Keresés

Részletes keresés

BJani Creative Commons License 2006.11.16 0 0 198

Köszönjük szépen a sok új, szívderítő információt.

 

Engem az sem zavarna, ha 5 IL-18-as állna a skanzenban. 

Előzmény: Emlekpark (196)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.16 0 0 197
Emlekpark Creative Commons License 2006.11.16 0 0 196
Tisztelt fórumozók!

 

Szeretnék néhány információt korrigálni a tisztán látás érdekében!

 

Az Il-18-ast a Ferihegy Repülőgép Emlékpark Kulturális Alapítvány már több mint egy évvel ezelőtt igényelte a Malévtől, ugyanis azon a gyakorlati oktatás már egyre ritkábban folyt. A repülőgépet pedig szépen lassan elkezdték lefosztogatni. Hogy kik fosztogatták, azt sajnos nem lehet tudni, de hozzáértő emberek voltak, akik jól tudták hogyan lehet a lezárt repülőgépbe bejutni a szerviz nyílásokon, illetve műszaki rekeszeken keresztül. A repülőgép további rongálását megelőzendő, és a „Gézát” megmentendő, igényeltük, hagy repülőgép kerüljön az Emlékparkba.

 

A Repülőgép átadására kaptunk is egy nyilatkozatot, hogy mint műszaki emléket, az Alapítványnak adományozzák, de mivel az mint képzési eszköz szerepel a nyilvántartásban, egyenlőre a helyén kellett maradnia.

 

Mintegy két hónappal ezelőtt ismét napirendre került a kérdés, ugyanis a BA Zrt. vezetése a repülőgép által elfoglalt területért bérleti díjat kívánt szedni a Malévtől (nem csak erről volt szó, hanem számos más egyéb ingatlan, és létesítmény is a napirenden szerepelt) mely díj meghaladta azt a mértéket, amit érdemes lett volna kifizetnie a Malévnak. Továbbá az adott területen ahol repülőgép ált, parkolóhelyet kívántak építeni a szolgálati járművek részére.

 

Az ekkori álláspont szerint a „Géza” az Emlékparkba lett volna átvontatva. A vontatásnak azonban alapfeltétele volt a repülőgép mozgathatóvá tétele, ugyanis a gép nem volt felbakolva, a gumik leeresztettek, és elöregedtek. Ekkor az Alapítvány kiküldte műszaki szakértőjét, hogy vizsgálják meg a gép állapotát, és kezdjék meg a gép felkészítését az átvontatásra az Emlékparkba. Ez csak oly módon volt lehetséges, ha az Emlékparkban található „Aladárról” leszerelik a kerekeket, amelyek a karbantartásoknak, és az ápolásnak köszönhetően nem mentek tönkre az évek folyamán.

 

Az előkészítő munka során azonban október elején értesítettek minket arról, hogy a Katasztrófa Védelem, illetve a Tűzoltóság igényt tart a repülőgépre, így azt nem áll módjukban átadni az Emlékpark számára. Ezt mi tudomásul vettük, de továbbra is minden eszközt biztosítottunk a repülőgép elvontatásához ( kerekek, vontatóvilla).

 

A közben szerveződött civil kezdeményezésről úgy értesülünk, hogy a BA Zrt. panasz irodájáról kerestek meg bennünket, hogy folyamatos tiltakozó levelek érkeznek az Il-18-as repülőgéppel kapcsolatosan hozzájuk, melyről Ők nem tudnak semmit, és értetlenül állnak a dolog előtt. Természetesen tisztáztuk velük, hogy eddig mi sem tudtunk erről a kezdeményezésről, és hogy kérdésben sem ők, sem pedig mi nem vagyunk illetékesek, mert a repülőgép tulajdonjogilag a Malévé. Az Alapítvány pedig mint adományt kapta volna a repülőgépet, de az utolsó döntés szerint a repülőgép továbbra is kiképzési célokat fog szolgálni.

 

A múlt hét folyamán ismételten megkereséssel élt a Malév az Alapítvány felé, miszerint a repülőgépet mégis az Emlékparknak szeretnék adományozni. Ennek egyik oka ként a heves civil tiltakozást jelölték meg, melynek hatására az eddigi fogadó fél lemondott a repülőgépről. Ezen események tekintetében felkérték ismét az Alapítványt, hogy kezdjen hozzá a repülőgép emlékparkba való átvontatásának előkészítéséhez, illetve megszervezéséhez. Jelenleg ez az előkészítő munka folyik.

 

Egyúttal szeretnék reagálni néhány itt elhangzott felvetésre.

