Keresés

Részletes keresés

bado Creative Commons License 2006.11.18 0 0 226

Azért akarunk régi repülőgépeket (nem a topic témáját adó MOG-ra gondolok, valószínűleg ő már sohasem fog repülni, hanem minden más, repülőképessé tehető madárra) repülni látni, mert egy új gépet repülni látni teljesen hétköznepi dolog.

 

Ha egy B737, vagy A320 száll fel mondjuk Ferihegyről, a legtöbb esetben észre sem veszed. Szerény személyemnek pl.abszolút mindegy, hogy milyen mai masina 28C ülésében ülök (bár ezzel a véleményemmel valószínűleg többen a fanok közül vitába szállnának), de ha - mondjuk - egy Ju-52, vagy egy Connie fedélzetén repülhetnék, na az már igazi élmény volna.

 

Képzeld el, manapság már luxus bömös, magy merdzsó, stb. taxikkal is utazhatsz, ha van léd, neked is lehet. Nem nagy durranás. De sokan a lelküket is eladnák, ha lenne egy 60-as évek beli Skoda Octaviájuk, vagy ad abszurdum egy Moszkvics 403 (hogy csak a legfiatalabb old timereket említsem, amelyeket a magam korabeliek még az utcán láthattak minden nap.

 

A világ gazdagabbik (és repülésileg civilizáltabb) felén emberek hajlandóak eszeveszett vagyonokat, szabadidejüket teljes egészében és még sok mindent rááldozni arra, hogy egy Spitfire-t, Me 109-et, vagy Mustang-ot repülőképes állapotba hozzanak.

 

Számomra ihatatlan energiaitalt gyártó cég pedig egy kisebb flottát tart fent (persze reklámcélból) régi repülőkből, amelyek a világ több helyén (pl. nálunk Bp-en is) bemutatót tartanak.

 

Ezért aztán számomra teljesen érthetetlen a kérdésed, hogy tényleg repülni szeretnénk-e látni a régi gépeket. Igen, akarjuk.

 

Ugyancsak érelmezhetetlen számomra ez: Ezek a tipusok már fénykorukban is elavultnak számitottak. Fénykorukban, megalkotásuk idején a legtöbb ilyen eszköz modernnek számít ugyebár, csak az idő jelentős múlásával válik "elavulttá".

 

Az L-410 pedig egy csehszlovák gyártmányú, az Il-18-nál kb. 10-12-szer kisebb kéthajtóműves légcsavaros-gázturbinás repülőgép.

 

 

 

Itt van pl. egy.
Előzmény: Törölt nick (217)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.18 0 0 225
A "magyar módi" talán előbb-utóbb megváltozik. És nem lenne baj, ha maradna addigra restaurálni való.;-)

Pl ez a gép:

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=404629

mondjuk évente egyszer nálunk is előfordul.
Némelyik pl. AirFrance Airbus megirigyelhetné az állapotát.
Előzmény: Törölt nick (222)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 224

Hello V Gyuri,sajtos,nem tudom,mennyit repült ez a "Cserhalmi".Könyvében azt irta,több száz órát töltött malévosokkal,kapitányokkal,stuvikkal....

 

Többször repült /mint ujságiró/ezen tipussal/il-18/,többek között Algériába naposcsibét szállitottak.

 

Hogy még milyen tipusokkal repült,nem tudom,de több info lehet róla,ha rákeresel a "google'ban./Cserhalmi Imre:ki fog repülni/

 

ÜDV,Doki

 

 

Előzmény: Vgyuri (220)
BJani Creative Commons License 2006.11.18 0 0 223

ohh,köszönöm,akkor én ilyen "L-410"gépet kb 1hónapja láttam Jakabszálláson,mintha tolatott is volna!!!/szlovák lajstrommal/

 

Az OM-PGA volt?

Előzmény: Törölt nick (222)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 222

ohh,köszönöm,akkor én ilyen "L-410"gépet kb 1hónapja láttam Jakabszálláson,mintha tolatott is volna!!!/szlovák lajstrommal/

 

 

Tényleg szép dolog,hogy a jövönek meg akarjátok menteni az öreg gépeket.Szerintetek fog valaki,v valakik erre anyagilag is áldozni,vagy csak-magyar módon-vállveregetés/mi támogatunk mindenben../,együttérző bólogatás,igérgetésre fussa....?!

 

Tényleg fut még ezekből az "old timer",ekből??Gondolom néhány lepukkant afrikai,arab,régi Szovjet tagköztársaságban.

