Keresés

Részletes keresés

fish12 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20

Az "fantasztikus"                    ..a vicc szerint :-) 

fish12 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 18

Kedves oskereszteny,

 

Megengedsz egy kérdést?

 

Miért nem Magyarorsszágon mutatsz jó példát a honfitársaknak?  Vagy szerinted mindenkinek Olaszországba  kellene  költözni, aki   i g a z i    keresztény?

( a szavaidból úgy látom, hogy inkább te ("ti..utcán lakó olaszok") nézed/nézitek le azokat, akik fedéllel a fejük fölött bátorkodnak keresztények lenni. A sokféle-sajt-evőkről nem is  szólva!! (Fúj! ..a szégyentelenek!) Úgy beszélsz, mintha csak az ottani otthontalanok lennének csak az igaz keresztények, és  csak ők lennének képesek jótékonykodni és  igazán szeretni.

 

És Olaszországon a járdaszegélybe van építve az internet és a macskaköveken pötyögtetsz? :-)..vagy hogy kommunikálsz  itt velünk, miközben a XXI századi gazdag, elgépesedett korszakot ócsárlod ?

:-)))

 

Egyébként mindentől függetlenül az a véleményem, hogy a magyarországi otthontalanoknak télire minimum Olaszországba kéne költözniük. ..igaz kereszténnyé kéne válniuk...legalább télen.

 

És még valami kedves oskereszteny...Már nem  először figyelmeztetsz mindenkit, hogy neked csak ígével  válaszoljanak, mert csak azt szereted ..közben te  jócskán megmondogatod a magadét:))) Esetleg  példát adhatnál te is,  vagyis te is mellőzd a "mellé"beszélést :-)

 

Meg ne sértődj! :-) Ez csak egy lakos észrevétele volt.

 

 

oskeresztyen Creative Commons License 2006.11.07 0 0 17

Kedves Babaszappan,


koszonom a hozzaszolasodat.


Az a helyzet, hogy ma Europaban irdatlanul gazdag keresztyénség él, a Vilagtorténelemnek nemcsak a legnagyobb hajojan, az Emberiség Torténelmének a legszélesebb utjan jarva, de a Vilagtorténelem leggazdagabb keresztyénsége teszi ezt. Ennek a kovetkezménye, hogy azokat, akik a Jézus Krisztus Beszédei szerint kivanjak kovetni az Urat, csak most, csak a mai, nyugati, gazdag, nagyon széles uton jaro keresztyénség veti meg. Azonban itt, Romaban, ahol gazdagsagbol szegénységet keresett katolikus szuz imadkozik az utcan élve, aki ausztriai fényuzésbol jott, szegénységet vallalt protestansok hirdetnek teljes egész nap, kora reggeltol késo estig, templomokba is bejarnak sokan hirdetni, ahogyan Jézus és az apostolok tették, sokan készek a halalra, ami erejukbol is érzodik, vannak itt Dél-Amerikabol, Pakisztanbol, Aftrikabol hajléktalan keresztyének, egészen mas szellemiség uralkodik kozottuk, sokkal kozelebbi és bensoségesebb Kapcsolat a Teremtonkkel, minthogy nem a foként XX-XXI.szazadi emberi hagyomanyok, hanem a Jézus Krisztus Beszédei szerint élnek/szeretnének élni és tenni, amennyire csak lehet.


Ennél fogva amikor mi beszélgetunk, akkor nem olyan reakciok jonnek, mint a gazdag nyugatrol, hogy ez, meg az dicsekvés, hanem ilyen esetekben, egymas tapasztalatainak és cselekedeteinek megosztasakor a Szent Lélekben valo orom. Ezt az oromet Kaptak Meg a régi keresztyének is. Orulunk egymas sikereinek Jézusban, Amit az Ur Adott a kovethetoség biztositasara, latjuk egymas arcan a felhot, amikor valamelyikunk ebben vagy abban gyengébben teljesit, egy szoval minden masmilyen, és sokkal meghittebb és felsobbrendu, mint amilyet egy gazdag, osszkomfortos lakasban, minden idok legolcsobb és legbovebb valasztéku elektronikai szornyei, haztartasi robotjai, ruhatarjai, videotelefonjai, 20-30-féle sajtjai és -kenyérjei kozott az ember Megélhet, Megkaphat Istentol. Ezért van az, hogy a hatalmas luxushajon és luxusgozoson utazo fényuzo, paratlanul osszkomfortos nyugati keresztyénség nem érti, nem is értheti meg, hogy az Isten Adomanyai nem kérkedés, nem dicsekvés, hanem a Mennyei Kincsek joszandéku, oromteli hirdetése masok oroméért és orok életéért. Azt gondolom, hogy a Lélekben valo joval nagyobb Ero Az, Ami ezeket az utcai keresztyéneket gymas Javait latvan nem gyanakvasra és biralasra, hanem Kozos Oromre Inditja a Jézus Krisztusban. Ahogyan valodi Testvérekhez illik. Ahol valoban elso a szeretet, ott az engedelmesség hallasa nem vitat, hanem oromet indit el.


Idézek ezzel kapcsolatban az Evangéliumbol: azért ennek hirdetésekor masok orok élete a tét:


Maté Evangéliuma:
5,14 Ti vagytok a világ világossága. Nem rejtethetik el a hegyen épített város.
5,15 Gyertyát sem azért gyújtanak, hogy a véka alá, hanem hogy a gyertyatartóba tegyék és fényljék mindazoknak, a kik a házban vannak.
5,16 Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek elott, hogy lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsoítsék a ti mennyei Atyátokat.


Mark Evangéliuma:
4,20 A jó földbe vetettek pedig azok, akik hallják az ígét és beveszik, és gyümölcsöt teremnek, némely harmincz annyit, némely hatvan annyit, némely száz annyit.
4,21 És monda nékik: Avagy azért hozzák-é elo a gyertyát, hogy véka alá tegyék, vagy az ágy alá? És nem azért-é, hogy a gyertyatartóba tegyék?
4,22 Mert nincs semmi rejtett dolog, ami meg ne jelentetnék; és semmi sem volt eltitkolva, hanem hogy nyilvánosságra jusson.
4,23 Ha valakinek van füle a hallásra, hallja.


Lukacs Evangéliuma:
8,15 Amelyik pedig a jó földbe esett, ezek azok, akik a hallott ígét tiszta és jó szívvel megtartják, és gyümölcsöt teremnek béketuréssel.
8,16 Senki pedig, ha gyertyát gyújt, be nem fedi azt valami edénynyel, sem az ágy alá nem rejti; hanem a gyertyatartóba teszi, hogy akik bemennek, lássák a világot.
8,17 Mert nincs oly titok, mely nyilvánvalóvá ne lenne; és nincs oly elrejtett dolog, mely ki ne tudódnék, és világosságra ne jone.
8,18 Meglássátok azért, mimódon hallgatjátok: mert akinek van, annak adatik; és akinek nincs, még amijét gondolja is hogy van, elvétetik tole.


11,33 Senki pedig, ha gyertyát gyújt, nem teszi rejtekbe, sem a véka alá, hanem a gyertyatartóba, hogy akik bemennek, lássák a világosságot.


