Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cedee Creative Commons License 21 órája 0 0 35322

Kéket semmiképp nem akarok. Amennyiben van olyan izzó amivel jobban láthatok akkor cserélek, persze emberi árban.

Viszont csak pénzt szórni minimális különbségért semmiképp nem akarok.
CRDI 1.6 motorral szerelt. Miért?

 

Az alap izzók között melyik lehet jó, GE / Osram / Philips?

Egyáltalán melyik GE (Tungsram) lehet jó?

 

Melyik lehet kevésbé sárga színű?

Előzmény: fppeti (35320)
fppeti Creative Commons License 22 órája 0 0 35321

Nekem eddig nem sikerült elállítanom a JD lámpatestjét az izzócserénél, pedig párszor már cserélgettem benne izzókat. Viszont mindig ellenőrzöm a magasságot.

 

Gyári izzó. Ha jól emlékszem nekem Osram Longlife volt benne.

Előzmény: Cedee (35319)
fppeti Creative Commons License 22 órája 0 0 35320

Megértem, hogy lélektani határ nálad a 10.000 forint. Akkor én az Osram NB Silvert ajánlom. Egyébként milyen motor van az autódban?

Arra figyelj, hogy valamiért az Osram izzók feljebb világítanak, mint a többi gyártóé, tehát izzócsere után érdemes és javallott egy lámpa beállítás 😀.

Elvileg, ha ECE—engedélyes az izzó, akkor H7-ben 55W, tehát nem szabad, hogy a roncsolja a lámpatestet, én ezek közül választanék: Philips, Osram, GE/Tungsram. Előző autómban is használtam (szabad tükrös lámpatestben) H7-es emelt fényerejű izzókat, éveken át, nem volt gondom a lámpatesttel.

Még egy jó tanácsot, ha adhatok. Magas kelvinszámú, vagyis kékes, kékes-fehéres izzókat nem ajánlom téli időszakban, nem fogsz vele többet látni, mint a 3200-4000 kelvin közöttiekkel.

Előzmény: Cedee (35318)
Cedee Creative Commons License 22 órája 0 0 35319

Az izzócserével a lámpa fényiránya könnyen elállítható?



Nem tudom melyik a gyári izzó a JD-ben, de gondolom az original line körülbelül a gyárival egyező lehet.

Original line max: 58W 

Night Breaker Laser H7 nél is a max 58W van meghatározva. A valóságban ez több e, azt csak mérni lehetne.

Ahogyan a hőtermelését is csak méréssel lehetne megállapítani.

Cedee Creative Commons License 23 órája 0 0 35318

Valóban hoz javulást a látásban, akkor persze lehet drágább mint a normál izzó, de nem szeretnék 10000 Forinttól többet nem adni két H7 izzóért. 

 

Nem fogja roncsolni a lámpatestet? 

Előzmény: fppeti (35316)
fppeti Creative Commons License 23 órája 0 0 35317

Az SW-nkben 1.4 szívóbenzin van, nem autópályás száguldásra való, bár ereje van hozzá (nyáron klímázva, 130 km/h, négy személy plusz csomagok), ilyenkor valóban hangos s eszik rendesen.

Két lehetőségem van, vagy nézem a fogyasztást, s akkor az utazósebességet leviszem 110 km/h-ra autópályán, vagy nem nézem a fogyasztást, s akkor mehet a 130.😀

Igaz, az egyenletes országúti tempót szereti legjobban, akkor duruzsol szépen.

Én megbarátkoztam ezzel. Nincs turbó, amivel lenne több dinamika, s talán jobb fogyasztás, de turbógondja sem lesz sosem.😀

Előzmény: psk.ruben (35312)
fppeti Creative Commons License 23 órája 0 0 35316

Kérdés mennyit költenél rá? Nekem volt Philips +30%, szinte semmi pluszt nem éreztem a gyári sima Osramhoz képest, azután Osram Night Breaker Silver, jó izzó, de jobbat szerettem volna a legális halogén kategóriában, ezért választottam a jóval drágább a Philips X-tremeVision G-Force +130%-t. Nekem tetszik a fénye, ereje. Nappal, jó látási viszonyok között ott a DRL, így kímélem. De ez szubjektív vélemény.

Előzmény: Cedee (35314)
Kisfiatal Creative Commons License 25 órája 0 0 35315

Hyundai i30 2014es is kb ennyit pörög. Óra szerinti 140 körül nekem 7.7 litert evett nyáron. Lehetne kevesebb is, de ez van. 

Előzmény: psk.ruben (35312)
Cedee Creative Commons License 1 napja 0 0 35314

Bevált izzó javaslat h7 tompítottba?

 

Osram orig. Line? Philips +30%, GE, egyéb?

dokeee Creative Commons License 1 napja 0 0 35313

Egy 1.6-os 110 Le körüli szívómotornál az rendben van, az elvárásaid nagyok.

