Hála az adományozó(k)nak kicseréltem kettő műszert az eredetire a HA-MOA repülőgép (Aeropark) kabinjában. Egyik a kapitány oldalánál a függőleges terhelésmérő (AM-10) a másik a kabinvarió (VR-10) volt.
Van még mit cserélni, íme, a lista:
VD-10 – barometrikus magasságmérő.
55-1 vagy VMF-50 – feet-ben mérő barometrikus magasságmérő.
EUP-45 – elfordulásjelző – ebből már csak egy kell, adott esetben imitációt tudok készíteni.
ITE-2T – 3-as 4-es mutatós.
ACsSz-1 időóra, bármilyen állapotban. Még egy üres ház is, vagy matató is jól jön.
Köszönöm a jelzést és a képeket. Jó a kapcsolat a kerttel, tudunk a repülőgépről, de ők is látványosságnak szánják, nem gondolom, hogy adnának a műszerekből. De egy próbát megér.
Lehet, hogy nem mondok újat ezzel, de minap a XVIII. kerületben lévő Bókay kertbe letettek egy An-2-t:
Kár, hogy pont oda, ahol eddig az iskolások fociztak :(
Azt mondják, padokat raknak majd bele és rendezvényekre lehet majd kibérelni... Ami a lényeg, hogy állítólag a pilótafülkéje egyben van. Nem tudom, nem láttam, csak "csiripelték a madarak". Esetleg őket is meg lehetne környékezni...
Tisztelt Támogatónk, kedves régi repülőgépekért tenni akaró Barátunk!
Tapasztalatom szerint sok-sok ember vitrinjében díszeleg valami régi repülőgép műszer, vagy alkatrész, vagy ismer olyan személyt, aki gyűjti a hasonló relikviákat.
Az Aeroparki, valamint más kiállított repülőgépek, hiányzó részeit, pilótakabin műszereit szeretnénk pótolni. Igényünk nincs, még egy repedt üvegű, sérült darab is megfelel. A kincs helyébe más műszereket, berendezéseket tudunk felajánlani.
Egy példa.
HA-MOA a parkban kiállított Il-18-as típusú repülőgép műszerfaláról hiányzik 2 db EUP-53 elfordulásjelző, egy AM-10 függőleges gyorsulásmérő, feet-ben mérő (55/1) magasságmérő. Továbbá UPRT gázkarállásjelző műszer 3-4 mutatószámmal. Megjegyzendő, hogy a AM-10-es műszer több harci repülőben is megtalálható volt.
Egy másik példa.
A képen látható AN-2 repülőgép műszerfala is meglehetősen hiányos. Ide is kellenek VD-10 magasságmérő, tüzelőanyag mennyiségmérő, stb. műszerek.
Ha valaki szívesen részt venne e munkálatokban is, örömmel fogadjuk.
Készült 1962, rendező: Lakatos Vince, forgatókönyvíró: Szabó László, Lakatos Vince, szakértő: Kiss Tibor, Kapitány István, operatőr: Szabó László, zene: Patachich Iván, hang: Lohr Ferenc, vágó: B. Mészáros Edit, gyártásvezető: Schnitzler Miklós.
Jól emlékeztem 40 év távlatából, a HA-MOD kék kúppal repült.
A 731-s hozzászóláson szereplő repülőgép most már 100%, hogy a HA-MOH, szintén kék kúppal. A színt újból kiadták.
(nálam egyszerűsített módban fut a googlemaps, ott nem írja... Egyébként ha majd épp arra járok, és nem felejtem el, ránézek még arra a helire, ott van-e)
A Petőfi csarnok repülőgépei, és más, vele kapcsolatos tárgyai, a X. kerület Maglódi út elején lévő, öt évre bérelt raktárba kerültek, szakszerű tárolás mellett. A raktár nem látogatható, nincs is minek, mert szárnyaszegett madarak vannak benne, egymás mellé stuccolva.
Ez a Mi-1-es olyan kis pofás gép, a skanzenbe is kerülhetett volna egy, persze tudom, a pálya széléről könnyű kívánságokat megfogalmazni. Tényleg, a PeCsából hova szállították a gépeket?
Szovjet licence alapján készült a PZL Swidnik gyárában.
Típusa Mi-1M, illetve lengyel elnevezés szerint SM-1W.
Gyártási száma W 04 034
A légierőhöz megérkezett 1963. január 10-én, ekkor a 4034 fedélzeti számot kapta.
Selejtezés előtt már a 34-es számot is viselte.
1982. december 31. dátummal vonták ki a hadrendből, és ez után Börgöndről Ferihegyre, a Malév oktatási központ területére került. Itt kapta az említett „Malév” festést.
1983-ban Hármashatár-hegyre vitték, ki tudja milyen célzattal.
1996 őszén a helikopter Máriaremetére került egy magán ház udvarára.
2011. januárban még látták, ha arra járok, ismét megnézem. Sajnos állapota pocsék, sorsa kétséges.
Más.
Ha kedveled a típust, tehetsz is érte, csak egy Il-18-as honlapot kellene létrehoznod, mert nekem már nem fér bele az időmbe. Lásd 731-es hozzászólásom végét. „Anyagot” természetesen adok hozzá bőven.
Teljesen az újfajta Malév-festésnek néztem, azt gondolva, valakik vicces kedvben voltak, közben elfelejtve, hogy a Rendőrségnél is voltak egy darabig ilyenek - és fogalmam sincs, azok hogy voltak festve.
A típus stimmel, de arra nem esküdnék meg, hogy a festése Malév... Nem emlékszem rá, csak arra, nagyon elaggott állapotban volt, nem is foglalkoztunk vele.