 

1. A repülőgép nem üzemképes, annak műszaki állapota miatt csak mint múzeumi tárgy lehetséges a hasznosítása.

 

2. Van hova rakni a repülőgépet az Emlékparkban. A terület teljes nagysága 2,4 hektár, melyből még igen jelentős területek vannak szabadon, továbbá a kisebb gépek átrendezhetőek, helyet biztosítva ezzel további nagy gépek számára..

 

3. Soha nem volt szándékunk semmilyen módon, semmilyen műszaki tárgyat, berendezést értékesíteni, ami az Alapítvány tulajdonába és/vagy kezelésébe kerül. Célunk, hogy Magyarország legnívósabb polgári repülő múzeumát hozzuk létre, mely gazdag gyűjteményével, „kézzel is érinthetőségével” olyan intézmény legyen, mely az Európai gyűjtemények között is rangot vív ki magának.

 

4. Nem csúszunk le a wc-n… A park működését kizárólag a belépőjegyekből finanszírozzuk, és beruházásra csak keveset tudunk költeni, mert más anyagi forrásunk, közvetlen anyagi támogatónk nincsen. A napi alap működéshez a BA Zrt. nyújt infrastrukturális, és eszköz támogatást, a park anyagának fejélesztését pedig a Malév dologi adományai segítik. A kiállítás olyan módon tud bővülni, hogy a reptéren dolgozó „szakik” szólnak, ha van valami, ami selejtezés/megsemmisítés előtt áll, és azt az Alapítvány kérelmezi, hogy adják át azokat számára oktatási, és kulturális célú felhasználásra. Ezeket az eszközöket rendre meg is kapja az Alapítvány. Hála néhány önkéntesnek, és a lelkes rajongónak, ezek az eszközök hasznosításra is kerülnek, vissza kerülnek a „donor”  repülőgépbe, helyreállítva a szerkezet eredeti integritását. Számtalan estben ezek az emberek társadalmi munkában segítettek helyreállítani a repülőgépeket. Az Alapítvány pénzügyi mérlege pozitív, az Emlékpark alapvető működését hosszútávon is biztosítani tudja. Az alapvető működés kereteibe azonban nem tartoznak bele a fejlesztések, beruházások, melyeket saját erőből csak igen nehezen, vagy egyáltalán nem tudunk egyelőre finanszírozni. Az Emlékparknak a 2005-ben több mint 55.000 látogatója volt.  

 

Külön szeretném megköszönni minden kedves hozzászólónak, hogy kiálltak ezért a repülőgépért. Ritkán tapasztalni ilyen egységes összefogást hazánkban, pláne egy ilyen jellegű témában.

 

Természetesen itt is voltak ellenvélemények, akik nem túl pozitív kicsengésű nyilatkozatokat tettek Alapítványunkra, illetve magára a „skanzenre” (hozzá teszem, hogy a „skanzen” reptéri szleng, a dolgozók használják, ennek tekintetében különösen érthetetlen a negatív hozzáállás, mert azt a parkot a dolgozók hívták életre) ezen személyeknek üzenem, hogy gazdálkodásunk, működésünk teljes mértékben transzparens, bármikor szívesen referálok nekik  bármilyen a működésünket érintő kérdésben, továbbá szívesen körbe vezetem őket a parkban, és mindenről részletes tájékoztatást nyújtok.

 

Aki kíváncsi a park eseményeire, az nézzen szét a www.repulogepemlekpark.hu weboldalon. Ott is van fórum, oda is lehet írni az észrevételeket, a javaslatokat.

 

A „minek oda még egy” kérdésre pedig a következő választ tudom adni: Az Emlékparki repülőgépek döntő többsége tulajdonjogilag a Közlekedési Múzeumé. A gépek gondozására, tárolására, bemutatására az sem infrastrukturális, sem anyagi lehetőségeik nincsenek, ezért is maradtak a gépek Ferihegyen, sokáig a műszaki állóhelyeken, míg dolgozó kezdeményezésre félre nem vontatták erre a ma is használt területre, és meg nem nyitották őket a nagyközönség számára. A gépek azonban így múzeumi tárgynak minősülnek, és mint ilyeneken nem lehet semmilyen átalakítást, módosítást végezni, azokat kizárólag restaurálni lehet, mely munkálatokat az Alapítvány meg is kezdett.

