Keresés

Részletes keresés

kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 72
Holnap 11 körül elvontatják a műszaki előtérre, ahol megvizsgálják, milyen állapotban van, és ha OK, akkor húzzák tovább a tűzoltó bázisra.:-(
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 71
Küldtem mailt.
Előzmény: viricsi (62)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.08 0 0 70
Hát megkérdezhetem,de úgy tudom,nagyon kevés(=0) pénzük van. :-(
Előzmény: Saab2000 (49)
micimedve Creative Commons License 2006.11.08 0 0 68
Tiszta Amerika ;o)
Előzmény: Sztraka Feri (66)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 69
Békeharc közben azért a 223-as Szállító Egység használt ilyet - persze Aeroflot festéssel.
Ezen felül alváltozatai repültek kifejezetten katonai feladatokkal (Il-20, Il38...stb).

Sajnos ma még nem számít nagy repüléstörténeti ritkaságnak. Sok repül még belőle, és sok megy viszonylag szép állapotban nyugdíjba...

UR-BXD:
Előzmény: balou84 (64)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 67
Istenem, de gyönyörű...
Előzmény: viricsi (53)
Sztraka Feri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 66

Szia Badó! 

 

Én is kajáltam errefelé! A Cessnában szendvicset, meg barackot.

 

A képeken nem sok szín található. A madár is eléggé megkopott, a környezetéről nem is beszélve.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bado (30)
Janos32 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 65
Irtam egy angol restaurálással foglalkozó alapitványnak, hátha érdekli őket a dolog valamilyen formában.
Egyébként ha a vasútbarátok is fel tudtak éleszteni "zsebpénzekből" és adományokból több tucat lepusztult mozdonyt, akkor erre is lenne lehetőség.
balou84 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 64
Kecelen van egy vállakozó, akinek van egy komplett Hadi Parkja. Ott van jópár repülő is. Őt lehet érdekelné. Annak idején egy Mig-21-es szállítását is elintézte Kecskemétről. A bökkenő az lehet, hogy gondolom ezt a típust csak békés célokra használták. Így lehet kilógna a sorból a kiállításon.
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 63
Talán a stuvik és a MOK azt meg tudják menteni...
Az átalakítás ugyanis szakképzési hizzájárulásból lett fizetve, magyarán a MOK oktatási pénzéből. A szakképzési hozzájárulásból vásárolt eszközöket pedig 15 évig nem lehet selejtezni, ha még a régi szabályok élnek...
Előzmény: viricsi (60)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 62
Amennyire én tudom, egyelőre pont ez fog történni, de nem sok jót hallottam a további sorsáról.
Ezért indult a topic is.
Előzmény: balou84 (61)
balou84 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 61

A repülőtéren belül minden területnek a BA Rt. a tulajdonosa? Nem lehetne esetleg egy olyat megcsinálni, hogy az Aeroplex hangár elé be lenne vontatva ideiglenesen?  Vagy az is BA terület? Rég voltam kinn a reptéren, nem tudom ott van-e még, de ott nagyon sokáig állt egy Il-76-os is. 

Bocsesz, ha értelmetlen felvetés...

viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 60
Jól emlékszel és még rendben van, legalábbis oktatnak benne.
Előzmény: trikó (57)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 59
Na, ez jó értelmetlen lett, túl gyors volt a kezem, tehát a mondat helyesen:
Az IL-18 sorsáról szól a topic.
Előzmény: viricsi (58)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 58
Az IL-18-ról sorsáról szól a topic.
Előzmény: eMM (56)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 57
A mellette álló repülő belsejét speciálisan utaskísérő mentőfeladat oktatásra alakíttatta át a Malév. Az első utasszék sorok és a kárpitelemek tűzállóak. Itt lehet gyakorolni a fedélzeti kistüzek oltását. Emlékeim szerint bemondás-gyakorláshoz is ki lett építve egy rendszer, ami nem igényli a normál fedélzeti 115V/28V-os hálózat + Houchin működtetését.
Persze lehet, hogy már ez is úgy le van rabolva, mint a 18-as..... Az rettenet, ahogy látom...
Előzmény: eMM (54)
eMM Creative Commons License 2006.11.08 0 0 56
Csináljunk abból kocsmát.Hacsak nem csirkés az is.
Előzmény: viricsi (55)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 55
TU-154
Még csönd van körülötte.
Előzmény: eMM (54)
eMM Creative Commons License 2006.11.08 0 0 54
A melette áldigáló másik röpcsi az micsoda? Szintén bontásra szánt?
Előzmény: Vgyuri (48)
viricsi Creative Commons License 2006.11.08 0 0 53

