Ezt a topikot a keleti kisbuszok összehasonlítására nyitom. Melyik a jobb? Barkas, Zuk, Nysa, Tudor, Aro, avagy az Uaz? Vagy valamit kihagytam? Gyerünk, írjunk ide minél többen!
Nagyon sajnálom, Sapirico! Remélem jó, méltó helyre kerül majd, mondhatni jó kezekből jó kezekbe, ahol legalább hasonlóképpen szeretik majd mint ahogy Te szeretted. Sok sikert kívánok az eladáshoz és sajnálom, hogy meg kellett hoznod ezt a (bizonyára) nehéz döntést.
Szia! Ugyanúgy C (a lengyel "chłodnica", azaz hűtő szóból), csak az 521-es széria előtt még az 501-es készült. Tehát Nysa 501 C. Ha jól tudom ezek mind szárazjeges hűtőkocsik voltak, azaz a raktér és a kocsi fala közti részbe szárazjeget töltöttek és ezzel volt megoldva a raktér hűvösen tartása. Éppen ezért is vált mára ez a verzió a legritkábbá, a kor meghaladta a technológiát, magán használatra korlátozottan voltak csak alkalmasak (nem eredeti szerepkörben) és egyébként is kevés készült, a 80-as években már a gyár is eladatlan készleteket halmozott fel ezekből (szinte abszurd módon a hiánygazdaság keretein belül). Kjs is vezették a típus palettáról a 80-as években.
Nysa 501 C:
Nysa 521 C (a képen a gazdagon díszített és a szériához képest számos kisebb eltérésekkel rendelkező prototípus van a Poznańi Nemzetközi Vásáron).
Eladom remek állapotban levő garazsírozott Dudukámat ( bővebbet a hasznaltauto.hu weblapockán : https://admin.hasznaltauto.hu/? ) olyaskinek , akinek szintén van garázsa , mert megöregedtem .
Forgalmi 2025.-ig. Felújításról ( ami 2024-ben volt ) ötven fotó az elejétől a mostani állapotig . Én hoztam létre anno a Ritka Lengyel Autók Klubját ( R.I.L.A.K. ).
Zuk kormánymű alsó támcsapágyat ( ami a kormányrúd orsó alján van) keresek, vagy esetleg ha valaki megmondaná a számát- méretét, hogy mit keressek a csapágyboltban, nagyon szépen megköszönném. Sajnos beazonosíthatatlanul, darabokban esett ki az alsó fedél lecsavarozása után.
Na itt a vége. Ilyen lett. Jól kitolt velem! Szerdán járattam, beálltam menetirányba, hogy csütörtökön csak indítom és megyek mínősítésre. De! Csütörtökön nem indult mert teljesen lemerült az akkumlátor. A műszerfalon az ampermérő mutatja a töltést, az aksira nem megy ki semmi. A szerdai járatással sikerült lemerítenem. Pénteken már "pöcre" indult a feltöltött akkumulátorral. Csak még a hiba forrását nem találom! Hol tünik el a töltés? Most pihentetem - nyugtatom magam, majd kezdem centiről centire árnézni a vezetékeket. Estleg ha valakinek van tippje, megírhatja!
Hogy Karcagra? A kép Fábiánsebestyén-en készült, három napos falunapra mentünk le a ZUK és a NYSA. Se oda, se vissza nem kellett megállni javítás miatt. A megállást csak azért kellett, mert marha meleg volt kint - bent meg még inkább. Kis kiruccanás kétszer 230 km, plusz helybeni járkálás. A meghívó polgármester átválalta az üzemanyag költséget. Gondolkozás nélkül igent mondtunk!
