OFF ez is, de ő mennyi idős, hogy így bácsizod? Én csak az írásait ismerem az Aeromagazinból, meg a könyvét, mindkettőt zseniális stílusban prezentálja.
Talán hétfőre jobban eloszlik a köd. Kezd az a kép kirajzolódni, hogy senki sem úgy gondolta, ahogy mi gondoltuk. Azt nem lehet tudni, hogy ez nem e ennek az akciónak a hatása, vagy eleve téves alapinformációkból indult ki.(bár ez nem valószínű) A lényeg az, hogy akik illetékesek a történetben, felemelték a fejüket, talán lesz majd valami igazán hivatalos infó is. Mindegy, hogy ki, mit, hogyan gondol, a végeredmény lesz a fontos.
Még mindíg nem látszik a HA-MOG jövője, csak óvatos hárításokat lehet tapasztalni.
Addig továbbra is írjon emailt, vagy írja alá az ívet az, aki úgy gondolja, hogy a korábban vázoltnál méltóbb sorsra érdemes a gép.
Gyűlnek az aláírások idebenn, és ma talán lesz alkalmam beszélni az 1ik nagyöreg pilcsivel, aki régebben még repült a típuson, és talán tud, és akar is segíteni... Meglátjuk...
Tennap meglátogattam a gépet, csináltam pár képet is... Annyira 1ben van az a vas, szinte hihetetlen... 15 évet simán letagadhatna... :)
Maradt az alaphelyzet: a BA nem akarja szétvágatni, csak ingyen parkolóhelyet nem ad. A MALÉV sem akarja szétvágatni, de fizetni nem akar a parkolásért.
Senki sem akarja fegyujtani, kivéve a tűzoltókat, akiknek jól jönne, de nem ők fogják a dolgot eldönteni.
Kisse meglepodve olvastam, hogy harom Malevos IL-18 zuhant le. A koppenhagai leszallas kozbeni tengerbe zuhanasrol olvastam mar de mi tortent a masik kettovel?
Hát, mivel néha volt némi közöm a különjárati gépek szervezéséhez, így nekem is az rémlik, hogy LCUbul és LCViktor repülte a kormányjáratokat, de volt egy olyan csavar a dologban, hogy a gépkijelölés függött a javítási periódustól. Azokat a gépeket váalsztották, amelyek néhány járatot már teljesítettek az elvégzett kötelező karbantartás óta.
Mindenesetre voltak "csodajáratok", amelyek szerencsére nem valósultak meg.
Ilyen elképzelés volt Göncz elnök úr nagytuskóval tervezett ausztráliai látogatása.
De bizony, két kisvas egy időben csak kormányjáratot repült. A nagytuskók közül viszont egy sem volt kormánygép, de az volt a gyakorlat, hogy a két legfiatalab 54-es repülte a nagyobb kormányfuvarokat (egy darabig '89 után is egyébként)
Megerősítve! Ha emlékeim nem csalnak, még a gengszterváltás előtt jóval megkapták a Malév festést a Kistuskók, de még kormányjáratokat repültek, majd ezután, Grószék idejében kerültek át műszakostól-mindenestől a céghez.
Kettő Tu-134-es (HA-LBP, HA-LBR) eredetileg a Kormányőrség állományába tartozott a személyzeteikkel együtt. A Kormányőrség személyzete a gyakorlatban tartásuk érdekében, ha a helyzet úgy hozta időnként Malév repülőgépekkel is repült.
Egyébként a Magyar Népköztársaságos repülőgépekkel kormányzati szállításokat végeztek.
Később a kormánygépek kihasználtsága lecsökkent és áttették őket a Malév-hez (sőt át is festették). A pilóták és a műszaki személyzet nagy része szintén a Malévhoz került.
Kádárnak nem lehetett külön gépe, mert szívből utálta repülést, ahova tudott vonattal, kevésbé hivatalos utakra (pl. vadászni) autóval ment. Ahova meg rákényszerült (nagyritkán a tengerentúlra) oda az IL-18 nem tudott elrepülni. Arra emlékszem, hogy Kinába vagy Vietnamba egyszer úgy ment, hogy Moszkváig vonattal, onnan szovjet körmánygéppel.
Amúgy (tudomásom szerint) nem is volt tisztán kormánygép nálunk, a MALÉV két nagytuskójára(?) volt Magyar Népköztársaság felfestve, de azok és a pilóták is jártak rendes fuvarba is. (Gondolom különjáratba, cargóba, mert hogy nézett volna ki egy menetrendszerű járat MALÉV felirat nélkül)
En sarkany-hajtomu szakon voltam a Mehesz I. osztalyaban. Rajta kivul nem nagyon emlekszem tanarokra talan azert mert csak egy evig voltam ott. Emlekszem egy studios sracra aki talalt valami reklamfotot amin az egyik stewardess tanulo, aki modellkedett is, volt lathato bikiniben. Nemi photoshopos meloval leszedte rola a ruhat es malev reklamot csinalt belole:)