Keresés

Részletes keresés

jwkllr Creative Commons License 2023.05.06 0 0 497

Mi az?

Előzmény: Vendégsín (494)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.05.17 -1 5 496

"Köszöntjük az első hölgy mozdonyvezető munkatársunkat! 
Háy Imre Attiláné, vagy ahogy mindenki ismeri Magdi, 2013.02.01-én került a vasúthoz motorvonat-vezető gyakornokként. Hosszú éveken keresztül dolgozott a MÁV-START-nál, már rutinos motorvonat-vezetőként. Magdiról köztudott, hogy mindene a vasút és a vezetés! Céltudatos és elszánt kolléganőnk további lehetőségeket szeretett volna a szakmán belül. Így hosszú és küzdelmes időszak után, szeretnénk most már új pozíciójában köszönteni a MÁV-START ELSŐ HÖLGY MOZDONYVEZETŐJÉT! Gratulálunk, egyúttal boldog születésnapot kívánunk!"

 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (495)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.04.01 0 0 495

Nos, megtörtént aminek meg kellett történnie? :-)

Előzmény: Vendégsín (494)
Vendégsín Creative Commons License 2022.03.31 0 5 494

Holnap történelmi dátumhoz érünk...

Leewente Creative Commons License 2016.10.02 0 0 493

Tudok. leewente71 kukac gmal.com

Előzmény: razor33 (492)
razor33 Creative Commons License 2016.09.10 -1 0 492

Sziasztok! 370/660 Hz-es jó állapotú (jó membránnal) mozdonykürtöket tudna valaki szerezni? Természetesen nem ajándékba kérném...

macska2 Creative Commons License 2015.06.21 -1 1 491

Én is az leszek remélhetőleg :)

M61-001 Creative Commons License 2013.04.24 0 0 490

Női mozdonyvezető.....gőzösön... :-))

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2013.02.11 0 0 489

Manapság egyre aktuálisabbá válik ez a topic!

exmv Creative Commons License 2012.11.09 0 0 488

Megtörténhet a vasútnál, amire 160 éve nem volt példa

http://hvg.hu/karrier/20121109_Nem_tortent_ilyen_a_magyar_vasuton_160_ev

TOMM13 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 487

Meglepően csendes a vezetőállás, és valahogy a jármű is nagyon simán gurul........

 

Vajon mit tudnak ezek a hollandok amit itthon nem tudunk ?

Előzmény: zsitvica (485)
foldkup Creative Commons License 2012.03.08 0 0 486

Hogy vki szabályozásra reagál, nem biztos, hogy egyetért vele, csak leírja bizonyos dolog törvényi gátját.

Az ápolónők esetében pedig biztos vagyok abban, hogy nem kell egy 20 kilós párductestű ápolónőnek emelgetnie 140 kg-os beteget. Többen vannak (egyszerre többen emelik), és a szabályozás rájuk is vonatkozik. Van állomás, ahol azért vannak meghosszabbítva a váltók állítókészülékei (ellensúlyt mozgató kar), mert női váltókezelők is teljesítenek szolgálatot. De ez mind pénzbe kerül. Minden a pénz. Nem igazságos, de minden a pénz. Ettől mindenkinek ugyanolyan hányingere van, mégsem változik semmi...

Előzmény: zsitvica (477)
zsitvica Creative Commons License 2012.01.18 0 0 485

Régebben írtam arról amagyar lányról aki mozdonyvezető szeretett volna lenni, de itthon nem ment a dolog.

 

Kiment Hollandiába és ott mozdonyvezető már sok éve.

 

Második gyereke UTÁN most megy vissza dolgozni.

Ő küldte a "vonaláról" ezt a videot.

 

 

 

Gronningentől északra dolgozik, dízel motorvonattal.

 

 

_Nyuszi Creative Commons License 2011.08.10 0 0 483

"T. kolléga!"

 Mellé.

 

"Ha kérhetném, legalább egy egész mondatom sziveskedjen idézni, ha már ezt teszi."

Bocsánatodat kérem. Nem tartottam fontosnak; ha az egész mondatot idézem, annak sem lett volna más értelme.

Előzmény: TOMM13 (482)
TOMM13 Creative Commons License 2011.08.09 0 0 482

T. kolléga!

 

Ha kérhetném, legalább egy egész mondatom sziveskedjen idézni, ha már ezt teszi.

 

De akár be is fejezhetjük a beszélgetést, ugyanis elbeszélünk egymás mellett.

