Én kevésbé vagyok belső, mint Te, csak helyileg vagyok francihegyi. De ha készül valmilyen tiltakozás, egészen biztosan rengetegen, külsősök-belsősök alá fogják írni. Csak abban nem vagyok biztos, hogy parabola ívben, vagy sugárban fogják az illetékesek lesz@rni a tiltakozást :-((
Holnap egyébként Bőnyben leszek, vagy holnapután, vagy pénteken leszek bent.
Holnap be kéne tájolni a helyzetet és összelapátolni gyorsan egy tiltakozást. Ebben teljes mellszélességgel benne vagyok, de ne csak pofát tépjünk itt, hanem írjunk és tiltakozzunk. Tenni, tenni, tenni és ebben most nekünk, "belsőknek" kell lépni.
Az első háború után meg kellett a magyar gépeket semmisíteni. A második után sem hagyták meg a gépeket. Az 50-60-as években - hogy nehogy az ellenség kezébe kerüljön - szintén megsemmisítették a légijárműveket.
Aki járt Angliában, tudja, hogy nagyon sok reptéren találhat felújított (sőt repülőképes !!) old timereket (én is láttam párat). Egy könyvesboltban valamilyen Spitfire-könyvet lapozgatva láttam, hogy csak Nagy_Britanniában több, mint ötven REPÜLŐKÉPES Spit van (és ez csak egy típus).
Nálunk nincs pénz, nincs annyi pénzes megszállott, hogy repülőképessé tegyen régi gépeket (ezért kell kalapot emelnünk a Fedő és hasonszőrű fanatikus társai előtt). De hogy még azt a lehetőséget is eljátszuk, hogy statikusan láthassunk a műszaki történelmünkből egy-egy részt, nem szabad elfogadni.
Repülőképes IL-18 biztosan van még a távoli világban, de abból nekünk semmi hasznunk. Debrecenben régen téma egy skanzen, aminek nyitódarabjaként jó lehetne az IL-18. De erre a célra utójára 1995-ben az akkori üzemeletető, a Szerbon vezetője akart pénzt adni, nem sokkal a letartóztatása előtt :-)
Most csak azt kellene tudni, hogy nem feleslegesen tépjük-e itt a szánkat? Nincs már meg annak a helye? Na nem kiállítási tárgyként, az nem érdekelne. Hanem hogy nincs-e már régen kijelölve a flexes hasznosító?
Ez max álom lehet. Amikor még a kerités mellől is elzavarnak. Itt Manchesterben szépen keres a reptér a spotterekkel, Ferihegyen még nem jutottak el erre a szintre.
Jól tudod. ABDA után van a régi 1-es úton. Amióta kész az autópálya arrafelé és nem igazán van forgalom az 1-esen, a gép az étteremmel együtt leamortizálódott.
Fiúk én mindenféle olyan "mentőakcióban" benne vagyok, amivel az IL-18 megmenthető és esetleg repülőképessé tehető. Szerintem legalább 1db repülőképes példánynak maradnia kell. Feldarabolni barbárság, hiszen egy darabka történelem, ráadásul szép is. Én ugyan angliában vagyok, de ami tőlem tellik és megkértek rá, azt megteszem. Kiskockás, irj fel a listára.
Vagy vontassák el a 31R küszöbéhez. Kialakithatnánk oda egy Spotter teraszt ,és a szárnyáról lehetne fényképezni a gépeket. Benne meg büfé ,kihangosított ATC stb...