Péter I.levele:
2,11 Szeretteim, kérlek titeket, mint jövevényeket és idegeneket, tartóztassátok meg magatokat a testi kívánságoktól, amelyek a lélek ellen vitézkednek;
2,12 Magatokat a pogányok közt jól viselvén, hogy amiben rágalmaznak titeket mint gonosztévoket, a jó cselekedetekbol, ha látják azokat, dicsoítsék Istent a meglátogatás napján.


Tehat nem dicsekszem, kedves Babaszappan, hanem a Vilagossagot hirdetem az Ur, az Ur, a Jézus Krisztus és a mi Mindenhato Atyank Dicsoségére. Nem szégyellhetem, Amiket Ok Adtak, sot, hirdetnem kell, ahogyan az Evangéliumokban kérdésre szerén-szerte hirdették azok, akiket Jézus megkérdezett, és ahogyan tomegével olvashato az apostoli levelekben, hogy miket tett Pal és a tobbiek, nem azért, hogy hatalmasakka duzzadjanak onmaguk elott, hanem hogy megtérithessenek masokat, tovabba azért, hogy Ezekben Dicsoitsék a mi Mindenhato Atyankat.


Oriasi kulonbség - de a keresztyének ma mar nemigen tudnak kulonbséget tenni kozottuk -, hogy az ember dicsekszik, felfuvalkodik, vagy Istenunk Adott Kegyelmét hirdeti. Ha én nem tudnam, mert nem vettem volna észre, hogy kijottem kulfoldre, elhagyva Apamat, Anyamat, hazamat stb. Jézus Nevéért, ha nem tudnam, hogy a Jézusért adtam jo parszor az utolso fillérjeimet is templomi perselyekbe vetve, szegények szamara odaadva, ha nem tudnam, hogy utolso ruhadarabjaimat, valamint utolso ételeimet adtam szegényeknek vagy papnak, nem alazatos lennék, hanem idiota. Ezt azért csak észre veszi az ember, nem olyan ez, mint a lelki dolgok, hogy minél tobbet Kap Lélekben az ember az Atyatol, annal inkabb Tapasztalja, hogy az utolso éS a legbunosebb a Foldon. A tettek onmagukért beszélnek. Ahogyan Jakab mondja a tanitasrol és a jo példak bizonyitasarol, ami az orok életre visz: gondoljunk csak a Magyarorszagon a luxuskeresztyének orra elott megfagyo hajléktalanokra, a meghalokra, akik nem tudnak életmento mutétre pénzt gyujteni, vagy pl. Afrika éhhalottjaira:


2,16 És azt mondja nekik valaki ti közületek: Menjetek el békességgel, melegedjetek meg és lakjatok jól; de nem adjátok meg nekik, amikre szüksége van a testnek; mi annak a haszna?
2,17 Azonképen a hit is, ha cselekedetei nincsenek, megholt o magában.
2,18 De mondhatja valaki: Néked hited van, nekem pedig cselekedeteim vannak. Mutasd meg nékem a te hitedet a te cselekedeteidbol, és én meg fogom néked mutatni az én cselekedeteimbol az én hitemet.


En nagyon Evangélium-párti vagyok, azaz nekem mindent az Evangéliumbol kell bizonyitani, mert anélkul nem megy. Ahogyan annak idején, 500 esztendovel ezelott tették - ma már messzire szaladnak ilyenektol a gyulekezetek: -, azt cselekedtem magam is, és erre mindig készen allok:


ha valamilyen vitas kérdés Adatik a Jézus Krisztus Tanitasait illetoen, vegyuk elo az Osszes Odavonatkozo és a valamennyi ellenkezni latszo Igeidézetet. Ezeket egybevetve egyszeru EVANGELIUMI tobbség alapjan Bizonyittatik vagy Vettetik El az adott Tanitas.


Megjegyzem, hogy a Szent Lélek Bizonysagtételei - Amelyekrol régen tudták, hogy milyen az, itt, Romaban példatlanul sokan most is tudják, mert a vizcsapbol is a Jézus Krisztus folyik -, tehat a Szent Lélek Bizonysagtételei természetesen kell, hogy az Evangéliumban Foglalatakat Igazolják. A Jézus Krisztus Tanitasai az Irott Evangélium szerint, az Irott Evangélium a Jézus Krisztus profétai Kinyilatkoztatasait és Bizonysagtételeit Kovetik. Ezért nincsen nekem egyhazam, ahogyan sokunknak nincsen itt, Romaban, mert sokan, akik valoban szegénységben élnek, vagy megkeresik a szegénységet, annyira sok mindent Kapnak Atyanktol és a mi Urunk Jézus Krisztustol, hogy mindama gazdagsag- és ezéletparti szonoklatok, amelyek a mai széles utu egyhazakban hirdettetnek, nem elegendoek ahhoz, hogy a Jézus Krisztusnak, és nem egyhaznak vagy barmi emberi tanitasnak megfeleljenek. Ahogyan Jézus Tanitotta:


Maté Evangéliuma:
19,29 És aki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vészen, és örökség szerint nyer örök életet.


Mark Evangéliuma:
10,29 Jézus pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, senki sincs, aki elhagyta házát, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldeit én érettem és az evangyéliomért,
10,30 Aki százannyit ne kapna most ebben az idoben, házakat, fitestvéreket, notestvéreket, anyákat, gyermekeket és szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendo világon pedig örök életet.


Lukacs Evangéliuma:
18,29 O pedig monda nekik: Bizony mondom néktek, hogy senki sincs, aki elhagyta házát, vagy szüleit, vagy testvéreit, vagy feleségét, vagy gyermekeit az Isten országáért,
18,30 Aki sokszorta többet ne kapna ebben az idoben, a jövendo világon pedig örök életet.


Hogy Tanitja Jézus (nem az egyhazak!)?: "SENKI SINCS, AKI NE KAPNA SZAZSZOR ANNYIT MAR EME ELETBEN"! De akkor, ha elhagyja hazat, munkahelyét, Szuleit és varosat, vagy szuletési helyét. Annyira fontos ez, hogy HAROMSZOR Iratott Le(!) a Jézus Krisztus Evangéliumaiban.


A Tobbieknek mondom, hogy ha barmit cafolni szeretnének, az Evangéliumbol tegyék, mert sajatos értelmezések és egyhazi dogmak nalam meg nem maradhatnak, hiszen azok cafolni akarják - Isten Folébe emelkedvén - az Evangélium Sorait, a Jézus Krisztus Tanitasait, valamint a profétalelkek szamara Adatott Kinyilatkoztatasokat, Amelyek nem egyhazakat, hanem a Jézus Krisztus Evangéliumát Deklarálják és Hirdetik. Ez - akar egykoron - most is botranyko, mert a kényelmes luxuskeresztyénség nem veheti be a Jézus Krisztus Igéjét Ugy, Ahogyan Azt Jézus, Jézus, Jézus és nem mas ember, meg egyhaz tanitotta.

 

Szeretettel Molnar Ferenc Arpad.
Roma, Olaszorszag.


Dicsértessék Mennyei Atyank és a mi Urunk Jézus Krisztus.
Amen.