 

A parkban található Il-18-as a régi festéssel lett helyreállítva, régebben. A „Géza” az újabb festést hordozza, melyet másképpen nem tudnánk bemutatni. A „Géza” továbbá lehetőséget biztosít hosszútávon autentikus „ereklye szoba” illetve kiállító helység kialakítására. Az Alapítvány tulajdonában van rengeteg olyan berendezés, műszer, kapcsoló, és panel, melyek segítségével lehetőség van a pilótafülke teljes rekonstrukciójára. Továbbá számos olyan berendezési tárgy (ülések, asztalok, burkolati elemek) is rendelkezésünkre áll, amely lehetővé teszi a „Géza” belsejének eredetinek megfelelő helyreállítását. Mindezekhez hozzájárul az a tény, hogy a munkánkat segítendő olyan személyek jelentkeztek nálunk, akik repülték, karbantartották a típust.

 

dr. Palágyi Gábor

alapítványi titkár

 

P.S.: Tisztelettel kérnék mindenkit, tartózkodjon a fél információkra alapozott hozzászólásoktól, illetve saját vélemények információként, tényként való közlésétől. Ha eddig ebben a kérdésben ilyen egyetértés alakult ki, kár lenne ezt a célt intrikák, és személyeket sértő hangnemű nyilatkozatok kereszt tüzében hagyni semmivé válni.

viricsi Creative Commons License 2006.11.15 0 0 195
Holnap írok.
Előzmény: Ramius (193)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 194
Előzmény: Cyberworld (185)
Ramius Creative Commons License 2006.11.15 0 0 193
Érdekelne.
Előzmény: viricsi (191)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.15 0 0 192

Honnan tudod, hogy nem azért szerezték meg a HA-MOG-ot, hogy értékesítsék valami jobbpénzű gyűjteménynek, és ezzel egy kis lélegzethez jussanak a fojtogató anyagi körülményeik szorításában?

                                                                       Hogy én milyen szóművész vagyok :-)

 

Előzmény: Ramius (188)
viricsi Creative Commons License 2006.11.15 0 0 191
Ha óhajtod, szivesen elmagyarázom neked privátban.
Előzmény: Ramius (188)
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 190
És köszönjük Kiskockásnak ,hogy amint az információhoz jutott azonnal tájékoztatott ,minket.:)))
Előzmény: viricsi (186)
Ramius Creative Commons License 2006.11.15 0 0 189

Már nem azzal van a gondom, hogy ezért a gépért aggódnak, hanem azzal, hogy mindeközben a skanzen meg lazán lemegy a wc-n.

 

Na de hát ilyen világot élünk...

Előzmény: Ramius (188)
Ramius Creative Commons License 2006.11.15 0 0 188

De megható.

 

Miért nem szorít (és TESZ!!) senki a skanzen megszűnése ellen?!?!

 

Vagy legalább azért, hogy valami elfogadható és elérhető helyet kapjanak a gépek...

 

 

Előzmény: viricsi (170)
Ramius Creative Commons License 2006.11.15 0 0 187

Na és ők hova tennék? A meglévő gépparkot se tudják hova rakni...

 

 

Előzmény: Vgyuri (183)
viricsi Creative Commons License 2006.11.15 0 0 186

Nagy örömmel hallgattam a délelőtti Foltos riportban a gép további sorsáról szóló információkat a két cég képviselőjétől. Azt hiszem mindannyiunk nevében megköszönhetjük a Malév és a BA. illetékeseinek pozitív hozzáállását a HA-MOG sorsát illetően, lett légyen bármilyen előzménye is a dolognak. Köszönet illet mindenkit, akik ilyen határozott kiállással aláírásaikkal, leveleikkel, munkájukkal támogatták ezt a spontán kialakult mentőakciót.

Én a magam részéről nagy örömmel fogom ezt a topicot az elsüllyedtek közt számontartani.

Cyberworld Creative Commons License 2006.11.15 0 0 185

Sajnos ennek a gépnek a története nem egyedi eset nálunk, további példa még a solti MiG-15, és akár az abdai Il-18.

 

Az abdai Il-18-ról szeretnék önző módon információt kérni.

Makettben szeretném megcsinálni az éttermet, de csak a mostani lepusztult állapotában tudtam körbefényképezni. Nagyon jól jönne egy(több) olyan fotó, ami még működő állapotban mutatja az éttermet.

 

Üdvözlettel:

Szabó Ákos

www.albatros.iweb.hu

Müllner Creative Commons License 2006.11.15 0 0 184
Off

Végén erre a sorsa fog jutni a Ha-LCE és a HA-LCA-is mondván, hogy nem "futó típus".
Belemagyaráznak mindent azért, hogy a Malév leszorítsa a kiadásait, hiszen ők is az eladás küszöbén állnak.
A Malév informatikával jó kapcsolatban vagyok a munkahelyem által és ott is mennek a spúrkodások....

