"Köszöntjük az első hölgy mozdonyvezető munkatársunkat! Háy Imre Attiláné, vagy ahogy mindenki ismeri Magdi, 2013.02.01-én került a vasúthoz motorvonat-vezető gyakornokként. Hosszú éveken keresztül dolgozott a MÁV-START-nál, már rutinos motorvonat-vezetőként. Magdiról köztudott, hogy mindene a vasút és a vezetés! Céltudatos és elszánt kolléganőnk további lehetőségeket szeretett volna a szakmán belül. Így hosszú és küzdelmes időszak után, szeretnénk most már új pozíciójában köszönteni a MÁV-START ELSŐ HÖLGY MOZDONYVEZETŐJÉT! Gratulálunk, egyúttal boldog születésnapot kívánunk!"
Hogy vki szabályozásra reagál, nem biztos, hogy egyetért vele, csak leírja bizonyos dolog törvényi gátját.
Az ápolónők esetében pedig biztos vagyok abban, hogy nem kell egy 20 kilós párductestű ápolónőnek emelgetnie 140 kg-os beteget. Többen vannak (egyszerre többen emelik), és a szabályozás rájuk is vonatkozik. Van állomás, ahol azért vannak meghosszabbítva a váltók állítókészülékei (ellensúlyt mozgató kar), mert női váltókezelők is teljesítenek szolgálatot. De ez mind pénzbe kerül. Minden a pénz. Nem igazságos, de minden a pénz. Ettől mindenkinek ugyanolyan hányingere van, mégsem változik semmi...
"A munkáltatónak nem olyan jó "üzlet" az amikor a munkavállalót kiképezi egy bizonyos munkára,"
Azt hiszem, erre szokás mondani, hogy fordítva ülnek a lovon. Ez a rendszer nem így működik. Nekem sem jó üzlet ennyit adózni, és tehetnék a jogszerűtlenség irányába lépéseket, mégsem teszem.
"Ha és amennyiben egy cég számolatlanul kapja valahonnan az új munkavállalók kiképzésére a pénzt, akkor semmi gond."
Van rá egy bögre teám, ha a Trakció ki akarna képezni 500 mozdonyvezetőt, az anyacég adna rá forrást, valamilyen úton-módon. Érdekeltté lehet tenni őket is, ahogy ez visszafelé szokott néha működni.
--------
Ezzel a vitával kapcsolatban nagyon sokszor eszembe jut ez a mondat:
Azt hiszem, vitatkozhatunk a témáról hosszasan.......
Másként látjuk az okokat, és talán nem is teljesen ide illő ezen érveket ütköztetni.
A munkáltatónak nem olyan jó "üzlet" az amikor a munkavállalót kiképezi egy bizonyos munkára, majd a munkavállaló bejelenti, hogy "hoppá terhes vagyok". 2-3 évig biztos nélkülözni kell, a munkavállalót, és ha úgy dönt, hogy második-harmadik gyermeket is szeretne (nagyon helyes döntés) akkor meg aztán örökre elveszett a drága pénzen kiképzett munkaerő. Persze tökéletes megoldás nincs, de egy olyan változatot amibe ez eleve bele van kódolva, nem csoda, ha a munkaadó nem szivesen választ, és minden lehetséges eszközzel tesz a bekövetkezte ellen.
Ha és amennyiben egy cég számolatlanul kapja valahonnan az új munkavállalók kiképzésére a pénzt, akkor semmi gond. De mint látjuk a mozdonyvezető szakma nem olyan mint egy főiskola, vagy egyetem, hogy nappali képzésben, közpénzből történjen az oktatás.
Természetesen párhuzamot lehetne állítani, a kiképzett, és valamilyen ok folytán távozott munkavállaló által okozott többletköltség, és a logikátlan döntések okozta többletköltségek közt. Gyanítom, ez utóbbi tenne ki nagyságrendekkel nagyobb összeget.
Tehát amikor egy nő katona akar lenni, tűzoltó akar lenni, tanító(!) akar lenni, orvos akar lenni, rendőr akar lenni, akkor az identitászavar? Az nem lehet, hogy valami oknál fogva ő ebben a foglalkozásban (hivatásban) kíván kiteljesedni és a szociális-pszichikai háttere ennek megfelelő, azaz ebben a munkakörben lesz a leghatékonyabb? Meg amúgy is: attól szvsz még szülhet... :-)
Ja, és az, hogy a férfiak sincsenek megfizetve, szvsz itt OFF.
Arról én is hallottam, hogy a női munkavállaló bizonyos tömegnél nagyobbat nem emelhet.
Ha az ápolónő ennek ellenére erre van kényszerítve, akkor megvan a megfelelő fórum, ahol ez ellen lehet szót emelni. (pl. munkaügyi bíróság)
Sajnos tényleg fordítva ülünk a lovon, és ez nem biztos, hogy jó........
Egy nőnek nem csavarkapcsot kellene emelgetni, meg nem ezen kellene törni az okos fejecskéjét, hanem gyereket szülni, nevelni, mert ahhoz a nő ért jobban meg egyáltalán a nő képes rá nem a férfi. A férfinek meg tisztességes fizetésért kellene azt a munkát elvégezni amit ő tud jobban, hatékonyabban.
Szerintem mindenki pontosan tudja, hogy kik és milyen céllal hozták létre a különböző női jogvédő egyleteket annak idején, és azt is tudhatja mindenki, hgoy ezzel mi volt a céljuk.
A végeredmény egyértelmű........ Káosz, bizonytalanság, identitászavar...........
Azt hittem, hatósági vizsgához van kötve a mozdonyvezetői jogosítvány, nem iskolai végzettséghez. Vagy csak nálunk? A kvassays német érettségivel mehetnék Angliába mozdonyvezetőnek én is? Félreérttelek volna?
Nem varrok senki nyakába semmit, de azt hiszem hogy napjainkban ez már egy túl haladott szabályozás. Az itt tartásban arra gondoltam, hogy bár sok kedves mozdonyvezető ismerősöm van, érezhető ez az ellenállás mindenki részéről a vasútnál. Nincs ezzel semmi gond de ne is várjon senki valami nagy támogatást a vasút részére, addig amíg ilyen a felfogás, és az általános hangulat. Végzettségem alapján, bármely európai országban lehetnék mozdonyvezető, (még vasúti német érettségim is van) (ala Kvassay), csak itthon nem. Hát igazából erre gondoltam...... További szép napot mindenkinek, a mozdonyvezető ismerőseimnek is!
Kár, hogy nem olvastál visszább: korábban ki lett tárgyalva, hogy egyedül a MÁV Munkavédelmi Szabályzata tiltja nevesítve a női mozdonyvezetők alkalmazását. Nem pedig azon körbe-körbe logika alapján, amit leírtál.
Nem olvastam messze ezt a fórumot, nálad megálltam. Nem darázsfészek ez, van egy munkavédelmi szabályzat (országos), melyben meghatározzák, hogy egy nő ill. ffi milyen súlyt emelhet, meddig, milyen emelkedőn stb.
Ez alapján egy nő nem emelhet csavarkapcsot, ami egy mv-nek kötelező akasztásnál. Ez az akadálya, hogy egy nő nem lehet mv. Vannak bizonyos szerelvények, melyeken nem kell "fizikailag" akasztani, de csak addig, míg el nem lehetetlenül a tevékenység, olyankor az mv. köteles részt venni az akasztásban, és sokkal nehezebb fizikailag, mint normál esetekben más típusú akasztásnál. Ez központi országos és általános szabályzat. Ez a gátja a dolognak, tisztelettel; egy mv.