Előzmény: babaszappan (6)
Biga Cubensis Creative Commons License 2006.11.06 0 0 16

Az általad felsorolt igék nem azt tanítják, amire te gondolsz. Nagy részük kifejezetten a tanítványokhoz szól, Jézus személyes hívásáról beszélnek "ebben az időben" - tehát akkor, nem most. A lelki szegénység éppen nem az anyagi javakról szól, ezt a verset értelmezik félre legtöbbször az emberek;  a gazdag ifjúnak ez az egyetlen fogyatkozása: a ragaszkodás, de lehetne más is; Nikodémust nem inti meg Jézus, pedig ő is gazdag volt (de talán nem sajnálta a pénzét másra); a szántóföldbe rejtett kincs szintén nem anyagi jellegű; a Mária Magdolna által felhasznált olaj példája pedig éppen ellened szól.

 

Az igazság valahol félúton van, lehet jót tenni pénzzel is, csak az a lényeges, hogy ne váljon Mammonná, ne legyen az a cél, hanem csak eszköz. De nem kizárt, hogy valaki a szegénységével mutat példát, de ehhez nem kell az interneten közzétenni, lehet a szegénység szép és lehet taszító, attól függően, hogy tényleg Istentől van, vagy csak egyszerűen így akar kitűnni az óember; így akar elismerést szerezni, egykor lehet, hogy gazdag volt, s most csak átlendült a ló túlsó oldalára, ahelyett, hogy okosan használná fel mások megsegítésére a pénzt, aminek megkereséséhez tehetsége van. Nyilvánvaló az is, hogy éktelenül gazdagnak lenni tisztességes módon nem lehet, de aki mást ki nem használ, saját tehetségével keresi meg, azon áramoljon keresztül és segítse azokat, akiknek kevés van.

 

Jézus tudta, hogy az olajból sok szegényen lehet segíteni, de ő sohasem csak úgy segített, hanem maga a segítsége a példázat része volt, hiszen ő nem halat adni akart, hanem megtanítani halászni. Önmagában a pénz nem sokat segít, ámbár mindenkinek joga lenne egy normális életszínvonalhoz, de a túlzott, s főleg hirtelen meggazdagodás idővel csak egy dologra ébreszt rá: a vágy kielégíthetetlen, s nincs pénzt, ami az emberben lévő titkolt, de fájó űrt kielégítheti a benne rejlő újember iránt.

Előzmény: oskeresztyen (9)
satya Creative Commons License 2006.11.06 0 0 14

Azt gondolom, hogy Jézus tanításának nem egyetlen elfogadható módja, hogy eladjuk mindenünket. Van akit erre hív Isten, van akit más úton akar aszolgálatban vezetni.

Lehet, hogy valakit arra hív, hogy családot alapítson, gyermekeket neveljen, akiket Isten szeretetére nevelje. Ezzel is, bár háza van, rendszeres jövedelme van Isten útján járhat.

Igyekszem megtanni a szoros Isten-kapcsolatot, és igyekszem megtenni, hogy hirdesd az igét, akár alkalmas, akár alkalmatlan.

 

fish12 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 13
Sajnálom, ha károdra vált. Őszinte részvétem!
Előzmény: mindenszentek (7)
fish12 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 12

Nem azt mondtam, hogy a hitet helyettesítsük a józansággal.

A hit és a józanság nem zárják ki  egymást..ha erre gondoltál.

K i s   K ü l ö n b s é g .

 

A buta bigottság ellenben akadályozója a SzentSzellemnek.

 

és végül:

én is leírtam, hogy abban is látom a bajt

", hogy egy kicsit "tudja  a bal keze, hogy mit csinál a jobb"..

 

 

Előzmény: babaszappan (6)
fish12 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 11

NEm jól értetted. Én a te  ígemagyarázatodat cáfolom...kedves oskeresztény.

Előzmény: oskeresztyen (9)
fless Creative Commons License 2006.11.04 0 0 10
itt is ???
Előzmény: fless (8)
oskeresztyen Creative Commons License 2006.11.04 0 0 9

Kedves Fish,

 

ha jol értem, Te cafolod a Jézus Krisztus Kijelentéseit egyszer az Evangéliumba Leirt Szavait, aztan a Szent Lélek bennem és a Vilagtorténelem tomegeiben Cselekedett olyan Kinyilatkoztatasait, amelyek nem valamilyen sajat értelmezést - mert ez lehetetlen -, hanem a Jézus Krisztusnak az Evangéliumban Tett Kinyilatkoztatasait kovették.

 

Amennyiben szeretnél bovebben olvasni a szegénységrol, ajanlom Szamodra az alabbi rovid irast arrol, hogy igenis, minden vagyonunktol meg kell valnunk, és ugy kovetni Jézust. O a Mester, O a Tanito, O a Tanacsos. Ha Te Ot akarod kovetni, akkor nem negligalhatod és dobhatod ki az O Beszédeit azért, hogy egy olyan Jakabi Mondattal, Amely nem a Jézus Krisztus Kijelentéseit cafolja, hanem éppen azoknak szol, kedves Fish, akik nem akarjak ugy kovetni Jézust, ahogyan O Tanitotta.

 

Ajanlom Szamodra az alabbi rovid osszefoglalot a szegénységrol. Megkérlek, amennyiben cafolni akarod, ne a sajat eszedbol és egyhazi szokasjogokbol, hanem a Jézus Krisztus Evangéliumabol tedd.

 

Ami lehetetlen.

 

-----------------------------

 

A SZEGENYSEG IGENLESEROL

 

Most e topic-ban is ujabb, de most is csupan feluletes keresgélés eredményeképpen csak néhany Igehelyet idézek arrol, hogy a Krisztus Jézus kizarolag a szegénnyé valasért, vagyonunk teljes, de az utolso fillérig valo szétosztasaért Tanitott, semmiféle lakaskeresztyénséget vagy barmiféle e vilagi gazdagodast Nem Hirdetett. Csak ez ellenében Szolt.


Aki a gazdagsag ellenében hirdet a szegénység elérését preferalva, nem a gazdagok ellen hirdet, hanem a Jézus Krisztus Igéjét szolja, mert Ez az Evangélium. Aki a gazdagsag ellenében hirdet, nem a gazdagok ellen, hanem [b]mind a gazdagokért, mind a szegényekért hirdet a Jézus Krisztus szerint, hogy ne vesszenek el e vilagban az orok sotétségbe, hanem elnyerhessék a Vilagossaggal az orok életet.

 

A négy evangélium és a Jézus Krisztus Kijelentései cafolhatatlan Bizonysagtételek korunk keresztyénjei kozul a szegénységet és a hajléktalansagot szandékosan, a Jézus Krisztus Nevében, olykor egy az egyben Isten vagy Jézus Kozvetlen Felszolitasara vallalt keresztyének Tanusagtétele mellett: a kovetkezo Jézusi Beszédek azok fontossaga és kiemelt volta, messzemenoen lélekbevago volta miatt HAROMSZOR ISMETELTETNEK AZ EVANGELIUMOKBAN!:


Maté Evangéliuma:
19,29 És aki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vészen, és örökség szerint nyer örök életet.