Épp a nyáron beszéltünk arról Békéscsabán, hogy milyen jó volna itt egy hasonló gép tábor idején pld. vendégpilcsik elszállásolására. Helyes kis szobákat lehetne kialakítani az utastérben. Stílszerű szálloda egy reptéren. Aztán végig gondoltuk a gép szállítási lehetőségeit:(
Valahol nyugatmagyarországon láttam olyat (az igaz hogy jó régen) hogy egy régi utasszállítóban rendeztek be egy éttermet.Hogy IL-18-as volt é azt nem tudom de hasonlított rá mert volt neki szárnya. Szóval nyissunk benne vendéglőt!:) Vagy lehetne szálloda is belőle.:D
Meg kell fogalmazni azonnal egy tiltakozó levelet és a lehető legtöbb emberrel aláíratni. A porták és a büfék környéke jó hely az aláírásgyűjtéshez. Szerintem ehhez a szakszervezetek csatornáit kellene igénybe venni, méghozzá amilyen gyorsan csak lehet, mielőtt késő lesz. Gondolom észrevettétek, hogy a Yak-40 is elmozdult a helyéről. Erről van infó?
A Malév mit szól a ehhez, elvégre az ő oktatási központjuk tartozéka az Il-18, ha jól tudom.
Egy darab repüléstörténelmet akarnak tűzre hajítani! Ezt nem szabad hagyni!
Természetesen én sem gondoltam, hogy az a gép a közeljövőben vígan repkedni fog. De ha nekiesnek a flex-el, akkor később sem lesz rá esélye. Annál az is jobb, ha kiállítják valahol.
Nem tudom, mióta ácsorgott ott az a madár. De ha jól tippelem, akkor bizony sok év. Akkor viszont akármilyen állapotban van, ugyanolyan szintű felújítást kéne rajta csinálni, mint a LI-2-n. Márpedig azt láttam néhány változatban. Láttam Szolnokról Budapest felé utazni, láttam annyira szétborítva, hogy megijedtem tőle. Utaztam rajta akkor, amikor még nem volt lefestve (névadó ünnepség). Láttam akkor, amikor már le volt festve, csak némely barmok kiegészítették a festését. Ha arra járok, akkor mindig megcsodálom azt az öreg madarat.
Szerintem a Gold Timer-nek nem nagyon van most arra pénze. Állítólag most minden energiát egy MIG-15-be ölnek.
Veszünk pár méter fekete szalagot, valamint 2-300 db biztosítótűt.
Csinálunk belőle helyes gyász-szalagot, amit elkezdetek Ferihegyen teríteni. Ha már "sikk" lesz ilyet hordani (remélhetőleg 1-2 nap), akkor talán történik valami.
Sajnos nagyon kevés idő van.
Fedőék hátha kitalálnak valamit, bár egy ekkora öreglányt elvinni onnan elég sokba kerül.
Nem tudom. Én még csak kívülről láttam, azt sem tudom, milyen állapotban van. Hogy milyen messze van attól, hogy egyszer, majd, talán működőképessé lehessen tenni. Nyilván fényévekre. De talán még mindig közelebb, mint bármely másik társa az országban. Azt sem tudom, hány van még belőlük egyben. A lényeg, szerintem nem kéne ezekkel is odáig jutni, mint a Li-2-essel, és azon most kéne gondolkodni.
Ifjusagom egy darabja. Na jo, meg az Il-14, Li-2, Po-2. Nem rohogni!
Valaki el tudna roviden meselni az Il-18-asok vegnapjait a Malevnel? Tudom, hogy aggkorukban mar csak csirkeket szallitottak, de meddig alltak utasforgalomban, hova jartak, mikor vontak ki oket vegleg, mi lett a pilotakkal? Ujlaki ur nem tud valami jo sztorit veluk apcsolatban? Vagy tul fiatal mar ehhez?
Hogy ez mit jelent, azt nagyjából tudja, aki itt megfordul. Aztán ma kiderült, hogy a gép sorsa nem is az, hogy a "hamutaposók" gyakorlatai során lassan az enyészeté lesz, hanem egész egyszerűen fel akarják darabolni. Úgy gondolom, hogy ez egyszerű barbárság. Véleményekre lennék kiváncsi ezzel kapcsolatban, és még inkább ötletekre, hogy, hogyan lehetne megakadályozni.