ON
Előzmény: Vgyuri (183)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.15 0 0 183

Tulajdonképpen majdnem mindent tudunk: Onnan indult, hogy a MALÉV-nak kellett a hely, amiért eddig is fizetett.

 

Ezért adta át a BA-nak, aki egy dolgot tudott, hogy a tűzoltóknak nem kell, mert nem futó típus, tehát semmit sem tanulnak vele. De ők formálisan nem mondták, hogy akkor vágják szét, türelmesek voltak és reális ideig ezután is türelmesek lesznek. Elvihetnék valami távoli sarokba elrohadni, de ők valami hasznos felhasználást szeretnének látni

 

A MALÉV-emberke meg azt mondta, hogy a döntést percek alatt meghozták, mert a skanzenes alapítvány már régen kéri a gépet, csak addig nem adták oda, amíg a szakmunkásképzésben használni tudták.

 

Egy kérdése volt Foltosnak, amire a BA-s ürge hülyeséget mondott: Szerinte azért terjedt el a felgyújtás veszélye, mert at elvontatáskor tűzoltó autó is volt ott, de ez nem igaz, annak egy ilyen manővernél lenni kell. Ez nem igaz, mert a gépet csütörtökön vontatták át, de Kiskockás már azzal indított pár nappal hamarabb, hogy a vége feldarabolás vagy felgyujtás lesz.

 

Egyszerüen ez a hír abból táplálkozott, hogy ha a gép nem kell senkinek, és senki nem fizet a parkolásért, akkor nincs más.

Előzmény: heted7 (182)
heted7 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 182
Nem írnád le a lényeget ide? Köszi!
Előzmény: Vgyuri (177)
p049 Creative Commons License 2006.11.15 0 0 181
Domokos vetített 1 cseppet, szélesvásznon, de ezt megszokhattuk már... Nade a lényeg a lényeg: úgy fest elértük amit akartunk, mondhat bárki bármit, nem igaz?

(El ne kiabáljam)

Üdv: Atika
Müllner Creative Commons License 2006.11.15 0 0 180
airportal.hu-ra nem teszik ki a kollégák?
Előzmény: Vgyuri (177)
BJani Creative Commons License 2006.11.15 0 0 179
yousendit
Előzmény: Vgyuri (178)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.15 0 0 178

aki el tudja helyezni, szóljon.

 

Előzmény: Vgyuri (177)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.15 0 0 177

Felvettem a riportot, .waw-ban 36 MB. Feltenni nem tudom hova, aki el tudja helyezni. Persze ha már letölthető, akkor nincs miről beszélni.

 

A megoldás: az egyik szemem sír, a másik nevet. Hogy megmarad, az jó. Ha a skanzenben lesz egy helyett kettő, az is megoldás. Az, hogy nem Debrecenbe jön, az már kevésbé tetszik, pár milliója lett volna rá a városnak, csakhogy jópár kellene, annyi meg nincs :-(

 

Foltos Creative Commons License 2006.11.14 0 0 176
Mentsük meg Mo-Gézát összeállítás a Gazdasági Rádióban egy nappal elhalasztva: a Malév szerdára döntést ígér.
Airbus A320 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 175
viricsi Creative Commons License 2006.11.13 0 0 174
Váltsál bányát. :))
Előzmény: Vgyuri (173)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.13 0 0 173

Utána meg tároljátok le, mert nálunk a bányában az összes ....radio... URL le van tíltva :-(

 

Előzmény: viricsi (172)
viricsi Creative Commons License 2006.11.13 0 0 172

Köszönet érte.

Az a gyanúm, hogy igen sokan, így többek közt én is, 11 óra magasságában real time dolgozunk.

Természetesen azért megpróbálok rádióközeli melót találni. :))

Előzmény: Foltos (171)
Foltos Creative Commons License 2006.11.13 0 0 171
Megpróbálom úgy szervezni, amúgy real time biztos lehet hallani a neten! www.gazdasagiradio.hu
Előzmény: viricsi (170)
viricsi Creative Commons License 2006.11.13 0 0 170

A hanganyag később letölthető lesz a Gazdasági Rádió honlapjáról? (szokás szerint)

Holnap talán hallhatunk hiteles információkat.

 

Ui. Rengeteg aláírás gyűlt össze, mindenki szorít a MOGézáért. :)

Előzmény: Foltos (168)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.13 0 0 169
Meghallgatjuk,köszönjük!
Előzmény: Foltos (168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!