Előzmény: Airbus A320 (218)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.18 0 0 221
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=376940

Ez a "vas" sokkal öregebb mint az itt tárgyalt IL-18-as.
Számomra mégis mindig nagy öröm, repülni látni. És ez csak egy, itthoni példa.
Előzmény: Törölt nick (217)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.18 0 0 220

Ezek a tipusok már fénykorukban is elavultnak számitottak/olvastam Cserhalmi Imre:"ki fog repülni"c könyvében.../

 

Ez azért kissé kemény. Ki ez a Cserhalmi? Olyan sokezer órás kapitány, aki mindkét oldal gépeivel repült?

 

Előzmény: Törölt nick (217)
viricsi Creative Commons License 2006.11.18 0 0 219
Méghogy repülni látni?
Ezt 2006.május 11.-én fotóztam Ferihegyen. Öreg madár, nem vén madár. :))
Előzmény: Törölt nick (217)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 218

Az L-410 a LET L-410-es tipusú repülő "röviditése".

Pl.: http://www.planepictures.net/netshow.php?id=555453

 

Az IL-18-ast szivesen látnánk repülni ,mert egy nagyon régi repülő és az igazi repülőbarát minden régi/új gépet szeret látni repülni.

A topic a HA-MOG lajstromjelő MALÉV IL-18-asról szól ami Ferihegy betonján áldogállt már nagyon rég óta. A közelmultba olyan híreket kaptunk ,hogy szét akarják végni. Ám ez nagyon csúnya sors egy olyan öreg gépnek mint az IL-18-as.

Ezért ha nem is repülni ,de a földön álva minden képpen látni szeretnénk.

Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.18 0 0 217

Tudom,nagyon buta kérdés:mi az a "L-410"??

 

A topic neve szerint nem a legendás "IL"gépekről van  szó?Ezek a tipusok már fénykorukban is elavultnak számitottak/olvastam Cserhalmi Imre:"ki fog repülni"c könyvében.../

 

Tényleg,-irónia nélkül kérdezem,de komcsi-repülni szeretnétek látni ezeket a "vasakat"?

 

 

Előzmény: Saab2000 (216)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 216
HA-MOG MO-Géza, idén nyáron
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 215

Hidraulika, olaj és üzemanyagrendszer hajlékony tömlői lejártak 2004. decemberben, a hajtóművek nagyjavítása 2005. januárig lett volna esedékes, az olajcsere naptári ciklusideje szintén lejárt,az avionika utolsó időszakos munkáját (F2) 2004. januárban végezték, azóta csak F1 ápolások miatt nyúltak hozzá, idén januárig. A fedélzeti adatrögzítő nem felel meg a 2005. január 01-től érvényes előírásának (JAR OPS 1.715), nincs benne ACAS (JAR OPS 1.668), nincs benne számláló dobos, láb skálájú magasságmérő és csomó skálájú sebességmérő (JAR OPS 1 Subpart K 1.652). 2007. január 1-től kötelező az EGPWS. Ezek alapján úgy nagyjából 70 millió forintból üzemkésszé lehetne tenni, ami háromszorosa a gép piaci értékének a mai állapotában. És ez egy L-410-es, futó típus, amit bizonyos elmaradásokkal ugyan, de jól karbantartottak.

 

Csak azért írtam le ezeket, hogy belássuk, a MO-Géza sajnos soha nem fog már repülni, bármennyire is szeretnénk ezt néhányan. De nagyon szurkolok dr. Palágyi Gábor úréknak, remélem, hogy én is megsimogathatom mihamarabb az Emékparkban MO-Gézát.

Előzmény: bado (209)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.18 0 0 214
Pénzbe kerül. A gép meg amúgy sem repülhet.
Előzmény: Vgyuri (213)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.18 0 0 213

Az OMSZ L-410 UVP E9-ese, a HA-YFD 2 éve nem volt átmozgatva

 

Hogy a fenébe nem jut senkinek eszébe, hogy a vontató odamenjen havonta és húzzon rajta egy métert, toljon rajta kettőt, legközelebb meg fordítva?

Előzmény: Saab2000 (208)
Utas2 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 212
Csatlakozom a véleményedhez.
Előzmény: METYA (205)
viricsi Creative Commons License 2006.11.17 0 0 211

A tűzközelséget, ha szabad kérnem, most ne nagyon emlegessük. :))

Természetesen össze fogjuk hozni ezt a látogatást. (talán) :)

Előzmény: Saab2000 (207)
Ramius Creative Commons License 2006.11.17 0 0 210

Az Emlékpark új helyéről van már nyilvánosságra hozható információ?