Mark Evangéliuma:
10,29 Jézus pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, senki sincs, aki elhagyta házát, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldeit én érettem és az evangyéliomért,
10,30 Aki százannyit ne kapna most ebben az idoben, házakat, fitestvéreket, notestvéreket, anyákat, gyermekeket és szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendo világon pedig örök életet.


Lukacs Evangéliuma:
18,29 O pedig monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy senki sincs, aki elhagyta házát, vagy szüleit, vagy testvéreit, vagy feleségét, vagy gyermekeit az Isten országáért,
18,30 Aki sokszorta többet ne kapna ebben az idoben, a jövendo világon pedig örök életet.


Ezutan a rovid, megfellebezhetetlen kezdés utan lassunk ujabb néhany példat az Evangéliumbol, Amely Evangélium mindenfelé a gazdagsag és barmi e vilagi gyujtogetés ellenében, kifejezetten és rendkivul halmozottan és nyomatékosan a szegénységért Szol, Tanit és Parancsol:


Maté Evangéliuma:
5,3 Boldogok a lelki szegények: mert övék a mennyeknek országa.


Azaz boldogok, orok életre jutnak azok, akiknek nincsen szukséguk televiziora, ruhatarra, osszkomfortos kornyezetre és lakasra.


Jézus konkrétan Arrol Beszél, hogy Oérte a vilagon, de a vilagon mindent adjunk el, mert akkor Fogja Igazan Betolteni a lelkunket:
13,44 Ismét hasonlatos a mennyeknek országa a szántóföldben elrejtett kincshez, amelyet megtalálván az ember, elrejté azt; és a felett való örömében elmegy és eladván mindenét amije van, megveszi azt a szántóföldet.


Mennyit ad el azért, hogy Jézust Megnyerje? Sokat? Még tobbet? Nem! Mindenét!


A kovetkezo, rogton ezutan jovo Példazatban Jézus ugyanezt Megismétli: addj el a vilagon mindent, hogy megvehesd a foldet az Isten Orszagaban az orok életre, mert csak Az szamit, nem e vilag luxusa és panelkényelme:
13,45 Ismét hasonlatos a mennyeknek országa a kereskedohöz, aki igazgyöngyöket keres;
13,46 Aki találván egy drágagyöngyre, elméne, és mindenét eladván a mije volt, megvevé azt.


Add el minden vagyonodat! - Hirdeti Jézus a jomodu allattartonak - akinek fényuzése éS kényelme semmiben sem volt mérheto korunk panelkeresztyénjeinek kényelméhez -, és ugy kovess Engem:
19,21 Monda néki Jézus: Ha tökéletes akarsz lenni, eredj, add el vagyonodat, és oszd ki a szegényeknek; és kincsed lesz mennyben; és jer és kövess engem.


Jézus tanitvanyainal evidens, hogy annak ellenére, hogy nekik sincsen lakasuk, el kell adni minden adomanyt és szétosztani az árát a szegények szamara:
26,8 Látván pedig ezt az o tanítványai, bosszankodának, mondván: Mire való ez a tékozlás?
26,9 Mert eladhatták volna ezt a kenetet nagy áron, és adhatták volna a szegényeknek.


Mark Evangéliuma: add el mindenedet, ne élj kertes hazban vagy panellakasban:
10,21 Jézus pedig rátekintvén, megkedvelé ot, és monda néki: Egy fogyatkozásod van; eredj el, add el minden vagyonodat, és add a szegényeknek, és kincsed lesz mennyben; és jer, kövess engem, felvévén a keresztet.


Add egész teljes vagyonodat Isten szolgalatara, de egyetlen fillért se hagyj magadnak!:
12,43 Akkor eloszólítván tanítványait, monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ez a szegény özvegy asszony többet vetett, hogynem mind a többi, akik a perselybe vetettek vala.
12,44 Mert azok mindnyájan az o fölöslegükbol vetének; ez pedig az o szegénységébol, amije csak volt, mind beveté, az o egész vagyonát.


Jézus tanitvanyai még Mesteruktol, Jézustol is sajnálták a felmagasztalast, mert az pénzbe kerult. Természetes volt ugyanis szamukra, hogy mindent, amit kapnak, amit csak lehet, eladjanak, és szétosszanak a szegények szamara. Ez az Isten Igéje, nem a takarékbetét és a kamatok, a kolcson, meg az ujabbnal ujabb mobiltelefonok:
14,4 Némelyek pedig háborognak vala magok között és mondának: Mire való volt az olajnak ez a tékozlása?
14,5 Mert el lehetett volna azt adni háromszáz pénznél is többért, és odaadni a szegényeknek. És zúgolódnak vala ellene.


Lukacs Evangéliuma:
6,20 O pedig felemelvén szemeit az o tanítványaira, monda: Boldogok vagytok ti szegények: mert tiétek az Isten országa.


Itt, Romaban a szegény, hajléktalan keresztyének kozul valok nemhogy orulnének, amikor utolso fillérjeiket és ruhaikat adják egymasnak, de természetesnek veszik ezt. Bizony, senkinek, aki lakasban él, [b]ennél tobb bizonysagtétele adakozasbol nem lehet, akarmit cselekedjen is.
14,13 Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:
14,14 És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.


Lukacs Evangéliumaban is Olvashatjuk a gazdag - mai mértékkel nézve rendkivul szegényes és nyomorult korulmények kozott élt - allattenyészto példazatat:
18,22 Jézus ezeket hallván, monda néki: Még egy fogyatkozás van benned: Add el mindenedet, a mid van, és oszd el a szegényeknek, és kincsed lesz mennyországban; és jer, kövess engem.


Zakeus - joszerivel vagy egészében - egyetlen példa arra, amikor Jézus Krisztus orok élettel Dijazta azt, aki gazdag volt. A mai luxuskeresztyénség, amely nem tartja magat gazdagnak, mikozben az osszes élt és élo ember un. "felso tizezrének" lakoja, olyan hallatlan jolétben és pompaban él, akozben háza tajan télen megfagynak a hajléktalanok, Afrikaban minden 7. masodpercben éhenhal egy gyermek, a jelenleg élo Emberiségnek pedig 5/6-a rosszabb és gyatrább korulmények kozott él, mint o. Eme luxuskeresztyénség, az osszkomfort fiai a tengernyi Jézusi szegénységpárti és a szegénységet Akaro és Hirdeto Evangélium Egyetlen Példajaval, a gazdag Zakeussal szoktak érvelni, mondvan: Jézus Nem Várja El a szegénységet, vagyis az O és tanitvanyai kovetését. Mindekozben elfeledik eme Egyetlen Példanal, hogy Zakeus a vagyonanak tobb, mint a felét szétosztotta a szegények kozott, valamennyi peres ugyét - lett volt barmennyire is igaza egy-egy ugyben - négyannyi modon rendezte, és ugy tért meg Jézushoz, hogy Atadja Neki az életét. Milyen életkorulmények kozott? Olyan életkorulmények kozott, amelyek a vilagon semmiben nem hasonlithatók sem kényelemben, sem luxusban, sem technikai felszereltségben, sem az ételek és a ruhak irdatlan valasztéka tekintetében a mai osszkomfort- és luxuskeresztyénség életéhez és életminoségéhez, amelyen a keresztyének példatlan sokasaga jar, nemcsak elvetve a szegénységet, de visszatéroen azokat kérve szamon gazdag szegénységukért, akik nem a gazdagsagban, hanem a Jézus Krisztus kovetésével valo szegénységben kerestek és talaltak feloldozast.


