Köszönöm a jobbnál jobb ötleteket. Azthiszem maradok az akumlátorok számának növelésénél,persze az ésszerüség határán belül,valóban a több órás csónakázás már fárasztó lehet. Az akumlátorok az egyébként könnyü müanyag csónak stabilitását növelheti is.
Továbbá Keresek olyan motorcsónakot mely 4 személyes és1-2elektromos motorral hajtható. Balatonkenese. Üdv.
az ötelet nem rosz, de hány voltos a motor? a generátor ugye 220-at termel a motor (nemtudomennyi) de ha egy autó akku meghajtja akkor 12 V-os lehet. a kettő közzé kell egy trafó (akkutöltő) ami bírja a terhelést, amit a motor összehoz. ezek után, hova ülsz? bár ha nagy a csónak elfér a cucc, de a generátor büdössen kerreg az orrod alá. egy akku töltő nem elég a 220-at átalakítani 12-V-ra mert nem töltöd az akkut, hanem a motorral terheled. akkor lenne jó, ha olyan aggregátorod lenne, ami 12V-ot is le tud adni magas amperrel.
szerintem ha meszebb akarsz menni egy kisteljesítményű benzines mocival jobban kijösz. mintha telepakolod a csónakod kacattal. vagy vigyél inkább több akkut, akkor legalább csendben is tudod élvezni a siklást.
egy bazi nagy teljesítményű akksival jókora távot lehetne megtenni csónakkal.
Igazából én nem ismerem ezeket a villanymotorokat, se a hozzá való akksikat, de azt tudom, hogy a Balatonon nincsenek hatalmas távolságok. Jó, elmehetsz Aligától Keszthelyig meg vissza, de minek? Mi túravitorlázni (is) szoktunk, és bevált gyakorlat, hogy egy nap alatt egy kb. Siófok-Földvár távot nyomunk sok fürdéssel, némi sörrel, sült hallal a parton. Ennél több nem hiszem hogy nagy élvezet lenne egy villanymotoros csónakkal. Ha meg ennyit mész, valószínű felesleges a benzinaggregát.
Különben őszinten nagyon ajánlom a vitorlázást, kevés olyan jó dolog van!
Szerintem nem érdemes a légtartályt cipelni, elég, ha a légvezetéket húzod magaddal, szélcsendkor kinyitod a csapot és a levegőt a vitorlára irányítod. :-)
most télen nem útáljuk a motorcsonakosokat a Balcsin:)
mellesleg nem jó a levegős meghajtás. nem tudsz annyi levegőt vinni magaddal, hogy egy órát dolgozzon a levegős motor, előrehajtván a hajót. amugy az 50 literes tartályba kevés levegő fér, és felpumpálni meg csak kompresszorral tudnád, akkor meg azt kell cibálni magaddal, plusz 220 V drót. mert bicikli pumpával egy hétig kellene egyfolytában nyomni, hogy legyen benne elég. inkább a napelem töltésű villanymotorral próbálkozz. ott is kell cipelni a motort, az aksit és a töltőt, vagy ha nem napelemes, akkor csak az akksit. egy kis teljesítményű könnyű benzines motor nem lenne jobb? mert akkor csak egy kacatot kell a hátadon vinni... mivel a hajónak elég nagy a tömege mindenképp akkora teljesítményű meghajtásban kell gondolkodni, hogy ha lassan is - ekkor több ideig tart - de kivigye a hajót a partra.
Van egy kis vtorlásom a Balatonon. Csak a meleg nyárban van a vizen, nem kikötöben, csak úgy szabadon.
Van hozzá egy villanyos motorom , régebben volt akkumlátorom is, de már -gyakorlatilag használat nélkül - tönkrement. Valójában csak arra kellene egy motor, hogy ha este leáll a szél, haza tudjak kecmeregni. Tehát nem rendszeresen, csak vészhelyzetben. A vizen nem szívesen hagynék kinn egy külsö benzines motort, hamar elveszne. Az akkumlátorralis macera van, egy napelemes töltöt meg ugyancsak elkallódási okokbó kerülök.
Arra gondoltam viszont, egy 50 l-es légtartály beleférne a csónakba, még nem is látszana. Arról lehetne hajtani egy levegös fúrógephez hasonló dologgal meghajtott hajócsavart, amivel idönként hazanyomathatnám magam.
Nem értek hozzá különösebben, hogy mi a realitása a dolognak. Elég lenne, ha 1/2 - 1 órahosszat müködne.
Látott már valaki ilyesmit, vagy meg tudja valaki ítélni, hogy érdemes-e a dologgal foglalkozni?