 

 

 

Előzmény: Emlekpark (196)
bado Creative Commons License 2006.11.17 0 0 209

Azt nem tudom, hogy a futó most milyen állapotban van, de utoljára mozgatva a Bush-látogatás előtt volt, mikoris átvitték az ACE hangárok melletti betonról a kisgépes füvesre, mert a betonon a jenkik mindenféle vasai és helikopterei voltak.

 

(Egyébként szegény YFD-n zömében már minden lejárhatott, meg mindenféle azóta kötelezővé lett drága kütyüt kellene beleépíteni)

Előzmény: Saab2000 (208)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 208

"A vontatásnak azonban alapfeltétele volt a repülőgép mozgathatóvá tétele, ugyanis a gép nem volt felbakolva, a gumik leeresztettek, és elöregedtek."

 

Az OMSZ L-410 UVP E9-ese, a HA-YFD 2 éve nem volt átmozgatva, a futó ballonok eldeformálódtak, a cseréjük 2000 € körüli összeg lenne. Ennyi pénzért csak annyit kapunk, hogy a gépet meg lehet mozdítani. Az L-410 azonban egy létező, működő típus. Mibe kerülhetne ez egy Il-18-ason? :-( Óriási szerencse, hogy megkaphatja a MO-Aladár kerekeit kölcsönbe.

Előzmény: Emlekpark (196)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 207
Ricsi, te "közel vagy a tűzhöz", szervezzetek már egy látogatást, amint lehetséges, kérlek szépen! Egy jó kis topictalival is egybe lehetne kötni utána.
Előzmény: viricsi (202)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.17 0 0 206
Nagyon szépen köszönjük a korrekt, részletes tájékoztatást!
Előzmény: Emlekpark (196)
METYA Creative Commons License 2006.11.17 0 0 205

Igen igen, kérem szervezzetek egy látogatást, amelynek keretében meglátogathatjuk MOGézát.

 

Palágyi úr,

köszi a korrekt tájékoztatót, és a gép megmentése érdekében tett munkát.

Én még nem voltam az emlékparkban, de - amennyiben MOGéza meglátogatása  a topic lakói részére megoldható lenne - szívesen mennék.

Természetesen a belépti díj kifizetése alapfeltétel, amit némi habzóállagú szölőlé felajánlásával fejelnék meg.

 

Virtuális vállveregétesem a T: topiclakóknak, élükön kiskockással.

 

Előzmény: viricsi (202)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.17 0 0 204
"Ritkán tapasztalni ilyen egységes összefogást hazánkban, pláne egy ilyen jellegű témában."

Köszönjük MOGéza néninek, hogy összefogott minket!
Előzmény: Emlekpark (196)
karrimor Creative Commons License 2006.11.17 0 0 203

Köszönjük a részletes tájékoztatást.

További sikeres munkát kívánunk.

 

karrimor

Előzmény: Emlekpark (196)
viricsi Creative Commons License 2006.11.16 0 0 202
Igen, volt értelme és ne feledjétek, hogy azért, mert volt fül ami meghallgatta és méltányolta ezt. Higgyétek el, nagy dolog ez manapság.
Engedjétek meg, hogy közzétegyem Foltos olvtárs megfontolandó javaslatát. Remélem, nem fog neheztelni rám, ha ezt szó szerint idézem:
" ...ha MO-Géza a helyére kerül, szervezzetek egy kis látogatást az
ügyben szerepet játszó topiclakóknak..."
Gondolom, ezt szivesen megszavazzuk és megszervezzük. :)
Részemről is külön köszönet dr. Palágyi Gábor úrnak az alapos tájékoztatásért.
Előzmény: heted7 (201)
heted7 Creative Commons License 2006.11.16 0 0 201
Köszönjük a jó híreket, további sok-sok sikert!!

És éljen-éljen, ezek szerint volt értelme a tiltakozásnak :)
Előzmény: Emlekpark (196)
V.Gy. Creative Commons License 2006.11.16 0 0 200
ismételten megkereséssel élt a Malév az Alapítvány felé, miszerint a repülőgépet mégis az Emlékparknak szeretnék adományozni. Ennek egyik oka ként a heves civil tiltakozást jelölték meg

Gratula!!
Előzmény: Emlekpark (196)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.16 0 0 199
A HA-MOG mellet állt a HA-LCE Tu-154-es, vele mi lesz? Az marad a helyén vagy majd ő is megy az Emlékparkba???
Előzmény: Emlekpark (196)
BJani Creative Commons License 2006.11.16 0 0 198

Köszönjük szépen a sok új, szívderítő információt.

 

Engem az sem zavarna, ha 5 IL-18-as állna a skanzenban. 

Előzmény: Emlekpark (196)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.16 0 0 197

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!