Keresés

Részletes keresés

hkv Creative Commons License 2007.12.14 0 0 18
 

2008-ban a Magyar Közlekedési Klub a Hanák Kolos Turistaegyesület Mátrabérc Teljesítménytúrájára különvonatozást szervez. [ 2008. április 19. (szombat) ]
Mátrabérc túrához  kapcsolódóan, április 18-án délután különvonat indul Kál-Kápolna vasútállomásról. A különvonatra csatlakozási lehetőséget biztosítunk, Budapestről a 16:05-kor, Miskolcról 15:33-kor, valamint Kisújszállásról 14:35-kor induló vonatok utasainak. A különvonat elsősorban a Recski szálláshelyre tartótnak biztosít elsősorban eljutási lehetőséget, de bárki igénybe veheti, majd aki csak nosztalgiázni szeretne, vagy busz helyett vonattal szeretne haza menni. A különvonat másnap 19.-n visszaútban is közlekedik majd az érdeklődők és a túrán résztvevők számára!

Bővebb információ hamarosan a Magyar Közlekedési Klub Vasutazó Internetes oldalán: http://vasutazo.extra.hu/

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.14 0 0 17
1963. szept. 3-án 7.10-kor Kisterenye-Mátramindszent között a 39. szelvényben, sorompó nélküli útátjárón a 8932/II. sz. menetben közlekedő TVG egy áthaladó birkanyájba szaladt, mert túllépte a megengedett sebességet.
84esvonal Creative Commons License 2007.10.31 0 0 16
A GKM honlapon olvasható a 38 megszűnésre javasolt vonal listája!A javaslatot véleményezni lehet a Gkm honlapján a http://195.228.157.155/portal/szervezetek/szervezetek címen.
A vonal talán megmenthető, ha az érintett önkormányzat bejelentkezik, hogy
igényli a Térségi vasutat.
A bejelentés még nem jelent elkötelezettséget, de a vonal így még benne
lehet a 2008-as menetrendbe,
és talán idő nyerhető egy vasútbarátabb miniszter kinevezéséig!
http://www.gkm.hu/feladataink/kozlekedes/tajek_onk.html
Tegyétek meg, ösztönözzétek  a érintett települések önkormányzatok polgármestereit a
bejelentkezésre! A bejelentést a márciusban bezárt 14 szárnyvonalra is meg lehet tenni. A vonalbezárás következményéről a HírTV forgatott még a nyár folyamán a 84-es mentén, a riport megtekinthető a http://www.84esvonal.extra.hu/celpont070824.wmv címen.
A helyzet, sajnos azóta csak rosszabb lett. 

Rangun Creative Commons License 2007.10.25 0 0 15
Fa és kőszállító
Rangun Creative Commons License 2007.10.25 0 0 14
A teher azért még közlekedik.
84esvonal Creative Commons License 2007.10.12 0 0 13

A következő prgramra hagy hívjam fel a figyelmeteket. A programot a Magyar közlekedési Klubb szervezik.

 

Kisterenye – Kál-Kápolna Vasútvonal megmentéséért

 

2007. március 03. hazánk 14 vasúti mellékvonallal lett szegényebb. Az idén bezárt mellékvonalak között a Kisterenye - Kál-Kápolna 84-es számú vasútvonal is benne található.

 

2007. október 14. emléktúrát szervezünk a 84-es sz. vasútvonal megmentéséért, melyre minden érdeklődőt szeretettel várunk.

 

Az október 14. program a következő:

 

Indulás Budapest-Keleti pályaudvarról 8:05-kor induló Miskolc felé közlekedő gyorsvonattal.

A Budapestről érkező résztvevőinket a vonat utolsó nemdohányzó másod osztályú kocsi végnél várjuk0 (7:40 és 8:00 között)

 

Indulás:

Budapest-Keleti pályaudvar

8:05

Érkezés:

Kál-Kápolna

9:32

 

Kál-Kápolnára való érkezés után a Budapestről érkező csapat valamint az ország más pontjairól érkezők Besenyei Dániel és csapatával találkozik.