Előzmény: _Nyuszi (481)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.08.08 0 0 481

"A munkáltatónak nem  olyan jó "üzlet" az amikor a munkavállalót kiképezi egy bizonyos munkára,"

Azt hiszem, erre szokás mondani, hogy fordítva ülnek a lovon. Ez a rendszer nem így működik. Nekem sem jó üzlet ennyit adózni, és tehetnék a jogszerűtlenség irányába lépéseket, mégsem teszem.

 

"Ha és amennyiben egy cég számolatlanul  kapja valahonnan az új munkavállalók kiképzésére a pénzt, akkor semmi gond."

Van rá egy bögre teám, ha a Trakció ki akarna képezni 500 mozdonyvezetőt, az anyacég adna rá forrást, valamilyen úton-módon. Érdekeltté lehet tenni őket is, ahogy ez visszafelé szokott néha működni.

 

--------

Ezzel a vitával kapcsolatban nagyon sokszor eszembe jut ez a mondat:

"Megmagyarázni én is meg tudom, én nem értem." ©Déri János

 

Előzmény: TOMM13 (480)
TOMM13 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 480

Azt hiszem, vitatkozhatunk a témáról hosszasan.......

 

Másként látjuk az okokat, és talán nem is teljesen ide illő ezen érveket ütköztetni.

 

A munkáltatónak nem  olyan jó "üzlet" az amikor a munkavállalót kiképezi egy bizonyos munkára, majd a munkavállaló bejelenti, hogy "hoppá terhes vagyok".  2-3 évig biztos nélkülözni kell, a munkavállalót, és ha úgy dönt, hogy második-harmadik gyermeket is szeretne (nagyon helyes döntés) akkor meg aztán örökre elveszett a drága pénzen kiképzett munkaerő. Persze tökéletes megoldás nincs, de egy olyan változatot amibe ez eleve bele van kódolva, nem csoda, ha a munkaadó nem szivesen választ, és minden lehetséges eszközzel tesz a bekövetkezte ellen.

 

Ha és amennyiben egy cég számolatlanul  kapja valahonnan az új munkavállalók kiképzésére a pénzt, akkor semmi gond.  De mint látjuk a mozdonyvezető szakma nem olyan mint egy főiskola, vagy egyetem, hogy nappali képzésben, közpénzből történjen az oktatás.

 

Természetesen párhuzamot lehetne állítani, a kiképzett, és valamilyen ok folytán távozott munkavállaló által okozott többletköltség,  és a logikátlan  döntések okozta többletköltségek közt.  Gyanítom, ez utóbbi tenne ki nagyságrendekkel nagyobb összeget.

 

Előzmény: _Nyuszi (479)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.08.07 0 0 479

OFF

Tehát amikor egy nő katona akar lenni, tűzoltó akar lenni, tanító(!) akar lenni, orvos akar lenni, rendőr akar lenni, akkor az identitászavar? Az nem lehet, hogy valami oknál fogva ő ebben a foglalkozásban (hivatásban) kíván kiteljesedni és a szociális-pszichikai háttere ennek megfelelő, azaz ebben a munkakörben lesz a leghatékonyabb? Meg amúgy is: attól szvsz még szülhet... :-)

Ja, és az, hogy a férfiak sincsenek megfizetve, szvsz itt OFF.

Előzmény: TOMM13 (478)
TOMM13 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 478

Arról én is hallottam, hogy a női munkavállaló bizonyos tömegnél nagyobbat nem emelhet.

 

Ha az ápolónő ennek ellenére erre van kényszerítve, akkor megvan a megfelelő fórum, ahol ez ellen lehet szót emelni. (pl. munkaügyi bíróság)

 

Sajnos tényleg fordítva ülünk a lovon, és ez nem biztos, hogy jó........

 

Egy nőnek nem csavarkapcsot kellene emelgetni, meg nem ezen kellene törni az okos fejecskéjét, hanem gyereket szülni, nevelni, mert ahhoz a nő ért jobban meg egyáltalán a nő képes rá nem a férfi. A férfinek meg  tisztességes fizetésért kellene azt a munkát elvégezni amit ő tud jobban, hatékonyabban.

 

Szerintem mindenki pontosan tudja, hogy kik és milyen céllal hozták létre a különböző női jogvédő egyleteket annak idején, és azt is tudhatja mindenki, hgoy ezzel mi volt a céljuk.

 

A végeredmény egyértelmű........  Káosz, bizonytalanság, identitászavar...........

Előzmény: zsitvica (477)
zsitvica Creative Commons License 2011.08.06 0 0 477

Ez alapján egy nő nem emelhet csavarkapcsot..........