üdv néktek! Egy seado challenger 1800-as 98 as évjáratú dupla motoros 18 láb hosszú motor csónakot kellen beszámoljak egy bizniszbe,de nem vagyok járatos az ilyen gépek terén.Magyar oldalakon egy szót sem találtam róla. Ha tudna valaki egy tól- ig árat mondani,megkönyítené a dolgom. Előre is köszönöm
Én azt mondom, hogy aki nem ismeri a hazáját, az ne menjen külfökdre nyaralni. Ne értsd félre ez nem oktatás, de a Duna magyar szakasza több mint 430 km, a Tiszáé jócskán 700 fölött van. Körösök egy része hajózható kishajóval. Egy folyót kicsit is megismerni, más mint a Balatont. Egy 2-3 méteres szintkülönbség az addigi tudásodat érvénytelenné teszi, Ahol kellemes öböl volt, ott esetleg egy liget van, és sok ilyen. Nagyon szép dolog az evezés, fiatalkoromban én is kajakoztam, de azért ez elég egyirányú dolog. Tehát marad a motoros, De Fertőtó, Tiszató, Balaton, Velence! Gyönyörűek! Kihagyni ezeket is BÜN. Két hajó meg azért luxus. Meg imádok hajót építeni is, az is egy kihivás. Már többet csináltam, (átalakítás, sőt teljesen új építés is) és most szeretnék egy olyat amely a folyón, és a tavakon is megállja a helyét, sólyázni is könnyű, meg lakható is.
A Balaton megismeréséhez meg szerintem nem kell motoros: egy jó kis 21-23 lábasról mindent elérsz, és az ára is elérhető. Főleg, ha béreled. Mondjuk papír kell hozza, meg némi gyakorlat, de ha jól sejtem, az van.
A konkrét kérdésben nem tudok segíteni, de tényleg nézz be a vitorlás topikba (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=1002299)! Egy két soros bemutatkozás után dobd fel a kérdéseket. Minél konkrétabb, annál használhatóbb válaszokat fogsz kapni :) Ott most úgyis elég pangás van a tél miatt...
50 éves vagyok, egy vállalkozést vezetek, részt veszünk tendereken is. Korrupció?! Van, volt, lesz. De az elterjedettsége csökken, az összegek nőnek. Sok itt a hozzászoló, ki a korrupt közülünk? Ugye senki? Ha mi negtudtunk maradni valamilyen szintan tisztességesnek, mások is meg fognak maradni, előbb-utobb. Na vissza a Balcsira. Igen, amig sok az olyan ember akit itt példának felhozunk addig , NE! Akkor ne, ha közben megpróbálunk az ilyen embereken változtatni. Akár csak úgy hogy szóvá tesszük az olajfoltot, a büzt, a zajt. És azonos táboron belül is. Legyen az a cél, hogy egyszer majd motorossal odáállhatunk mellétek, és összekötve a két hajót sörözünk egy ........ jót. Én azért meg csinálom az elektromos hajtást mert megakarom ismerni a Balcsit is. Meg már csak 30 évem van ilyen célra, és az én tempómmal, ez elég rövid idő.
Egy kérdés. komplet árboc, 3 vitorlával, 130e Ft.-ért (Grósz 9.8m2)milyen ár, és mire figyeljek, hol szokták a pancsereket átverni? Van-e valamelyíkötőknek tapasztalata a napelemekről, és az elektromotorokról. Kapacítás, üzemóra, és igy tovább.
Talán egy kevésbé korrupt országban ez működne is. Itt nem. (Hány autó jár rendszám nélkül? Hány motor van 50 köbcentisnek vizsgáztatva, ami bőven 100 felett van? Hány sör kell (nem sok) a rendőrnek, hogy becsukja a szemét?) Az eredmény pedig még kevesebb turista lenne. A többit tényleg egy sör mellett!
jaa! Klassz lehet!! Most már értem: felkutatnád az elsüllyedt motorosokat, amiket a hülye gazdáik juttattak a fenékre, vagy az összekoccant csónakokat, mert az gondolom lenne eleinte bőven....:))
Ipari búvárként dolgozm több cégnek többek között katasztrófa védelemnek, hajózási cégeknek és a hadtörténeti intézet kutatóinak. De ez csak mellékállásom.
Érdekes látvány mikor a vitorlás vitorla nélkül húz el:))
A villanymotor használatát meg kötelezővé tenném ( na most én is kapok majd:) ) de nem bánom, mert nem igaz, hogy 20-30 lóerős dízelek kellenek a Balcsira. Az elektromotor kivisz a kikötőből, annyi legyen elég, bár láttam én vérbeli vitorlázóst, akinek volt mocija, de vitorlával ment meg jött. Szélcsendben meg minek vitorlázni menni??? Akkor sörözni kell menni a barátokkal!
