Szépen megcsinálták a betonutat a Gyártelepi vasút mellett, a Vasutas sportelepig, csak a Gyártelep részen nincs összekötve semelyik úttal, 100 métert kell menni a földúton, és ezzel közben tönkreteszik, kimélyítik lukakkal a földutat. A tábla szerint 2013 ősze az átadás, mikor tervezik megcsinálni a hiányzó szakaszt?
Másik kérdésem: a rendelőintézet előtti, tavaly őszi betonozás óta ott van egy csatornatetőre figyelmeztető 1 méteres ideiglenes (?) tábla, ami zavarja a rendelőhöz való bekanyarodást a Fő útról. Azt mikor oldják meg?
Történt egy kis baleset az elmúlt éjszaka a szakmunkás képző előtt, amikor is az eső alámosta az ivóvíz főnyomócső fölötti betontuskót, és az rápihennt a csőre. Reccs. Víz nyente:-(((
Elnézéseteket kérem, hogy így idegenként "idepofátlankodom" :)), de közös képviselő keresésben szertném a segítségeteket kérni. Társasházunk keres megbízható, agilis, talpraesett, gyakorlattal rendelkező közös képviselőt. Ha tudok valakit ajánlani, kérlek küldjetek levelet a csenze kukac yahhoo pont com címre. Ha lehet írjátok meg, hogy az akit ajánlotok albetétenként mennyiért vállalja a képviseletet. Segítségeteket köszönöm. Csenze.
Egy-két gondolat a Toldi utca és Liget úti esővíz csatorna beruházásáról I. üteméről: Úgy gondolom, hogy Gyártelep szempontjából az egyik legfontosabb probléma megoldásról van szó. Ezzel a beruházással remélhetőleg megszűnik a Gyártelepi állomás aluljárójának nagyobb esőzés utáni esővíz és szennyvízzel történő feltöltődése. EU-s pályázatra készülve az Önkormányzat – Közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően – pályázatot írt ki a tervek elkészítésére. A tervek elkészítése után a Közbeszerzési és Városfejlesztési bizottság választotta ki nyertes pályázatot 2008-ban. Ebben a nyomvonal is szerepelt. (Bizottság tagjai: Kovács L. Bauer M. Hirtz T. Bottyán T. dr. Kiss R) Bizottság javaslatára a testület hagyta jóvá. Fentiekből is kiderül, hogy Kovács L. és dr. Kiss R. afférjánél én nem voltam jelen, csak folyosói pletyákból hallottam. (Én csak 2009. januártó vagyok a biz. tagja.) Sajnos nem volt gyakorlat a bizottság munkájában, hogy olyan esetekben, ahol egy-egy körzetet érintő beruházási, rekonstrukciós, vagy egyéb munkák tárgyalásánál meghívják a területileg illetékes képviselőt. Szintén a Közbeszerzési és Városfejlesztési bizottság választotta ki – pályázat útján – a projekt vezetőt, műszaki ellenőrt, s a kivitelezőt, melyet a testület hagyott jóvá. Gyártelepen végzendő munkák idejére kértem, hogy a heti koordinációs értekezleten részt vehessek. Ezt a szervezők elfogadták. Az ott szerzett információkról szeretném tájékoztatni az érdeklődőket. Penta Kft mint kivitelező a tervek alapján kiviteli tervet készített, - ez a nyomvonalat is tartalmazza - melyhez megkérte a közművek üzemeltetőitől a hozzájárulást, s közművek nyomvonalát. 2010. március 12-én tartott koordinációs ülésen, melyen részt vett a tervező, kivitelező is meggyőződtem, hogy az esővíz csatorna nyomvonalát a TIGÁZ ismerte. Általuk aláírt véleménnyel amely, tartalmazta a gáz nyomvonalát nem tettek észrevételt. Elismerték, hogy az általuk adott nyomvonal rajz nem tartalmazta azt a vezetéket melybe a Penta kft dolgozói belevágtak, de a Penta is elismerte, hogy hibázott, mert nem kérte a TIGÁZ véleményét a vezetékkel kapcsolatban. A hiba kijavítását vezető mérnök erről a tudatlanságát véleményem szerint - a TIGÁZ-nál levő információs rendszer nem megfelelőségére utal. A javítási költséget a Penta-nak és a TIGÁZ-nak kell lerendezni, ez nem terhelheti a beruházás költségét. Ezen a koordinációs értekezleten a tervezők feladatul kapták az új nyomvonal kijelölését, s a hozzá szükséges engedélyek beszerzését. Ha konkréttá válik az új terv természetesen tájékoztatót meg teszem. Még egy gondolat: 110 millió Ft Penta igénye – a Liget úti talajvíz szivattyúzással kapcsolatos többletmunka költség – jelenleg csak igény.
Csupán megjegyzem: józan parszti ésszel végiggondolva nem esnék neki egy általam ismeretlen beltartalmú 200-as cső átflexelésének, főleg akkor nem, ha fogalmam van arról hogy gázvezetékkről van szó.
Én itt a helyszinen beszéltem az ehárítást vezető TIGÁZ-os mérnökkel, akik az adott napon éjszakába nyúlóan próbálták meg rendbehozni a bajt, Ő azt mondta , hogy nem keresték meg őket a kivitelezők, nem is tudtak az itteni munkálatokról.
Na én nem viccből írtam azt hogy hurrá, ezt túléltük...
Sajnos félre informáltak. Tervezés során a TIGÁZ-tól kapott rajzokon az említett gázvezeték nem ott volt bejelölve ahol a PENTA a földmunkát végezte. Az eltérés 2 méter, melyet megis találtak csak azt már rég - műszaki hiba miatt - kiiktatta a TIGÁZ. Ezért történt az említett sajnálatos eset. (Ma 10 órai megbeszélésen kapott informáciok alapján.)
Tudott dolog, hogy Gyártelepen nem minden közműről van hitelt érdemlő rajz. Amikor a MÁV rendelkezett ezek felett csak skiccek készültek. A Pályafentartás megszűnése után ezek a feljegyzések (skiccek) szőrén szálán eltüntek. Sem a MÁV illetékesei sem az Önkormányzat nem rendelkezik azokkal a "rajzokkal" amelyek minden közműről (az úgynevezett illegális megoldásokról is) valós képet adnának.
A fentieket figyelembe véve elhangzott, hogy más nyomvonalon - mely elkerüli Gyártelepet - oldják meg ezt a beruházást. Remélem jövő héten ez az elképzelés már konkréttá válik.
Én kis optimista! még hogy simán lebonyolodik a csatornabővítési munka!
Ma lettek készen 2,5 nap után a TIGÁZ hibaelhárítói egy elflexelt embercomb vastagságú gázcső kiváltásával.
Teljesen idióta módon rajz nélkül nekiestek a földmunkát végzők a nyomás alatt lévő gáz gerincvezeték eltávolításához!Azt mondták a gázszerelők, hogy azt a mukit jövő ilyenkor találták volna meg , aki a csövet vagdosta, ha sikerül neki a mutatvány.
Készítünk egy összeállítást a strand történetéről. Jó lenne régi fotókat is csatolni hozzá. Ha véletlenül lenne valakinek, és valamilyen formában átadja, nagyon köszönjük. A szkennelést meg tudjuk oldani.