Köszönöm szépen a fotót ! Szép és most is biztos ilyen lesz ! Igen a téli jelképes életben tartás fontos .Én a téli indítás mellett egész évben papírbetétes benzin előszűrőket használok minden Zsuknál ,és Spuri adalékot használok a benzin minőség javítására. Gondolom jól sikerült a felújítás Zsigmond bácsi nagyon precíz szakember 2017 óta ismerem ,2018 tavaszán vittem hozzá az első platós Zsukomat ,jó vele a viszony ,már több Zsuk-Nysa találkozón is megtisztelt bennünket társaságával ,ráadásul a saját Lublin teherautójával érkezett mindig . II. Zuk Lublin Meeting Hungary, Találkozó, Karcag 2020 Október 23. Zukiem - Cserebogár Backstage - YouTube
Ha még lesz erőm ,kedvem az ötödik találkozót is magamra vállalni akkor nagyon szívesen az látjuk az akkor már OT-s Zsukját is Önnek ! :)
Úgy rémlik a Dankó Zoltánék is miskolciak ,meg kéne nekik mutatni ,hogy a Zsuk le tud jönni Karcagra ,mert azzal nincs távolság ....:D
Minden jót kívánok ,várjuk a Zuk csoportba a FB. on !!! :)
Köszönöm! Minden segítség jól jön. Remélem sikerül az OT és forgalmi vizsga, mert akkor tudok vele közlekedni és több mindent sikerül beszerezni is. Meg a javítási helyszinekre is eltudom vinni. A télre most be lesz "zárva". Az indítgatást meg a mozgást a hideg és rossz idő ellenére is meg kell tenni, nem hagyom ellustulni. A tavasz érkesztével meg minnél több helyre szeretném, ha elvinne! Azért felteszek egy képet, még a régi üzemképes állapotáról. Ebbe az időszakban a háttérbe lévő NYSA mentőt is én gondoztam. Ez késöbb BP-re került. Tagunk oda költözött.
Nos ! Kicsi a világ ! Láttam ezt a tűzZsukot Andornaktályán ,a gyógykezelése egyik fázisában ,akkor volt levéve róla a hengerfej . Sok sikert és kitartást a rekonstrukcióhoz ,bármilyen segítség esetén elérhető vagyok ,és szívesen látjuk ,invitáljuk a Facebookon működő Zuk &Nysa Oldtimer Club Hungary nevezetű zárt csoportunkba ,ott mindig van alkatrész hírdetés tanácsadás ,kellékek bőrzéje stb !!
Ez bíz az! A miskolci tűzoltó zuk. Az egyesület fiatal tagjai, ütötték vágták még tönkre nem tették. Most újra én vettem át a gondviselését. Karosszéria javítás, motor teljes felújítás, fék teljes felújítás, villamoshálozat csere és egyébb esztétikai rendbetétel. Az ablak bársony gimik szétrohadtak, hol a nap sütötte hol az eső áztatta. Sajnos sok dolog a szemétde került. Eggyenruhák amiket nem óvtak, kint hagyták a tűző napon és az kiszívta, senki nem vállalja a rendbehozatalát. Így nem lehet kíállitani, bemutatni. A hozzánemértésből adodott, hogy a motort megfözték, átéget a tömités és beégett a dugattyú, eltörtek a gyürük. Stb... Mostanra már kezd a tiz ével ezelötti önmagára hasonlítani. Kellene még sokminden hozzá, hogy még szebb - jóbb legyen, de már így is sokat kellett költeni és szükösek a keretei az egyesületnek.
Köszönöm a segítséget! Úgy néz ki megoldodig a vizsgára a könyv kérdés. Azt az infot kaptam, elfogadják a dokumentációt, bármilyen adathordozon. A fő, kezdő lapot, kinyomtattam és mellé tettem a CD-t. Fogok menni megkérdezni, hogy így jó lessz-e nekik. Ha nem fogadják el ebben a formában, keresni foglak. Még várok alkatrészre, ezért csak a novemberi vizsgára tudom vinni. Az meg még sokára van. Nem messze Karcagtól, én Miskolcon koptatom a gumikat. Nem tudsz egy eladó ZUK felnit?
Szia ! Megoldódott már a Zuk könyv ? Sajnos csak most láttam ,hogy keresel ...A FB .Zuk-Nysa Oldtimer Club csoportban hamarabb találni ügyeletest .itt nagy a csend .Helyileg hová való a jármű ? Ha kell adok kölcsön könyvet ,Karcagról! Üdv!