Előzmény: psk.ruben (35312)
psk.ruben Creative Commons License 1 napja 0 0 35312

Az a baj, hogy így egy 130as tempónál is már bőg a motor, és a fogyasztása is 8 liter fölött van....

Előzmény: Bz81 (35286)
cápaFeri Creative Commons License 2 napja 0 0 35311

Gyári volt, fogalmam sincs, mit raknak bele először. :-)

Előzmény: Milee (35303)
lukit Creative Commons License 2 napja 0 0 35310

El is kelt. Ha tudnám törölni, törölném.

Előzmény: lukit (35307)
Akos_IKS Creative Commons License 2 napja 0 0 35309

Ment mail.

Előzmény: lukit (35307)
Akos_IKS Creative Commons License 2 napja 0 0 35308

Ha tényleg víz, akkor az nem jön ki onnan magától (vagy a check engine kiütésével), csak a szűrő leeresztésével illetve cseréjével. Cserébe, ha belefagy a szűrőbe, akkor az szívás. Mivel minden második olajcserénél szűrőt is kell cserélni, ez -használattól függően- lehet akár rövid, akár kétéves időszak is. :(

 

Egészen véletlenül nem olvastad ki a hibakódot, mielőtt szervizbe vitted? :)

Előzmény: gal3hun (35304)
lukit Creative Commons License 2 napja 0 0 35307

Sziasztok!

Rám maradt elvileg hátsó gátlóhoz 2 db porvédő gumiharang, meg van benne vmi 2 sárga basz. KYB 910179 a cikkszám. Elajándékoznám, amúgy nagyker áron br. 5100Ft lenne. Személyes átvétel ingyenes Fehérváron, GLS házhozviszi 1400-ért előre utalás esetén, utánvét +300 Ft. Kérlek magánban keressetek a lukacs.gyula -kukac- diracdelta hu címen.

Ezekre jó:

CEE'D Ferdehátú (ED) 12.06 - 12.12
CEE'D (JD) 05.12 -
CEE'D SW (ED) 07.07 - 12.12
CEE'D Sportswagon (JD) 09.12 -
PRO CEE'D (ED) 02.08 - 02.13
PRO CEE'D (JD) 03.13 -

dokeee Creative Commons License 2 napja 0 0 35306

Nem olyan biztos, én sem állatkodok, de kicsik azok a betétek. 

Előzmény: gal3hun (35305)
gal3hun Creative Commons License 2 napja 0 0 35305

Igen, szeretek dinamikusan közlekedni, de nálam ez nem azt jelenti, hogy felváltva állok 2 lábbal a gázon vagy a féken.

 

Az autóba én még csak 10 000km-t "tapostam" bele cirka 11 hónap alatt, az előző 70 000 km a 2 előző tulajt "dicséri". Biztos vagyok benne, hogy az én lábam alatt a csere után többet is elfog bírni az új fék szett.

 

Amúgy ismerős szaki nekem is azt mondta, hogy a betétek igencsak cserések, de a tárcsák még lehet, hogy kihúznák tavaszig. Viszont én sem látom értelmét így külön cserélni, csak hogy 2 részletben fizethessem ezt az arcátlanul magas összeget.

Előzmény: KAti (35299)
gal3hun Creative Commons License 2 napja 0 0 35304

Az előző gazdája bizonyíthatóan Shell prémiummal itatta, így én is folytattam, hátha meghálálja. Aztán az első vagy  második tankolás után jött a check engine. Utána a szerviz tanácsára OMV prémiumra váltottam, de még 1 év sem telt el és megint ugyanott tartok. Ki érti ezt?

Előzmény: Akos_IKS (35297)
Milee Creative Commons License 2 napja 0 0 35303

Nem csak "Minden használat és láb/stílusfüggő..." Jelentősen befolyásolja a fékpofa anyagminősége is. Ha puha akkor gyorsabban kopik, de nagyobb a fékhatást ad cserébe. Fordítva, ha keményebb anyagból készül a betét, akkor "örökösnek" tünhet, de sz@rabb a fékhatása.

Előzmény: cápaFeri (35301)
dokeee Creative Commons License 3 napja 0 0 35302

Nekem is elfogyott 75 ezernél az első, igazából a tárcsa még maradhatott volna, de kár lett volna összerakni egy friss betéttel.

Előzmény: KAti (35299)
cápaFeri Creative Commons License 3 napja 0 0 35301

Minden használat és láb/stílusfüggő...jelenleg 72000 km-nél tartok és van még legalább vagy 6 mm a betétből...előző autómnál 105000-nél volt még a betétből 3-4 mm, de cserélni kellett, mert a sós utak miatt a kopórétek egy kis ütésre levált a fékvasról. Szerencsére tapasztalt szakinál szervízeltettem és nem útközben esett szét. Amikor már ránézett mondta, hogy ez fog történni, mert hajszálrepedést látott a kopó és a fékvas között. Kivette és láss csodát, annak rendje-módja szerint egy kis ütésre le is pottyant. :-) 

Előzmény: KAti (35299)
tuzer Creative Commons License 3 napja 0 0 35300

1,6 GDI, cirka 27000 km, és hidegen olyan, mint a varrógép. Hát nem örülök.

