Ez a topik a használt német vagonokról és vezérlőkocsikról szól. Azokról a járművekről melyeket a MÁV Zrt. vásárolt a DB-től. Akinek van bármilyen képe, információja, véleménye ezekről a járművekről az kérem jelezze a topikban!
Nem teljesen ezen topik témája a német emeletes vonat 2006-os magyarországi turnéja, de láttam itt is róla fényképeket, azért teszem fel ide a kérésemet. Ha valakinek megvan a vonat akkori programja, azaz hogy mely napokon hová ment, kérem, hogy írja föl ide, vagy küldje el nekem. Az email-címem az adatlapomon található.
Ami gépek dolgoznak az LCH színe alatt, a 469-esek, azoknak mi az..... előéletük? Hallottam olyat, hogy ex-204-esek, ex-212-esek. Csak azért is kérdem, mert egyiken a korlát a lámpán helyezkedik el, a másikon még járó trepni sincs...
Esetleg 2006. környékéről tudna nekem fotókat küldeni ( akár ide, vagy a publikus címemre).
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:
Aham. Kezd összeállni a kép. Tehát, volt egy különvonat. Egy ekte német külön vonat, erősen feltételezem, egyenesen Germániából. Egy, lassan muzeális értékű dízel vonali/tolató géppel; valamennyi, már közforgalomban nem közlekedő személykocsival (korábbi képről ítélve) - gondolom, német vasútbarát turistákkal megtöltve; egy szénnel megpakolt "E" fősorozatú teherkocsival; a végére meg a gőzös csatolva.
Hasonlóan a Csíksólyom Expressz esetéhez, ott is hónapokkal az eseményt megelőzve meghirdették, hogy "Egy Kisgörcsországban versenyre hívják a 03-asunkat, gyertek, röhögjünk rajtuk egyet" toborozták volna össze az utasokat?
S milyen személykocsik voltak azok? Hol "tárolták" a szerelvényt a rendezvény alatt? És egyáltalán, mennyi időt töltöttek itt (reggel jöttek, este mentek)?
Ezt a különvonatot a 212 234-es (?) dízel hozta, utána voltak a személykocsik és az utolsó kocsi nem védő volt, hanem saját szénnel fűtötték a gépet a verseny alatt :)
Esetleg lehet valami konkrétumot tudni erről a különvonat összeállításáról? (Vagy valami hasonló jellegű különvonatéról?)
S itt a gép "hidegen" volt vontatva? Hogy képzeljem el? Jön egy vonat, mittomén egy villannyal, mögé besorozva nem-hétköznapi vagonokkal, majd a végén (védőkocsival?) egy gőzőssel, amely alig pöfékel/füstöt ont....?
Ezzel a videóval csak most találkoztam. Remélni sem mertem volna, hogy német gőzösök is élvezték kis hazánk vendégszeretetét.
Esetlegesen más típusok is megfordultak Mo.-on? S hogyan közlekednek a hazai pályánkon: előfogatolva magyar géppel; vagy saját lábakon (kerekeken), németül beszélő magyar vasúti személyzettel?
Egy ilyen alkalom esetén mikor jönnek? Rendezvény napján, vagy esetleg előző nap? S merre közlekednek? H.halom, esetleg Szob?
Előre is köszönöm a válaszokat! További szép napot! Üdv:
A Halbik vizsgálata véget ért (ahogy azt a lenti link is mutatja), a szükséges javításokat elvégezték, a hibákat kijavították. Elméletileg a hatósági vizsgálatok után visszaállnak a rendes napi forgalomba.
"Azonnali hatállyal és visszavonásig – a halberstadti kocsik rendkívüli átvizsgálásnak idejéig – szól az a rendelkezés, amelyben a MÁV-START Zrt. illetékes vezetője megtiltja a 80-55-ös sorozatú vezérlőkocsik, azaz a „Halbivezérlők” tolt vonatokban történő közlekedtetését."
Remélem hamarosan ismét közlekednek Halbis ingák.Sok helyen jelentősen kisebb lett a menetidő és a várakozási idő.Pécsen idén szerencsére egyre többször használták ki az ingavonatozást.Most megint lehet jó sokat várni,hogy a vonat másik végére átbattyogjon a gép.A Cirmik megint nem láthatják el eredeti munkájukat.
Életveszélyesek a Halbik kerekei! A napokban egy Halbinak egy jelentős darab letört a kerekéből az 1-es vonalon,amely a másik vágányon szembe jövő Talentbe vágódott.
Nem tudom, melyik topikban lenne a helye, hát beírom ide is.
Ma délután a 605-ös IC után suhant a 100a-n egy V63, mely egy régebbi, talán még háború előtti eredetű, DR felségjelű (?), sebesvonati (?) kocsit vontatott. Talán Romániában újították fel.
Íme a 8908-as gyorsvonatról készült 2 2006-os kép. Ez volt szerintem az egyetlen menetrend szerinti gyors vonat ami Halbikból állt.(Kivéve a nyári időszakot.Akkor magyar By-ok vitték.Meg egy gyorsvonatot Mátészalka-Budapest viszonylaton.) A mostani megoldás (IR vonatok) nem valami jó ötlet.Ha már motorkocsikkal viszik ezeket a vonatokat,akkor cél szerűbb lenne ha Pécs és Szeged között járnának.Így az elnevezés jobban illene a vonatra,hisz két régió központot kötne össze.
Néhány Halbis képet én is fel teszek. A képek 2010.031-jén és 15-én készültek.(Kivéve a Pécs-Szeged gyorsról készültek.Melyek 2006-ban készültek) A 0-ás Bybdtee vezérlőnél bénább kocsiban még nem ültem.A forgóváz feletti részben ülni kész kínszenvedés.
A pontos cikk megtalálható itt az Indóház honlapján ami szerint már meg is jött az első két mozdony, továbbá részletesen lehet olvasni a tenderről az Indóház December-Januári összevont számában!