhuzamban vannak: érdekes, profi, megbízható, minőségi programok és helyszínek kellenek a turista népnek.
Jelen állapot szerint úgy tűnik, mindkét félnek van mit reszelni ezen. Hogy a csiszolgatás eredményét össze tudják-e térben és időben egy pontra hozni, az viszont nyilván nekünk fontosabb. Ebben sincs vita. Szerintem... :)
Mivel az ehelyt igen offtopic volna, így nem fogom neked elmagyarázni mi a különbség az érv, a kijelentés, és a kérdés között. Egyébként is általános iskola alsó tagozat... :P
Ebben igazad van. Amit én látok, hogy a szálloda szövetség mindenért csak nyavalyogni tud ( elmaradt RBAR, tűzijáték elmaradása, kevés napsütés stb), de hogy alkalmazkodjon a jelenlegi piaci igényekhez az már nem megy. Mindenki csak sírni tud, de hogy valamit változtassanak, valami kreatívságot tegyenek az már smafu. Az új kormány nem kedveli a repülősportot. Nem támogatja a RBAR-t, valószínűleg nem lesz Kecskeméten repülőnap. Sírni lehet, de ez nem változtat semmin.
A legtöbb külföldi nem úgy jön, hogy pont csak ide 1-2000 km-ről. Hanem egy szabadságos kirándulás alatt útbe ejtse-e Budapestet, vagy egyből az Adriára menjen. Esetleg Bécsbe vagy Mostarba. Mert a nap ott is süt, a bor ott is finom.
Ezért kellene nekünk olyat nyújtani, amit máshol nem kap meg a pénzéért. Amit valahol el fog költeni. Kevesebbet mint tavaly, meg kevesebbet mint tavaly elött ez is biztos sajnos. De mégis.
Persze mindenki "vetít" amikor a pénzéről van szó. De ha a fele igaz közvetlenül, az is sok. Magyarország szintjén.
De a külföldi és a belföldi is tényleg nem keveset költ a szállodán kívül is.
Meg nem semmi az a pénz sem, amit a Red Bull szervezői a magyar alvállalkozóknak kifizetnek. A többszáz biztonsági őrtől a Tököli Reptér-ig mindenkinek. Ezek bére, a bérleti díjak szintén szerintem 2-300 miller nagyságú.
Mindent összevetve alulról nyaldossa a milliárdot az elmaradt bevétel. Oszt az állam is kicsit többet költött a maga rendezvényeire így.
S ezek csak a pénzben kifejezett negatív eredmények.
Olyan jó, hogy itt vagy nekünk te...hát mi lenne velünk nélküled??! ...Aki mindíg mindenről tudja a tuti frankót, mindenki kártyájába belelát (szállodások, redbullosok, nézők), aki szájából sosem fog elhangzani hogy "bocs fiúk ezt benéztem, tényleg nektek van igazatok ebben-és-ebben a kérdésben"!
:))) Szó nincs erről. Kicsit átolvasgattam a kommenteket, és meglepő módon pl. olyanokat írtak, hogy tessék több időt hagyni a szervezésre-tárgyalásra, meg hogy ez az egy hónappal előtte törlünk nem profi dolog, meg hogy kicsit sok volt a futamtörlés az elmúlt 3 évben.... stb.
De hát ezzel az érvrendszerrel nehéz azonosulni :))) Az igazán ütős érv az, hogy ne válaszolj :))))
Ha a kedves Isabelle csak azért nem jön Budapestre, mert nem lesz RBAR, akkor az elég nagy szegénységi bizonyítvány róla és ha még a barátait is lebeszéli az meg még inkább.
Különben áruld már el, miből következtetsz a kommentjéből, hogy Ő többet nem jön hazánkba és a barátait is lebeszéli hasonlóterveikről?
Sokadszori átolvasásra sem találom, hogy Isabelle melyik mondatban utal arra, hogy nem jön többé Magyarországra.
Meglepő módon viszont arra gyanakszik, hogy a RedBull elfüttyentett valamit a szervezésnél, és a továbbiakban nem kíváncsi rá.
Pl. mondjuk a Forma1-et rendesen előre szervezik és szerződik a helyszínekkel. Alighanem okkal. Talán most, hogy a RedBull is benne van az F1-ben, látja is ezt rendesen...
És milyen érdekes, hogy két dolgot rág át a RedBull a következő évi szünetben: a nagyobb biztonságot (ami persze csak az én felesleges hülyeségem) meg az előreszervezést+szerződést (amit valaki szintén felesleges hülyeségnek tartott, ha két verseny is elhasalt rajta).
Bocsánat: egy szóval nem írtam, hogy CSAK erre hivatkoznak, de most bizony nagy szájjal erre hivatkoznak. Mindenesetre ha vetted a fáradságot hogy elolvasd a cikkeket, kiválóan látható, hogy a Szállodaszövetség "kiáltványai" sokmindenre jók a valós információszerzést leszámítva.
Ugyanis elfelejtik megemlíteni, hogy a veszteségeik komoly részét saját maguk okozták, hogy a minőségi fejlesztés helyett orrba szájba mennyiséget fejlesztettek az utolsó pillanatokig (a válságban is!), most pedig hitelbedőlés és-vagy csőd szélén áll egy csomó hotel. Ezeket az infókat érdekes módon inkább gazdasági elemzők teszik közzé, a szövetség "nem vette észre", és nem kiabál erre, csak a csúnya válságra és gonosz döntéshozókra ...