Szia kitzoli! Amit TE leírtál, AZZAL egyet értek! Nekem is csak azzal a motorossal van bajom, amelyik "vazze-nemmegyünkátfüredre-vazze?" tipus és amikor elindul hall róla Kenesétől Keszthelyig mindenki. Veled még én is szivesen locsognék mert én is ilyen laza lazulós kirándulós vagyok, aki csak kimegy mondjuk a szigetre 2-3 sörrel meg az asszonnyal. Egész délelőtt csak nézem a vizet meg a vitorlásokat, a pecásokat a relax székből és csak akkor teszem arréb ha már nagyon süti a nap a fejem. Meg ha már a sör is fürödni akar... Vannak idétlen vitorlások is, akik kétütemű szecsakvágóval felfegyverkezve tépnek ki az öbölből és derogál nekik arréb menni a befelé tartó személyszállító elől. Sok ilyet láttam én is. Akkor a lentebb leírtak alapján nem is a lóerők, a hangerők meg olajfolyások alapján kellene leszabályozni a motorcsónak használatát, hanem az IQ alapján! Sajna, ez a következő évszázadra marad.....meg az unokáinkra, mert valóban csak annak kellene és lehetne engedélyt adni, aki ÉSSZEL tud vitorlázni és motorcsónakot vezetni és MÁSRA is odafigyel, nem pedig kisajátítja a vizet. Ez az aggregátos megoldás nem rossz:) csak nehogy elolvassa valami őrült!!
Voltam strandon, tudom mire gondolsz :)
Igazából én alig megyek a vízbe, én csak a táj miatt, a víz miatt, a jó levegő miatt megyek a Balcsira nem pedig a fürdőzés miatt.
Ezért is zavar engem ha zajos motort, meg hasonlókat hallok a vízen, mert nagyon nem szeretem a zajt. Még zenét is aránylag halkan hallgatok. (Kivéve 2-3 feles után :))
Nagyon örülök kitzoli hozzászólásainak végere egy kicsit a másik oldal is reagált. Mint már említettem munkámnál fogva elég sokat motorozunk a balcsin és szerintem is van ennek megvalósítható kultúrált formálya,de nem minden áron. Itt gondolok évenkénti műszaki, zajmérés, károsanyagkibocsájtás estleg még a festést is lehetne kontrolálni. Lehetne korlátozni a használható vízflületet a lóerőt és a sebességet is. Kb két napja figyeltem szemesen a halászok vízremenetelét, hát talán száz korszerű motoros egy év alatt nem enged a vízre annyi kormot meg olajat mint ők egy kimenetellel.
Tényleg csak egy baj van. Minden vitorlázó szemében a motoros örülten tép a vízen. Igaz ezt a képet néhány kishajó tulajdonos alakította ki, mert hogy azt amelyiknek, nem volt hangja és a hullámok nem szakították át a gátat azt észre se vették.
Röviden leírom neked egy motoros napomat, a Balcsin is így használnám.
Ébredés 5-kor a vizen A szó szoros értelmében a hasamra sütött a nap.
Egyedül voltam, tehát alvás tovább, majd 8-9 tájban újból ébredés, Hatalmas problémák eldöntése, fözzek-e kávét, vagy aludjak tovább, Kávéfözés, egy kis konyak bele, süritett tej. kifekvés a fedélzetre kávé, könyv, akkor még cigi. Délre el is fogyott, sőt egyre már el is mosogattam. Hosszas vivodás után 4 körül beinditottam a motort és meglátogattam a legközelebbi (kb 2 km) lévő parti kocsmát. Egy két sör, újra a hajóra 6-7 körül valami kaja, motor indits, keres egy csendes öblöt, majd horgony, olvasás, bambulás, vízet, csillagokat, állatokat (a kedvesebb fajtából),szúnyog hessegetés, esetleg rádió, majd függöny be, nehogy reggel korán ébredjek és alvás. Ha ketten voltunk a program kicsit bövült, de akkor se zavartunk senkit. Ez is motorozás. Ha kell használjuk a motort, de csak helyváltoztatásra. Képzeld el, Paksról Bajára 3 nap alatt értem le, olyan 55 km, onnan még két nap Mohács. A kenusok állandóan utol értek. És tudjátok kurva sok ilyen van. 65 éves öreg, évente elviszi az új barátnőjét a gemenci erdőhőz és vissza.
Elismétlem, nem az a baj hogy általában nem lehet hasznélni a Balcsin motorost, hanem az hogy nagyon szigorú paraméterek betartása mellett sem.
Egyébként ha lesz száz milléd akkor se vegyél kettőt, kapható egyben is, és alkalmas mindkét vízfajtára.
Egy kérdés. mit szólnátok ahhoz hogy egy elektromotorral hajón egy agregétor töltené az aksikat, ha szükséges? Ez az agregát nem hütőt müködtetne. A hajózási felügyelet egy munkatársa hüjét kapott a kérdéstől.
Ja, a felkavart víz, voltál a Balcsin strandon is?