 

---------------

 

csavarkapcsot nem mert több mint 25 kg.

 

Téged, engem, bárkit igen ha betegek vagyunk,  mert  Ő az ápolónő.

Akár 75 kg vagy(ok) akár 110.

Azt szabad, ott emelhet amennyit bír.

Csavarkapcsot évi kettőt nem, de beteget évi 400-at akármikor.

 

A hazai szabályozás az emberi butaság jogszabályba öntött emlékműve.

 

Minél visszamaradottabb valaki annál szívesebben hivatkozik (gondolkodás helyett) szabályozásra.

Előzmény: sargaa (469)
Mandika69 Creative Commons License 2011.08.03 0 0 476

Igen mert félre akarsz érteni.....

Előzmény: _Nyuszi (475)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.08.03 0 0 475

Azt hittem, hatósági vizsgához van kötve a mozdonyvezetői jogosítvány, nem iskolai végzettséghez. Vagy csak nálunk? A kvassays német érettségivel mehetnék Angliába mozdonyvezetőnek én is? Félreérttelek volna?

Előzmény: Mandika69 (474)
Mandika69 Creative Commons License 2011.08.03 0 0 474

Nem varrok senki nyakába semmit, de azt hiszem hogy napjainkban ez már egy túl haladott szabályozás. Az itt tartásban arra gondoltam, hogy bár sok kedves mozdonyvezető ismerősöm van, érezhető ez az ellenállás mindenki részéről a vasútnál. Nincs ezzel semmi gond de ne is várjon senki valami nagy támogatást a vasút részére, addig amíg ilyen a felfogás, és az általános hangulat. Végzettségem alapján, bármely európai országban lehetnék mozdonyvezető, (még vasúti német érettségim is van) (ala Kvassay), csak itthon nem. Hát igazából erre gondoltam...... További szép napot mindenkinek, a mozdonyvezető ismerőseimnek is!

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.03 0 0 473

Modern motorvonatoknál simán lehetne női mozdonyvezető.

Elenyésző az az eset, amikor ezeknél a járműveknél az mv-nek kapcsolnia kell...

Gyakorlatilag nulla.

Előzmény: sargaa (469)
_Nyuszi Creative Commons License 2011.07.31 0 0 472

Mármint hol tartunk? Ne varrj mindent a MVSZ nyakába!

Előzmény: Mandika69 (471)
Mandika69 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 471

Azért ez egy igen "érdekes" hozzáállás, talán nem véletlenűl tartunk itt.

educator Creative Commons License 2011.07.22 0 0 470

Kár, hogy nem olvastál visszább: korábban ki lett tárgyalva, hogy egyedül a MÁV Munkavédelmi Szabályzata tiltja nevesítve a női mozdonyvezetők alkalmazását. Nem pedig azon körbe-körbe logika alapján, amit leírtál.

Előzmény: sargaa (469)
sargaa Creative Commons License 2011.07.17 0 0 469

Nem olvastam messze ezt a fórumot, nálad megálltam. Nem darázsfészek ez, van egy munkavédelmi szabályzat (országos), melyben meghatározzák, hogy egy nő ill. ffi milyen súlyt emelhet, meddig, milyen emelkedőn stb.

Ez alapján egy nő nem emelhet csavarkapcsot, ami egy mv-nek kötelező akasztásnál. Ez az akadálya, hogy egy nő nem lehet mv. Vannak bizonyos szerelvények, melyeken nem kell "fizikailag" akasztani, de csak addig, míg el nem lehetetlenül a tevékenység, olyankor az mv. köteles részt venni az akasztásban, és sokkal nehezebb fizikailag, mint normál esetekben más típusú akasztásnál. Ez központi országos és általános szabályzat. Ez a gátja a dolognak, tisztelettel; egy mv.

Előzmény: _Nyuszi (461)
MondESU Creative Commons License 2011.02.13 0 0 468

Szia!

 

Legyen a kettes verzió, és a Hölgyek javára...;-)

 

Thnx!

 

 

Előzmény: Vendégsín (465)
MondESU Creative Commons License 2011.02.13 0 0 467

Sokan vannak ezen a fórumon, akik annak is örülnének, ha csak fele annyit tudnának, értenének a vasúthoz, mint Ő!

Jól átlátja az összefüggéseket, ellentmondásokat. 

Én nagyra tartom a tudását!

 

Ebbe a témában is biztos tudna ezt azt.

Előzmény: _Nyuszi (466)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!