 

9:40 és 10:40 között Kál-kápolna vasútállomáson vasúti fotó kiállítás a 84-es sz. vasútvonal történelméből. A kiállítás ideje alatt mindenki számára lehetőség nyílik az aláírás gyűjtő íveket aláírnia. Az állomás területén az érdeklődők tájékoztatást kaphatnak az eddig elért eredményeinkről. Az itt tartózkodásunk alatt lehetőség lesz bárki számára a csapatunkhoz való csatlakozáshoz. 10:55-kor a vasutat helyettesítő autóbuszjáratra szállunk, és a következő állomásunkig Recskig utazunk vele.

 

Indulás:

Érkezés:

Kál-Kápolna

10.55

Érkezés:

Recsk, m.derecskei elág.

11:50

 

Recskre való érkezésünk után csapatunk Recsk-Parádfűrdő vasútállomásra indulunk. No nem azért, hogy vonatra szálljunk, hanem hogy az utazó kiállításunkat itt is az érdeklődő közönség számára bemutassuk, valamint aláírásokat gyűjthessünk. A vasútállomásra való érkezésünk után lehetőség nyílik az állomásnál lévő Bányászati múzeum megtekintésére, valamint lehetőség nyílik a 8-10km lévő volt munkatábor megtekintésére is, valamint az állomás és közvetlen környékének bejárására a vasútvonal mentén. Csapatunk tagjai az alternatív programokon való részvétel után 14:30 és 14:40 között találkozik a vasútállomáson A találkozó után csapatunk visszaindul Recsk, m.derecskei elágazáshoz ahol ismételten autóbuszra szállunk.

 

Indulás:

Recsk, m.derecskei elág.

15:36

Érkezés:

Kisterenye

16:20

 

Kisterenyére való érkezésünk után az érdeklődő közönség számára ismételten lehetőség nyílik a kiállítás megtekintésére, valamint az aláírás gyűjtő ívek aláírására. Alternatív programként az egykori Kisterenyei fűtőház megtekintésére és fotózására is lehetőség nyílik. A fűtőház megtekintése után 18:30 és 18:40 között találkozó a vasútállomáson. A találkozó után 18:48-kot csapatunk tovább indul Hatvan állomásra.

 

Indulás:

Kisterenye

17:48

Érkezés:

Hatvan

18:50

 

Hatvan állomáson a csapatunk két felé válik. A csapatunk egyik fele tovább utazik Budapest irányába a másik fele pedig Kál-Kápolna irányába.

 

Indulás:

Hatvan

19.02

Érkezés:

Budapest-Keleti pályaudvar

19.57

 

Indulás:

Érkezés:

Hatvan

19:00

-

Kál-Kápolna

-

19.32

 

www.84esvonal.extra.hu

Rangun Creative Commons License 2007.10.02 0 0 12
A gazdaságos működéshez be kellene vezetni azt, hogy a 100km feletti busz utakat nem támogatja az állam, ekkor Budapest felé lenne kellő számú utas ha jó lenne a csatlakozás, és a Kisterenyei irányba Salgótarjánig kellene járatni a vonatot.Most a vonatpótló busz menetrendje olyan, hogy Kálban mindig csak az egyik irányba van csatlakozás, pedig ha 10-15 percel előbb érne oda mind a két irányba jó lenne.Kisterenye irányába pedig Salgótarjánba van csatlakozás, de a busz is addig megy.Egyszerűen nem értem!
Előzmény: monor-21 (10)
84esvonal Creative Commons License 2007.10.01 0 0 11
Vasútmentő túrák a Kál-Kápolna-Kisterenye vonalért !