19,8 Zákeus pedig eloállván, monda az Úrnak: Uram, ímé minden vagyonomnak felét a szegényeknek adom, és ha valakitol valamit patvarkodással elvettem, négy annyit adok helyébe.
19,9 Monda pedig néki Jézus: Ma lett idvessége ennek a háznak! mivelhogy o is Ábrahám fia.


21,2 Láta pedig egy szegény özvegy asszonyt is, hogy abba két fillért vete.
21,3 És monda: Igazán mondom néktek, hogy e szegény özvegy mindenkinél többet vete:
21,4 Mert mind ezek az o fölöslegükbol vetettek Istennek az ajándékokhoz: ez pedig az o szegénységébol minden vagyonát, a mije volt, oda veté.


Janos Evangéliumaban még az Istenarulo Judas is tudta, hogy hajléktalanokként is egy a dolguk a korabeli szegény, gyakran teljesen ruha és élelem nélkuli, uldzésekkel teli, allando életveszélyben élt életuk mellett. Még Judas is tudta, hogy a dolguk az, hogyha valamihez hozzajutnak, eladjak azt, és az arat nem sajat anyagi boldogulasukra és testuk kényelembe helyezésére, hanem a szegényekre, a szegényekre és a szegényekre kell kolteniuk:
12,4 Monda azért egy az o tanítványai közül, Iskáriótes Júdás, Simonnak fia, a ki ot elárulandó vala:
12,5 Miért nem adták el ezt a kenetet háromszáz dénáron, és miért nem adták a szegényeknek?
12,6 Ezt pedig nem azért mondá, mintha néki a szegényekre volna gondja, hanem mivelhogy tolvaj vala, és nála vala az erszény, és amit abba tesznek vala, elcsené.


Odébb:
13,29 Némelyek ugyanis állíták, mivelhogy az erszény Júdásnál vala, hogy azt mondá néki Jézus: Vedd meg, amikre szükségünk van az ünnepre; vagy, hogy adjon valamit a szegényeknek.


Pal romai levele a keresztyén Testvéreknek valo adakozasrol szol:
15,25 Most pedig megyek Jeruzsálembe, szolgálván a szenteknek.
15,26 Mert tetszett Macedóniának és Akhájának, hogy a Jeruzsálembeli szentek szegényei részére némileg adakozzanak.


II.korinthusi levél: a szegénység, nem pedig a jolét és a kényelem az, ami a joszivuség gazdagsagahoz vezetett:
8,2 Hogy a nyomorúság sok próbái közt is boséges az o örömük és igen nagy szegénységük jószívuségük gazdagságává növekedett.


Igen. Akik Romaban hajléktalanok, naponként tesznek Tanubizonysagot arrol, hogy akik a legszegényebbek, egyben Atyank Szeretetébol a legbokezubbek is. Akik bérhazakban és panellakasban élnek, ezt el sem tudják képzelni. Amen.


9,8 Az Isten pedig hatalmas arra, hogy rátok áraszsza minden kegyelmét; hogy mindenben, mindenkor teljes elégségtek lévén, minden jótéteményre boségben legyetek,
9,9 A mint meg van írva: Szórt, adott a szegényeknek; az o igazsága örökké megmarad.


Jakab levele azokat is feddi, akik nem a gazdagokban, hanem a szegényekben botrankoznak meg, mondvan: emberi/isteni méltosagra teremtettunk, nem arra, hogy szegényekké legyunk e vilagon. Akik megbotrankoznak Jézus Tanitasaban, azoknak Szoljon most ez az Ige:
2,2 Mert ha a ti gyülekezetetekbe bemegy egy aranygyurus férfiú fényes ruhában, bemegy pedig egy szegény is szennyes ruhában;
2,3 És rátekinttek arra, akin a fényes ruha van, és azt mondjátok néki: Te ülj ide szépen; és a szegénynek ezt mondjátok: Te állj ott, vagy ülj ide az én zsámolyom mellé:
2,4 Nem mondtatok-é ellent magatoknak, és nem lettetek-é gonosz gondolkozású birákká?


Ki szereti felebaratjat, mint onmagat jobban, ha nem az, aki Jézust, nem pedig e vilag kényelmét koveti? Ki, ha nem azok, akik nem maguknak gyujtogetnek ruhakat, fali diszeket és porcelan targyakat, elektronikus cikkeket és takarékbetétet, hanem mintha csak maguknak adnák oda, ugy adják át havi fizetésuket is az aluljarokban és az utcakon fagyoskodo hajléktalanoknak és szegényeknek, aztan azoknak, akik életmento mutétekre szorulnak, aztan szegény roman testvéreink szamara kuldenek pénzt, aztan akik afrikai szamlakra és tavoli, szegény orszagok evangelizalasara, tehat lélekmentésére nyujtják át megtakaritott pénzeiket? Jakab a gazdagsagrol szolt, kozvetlenul azt kovetoen irta le ezt is:
2,8 Ha ellenben megtartjátok a királyi törvényt az Írás szerint: Szeressed felebarátodat, mint tenmagadat, jól cselekesztek.
2,9 De ha személyválogatók vagytok, vétkeztek, elmarasztaltatva a törvény által, mint annak megrontói.


Nem lehetunk személyvalogatok, Krisztus szegénységet vallalt gyermekeit sajat gazdagsagunkért megvetve azért, miért szegények, miért nem olyan gazdagok, mint a tomegkeresztyénség, minden idok ledkényelmesebb osszkomfortkeresztyénsége. Krisztus az egész teljes Evangéliumban a gazdagsag ellenében és a szegénység beteljesitéséért Hirdet és Tanit.


A Jelenések Konyvében Jézus a szegénységet, mint Szamara Nagyon Szeretett, Kedves dolgot Szolja, mikozben a "Satan zsinagogaja" alatt a mai gazdag zsinagogak és zsidok is eszunkbe jutnak:
2,9 Tudom a te dolgaidat és nyomorúságodat és szegénységedet (de gazdag vagy), és azoknak káromkodását, akik azt mondják, hogy ok zsidók, és nem azok, hanem a Sátán zsinagógája.