KAti Creative Commons License 3 napja 0 0 35299

Jó dinamikusan közlekedhetsz, ha 80 ezer km alatt elfogytak a fékek. Nálam ennyi futás alatt most kellett az első betéteket cserélni. Ment még volna valamennyit, de ha már ott volt a szervizben, kicseréltettem.

Előzmény: gal3hun (35294)
warr Creative Commons License 3 napja 0 0 35298

A Kovács Autóalkatrész (asszem Szegeden vannak), alkatreszek.hu 

 

Jó áraik vannak, gyorsan és pontosan szállítanak. 

Előzmény: gal3hun (35296)
Akos_IKS Creative Commons License 3 napja 0 0 35297

Nekem a MOL üzemanyag tankolásakor jött elő ugyanez a hiba. Szerintem kútfüggő, hogy mit adnak el gázolajként. :(

Erre alapozva még nem mondhatjuk ki, hogy az összes MOL és ÖMV kút vizes.

 

Zsu-nál Meyle szett 75-ben megáll. 5 év után biztosan cserélnék fékfolyadékot is. A 30-as munkadj rendben sztem, ha cserélik a folyadékot és réz-spray-vel szerelnek.

Előzmény: gal3hun (35294)
gal3hun Creative Commons License 3 napja 0 0 35296

Szia!

Warr!

 

Köszi a gyors válasz. Ez melyik bolt?

Előzmény: warr (35295)
warr Creative Commons License 3 napja 0 0 35295

Gyors kereséssel a kedvenc alkatrészboltomban: 

 

Tárcsa előre, Bosch, 15/darab

Tárcsa hátra, Brembo, 15/darab 

Betét előre, Zimmermann, 16/készlet 

Betét hátra, Zimmermann, 8/készlet 

 

80-85 ezerből kényelmesen kijön a középkategóriás alkatrész. 

 

Előzmény: gal3hun (35294)
gal3hun Creative Commons License 3 napja 0 0 35294

Sziasztok!

 

Most voltan márkaszervizben, mert megint előjött a check engine lámpám és meg kellett nézni a fékeket, mert egy ideje időnként idegesítő magas hangot hallottam a kerekek felől. Nem kell megkövezni, korábban még nem volt dolgom akusztikus kopásjelzős fékbetéttel. ;-)

 

A chech engine-re a szokásos szar (vizes) üzemanyag elmélettel álltak elő és kiütötték a hibát, ami utána nem jött újra elő. Adalékként csak annyi, hogy OMV prémium dízelt tankolok. Mit kell még tennem, hogy ne legyen szar az üzemanyag? Járjak Ausztriába tankolni? Miskolcról nagy buli lenne.

 

A fékre beigazolódott a gyanú, hogy el van kopva mind a 4. Teljes tárcsa és fékbetét cserét javasoltak, cirka 210 000 Ft anyag + 30 000 Ft munkaköltséggel. Hát, itt majdnem dobtam egy hátast. Az autóban 79 000 km van, 5 éves, még bőven garis. Tudom, hogy a fék kopó alkatrész, de amikor a dízeltől riogatnak, akkor legtöbbször a kettőstömegűt, turbót hozzák fel, mint várható több százezres költség valahol 100 000 és 200 000 km közötti futással vagy azon is felül. Mennyire reális ez az ajánlat szerintetek?

 

Volt valakinek hasonló márkaszerviz tapasztalata fékkel? Ott milyen költséggel számoltak? Esetleg nem márka, de szakszervizben csináltatott valaki ilyet mostanában nem eredeti alkatrésszel? Az mennyibe fájt? Tudtok ajánlani minőségi utángyártott alkatrészt?

 

Mivel az autó még majdnem 2 évig garis, nem szívesen tekintenék el a gyári alkatrésztől, mert (ahogy itt valaki korábban már írta is) később probléma lehet garis javítás esetén, ha valami fékkel összefüggésbe hozható probléma lép fel.

Svatopluk Creative Commons License 3 napja 0 0 35293

Korrekt. Annyit még hozzátennék, hogy az emelt fényerejű színezett búrájú izzókkal is csak tiszta időben láthat jobban a delikvens, onnantól, hogy vizes az út, vagy köd van, mint most hetek óta majd' minden nap, még annyit se lát vele, mint egy hagyományos izzóval látna, cserébe, szélsőséges esetekben akár háromhavonta cserélgetheti.

De már van ennél is rosszabb, és sajnos egyre népszerűbb, a noname kínai retrofit LED-ek...

Előzmény: Kitltott Husszein (35280)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!