Hadd feltételezzem, hogy a négyszáz milla Airrace-hoz kapcsolódó szállodaipari bevételkiesés is csak vetítés ebben a formában.
Ha valahol nagy bevételkiesés volt, az inkább közvetlen vendéglátóipari fogyasztás és közlekedési bevétel, amit a többszázezres, főképp egynapos kiruccanó magyar tömeg generált volna. Nem mindegy, hogy esti tüzijátékocska van Pest-Budán, vagy egész napos program. Ezt simán elhiszem. Meg azt is, hogy az a mínusz bőven elérhette a 400 milkót.
Bár úgy gondolom felesleges veled a vita, de itt egy példa: " Peter In your sorrow, you can cancel and get at least a little money back. I already paid for everything and I cant do anything now. I chose to spend four days in Hungary, in a hotel on the Danube to enjoy the race, instead of 15 days elsewhere. I will go to Hungary, I have not other choice. But one thing is sure, the Redbull races ended for me ... in Germany, Hungary or elsewhere. I will not take the risk again. Thank you to the organizers (who dont organize anything) for these holidays ruined!
Isabelle BRACQUEMOND 8:26 PM on July 20, 2010"
Isabelle nem tudja, hogy ki a felelős ezért. de nem is érdekli. De az biztos, hogy egyhamar nem látjuk itthon, és ha tudja a barátait is lebeszéli. (http://www.redbullairrace.com/cs/Satellite/en_air/Article/Champion-to-be-crowned-in-Germany-following-021242872555117)
Kérlek ne válaszolj. Nem tudok azonosulni az érvrendszereddel. :)
Senki nem mondta, hogy azon a 2-3000 turistán múlt az idegenforgalom deficitje.
De aki a szolgáltatásban dolgozik, az tudja milyen nehéz megszerezni és milyen könnyű elveszíteni a vendéget, ügyfelet. Az a fránya idegen most máshol töltötte, költötte idejét. Azt a kis dollárját.
Sok-sok kis lépésből lesz valamire való eredmény. A Sziget, az F1, kicsit a fesztiválok mind-mind tételek. Szerintem ezek egyike volt a RedBull Air Race is. Pláne aki egyébként se dúskál a javakban, annak kell még jobban megbecsülni a kis pár száz milliós bevételeket is.
Vajon New York milyen érdekből fizetett tízmillió dollár nagyságrendű pénzt, hogy a Szabadság-szobor mellett repkedjenek? Vagy London? Vagy a csóró arab?
Nyilvánvaló, hogy a turizmust nagyon súlyosan visszavetette a gazdasági világválság. Mindenhol.
Pont ezért kellett volna jobban megbecsülni ezeket a "kis" pénzeket is.
(Mondja ezt egy olyan, aki 20 éve önállóként dolgozik a szolgáltatásban.)
Ha tényleg ekkora a reklámértéke akkor idén miért van kevés turista? Tavaly és az elmúlt pár évben volt RBAR, így most hatalmas turista áradatnak kellene itt lennie Budapesten.:)
Te választottál már uticélt aszerint, hogy egy RedBull összefoglalóban láttad a várost/országot, vagy sem? Hány ember lehet az, aki jövőre azért nem jön, mert idén nem látta a tévében, vagy akár a helyszínen a versenyt Budapesten? Aztán meg jövőre sehol nem lesz verseny. Gondolom ez minden résztvevő ország turizmusát évekre hazavágja :)
Azt gondolom, hogy azt a szegmenst, aki csak a buli kedvéért jön ide, megfogja a Sziget és a Forma 1 is, nem az Airrace az amin áll vagy bukik az ilyenfajta turizmus jövője. Ettől függetlenül ilyen szemszögből én is örülnék, ha némi finomítás, okosítás után ismét lenne az országban verseny. Valószínűleg persze pont ugyanúgy nem megyek ki rá, mint a F1-re sem.... :)) De ez más téma.
Azért megnézném azt a napi 90-110ezres költést/fő/nap, amire hivatkoznak...
Maradjunk abban, hogy a Szállodaszövetség "szakszervezet" sok tagja recesszióban és meggondolatlan hiteltörlesztésekben vergődik, és most próbálja egy ilyen döntésre való hivatkozással hangosan hárítani a deficitet jó nagy számokkal. Ez pedig kb annyira tartozik ide, mint a metró... :)) Ezeket érdemes átböngészni:
Ráadásul ennek a bulinak volt egy komoly reklámértéke a nagyvilág felé is. Ami a jövő évi turistaforgalmat is érinti majd. Vagy vesznek százmilliókért reklámidőt a világ nagy média cégjeitől. Ami innen fog menni kifelé valutáért akkori árfolyamon.
Egyszer próbáld ki vállalkozóként mennyi marad meg pl. a 400 miller bevételből. He-he! (Ha tudsz olyan üzletet, ahol ennyiből 320-at hazavihetek, szólj. A túlvilágon is a lovad leszek)
Mert az alkalmazottak bérének nagyobb része is ott landol közvetlen vagy 1-2 áttélelen keresztül a zállamnál.
Tömören: ennyi NEM jött be az országba. Még attól is függetlenül, hova került volna utána. Ez nem az a kategória, mint mikor álllambácsi egyik zsebiből passzolja a másikba, ez effektív nincs.
De a RedBuli azért közvetlenül is legalább ennyit hagyott volna maga is itt.