A mai gazdag luxuskeresztyénség - szemben az Igehely valodi értelmével azért, hogy tudattalanul is helyet adjon lelkében sajat gazdagasaganak - szembehelyezkedik az Isten Igéjének tanitasaival. Gyakori a farizeus és a vamszedo templomi imajanak citalt példazata, amikor a farizeus tetteivel kérkedik, hirdetvén, hogy hálát ad Atyanknak, amiért o nem olyan, mint a tobbiek, a vamszedo viszont azt mondja fejét lehajtva - na nem a foldig, ahogyan itt sok hajléktalansagot onként vallalt keresztyén teszi -, hogy bocsass meg nekem, bunosnek. Az osszkomfortkeresztyénség azt mondja errol - sajat életéhez szabva az Igét, nem a Jézus Krisztus Evangéliumahoz -, hogy Jézus itt Azt Tanitja, nem kell jot tenni, csak legyél bunbano és udvozulsz. Azonban valamit az osszkomfortkeresztyénség nagyon kifelejt: ugyanis Jézus egyetlen árva Szoval nem mondta, hogy akar a farizeus, akar a vamszedo udvosségre jutott volna, csupan azt, hogy az alazatos bunos jobban megtisztult, mint a masokat megveto és semmibe vevo szeretetlen farizeus. Nem szegényekrol, hanem két modos emberrol van szo: az egyik farizeus, a masik vamszedo. Azonban - és az Igaz Evangéliumot hirdessuk - egyikrol sem Mondatott Ki, hogy ilyen gyalazatos allapotban udvozult volna, és ez nem is lehetséges. Csupan az Mondatott Ki, hogy tobb bune vétetett el a két gazdag kozul a vamszedonek, aki alazatosabb volt a farizeusnal, aki gazdagként adakozott.

 

Akinek barmi felvetése van, varom a hozzaszolasat. Tetteink nem a gazdagsag uldozése és totalitarius kényszeritése, hanem a Jézus Krisztus és Tanitasainak igenlése: a Vilagossag hirdetése. Aki Ot, Jézust Hirdeti, ugy kell tennie, hogy a Torvénybol Egyetlen Jotat és Pontocskat el nem vesz. Aki keresztyén, az az Evangéliumot hirdesse, ne barmi mast. Jézus Krisztus Evangéliuma nem alku és a sajat felmentésunk érdekében kurtithato-atirhato piaci arucikk. A teljes és egész Evangéliumot kell hirdetnie annak, aki keresztyén, mert ez az Ur Jézus Krisztus Parancsa.


Nekunk nem a sajat jomodunk védelme, és a Jézus Krisztust az O Parancsai és Tanitasai szerint kovetok uldozése a feladatunk mondvan, miért nem gazdagok, hurdetvén Jézus és Bizonysagtételei Ellenében, hogy nem illik hatalmukhoz és méltosagukhoz az ilyen szegény életmod. Nem a sajat jomodunkhoz kell sullyesztenunk az Isten Igéjét, hanem sajat zullottségunknek és tespedtségunknek véget vetve kell a Jézus Krisztus Akaratahoz és Tanitasaihoz emelkednunk.


Egy néhai katolikus pap szavai jutnak eszembe, aki azt mondta:
"A tisztességes ember gyakorlatát mindig felfelé húzza, közelítendo az elveihez. A becstelen ember az elveit szállítja mind lejjebb, hogy gyakorlatának megfeleljen."

 

----------------

 

Kedves Keresztyén Testvérek,


mi a véleményetek errol az emberrol?:


Egy nagyon gazdag személy az Evangélium hatasara - nem az egyhaz hatasara, hanem az Evangélium olvasgatasa és az egyeduli imadkozas kovetkezményeképpen, azaz egyenesen Istentol Indittatva - eladta a házát, eladta foldjeit, és vilagga ment tériteni. Allami uldozés érte, és meg akartak olni.


Mi a véleményetek rola? Otthon kellett volna maradnia, hogy egyen, igyon és gyonyorkodjon? Persze, hogy otthon - mondják sokan -, hiszen volt odahaza tévé, mosogép, mobil- és hálozati telefon, szamitogép, ruhatar stb. Es az ember orizze meg a méltoságát, amit az Urtol Kapott, mert amit ez az ember tett, rangon aluli, és minden, csak nem keresztyéni.


Ez a személy, akirol szoltam, nem most élt, hanem 900 korul. A neve Pierre Waldo, az egykori gazdag foldbirtokos, a Vilagtorténelem egyik legkimagaslobb, hitelesen keresztyén alakja. Noha sok mindene volt e vilagon gazdag foldbirtokosként, de álmodni sem álmodhatott volna olyan konnyu és fényuzo életrol, amilyet korunk nyugati keresztyénsége él, mikozben és pedig lakásuk mellett megfagynak a hajléktalanok, másutt pedig - igy Afrikaszerte - egyszeruen éhenhalnak, mert nincs mit enniuk. Pierre Waldo tobb szaz esztendos - az állam részérol szuntelenul uldozott - hatalmas keresztyén egyhazat hozott létre Isten Kegyelmébol. Mind szegények voltak és uldozottek. Az Evangélium Torvényeit, Jézus Parancsait és Tanitasait olyan teljességgel tartották meg, amilyenhez a mai keresztyéneknek semmi, de semmi kozuk nincsen. Tuzbe és vizbe, sárba és fagyba, fogsagba és halalba mentek egymasért, kozos kasszán éltek. Isten szent gyermekei voltak.


Volt egy masik személy is, aki Waldohoz hasonloan cselekedett, sot, rajta kivul még tobb tucatnyian: elhagyták házaikat, eladták foldjeiket, bojtoltek, adakoztak, készen allva a halalra. A szegény életet ok valasztották Isten Kegyelmébol. A kor egyházasdijai pedig megbotrankoztak bennuk, miért élnek igy.


Eme személy, akirol most irtam, a Jézus Krisztus volt. Korunk luxuskeresztyénjének megvetett, Igazsagaban és Elete nemességében, amelyet Istentol Kapott, messzemenoen megkurtitott, megszégyenitett Bizonysagtevoje. Akik pedig Hozzá hasonloan szintén elhagyták hazaikat és foldjeiket, szétosztották vagyonukat és UGY hirdettek, Jézus Krisztus apostolai és tanitványai voltak.


Ma is élnek ilyen keresztyének a Foldon. Itt, Romaban talalkoztam veluk életemben eloszor.


Ki él a feddés jogaval ellenukben, mondvan: miért nem élnek luxuskorulmények kozott, miért Jézust kovetve, Waldo és tomegei nyomaban, a lollardok utan lépdelve jarnak, és miért nem a tomegkeresztyénséget kovetik.


Varom a valaszokat, hogy kivehessuk mind a Jézus Krisztus, mind az O apostolai, mind Pierre Waldo és keresztyén tomegei, mind a lollardok és megannyi keresztyén szemeibol a szalkat, jobbito szandékkal, mondvan: ne hirdessetek ilyeneket. Hirdessetek nekunk tetszo dolgokat. Porfétaljatok olyanokat, amik nekunk kellenek. Es legyetek gazdagok, mert a keresztyének hatalmas tomegei itt, nyugaton gazdagok. Gazdagabbak, mint barkik, akik valaha éltek a Fold bolygon. Es nagyon, de nagyon sokan vannak, akik ebben a mérhetetlenul gazdag korban a gazdagodo nyugat altal kitaposott roppant széles és nagy tomegeket vonzo uton jarnak.


Korunk gazdag, nyugati keresztyénjei mindennel betelnek, ami e vilagbol valo, ezért nem tudnak betelni Isten Lelkével és a Jézus Krisztussal. Azonban mikozben minden foldi joval betelnek, akozben amiatt szoktak imadkozni, hogy rosszul élnek és kevés a pénzuk.