Így azért jobban látszik. :))

 

 

Előzmény: Vgyuri (48)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 52
Kocsma teljes kibelezés, fertőtlenítő mosás, homokfúvós, vagy vegyi maratás és újrafestés után képzelhető el.
A csomagtér és az utastér padlóját pedig valószínűleg ki kell dobni, lévén a fa nem tisztítható... Egyszerűbb újragyártani....

Pedig nekem a korcsma lenne a legszimpibb :), de valójában örülnék a múzeumi célú megmentésnek is.

Annak idején egy-két múzeumi gépen is dolgoztam. Ennek a helyrepofozásában is szívesen segítek.
Előzmény: Saab2000 (49)
trikó Creative Commons License 2006.11.08 0 0 51
A helyzet az, hogy egy dugattyús itatása sokkal olcsóbb, rendszerszinten pedig az Il18 lényegesen összetettebb, mint akár a DC akár a Connie.
Én még sokat dolgoztam rajta, úgyhogy vannak emlékszintű ismereteim:))

A RedBull, milliomosok és amerókiai alapítványok amúgy biztos könnyebben elvannak egy gép fenntartásával.
A Goldtimer szerintem örülne, ha egy hajtóművet el tudna vállalni az egész gépből üzemeltetésre és ápolásokra... :(

A Li-2-höz képest nem állítom hogy nagyságrendnyi, de sokszoros különbség adódna sajnos...
Előzmény: kiskockas (43)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 50
Tegyük ezt!!!
Előzmény: indexalfalima (47)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 49

Állítólag a skanzen Il-18-asába azért nem lehet bemenni, mert a csirkeszag elviselhetetlen. Szóval, a kocsma elég valószínűtlen terv.

 

Ami realitás, az a megőrzés, állapotfenntartás. Azt kellene elérni minimumként.

 

A Közlekedési Múzeum mit szól hozzá? Nem lenne partner? (Tudom, naiv vagyok.)

Előzmény: trikó (41)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 48

Hogy tudjuk, miről beszélünk

 

indexalfalima Creative Commons License 2006.11.08 0 0 47
Szerintem legyünk operatívak: össze kellene jönnünk valahol minél előbb, s a média jelenlétében kiadni egy nyilatkozatot.
Előzmény: Vgyuri (46)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.08 0 0 46

Van egy álmom :-)

 

Jövőre építik ki(?) a debreceni repülőtér új bejárati útját, ami kiegyenesítené a jelenlegi girbe-gurba, területrendezést akadályozó bejárást. Amolyan sinsheimi módra milyen jól mutatna a bejárati épület tetején "cégérként" az IL-18.

 

A világ legtöbb repterén a keritésen kersztül látszó gépek a cégér. Ez Debrecenben nem áll, mert az állóhely 2 km-re van a 47-es úttól. De ha ott lenne az IL-18, meg mellette egy oszlopn a meglevő MIG-7esünk, mindenki láthatná, hogy itt reptér van.

 

Abeto Creative Commons License 2006.11.08 0 0 45

Az a kalkuláció, hogy az abdaival együtt összesen 4 van az országban, az megállja a helyét?

 

Sajnos igen:

 

1 Abda

2 Fhegy

1 Szolnok

 

Több nincs:(( Kevesebb se legyen!!!

Előzmény: kiskockas (42)
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 44
Amúgy a következő story kezd kirajzolódni:
Az Rt. új tulajdonosai (Hochtief) pénzt akarnak a Malévtól a MOK hangárnál tárolt két gép után.
A Malévnak persze kisebb gondja is nagyobb ennél, úgyhogy akkor inkább darabolják fel őket.

Ergo, a Tupcsi is megy a levesbe.

:-((((((
kiskockas Creative Commons License 2006.11.08 0 0 43
Valószínűleg a Red Bull DC-6-osa, vagy a nyugaton repkedő számtalan Connie sem kevésbé karbantartás igényes.

Ettől persze már az is nagy szó lenne, ha a földön egyben maradhatna.
Előzmény: trikó (41)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!