Részletek a www.84esvonal.extra.hu címen

monor-21 Creative Commons License 2007.08.19 0 0 10

Sziasztok !
A GKM államtitkárának múlt heti nyilatkozata alapján van remény a jelenleg szünetelő 84 sz. Kál-Kápolnát Kisterenyével összekötő vasúti mellékvonalon a személyszállítás újraindítására, abban az esetben ha ezt a kezdeményezést az érintett településeken élők is támogatják.
www.84esvonal.extra.hu

 

 

 

Helyett...............ezt mondta:

 

........"........Mv.: - Az érintett falvak lakóinak kérésére újraindítják a vonatokat a márciusban leállított tizennégy szárnyvonalon, ha a szakasz gazdaságosan üzemeltethető.

 

..........., és ez az újraindítás soha nem az érdekképviseletek, soha nem a követelések eredményeképpen fog előállni, hanem az igénybe vevők, az utazóközönség, az ott élők kérésére, kívánságára, és gazdaságossági szempontok figyelembe vételével....................."

Előzmény: 84esvonal (5)
84esvonal Creative Commons License 2007.08.18 0 0 9
OK. Bocs Nem tudtam.
Előzmény: hkv (8)
hkv Creative Commons License 2007.08.18 0 0 8
Tudom nagyon jól, és azt is tudom ki készítette én is tőle kaptam.
Előzmény: 84esvonal (7)
84esvonal Creative Commons License 2007.08.18 0 0 7

Kedves HKV !

Ez az aláírás gyűjtő ív ami a www.84esvonal.extra.hu oldalon található tegnap lett kész. A Hir Tv-n leadott riportban azt mondta az államtitkár, hogy a vasúti személyszállítás újraindításához, az érintet településeken élők támogatása szükséges, hát itt mi most a 84-es vonalalal próbálkozunk eddig nem túl sok sikerrel.

Előzmény: hkv (6)
hkv Creative Commons License 2007.08.18 0 0 6
Látom hozzád is eljutott az aláírás gyűjtő ív. Augusztus 20.-án és az azt köbvető pár napban lehetőség nyílik dunavecsén személyesen is aláírni ezt az ívet a helyi vasúttörténeti kiállításon, ami a 84-es vonallal is foglalkozik.
Előzmény: 84esvonal (5)
84esvonal Creative Commons License 2007.08.18 0 0 5
Sziasztok !
A GKM államtitkárának múlt heti nyilatkozata alapján van remény a jelenleg szünetelő 84 sz. Kál-Kápolnát Kisterenyével összekötő vasúti mellékvonalon a személyszállítás újraindítására, abban az esetben ha ezt a kezdeményezést az érintett településeken élők is támogatják.
www.84esvonal.extra.hu
JuzoSch Creative Commons License 2006.10.27 0 0 4
Szerintem nem erre gondolt. Az ún. 'Kisvasút' Gyöngyös-Lajosháza és Gyöngyös-Mátrafüred vonalon közlekedik. Tömegközlekedési értéke 0, de igen feelinges utazni rajta a túristák nagyon szeretik.
Előzmény: hkv (3)
hkv Creative Commons License 2006.10.26 0 0 3

Hát én is csak ezt találtam róluk:

 

A vasúti fõvonalon kívül két regionális vasút (a Mátrai Regionális Vasút és a Nógrádi Regionális Vasút három vonala) - a Kálkápolna-Kisterenye 84. számú vonal, a Mátramindszent-Mátranovák-Homokterenye 83. számú vonal és az Ipolytarnóc-Galgamácsa 78.

 

Forrás: http://www.mim.hu/juhasz/szov07.htm

Előzmény: M62 127 (0)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.26 0 0 2
Én már hallotam róla valamit, de nagyon érdekelnének engem is az információk róla!
varjan01 Creative Commons License 2006.10.26 0 0 1
0
Előzmény: hkv (-)
M62 127 Creative Commons License 2006.10.26 0 0 0
Ilyen is van? Még nem hallottam róla:))) Melyik vonalakon tevékenykednek?
Előzmény: hkv (-)
hkv Creative Commons License 2006.10.26 0 0 topiknyitó

Van-e jövője a Mátrai Regionális Vasútnak és ha igen, akkor milyen?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!