A romai szegények, akik elhagyták házaikat, csaladjaikat és vagyonukat, hogy az utcara koltozve hirdessenek és téritsenek, nem panaszkodnak azért, hogyha/mert nincsen pénzuk. Mert van Istenuk és Jézus Krisztusuk, Akik eme keresztyéneknek a mi Istenunktol Kapott engedelmességukért Betoltotték az életuket. Szazszor annyit kaptak e vilagon, és várják az orok életet.


Szeretet és békesség Adassék Mindenkinek boségesen Istenunktol és a mi Urunk Jézus Krisztustol.
Azaz nem a vilagrol beszélek, nem a pénzrol, hanem az Orok Javakrol és Mennyei Kincsekrol.
Amen.
Aki megbotrankozik, nemcsak Jézusban, apostolaiban, Waldoban és tomegeiben, nemcsak a lollardokban és korunk Jogkoveto és Jogkereso keresztyénjeiben, de Isten Vilagossaganak egyszeru Kritériumaiban és Parnasszusaiban esett el.

 

 

Békesség és Aldas Magyarorszagnak és minden embernek.

 

Szeretettel Molnar Ferenc.

Roma, Italia.

 

Dicsértessék Mennyei Atyank és a mi Urunk Jézus Krisztus.

Amen.

Előzmény: fish12 (4)
fless Creative Commons License 2006.11.04 0 0 8
Ti , hogyan magyarázzátok eszt a jelenséget:
Annó mikor még volt a feketelyuk, jártam a csoportommal evangélizálni oda.
Volt 1x 1olyan történés, hogy az én bele1ezésemmel, aktív résztvételemmel, körbejártuk a helyet 7x mint a jerikó falait és közben +áttkoztuk, +kötöztük a demonokat és hitáltal bezártuk a helyet és az kívántuk, hogy gyülishely legyen ahol Jézust prédikálják, ez meg is lett ,előbb a hgy költözött oda most meg a golgotások.

Ki hogyan magyarázza eszt a jelenséget?
én v mi csináltuk v véletlen 1be esés?

Vagy MI ?????????



Kényszerem van rá, hogy ide is bemásoljam eszt me a hgy-s topicban elsiklottak felette :D
mindenszentek Creative Commons License 2006.11.04 0 0 7

Ez jó régen történt! :-) Az illető sajnos azóta sem végezte el azt az  egyetemet..és  nem egyszer nagyon nehéz fizikai munkával kellett  kis pénzhez jutnia, (nem  nézem  le a fizikai munkát!) mert szükségben  volt..de,  amit tanult volna, avval sokra vitte volna...(De neki  "egyszerűbb" volt az ígének a szószerinti, gondolkodás nélküli gyakorlatba ültetése, mint a tanulás melletti hűséges Úrra figyelés..)

 

na most ez azért nem ennyire eccerű.

mi az hogy sokra vitte volna? mindenki egyszál gatáyba fog meghalni egyrészt, másrészt Te ezt nem tudhatod. én pl elvégeztem 3 egyetemet és?

Előzmény: fish12 (4)
babaszappan Creative Commons License 2006.11.04 0 0 6

tipikus protestáns szellemiségű hozzászóülás a tied, kedves fish,

 

csakhogy nem minden hit-típusban a józanság a legfőbb erény, meg a tisztes polgári létezés, bár a protestantizmusban tényleg ezek a fő értékek (én a pünkösdizmust is ide veszem meg a kerizmatikusokat stb).

 

neki ilyen fajta hite van, és ezt mutatja meg az ő cselekedeteiből. ennyi.

 

én a bajt abban látom, hogy egy kicsit "tudja  a bal keze, hogy mit csinál a jobb", pedig ha jól emlékszem, Jézus azt mondta, hogyha osztogatunk, akkor ne tudja...

 

nem kell ezzel dicsekedni, kedves őskeresztény.

 

amúgy meg Isten hozott!

Előzmény: fish12 (4)
rögeszméd Creative Commons License 2006.11.04 0 0 5
Most akkor ez a topic azért nyílt, hogy ne a mennyben vegyem el a jutalmam, hanem itt?
fish12 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 4

A jószándékod kétségtelen, de a  naivitásnak is  kell, hogy határa legyen! :(

 

Ne vedd sértésnek, hogy  még1x részletesebben is  írok neked erről, --nem mintha  én olyan nagyon  bölcs lennék, ..én is  tanulom:-) , de nem szabad ész-nélkül követni a leírtakat. Maga a Szent Szellem a  józanságnak a szelleme.

Józanság az, ha  odaadod a  legutolsó falatodat vagy filléredet is, aztán  te látsz  szükséget és éhezel??

 

Az Ésaiás könyvében is azt olvashatjuk, hogy Jézuson megnyugodott a Bölcsességnek Szelleme (És. 11.)... Jézus bölcs volt..bölcsebb, mint Salamon:). Bennünk pedig az Ő értelme kell, hogy lakozzon (1.Kor.2:16).

 

Az is benne  van a Bibliában, hogy az alamizsnánk titkon legyen..Ne kürtöltessünk előtte vagy utána.. azért voltam ilyen durva és éles.

 

Bocsáss meg, nem megbántani akartalak,  csak segíteni szeretnék..ha nem késő.

 

Ahhoz, hogy helyesen  értelmezzük az Írásokat, összefüggéseiben kell látnunk az egészet. Pl. nemcsak az van megírva, hogy "aki elhagyja házait"..hanem az is, hogy "legyetek okosok".

 

(Mindenekelőtt pedig nem "belső hangokra"--különleges kijelentésekre-- kell figyelni, ..pláne amíg valaki nem annyira ismeri az Írásokat,  hanem  józanul kell gondolkodni és szorgalmasan kell tanulmányozni a Bibliát.  Aztán, ha  valaki kap "saját" kijelentést, annak is összhangban kell lennie az Írással.. Ha nincs összhangban, akkor bármilyen szép látomás vagy jelenés volt is az, akkor sem jó. Nem "fölülről" jött. Ezeket azért írtam le, mert időközben sikerült  utánad olvasgatnom:-)

 

Sajnos mindig vannak olyanok, akik a szélsőségek felé vozódnak, azok nagy veszélyben vannak. Pl volt  egy  ismerősöm, aki amikor Jézus visszajöveteléről hallott,  abbahagyta az egyetemet, és csak az Úrra való várakozással töltötte az  idejét..Ez jó régen történt! :-) Az illető sajnos azóta sem végezte el azt az  egyetemet..és  nem egyszer nagyon nehéz fizikai munkával kellett  kis pénzhez jutnia, (nem  nézem  le a fizikai munkát!) mert szükségben  volt..de,  amit tanult volna, avval sokra vitte volna...(De neki  "egyszerűbb" volt az ígének a szószerinti, gondolkodás nélküli gyakorlatba ültetése, mint a tanulás melletti hűséges Úrra figyelés..)

 

 

Előzmény: oskeresztyen (-)
fish12 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 3

 

annyira Kényszeritett a Szent Lélek, hogy lakasban tovabb ne maradjak sem ott, sem mashol.

 

Ne haragudj, de ekkora ostobaságot már régen olvastam.  Remélem, hogy fiatal vagy és még nincs késő...a +változásra. (sajnos  valami oknál fogva nem tudtam a hsz-aidat elérni..nem jöttek le, ezért nem tudtam  tájékozódni rólad)

 

Ha tényleg olyan nagy a részvéted a szegények iránt, akkor miért nem egy  jövedelmező szakma után nézel inkább, amivel valóban  jelentős segítséget nyújthatnál, nemcsak a koldusokat és az otthontalanokat szaporítanád? 

 

Ráadásul úgy tűnik, még büszke is vagy ezekre a tetteidre. 

Ezeket (amiket az imént fölsoroltál) a TOLVAJ --aki más szerepében ÖL és PUSZTÍT, de kedvenc foglakozása a MEGTÉVESZTÉS, CSALÁS ÉS HAZUGSÁG is-- cselekedtette veled, nem a Szent Szellem.

 

 

_____________________

 

az egész hozzászólásod egyébként inkább tűnik provokciónak és a kereszténység kigúnyolásának, mint igaz istenfélő bizonyságnak. Ezek a tettek nem dicsőítik Istent,  hanem  szégyenére vannak..Neki is, meg   minden kereszténynek is..

 

Csak javasolni tudnék valamit, ..vagy megfoogadod,  vagy nem..

 

Bölcsességért könyörögj...ne Jézus félreértelmezett szavainak "megcselekedésével" dicsekedj!

 

Jakab 1:
 5. Ha pedig valakinek közületek nincsen bölcsessége,  kérje Istentôl,
    a ki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül adja; és
    megadatik néki.

 

tisztelettel:

________________><>_______________

 

Előzmény: oskeresztyen (-)
fless Creative Commons License 2006.11.03 0 0 2



Mennyé má Maaancus, ez yól indúl !
Előzmény: Törölt nick (1)
RealCorpus Creative Commons License 2006.11.03 0 0 0
0 Benned-et nem ismerem, de eddig 0-t. :)
Előzmény: oskeresztyen (-)
oskeresztyen Creative Commons License 2006.11.03 0 0 topiknyitó

Kedves Keresztyén Testvérek,


a topic cime:
"Írd le, hogy mit cselekedtél meg eddig Jézus tanításaibol!"
Lassunk harom példat:

 

I.


2005-ben elhagytam Magyarorszagot a Jézus Krisztus Evangéliumaért. Ezt megelozoleg mar visszatéroleg az utcara mentem lakni, annyira Kényszeritett a Szent Lélek, hogy lakasban tovabb ne maradjak sem ott, sem mashol.


Maté Evangéliumaban:
19,29 És aki elhagyta házait, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldjeit az én nevemért, mindaz száz annyit vesz, és örökség szerint nyer örök életet.
Mark Evangéliuma:
10,29 Jézus pedig felelvén, mondta: Bizony mondom nektek, senki sincs, aki elhagyta házát, vagy fitestvéreit, vagy notestvéreit, vagy atyját, vagy anyját, vagy feleségét, vagy gyermekeit, vagy szántóföldeit én érettem és az evangyéliumért,
10,30 Aki százannyit ne kapna most ebben az idoben, házakat, fitestvéreket, notestvéreket, anyákat, gyermekeket és szántóföldeket, üldözésekkel együtt; a jövendo világon pedig örök életet.

 

II.


2005 nyaran érkeztem Romaba. Mivel Jézus Tanitotta az Evangéliumban, igy tobb izben, tobb modon szerettem volna betolteni az alabbi Versekben Foglalt Jézusi Igéket. Ennél fogva volt, hogy pénzemet az utolso fillérig templomi perselybe dobtam, maskor - ha jol emlékszem - martirokrol szolo templomi perselybe vetettem, illetoleg megesett, hogy hajléktalanoknak adtam.


Márk Evangéliuma:
12,41 És leülvén Jézus a templompersely átellenében, nézte, hogy a sokaság miként vet pénzt a perselybe. Sok gazdag pedig sokat vetett abba.
12,42 És egy szegény özvegy asszony is odajövén, két fillért, azaz egy negyed pénzt vetett bele.
12,43 Akkor eloszólítván tanítványait, mondta nekik: Bizony mondom nektek, hogy ez a szegény özvegy asszony többet vetett, hogynem mind a többi, akik a perselybe vetettek.
12,44 Mert azok mindnyájan az o fölöslegükbol vetettek; o pedig az o szegénységébol, amilye csak volt, mind bevetette, az o egész vagyonát.

 

III.


Hasonlo a III.példa is. Jo par alkalommal megesett, hogy a Jézus Krisztus Nevében hajléktalanoknak adtam oda az utolso ruhadarabjaimat is, nem torodve az idojarassal, illetve hol papnak, hol szegényeknek adtam az utolso ételeket, amikkel rendelkeztem, igy magam éhen maradtam.


Lukacs Evangéliumaban Keresztelo Janos szol:
3,8 Teremjetek azért megtéréshez méltó gyümölcsöket, és ne mondogassátok magatokban: Ábrahám a mi atyánk! mert mondom néktek, hogy az Isten ezekbol a kövekbol is támaszthat fiakat Ábrahámnak.
3,9 Immár pedig a fejsze is rávettetett a fák gyökerére: minden fa azért, a mely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik és a tuzre vettetik.
3,10 És megkérdé ot a sokaság, mondván: Mit cselekedjünk tehát?
3,11 O pedig felelvén, monda nékik: A kinek két köntöse van, egyiket adja annak, a kinek nincs; és a kinek van eledele, hasonlókép cselekedjék.

 

A Jézus Krisztus Bizonysagtételeivel és a mi Atyank Kegyelmébol Adatott jo cselekedetekkel nem kérkedunk, akik Ezekrol szolunk. Ezt a szegény keresztyének tudják, zavartalanul folytatnak eszmecserét, egymastol is tanulnak, orulnek egymas sikereinek stb., de azt tapasztaltam, hogy az Internetezo, gazdag keresztyénség nemcsak megtagadja az ilyen Bizonysagtételeket, de fel is lép ellenukben, azaz fellép a Jézus Krisztus Kinyilatkoztatasai ellen és a Jogkoveto magatartas eliminalasa érdekében. Célom az, hogy mikozben a topic-ban feltett kérdésre felelek, hogy azt szeretném, ha Minden Keresztyén ugy fogadná ezeket a Jézusi Bizonysagtételeket, ahogyan itt, Romaban éljuk meg: nem reklamalva, nem perelve, nem sértodotten és megbotrankozva, hanem orulve annak, hogy a Jézus ma is sokakban ilyen Bizonysagtételeket és cselekedeteket Munkál Meg. Orulve annak is - ahogyan mi szoktunk -, amikor azt látja barki, hogy mas keresztyén Testvérek ebben vagy abban tobbet adhattak Atyanknak és a kedves, szelid Jézus Krisztusunknak: hiszen ezek a tettek mind az O Oromukre és Dicsoségukre szolgalnak.


Es még egyszer:
Ezek a tettek mind az O Oromukre és Orok Dicsoségukre szolgalnak.
Hiszen ezek a Szent Lélek Munkajabol, nem pedig emberektol valok.

 

Szeretettel Molnar Ferenc
Romabol, Italiabol.


Dicsértessék Mennyei Atyank és a mi Urunk Jézus Krisztus.
Amen.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!